پاورپوینت
مهارت‌های شخصیبرنامه‌ریزی

پاورپوینت هشت سوگیری شناختی که در انتخاب های شما خرابکاری می کنند بدون اینکه شما بدانید

پاورپوینت هشت 8سوگیری شناختی که در انتخاب های شما خرابکاری می کنند بدون اینکه شما بدانید

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاورپوینت The 8 Cognitive Biases Sabotaging Your Choices Without You Knowing متن دو زبانه انگلیسی فارسی حالت کتاب ورق زن ازرهبری یک خانواده تا رهبری یک سازمان. مدیریت و رهبری توسعه فردی کار آفرینی باهم رشد کنیم ۲ کاش این مطالب را زود تر در مدرسه می آموختم تعداد اسلاید: ۲۲

صفحه 2:
بیهقی فرماید: مرد آن گاه » آگاه شود که وبداند ‎ele‏ كار جيست؟

صفحه 3:
این نسخه نامه الهی که توبی وی آینه جمال شاهی که تویی 29 9 © ad 2 2 9 ad 9 9 -9 9 ‏9ه‎ ‎ad ‎2

صفحه 4:
9 110 مینیمالیسم ‎ah on‏ (ساده گرایی) است. ‎Ty 7‏ اما هر روزه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها با "بدترین" و "بهترین ها" اتفاقات بمباران می شویم راه آن مینیمالیسم است ۵۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ | | ۱35۳۵ ۱35۳۸ ۱15۳۵ ۱35۵ ۱۱۵ ۱ ۱ |

صفحه 5:
7 مینیمالیسم(ساده گرایی) است. لاشاید وقت نداشته باشید یک کتاب ۲۰ صفحه ای را بخوانید این پاور پوینت خلاصه مطالب است عصر آمروز ee | | | ‏نز‎ ١ ‏سي‎ ١ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵6 ۵ ۵ ۵

صفحه 6:
‎Oo‏ شعار های کیفیتی: جان تیمر» مدير شركت فيلييس ‏کیثیت » يعنى اينكه محصول بر نكردد» ولى مشترى بركردد. ‏كيفيت » با آموزش آغازء با باد گیری اجرا و با تعهد بقاء مى يابد. ‏كيفيت» مسئوليت همه افراد ‏است. ‎6 6 6 ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵۵ ‎

صفحه 7:
بت پیش نیاز موفقیت است. + از من آغاز می شود. بت هزینه بردار نیست » چیزی که موجب ایجاد هزینه می گردد کاربدون کیفیت است. 9 9 لو 9 8 2 9 9 © 9 و 9 3 9 9 1

صفحه 8:
The 8 Cognitive Biases - Sabotaging Your Choices هشت ۸سوگیری شناختی که در انتخاب های شما خرابکاری می کنند بدون اينکه شما بدانید Without You Knowing - Our brains are wired for - .survival, not success وه مغز ما برای بقا طراحی شده است» نه موفقيت.

صفحه 9:
ما به میانبرهای ذهنی تکیه می کنیم - برای تصمیم گیری سریع مفید است. اما وقتی ما را گمراه می کنند We rely on mental shortcuts - useful for squick decisions But dangerous when .they lead us astray

صفحه 10:
خبر خوب؟ هنگامی که ما این سوگیری های شناختی را +تشخیص دادیم .ما می قوافیم آنها را نادیده بگیریم مهمتر از آن» ما می توانیم انتخاب های بهتر .داشته باشیم ele ?The good news Once we recognize these :cognitive biases .We can override them More importantly, we can make -better choices 4

صفحه 11:
The Echo Chamber Trap (Confirmation Bias) تلساناناکو (سوکیروت آیید) We seek confirming info .and ignore challenges ما به دنبال تأیبد اطلاعات هستیم و جالش ها را 0 ‎Fix: Write the strongest‏ .فاد بدا 2 ه مى كيريم 20 ‎counterargument and your‏ .را بنويسيد ‎.response‏ 35 و

صفحه 12:
‎abi]‏ سوپرمن (تعصب اعتماد به نفس بیش ‏از حد) ‏مهارت ها را بيش از حد تخمين مى زنيم و زمان را دست كم مى كيريم. [] رفع: تصميمات را بيكيرى كنيد و الكوها را ‏مرور كنيد. ‎The Superman Trap B] (Overconfidence Bias) We overestimate skills .and underestimate time Fix: Track decisions 0 ‎.and review patterns ‎

صفحه 13:
The Devil-You-Know Trap (Status Quo Bias) We stick to what's به [3] نله شیطانی که می شناسيد (سوگیری وضعیت موجود) ‎familiar, even if it fails‏ Fix: Ask, “Would we 0 ”"?start this toda ما به آنچه آشنا است پایبند هستیم» ۲ ی اه سکس بعور دم [] رفع: بپرسید» "آيا ما اين را از امروز شروع مى كنيم؟"

صفحه 14:
4 تله رئیس همیشه راست است (تعصب اقتدار) ما به اقتدار بش از قضاوت خودمان اعتماد داریم. [] رفع: طوری تصمیم بگیرید که گویی رئیس The Boss-Is-Always- Right Trap (Authority Bias) We trust authority over .our own judgment Fix: Decide as if your 0 .boss were absent

صفحه 15:
5 تله كودال بول (مغالطه هزينه غرق شده) ما به شکست پروژه ها ادامه می دهیم The Money-Pit Trap (Sunk B] ‏زيرا سرمایه گذاری کرده ایم.‎ Cost Fallacy) لا رفع: روى ارزش آینده تمرکز کنید» نه هزينه هاى كذشته. We keep failing projects .because we’ve invested Fix: Focus on future value, 0 -not past costs

صفحه 16:
6 تله جه جیزی در حال حاضر داغ است (سوگیری تازگی) The What’s-Hot-Now Trap (Recency Bias) ما رویدادهای اخیر را بش از حد ‎We overvalue recent‏ ارزش قائل هستیم و تاریخ را نادیده مب گیریم. .events, ignoring history Fix: Check 5-year trends, 0 [] رفع: روندهای ۵ ساله را بررسی کنید» نه داده های اخیر. .not recent data

صفحه 17:
7 تله آینه (سوگیری وابستکی) ما از افرادی مانند خود طرفداری می کنیم و تنوع را محدود می کنیم. [] رفع: از مصاحبه های ساختاریافته برای کاهش سوگیری استفاده کنید. The Mirror Trap (Affinity Bias) We favor people like us, .limiting diversity Fix: Use structured 0 .interviews to reduce bias

صفحه 18:
The Crowd Trap (Bandwagon Effect) 8 تله جمعیت (اثر باند واگن) 6 ما به جای فکر کردن گروه را دنبال می کنیم ‎BF‏ !) رفع: قبل از شنیدن دیگران تصمیم بگیرید. 3 We follow the group .instead of thinking Fix: Decide before 0 -hearing others

صفحه 19:
لا فكر نهايى: مغز ما قد رتمند است» اما نقاط كور دارد. تصمیم گیری هوشمندانه به معنای سخت تر کار کردن نیست» این در مورد شناخت و اصلاح این تله :Final Thought oO Our brains are powerful, .but they have blind spots Smart decision-making isn’t about working ;sharder It’s about recognizing and — تحت وه ‎correcting th mental‏ traps 7

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
wea 7 کم من e e e e e e ‏ا‎ ‎e ‎e ‎€ ‎3 ‎e ‎e& ‎Se ‎€

صفحه 23:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
21,000 تومان