صفحه 1:
پاورپوینت درس اول پیام های آسمان
تورا چگونه بشناسم
صفحه ۱۱ تا ۱٩
صفحه 2:
۸" سه بار مر آزمون
آزمونی استنداره برای سنجش مهارتهاى رياضيات »
روخوانی وعلوم تجربی
.در جهان اول شدند
بخش دوم ویژه دانش آموزان
بأوريوينت درس اول بيام هاى آسمان
موزش تصویری را جدى بكيريم
نسخه قابل ويرايش
همراه با تصاوير موتبط
تعداد صفحات:۲۰
صفحه 3:
صفحه 4:
دانش آموزان فنلاندی سه بار در
آزمون جهانی ۳15۸اول شدند
صفحه 5:
5 c ate
۳۳ بعد از مطالعه پژوهش ی
در باره دلیل برتری
مشخص شد که بخش اعظم موفقیت
آنان از فرهنكى نشئت كرفته است
كه خود آفريده اند.
فايق مجيدى
صفحه 6:
اين فرهنگ در باور به
توانمند بودن
دانش آموزان ریشه دارد
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
صفحه 7:
به نحوی طراحی شده اند که به جای
تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش
آموزان از دیگران به
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi 7
و
صفحه 8:
صفحه 9:
۱ در فنلاند
تنها بر موثقیت تحصیلی دانش
آموزان تمرکز نمی کنند
صفحه 10:
تهیه وتدوین:
محمد فایق مجیدی
منبع:کتاب توانمندی های نمان
اثر آدام گرنت
محمد فایق مچیدی
@fayihg.majidi
i ok RS
صفحه 11:
a eG ie +
بو Gi en Fish
۲ Fe
a FP eae
۶ با عتّى وتسواى. جا على
eda Fog جم
Fa GG السب ء
ببس Pe ده تال
عامس ون gee
و یره PF ار خی
en TIPE ie
يس ددج م سسرو دك : چم دی هخا
بد بيك BF SF
تن بنج يسكس يوون
دیوان شمو» حعیم ستایی غونوی
صفحه 12:
راههاي شناخت صفات خداوند
يكي از مسائلي که هميشه ذهن انسان را به خودمشغول کرده است,
یافتن راهي براي شناخت هرچه بیشتر خالق
دق آفرندگار ديشن ات
البته انسان به دلیل تواناييهاي محدود خود, امکان شناخت کامل
خداي تابحدود را ندازد وبه قدر ونع و درك خود بغ شناخت خدا
.دست مييايد
:رسول خدا (ص) ميفرمايد
oo Oldie ts معرفتت: آنجنان که ناس و بیرق مس يواه
«.نشناختیم
صفحه 13:
صفحه 14:
دو راه براي شناخت صفات خداوند: 1- تفکر در کتاب
آسماني (قرآن) 2- تفکر در کتاب خلقت (جهان
هستی)
كت
تفكر در كتاب
آسمان
تفکر در کتاب آسماني يكي از بهترین
كك راههاي شتاخت صفات خداست زیرا
توصیف خداوند از خوده دقیق و بي
ل .نقص است
برخی از صفات خداوند:
a آكاء استة
هیچ جيز آشكار و مخفاى نيست مكر آن كه خدا به آن عل داره).
مهربن استد
(مهربنی و همه چیز و همه كس را دی گفته ات
مجاراتکتنده ست:
(سانی رک به میازه با حق بخیزند و دست لز كنا و وكشي
ردان از رحمت خویش محروم وه عذال دردتاك كرقتار
(as
ظلم نمیکند
٠اين انسانها مستند كه با كناهان و خطاهايشان به خود طلم
bathe
بذ يرقده توبدى بند كان الست
AD را كه از كنا خويش بشيمان شولد و توبه كنند با آغوش
Cota
ESS
و ددان کاهایخوببندگاش ات وبا بش فان از
اتجلمدهتدكان اين اعمال سياسكزارى و قدردائى م ى كف
مت
آیهی مربوط:
لله يعلم الجهر وما تخفى
اوهر آشکار و تهای میداد
و هو الفوز الودود
py faye geil
وس باق اه فا له شدید اب
و هرک با غدا دشمتیکند بان کد اوه سکن
اعلويت مىكند.
ان الله لا شم تس شین و لک اس اسهم مرن
خداود هرد یچ میتی کد له مود
ined
ناه باون
ها خداوند توب کنندگان را دوست ارد
و كان الله شاكراً عليماً
خداوند Sat J
J
صفحه 15:
خدايي که قرآن توصیف میکند بهترین روزیدهنده, بهترین باریکننده و بهترین
رست است. خداوند با احکام و قوانینش قصد سخت گرفتن بر بندگانش را
ندارد بلکه میخواهد با اين قوانين
.انسانها را از پلیدیها و ناپاکیها دور كند -1
.آنها را به سوي زندگي سرشار از سعادت در اين جهان سوق دهد -2
.به بهشتي آباد و يرنعمت در جهان آخرت هدايت نمايد -3
صفحه 16:
انیشتین» فیزیکدان تامي معاصر, دربارهي مواجهه
انسان با شگفتيهاي بیپایان طبیعت میگوید: «ما
انسانها همچون طفلي خردسال هستیم که وارد
کتابخانهاي بزرگ میشود که همهي ديوارهاي آن از
زمین تاسقف با کتابهايي به زبانهاي گوناگون پوشیده
شده است. کودك میداند که باید کسي آن کتابها را
-نوئنته باشد
کودك طرحي مشخص در ترئیب کتابها میبیند, نظمي
اشرارامیز که او آن را درك تمبکند ولس مبتواند با
حصي مبهم خدس بزند. به نظر من وضعيت اين كودك
«...همانند وضعيت عقل انسان در برابر خداست
صفحه 17:
تفکر در کتاب خلقت
تفکر در کتاب خلفت, يعني از طریق آثار و نشانههاي که در سراسر جهان
.آفرینش متجلي است به ويژگيهاي خداوند پي ببریم
زيباييهاي عالم, جلوهاي از زيبايي اوء خوبيهاي آن, روایتگر نيكي او و -
.عظمتهاي Ul پرتوي از قدرت و بزرگي اوست
:گويي تمام اجزاي عالم از او سخن میگویند
رگ درحتان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتري است معرفت کردگار
البته به هر میزان که علم و دانش ما افزایش مییابد, بیشتر از گذشته آثار
علم و قدرت او را در جهان درمیيابیم و در برابر اين همه عظمت, به
wu یاییم
صفحه 18:
صفحه 19:
بت
حمد و تسبیح خداوند
حمد»: به معني «ستایش» است. وقتي میگوییم «الحمدالله»,»
«.میخواهیم بگوییم که «هر ستایش براي خداست
تسبیح»: به معني «پاك دانستن» است. وقتي میگوییم»
«سبحاناالله», میخواهیم بگوییم که «خداوند از هر نقص و
در حمد و ستایش. هموارم ده تي» خدا را بیان
میگوییم: خدایا تو پروردگار جهاني, تو رحمان و رحيمي,)
(.تو بخشنده و مهرباني, او را ستودهایم.
در تسبیح, خداوند را از «صفات سلبي», پاك و منزه -
:ميداريم
بیم: خدایا تو نیازمند نيستي» تو شریك نداری, تو)
كش قابل ستانش است که کمالات ( فررند دای 5
و زيباييهايي در او باشد و خداوند همه خوبیها و زیباییها
© ود اراست؛
۸ پس ستایش حقيقي و حمد واقعي از آن
اوست
1 ۸ و لض ت
صفحه 20:
صفحه 21:
زیان و ادبیات فارسی
5 ارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
آلآ همکار افتخاری
مجله شوق تغییر بیش
السسکاز ده سال:
صفحه 22:
= pn
Bieri
تدا
صفحه 23: