پاورپوینت
تاریخ و بیوگرافی
پاورپوینت درس دوم تاریخ دهم انسانی تاریخ زمان و مکان از صفحه 12 تا 19
پاورپوینت درس دوم تاریخ دهم انسانی تاریخ زمان و مکان از صفحه 12 تا 19 آموزش تصویری را جدی بگیریم تعداد صفحات:60
محمد فایق مجیدی دهگلان
59 صفحه
4 بازدید
08 دی 1403
برچسبها
4 بازدید
08 دی 1403
برچسبها
پاورپوینت
درس 2
تاریخ زمان و مکان
تاریخ دهم انسانی
از صفحه 12تا 19
آموزش تصویری را جدی بگیریم
تعداد صفحات60:
فهرست
بخش اول نکات آموزشی
ویژه معلمان گرامی
بخش دوم
ده ویژگی جهانی معلمان امروز
بخش سوم
پاورپوینت
درس 2
تاریخ زمان و مکان
تاریخ دهم انسانی
از صفحه 12تا 19
آموزش تصویری را جدی بگیریم
تعداد صفحات60:
تهیه و تدوین:
محمد فایق مجیدی هستم
📙 معلم ،دبیر زبان ادبیات فارسی متوسطه اول ودوم
📙 نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم
📙 همکار افتخاری مجله شوق تغییر به مدت ده سال
📙بیش 14سال کارشناس آموزش
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
چند اسالید اول تجربه 30ساله من در
باره کار و حرفه مهم معلمی است
گفته ها ونکته های آموزشی
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
آموزش یعنی قدرت انجام
دادن کارهایی که قبال "
نمی توانستیم انجام دهیم.
)جورج هربرتپ ا لمر(
آن که از سوال کردن
می ترسد ،از یادگیری
شرمنده خواهد شد.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
)ض ربا لمثلدانمارک ی(
پیچیده کردن چیز های
ساده کاری ندارد ،ساده
کردن چیزهای پیچیده
خالقیت می خواهد.
)چارلز مینگوس(
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
آموزش یعنی کشف
روزافزون بی خبری
خودمان
)ویلدورانت(
محمد فایق
مجیدی
@fayihg.m
ajidi
،در سریال معلم دهکده
نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی
بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟
معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و
مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم
،
می دیدم که آنها کسانی هستند که
Gزش ندیده اند یا آموزش درستی
یا آمو
.ندیده اند
وبه خودم گفتم :به جای پرداختن
به شاخ وبرگ ها باید به
اصالح ریشه بپردازم
.
ژاپني ها كودكانش را اين گونه مي پرورند
هنگام ورد به مدرسه به آنها مي گويند:
كودك من ،ژاپن تنهاست"
وتنها تورا دارد وديگر هيچ منبع وثروتي ندارد
یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد،
او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا
متوقف
می شود".
هنری آدامز
گفته ها ونکته های آموزشی
محمد فایق مجیدی
@ fayihg.majid
i
سخن یک معلم
وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن
این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ،
دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و
لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای
برای الهام شادی .
من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه
ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا
Gان بگیرم
کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایش
نظام وفا معلم نیما یوشیج
بخش سوم
:ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه يونسكو
به انتخاب :محمد فایق مجیدی دهگالن
مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
Gامروزي
-1معلمان موفق
Gد بگويند :
آماده ان
ما نمي دانيم اما با هم
مي آموزيم.
-2معلمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش
آموزان هستند ،نه معلم كتب
درسي.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
-3معلمان فقط عرضه كنندگان
دانش نيستند،
بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
-4معلمان موفق امروزي
مي دانند:
G
اثر گذاري بردانش آموزان
بي انگيزه نيز از اهداف مهم
آنهاست.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
-5معلمان موفق امروزي
مي دانند :زنگ تفريح و بازي
حق مسلم كودكان است.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
-6معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن ديوارهاي
ميان كالس درس و جامعه از
اهداف آنهاست.
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
-7معلمان موفق امروزي
مي دانند...جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
31,000 تومان