پاورپوینت
سایرآموزش

پاورپوینت عربی پایه هفتم اَلدَّرْسُ السّادِسُ : فِي الْحُدودِ لِلْحُضورِ في مَسيرَةِ

توضیحات: دانلود فایل پاورپوینت دوره : متوسطه اول پایه : هفتم اَلدَّرْسُ السّادِسُ : فِي الْحُدودِ لِلْحُضورِ في مَسيرَةِ الْأَربَعينَ الْحُسَينيِّ شامل کل مطالب درس از صفحه 86تا92 قابل ویرایش باکیفیت آماده پرینت تعدادصفحات :76 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. سخن از :مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
دانلود فایل پاورپوینت دوره : متوسطه اول پایه ‎pa:‏ ‏آلدزسن ن الشادسرفی الحدود للخضور فى ‎amo‏ 05553118 الْحَسَينَىٌ شامل کل مطالب درس از صفحه 3۲5۸۶ قابل ویرایش باکیفیت آماده پرینت تعدادصفحات :۷۶

صفحه 2:
درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای محبوس شده است ۰ من هم فكر مى كنم درون هر دانش آموز » كودكى باهوش محبوس شده است. از :مرواكالينز برگرفته از کتاب توانمندي ها نهان

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
سازی فعل

صفحه 7:

صفحه 8:
ae WY ) (Qn ۳ 3] i ae ‏بت فعلت‎ 1 7 بر اه

صفحه 9:

صفحه 10:
0 ما هت الشوزة الّد هت الشوزة الّنى ياشم فاكهي؟ - سورة «اللين»>

صفحه 11:

صفحه 12:
0 L A ه.ا ‎Sigil 22835 Inte]‏ الكفوف؟ لأنّ ال حال ‎

صفحه 13:
‎tiles‏ إلئ قدينة مقران في الحدرد. ‎

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
+ مایم اللد! قع الضلاقه . - شخرا عزیلا. إلى الما

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
2 لاس هی شا لزان مد 3 معا

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
J ‎Bu Jl ys‏ 12 في قركر الخكوقة؟

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:
آنا ترثت من تجاح آصدفائي.

صفحه 26:

صفحه 27:
9 كرام سرطة. ۳7 و ‎a‏ ‏له شبکة الضیادین بشر ‎rales‏

صفحه 28:
OD ‎W215 8b gall‏ قلايسن

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
uly

صفحه 32:

صفحه 33:
5 الشفكة الخجِرتّة في الشبكة.

صفحه 34:
تن رت لأحذ الجوانز.

صفحه 35:

صفحه 36:
93 3 |

صفحه 37:

صفحه 38:
‎a‏ ۱ ۱ | سلامربرتو ای عزیزم. ‏تخت ‎

صفحه 39:
55 مادر بزرگت را نشناختى

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:
۳

صفحه 43:

صفحه 44:
آنجا هوا چگونه core Eee ed

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:
سم مود | زما يى مدن با مراجعه به واژگان و متن درس, درست و نادرست را 2 حي معلوم کنید. لي شال ی 1 ‎os y‏

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:
تعريف: دالتى از فعل كه نجام کار را به فودمان نسبت مى دهيم. * اين شكل فعل هم براى مذكر و هم براى مؤنث به طور مشترك به كار مى رود.

صفحه 54:
انجام دادیم ( دو يا چند نفر مرد یا زن )

صفحه 55:

صفحه 56:
سست» ل ل تو ‎cul‏ - رفتی , ذهبت و له د تو ‎cul‏ رفتی ذهبت

صفحه 57:

صفحه 58:

صفحه 59:
a

صفحه 60:
قر

صفحه 61:

صفحه 62:

صفحه 63:

صفحه 64:
5 ۹ 915275 ‏مك‎ ath ge ما از مرز عبور نکردیم

صفحه 65:
کلمات مرتبط در ردیف «الف» و «ب» را به هم وصل كنيد.

صفحه 66:

صفحه 67:
هر جمله را با توخه به تصویر ترجمه کنید.

صفحه 68:
‎si‏ 007 كسس 700007" بوب ل ا ل ‎

صفحه 69:

صفحه 70:

صفحه 71:
ان

صفحه 72:

صفحه 73:

صفحه 74:
- سيدنا د يوسفٌ ‎ee‏ سرورما حضرت يوسف (ع). 1. من أَوّل تب عَمِلَ فى مركز الْحُكوقه؟ اولين بيامبرى كه در مركز حكومت كار كرد جه كسى است؟

صفحه 75:
- سورَة «الثين» سوره الثين (انجير). 2 ما هى .ما هی ال ۱۳ لسُورَة الت 0 ره لتى ياسم فاكهَه؟ سورها ست جيست رهاى كه به نام ميوه |

صفحه 76:
- تبمثٌ اللَّهِ إسماعيلٌ (ع). نبى خدا اسماعيل (ع). 3 لقث أذ 0 1 ۲۰ لقب كدام ييامبر «ذبيح الله» است؟

دانلود فایل پاورپوینت دوره :متوسطه اول پایه :هفتم ِداّس :فِي ا ْل ُحدودِ ِلل ُْحضورِ ا َّ س الس ُ َلد ْر ُ يني سيرةِ اأْل َ ر َب َ في َم َ عين ا ْل ُح َس ِّ شامل کل مطالب درس از صفحه 86تا92 قابل ویرایش باکیفیت آماده پرینت تعدادصفحات 76: درست همانند میکل آنژ ‏Eر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس که فکر می کرد درون ه شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. سخن از :مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت 1 آنچه امروز یاد خواهیم گرفت 04 .4نحوه منفی سازی فعل ماضی. 03 02 .2قرائت و ترجمه درست متن درس .3آموزش شکل اول شخص جمع فعل ماضی ساده در زبان عربی 0 1 ّ لفظ و 1. ت ت رجمه واژه 27 عربی ّ تلفظ و ترجمه 27 واژه عربی مع ال ُ جم َ آلِهَة خدایان »«مفرد :إلٰه مثال َأ َأ ْ َ َ م﴾ ي ه ا ر ب ا ي ا ن ت ه ل آ ب ا ذ ه ت ل ع ف ت ن ﴿... ْ َ َ َ َٰ ِ ِ َ ِ َ َ ِإ ْ َ ِ ُ بارِد سرد مثال ة. سب َ ً منا ِ اَل ْ َ جوُّ بارِد ٌ ،فَلَب ِ ْ س ُ سنا َ مالب ِ َ تين انجیر مثال سورهُ «التّین» ه؟ – ما سم ِ فاک ِ َه ٍ وره ُ الَّتی بِا ْ هی ال ّ َ س َ َ َ َ سنا ل ج / س َ َ ْ جل َ نشست/ نشستیم مثال سنا فِي ال َْ َ مکتَبَةِ. حن َ جل ْ نَ ُ َ جو ّ هوا مثال لِماذا فَتحتم َأ فوف؟ َأِل ْ حار. و ج ال ن ص ال واب ب َ َّ ِ َ ْ َ ْ ُ ْ ُّ ٌّ َّ حدود ُ مرزها مثال صل ْ حدودِ. نا مدینةِ ِ مهْران فِي ال ْ ُ إلی َ وَ َ ٰ ن حز ِ َ َ غمگین شد مثال َأ ت کثیرا ً نَا َ حزِن ْ ُ ف َ ظ ح ِ َ .حفظ کرد مثال جیِّدا ً ف َ ح ِ ن َ ظ القُرآ َ هُو َ م الل ّ ُٰ فظَک ُُ ه ح ِ َ خدا شما را حفظ کند مثال مةِ ُ - . جزيالً .إلَی شکْرا ً َ م َ َع ال َّ سال َ ه! َ م الل ّٰ ُ حفِظَک ُ ُ اللِّقاءِ. َ شعَ َر بِـ احساس .. ِ .کرد مثال ن َ شعَ ْرنَا بِـاالِفتِخارِ. نَ ْ ح ُ صنَعَ َ ساخت مثال َ جيِّدا ! ني ت ي يال َ ت َ ْ ت هٰذَا الْبَي ْ َ صنَعْ ُ َ ض َربْنا بَ / ض َر َ َ زد /زدیم مثال ن ك ُ ِّ ل﴾ آن ِ ﴿َ ... ل َ مث َ ٍ م ْ اس فِي هَٰذَا الْق ُْر ِ ض َربْنَا لِلن َّ ِ عَب َ َر عبور کرد مثال حن عَب َ ْرنَا الشارعَ. نَ ُ ف عَ َر َ شناخت، دانست مثال َ جدَّت َ َ ْ ك؟! ف ر ع ف ي ک َ َ ت َ ْ َ َ م َ ل عَ ِ کار کرد مثال َأ ْ َ َ ُ مةِ؟ كو ح ال ز رك م في ل م ع بي ن ل و من َّ َ ٍّ َ ِ ِ ُ َ َ َ عَفْوا ً ببخشید مثال ً ْ ك. ت ف ر ع ما ؛ عَفْوا َ صوت َ ِ َ ُ َ فاکِهَة میوه «جمع: » َ فواکِه مثال ة وَ نَخ ٌ ن﴾ ﴿فیهِما فاکِهَ ٌ ما ٌ ل وَ ُر ّ ح فَرِ َ خوشحال شد مثال َأ َ جاح صدِقائي. ن ن م ت ح ر َ ِ ْ ُ أنَا ف ِ ِ قا َ ل گفت مثال ُأ َ حميدٍ... : م َ ت ُّ قال ْ قَطَعَ /قَطَعْنا بُرید/ بُریدیم مثال َ َ سرعَةٍ. ي ص ال ة ک ب ش ت ع قَط َ ّ َ َ ادین ب ِ ُ ْ َّ َ َ س ب ل ِ َ پوشید مثال ة. سب َ ً منا ِ اَل ْ َ جوُّ بارِدٌ ،فَـلَب ِ ْ س ُ سنا َ مالب ِ َ ي نَ ِ س َ فراموش کرد مثال ْ اًل َ َ ه﴾ ق َ ل خ ي س ن و ث م ا ن َ ِ َ َ ض َر َ ﴿ َ ُ بل َ َ َ ص َر نَ َ یاری کرد مثال االمتحانات. ص َرنا فی ِ هو ن َ َ والِد پدر مثال َأْل ِ ن الْوالِدِ وَ ا وْالد ِ وار بَي ْ َ ح ٌ والِدَة مادر مثال نات ِ ن الْوالِدَةِ وَ الْب َ ِ وار بَي ْ َ ح ٌ وَقَعَ افتاد مثال َّ الشبَکةِ. ة فِي جري َّ ُ مک َ ُ وَقَعَ ِ ح َ ة ال َ ت ال َّ س َ ف وَقَ َ ایستاد مثال َأِل ْ جواِئزِ. ن وَقَفْنا ْ خذ ِ ال َ نَ ْ ح ُ خودآزمایی واژگان َ ع قط َ َ َ ح ر َ ف ِ س لَب ِ َ ع وق َ َ تین ي نَ ِ س َ ْ حدو ِد فِي ال ُ ْ ضور ح لِل ُ ِ م سيرةِ في َ َ َأْل عين ا رب َ َ خودآزمایی متن با مراجعه به واژگان و متن درس ،درست و نادرست را معلوم کنيد. 1 2 3 4 ماذا لَبس َأ َ بوك؟ ِ َ قمیصا ً َ َ ناك؟ (هوا آنجا ه و ُ کَ َ یف ال ْ َ ج ُّ چگونه است) ع َر ْ ك( .صدایم را ما َ صوت َ ِ ف ُ ت َ نشناختی) ه! (خدا شما را حفظ ح ِ َ م الل ّٰ ُ فظَک ُ ُ کند) ت س ُ -لَب ِ ْ درست درست درست درست نادرس ت نادرس ت نادرس ت نادرس ت بخش قواعد ترجمه کنید. جباتِنا حن کَتَب ْنا وا ِ .نَ ُ ما تکالیفمان را نوشتیم. سنا فِي حن َ جل َ ْ نَ ُ مکتَبَةِ. ال ْ َ ما در کتابخانه نشستیم َ فع ُ ل الماضي ال ِ 3 ِعل الماضي 3 اَلف ُ بدانيم «الف ُ ِعل الماضی»3 تعریف :حالتی از فعل که َ عل ْنا ف َ انجام دادیم ( دو یا چند نفر مرد یا زن ) ا$نجام کار را به خودمان نسبت می دهیم. * این شکل فعل هم برای مذکر و هم برای مؤنث به طور مشترک به کار می رود. بدانيم «الف ُ ِعل الماضی»3 َ ع ْ ل ف َ نا انجام دادیم ( دو یا چند نفر مرد یا زن ) خود آزمایی 1 شخص تصویر ضمیر در فارسی اول شخص من دوم شخص مفرد (مذکر) تو دوم شخص مفرد (مؤنث) تو سوم شخص مفرد (مذکر) او سوم شخص مفرد (مؤنث) او اول شخص ما مفرد جمع ضمیر در عربی َأ نَا أنتَ أنت ِ هُوَ هِي حن نَ ُ فعـل ماضی ساده در فارسی فعل ماضی ساده در عربی ت رفتم ذَهَب ْ ُت رفتی ذَهَب ْ َت رفتی ذَهَب ْ ِ -رفت ب ذَهَ َ ت رفت ذَهَب َ ْ -رفتیم ذَهَبْنا بدانیم: فعل ماضی منفی سراب گیان نهاوند -استان همدان فعل ماضی منفی :فعلی که در زمان گذشته انجام نشده باشد. * برای این کار کافی است در ابتدای فعل ،حرف نفی «ما» را اضافه کنیم. َ ت(نگاه کردم) ر مثال « :نَظ ْ ُ ت(نگاه نکردم)» نَظ َ ْر ُ ما بخش حل تمارین ترجمه کنيد. التُنیرمّ األَ َّو ُل ْ ن ك ُ ِّ ل م آن ُر ق ِ َ ...﴿ .1 ْ اس فِي هَٰذَا ال ْ ِ ض َربْنَا لِلن َّ ِ ل﴾ َ مث َ ٍ مثَلى ...در اين قرآن براى مردم از هر گونه َ زدیم. َأ َأ ْ َ َ م﴾ ت هَٰذا بِآلِهَتِنَا يَا ِإب ْ َراهِي ُ ت فعَل َ ... ﴿ .2ن ْ َ ای ابراهیم آیا تو با خدایان ما چنین کردی؟ ه﴾ خل ْ َ ي َ مثَاًل وَن َ ِ ض َر َ َ ﴿ .3 ق ُ ب لَنَا َ س َ برای ما مثلی (جاهالنه) زد و آفرینش خود را فراموش کرد، َأ ِّ ْ ُ َ ت» ح ما ا ن « : ل ف قال الط .4 َ َ زن ْ ُ ِ کودک گفت :من غمگین نشدم. حدودَ. حن ما َ عب َ ْرنَا ال ْ ُ .5ن َ ُ ما از مرز عبور نکردیم کلمات مرتبط در ردیف «الف» و «ب» را به هم وصل کنید. التُنیرمّ ال ّثانی ن .1اَل ْ ُ ستا ُ ف ْ ة زر َ ع ُ ة اآْل ِ خ َر ِ َ م َ پیراهن (زنانه) م .2اَلْعِل ْ ُ دانش ال ف مزرعه آخرت کَن ْ ٌز گنج .3اَلدُّنیا س ِ م ْ ن َ مالب ِ ِ النسا ِء ِّاز لباس های زنان صالةُ .4اَل َّ ة ال ْ ِ ْ آ َ ف ُ عل م ِ دنیا نماز ن سيا ُ .5اَلن ِّ ْ فراموشی سؤا ُ ل .6اَل ُّ سوال کردن آفت علم ح ال ْ ِ ْ ِ مفتا ُ علم ِ کلید دانش ين َ عمودُ الدّ ِ ستون دین ب توجه به تصوير ترجمه کنيد. هر جمله را با ّ ِلاّث التُنیرمّ الث ُ َأ ت قَليال ً .نا َ حزِن ْ ُ من کمی ناراحت شدم. َأ هَ .أِلن َّ َ ك ت صر ن نت َ َ ْ َ ُ َ ف. شري ٌ تو او را یاری کردی. زیرا تو شریف هستی. َأْل .هوَ وَقَعَ عَل َ رض ا ی ِ او روی زمین افتاد. َأ َ ة َ ء با ع ت س ب ل نت َ ً ِ ِ ْ ِ ة. جمیل ً َ تو چادر زیبایی پوشیدی. شیئا ً ت َ هي ن َ ِ سي َ ْ َ . ن َ شعَرنْا بِاالِفتِخارِ. نَ ْ ح ُ او چیزی را فراموش کرد. ما احساس افتخار کردیم. َأِل ن وَقَفْنا ْ خذ ِ نَ ْ ح ُ ْ ز وا ج .ال ِئ َ ِ ما برای گرفتن جایزه‌ها ایستادیم. جب َ َ ل. ن عَب َ ْرنَا ال ْ َ نَ ْ ح ُ ما از کوه عبور کردیم. حنا کَثيرا ً ن فَرِ ْ .نَ ْ ح ُ خ َ ب. ن قَطَعْنَا ال ْ َ ش َ نَ ْ ح ُ ما بسیار خوشحال شدیم ما چوب را بریدیم َُْ لق ن ّ ا رآ یات ف (ع). س ُ سیِّدُنا یو ُ – َ سرورما حضرت یوسف (ع). َأ ْ َ َ ُ مهِ؟ بی ع َ ِ مرکزِ ال ُ حکو َ مل فی َ َ .1 من وَّل ن َ ٍّ اولین پیامبری که در مرکز حکومت کار کرد چه کسی است؟ سوره ُ «التّین» – َ سوره التّین (انجیر). سم ِ فاکِهَهٍ؟ .2ما وره ُ الَّتی بِا ْ هی ال ّ س َ َ سوره‌ای که به نام میوه است جیست؟ بی الل ّٰهِ إسماعی ُ ل (ع). – ن َ ُّ نبی خدا اسماعیل (ع). َأ ٰ ّ .3ل َ َ ح اللهِ»؟ ن ی َب ق َ بی «ذبی ُ ُ ِّ ٍّ لقب کدام پیامبر «ذبیح الله» است؟

21,000 تومان