صفحه 1:
فوت كوزكرى براى مديريت كلاس
وتجارب
معلمان حرفه اى
پنج نكته از آموزهاى جهانى معلمان
تعداد اسلايد /11
صفحه 2:
صفحه 3:
کم رنگ ترین جوهرها بهتر
از قوي ترین حافظه هاست
Gath)
صفحه 4:
سرفصل مطالب
سه نکته ای که کاش در اولین سال معلمی ام می دانستم
اگر به گذشته برگردید کدام کارها را انجام
نمی دهید؟
فوت كوزكرى شما براى مديريت كلاس
ايده ها وروش هاى نوين تدريس
ارزشيابى خلاقانه شما؟
یک خاطره يا تجربه شخصى از معلمى شما؟
صفحه 5:
-١ معلمان موکق امروزی آماده
اند بگویند :
ما نمی دانیم اما با هم می آموزیم.
صفحه 6:
۲- معلمان آمروزی می دانند :
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هسنند. نه معلم کنب درسی .
صفحه 7:
۳ معلمان ققط عرضه
كنند كان دانش نیستند. بلکه
تسهيل كر روند ياد كيرى اند .
صفحه 8:
ء-معلمان موفق آمروزی
می دانند: اثر گذاری بردانش
آموزان بی انکبره نیز از اهداف
مهم انهاست .
صفحه 9:
0- معلمان موق امروزی می
دانند: زنك تفریج و بازی حق
مسلم كود كان است .
صفحه 10:
i
5-3 ۷ ۰ مه + t
سه لكنه كه اى كاش در اولين سال ندريسم مىلالسلم... ,
برای نومعلمانی که تازه وارد آموزش و پرورش میشوند چه توصیهای دارید؟
-١ در ندریس به تفاوتهای فردی توجه شود,
۲- فبل از تدریس مبحث جدید نمام پیشنیازهای آن مبحث تدریس شود,
۳- ندریس با مثالهای ساده وقابل فهم آغاز گردد.
صفحه 11:
1 1 ۰
۳۷ اگر به گذشته برگردید. کدام کاره را ديكر انجام نمدهيد؟
۱- تدریس یکسان در تمامی کلاسها بدون توجه به ویژگیهای فردی
۲- پرهیز از گزینش نکردن حکیمانه مطالب درسی و انباشتگیهای غیرضروری» بهطوریکه
دانشآموزان در جزنیات گم نشوند و گوهر مقصود را با آرامش و وضوح دریابند
۳ عدم وجه به تفاوت سطح دانش و اطلاعات خود با دانشآموزهنگام تدریس,
صفحه 12:
فوت کوزهگری شما برای مدیریت کلاس
تدریس با مطرح کردن سوالاتی از پشنبازها برای ورود به موضوع درسی آغاز میشود.
سهگویی و گزیدگویی لازمه كار است.
حین تدریس هم جهت تمرکز بر موضوع با طرح سوالاتی دانش آموزان را با توجه به
ویژگیهای فردی به چالش میکشم؛ تاندریس یک سویه و خسته کننده نباشد,
صفحه 13:
با aby
Gye ایدهها و روشهای تدریس
روش خلاقانهای که امسال به پيشنهاد دانش آموزان انجام دادم» فیلم تدریس خودم را جهت
استفاده مکرر در اخنیار دانشآموزان قرار دادم. نثایج رضایت بخشی از این شیوه حاصل شد.
یکی دیگر از جنبههای حانز اهمیت فراوان برای oa کنکاش دقبق و موشکافانه در
چرکنویسهایی است که دانشآموزان در منزل برای end یادگیری خویش نگارش میکنند.
این چرکنویسهاء آیینهای تمامنما از میزان مطالعه و ژرفای نلاش ایشان به شمار میآید و در
عبن حال؛ گویای ظرابف و نقاط نیازمند توجه بپشتر در مسبر بادگیریشان خواهد بود.
صفحه 14:
6 ارزشبابی خلافنه
تصحیح چرکنوسهای دانشآموزان در منزل و اختصاص نمره به آنهاء فرصتی
بینظیر برای یادگیری و بهبود است. هنگامی که دانشآموزی در ارزشیابیهای کتبی با
شفاهی نمره پاییتری کسب میکند» با تمرین و ممارست در منزل» نه تتها روش
صحیح مطالعه ریاضی را میآموزد؛ بلكه در قبال تلاش خود, امتياز ويزماى نيز
دريافت خواهد كرد, ابن روش» انگیزهای مضاعف برای پیشرفت و شکوفایی
استعدادهای نهفته در دانشآموزان عزیز فراهممیآورد,
صفحه 15:
ل یک خاطره یا تجربة شخصی
تازه شروع به کار کرده بودم» در دبیرستان» رياضى نظام قديم به سال اولیها درس
میدادم. یکی از دانشآموزانم که تجدیدی داشت در اکثر موارد سوالات ریاضی جالبی
از من میپرسید. یک روز با تعجب از من پرسید که آیا پایهاش در ریاضی ضعیف
است؟ وقتی دلیل این سوال را جویا شدم؛ متوجه شدم که متأسفانه معلم قبلی به هر دلیلی
اعتمادبهنفس او را از بين برده و به او توصيه كرده بود كه حتما به رشته انسانی برود.
خوشبختانه» بعد از مشاورهاى كه با او داشتم» بالاخره رشته رياضى و فيزيكى را
انتخاب كرد و در كنكور هم در رشته الكترونيك قبول شد. اين اتفاق» یکی از
شیرینترین خاطرات دوران معلمى من است.
be,
صفحه 16:
نام و نام خانوادگی: ایرج پویا
نام استان: آذربایجان غربی
+ تحصیلات و رشته: دانشجوی دکتری ریاضی کاربردی
» نام آخرین دانشگاه : دانشگاه تبریز
+ سال سایقه ندریس:۲۵ سال
٠ محل شروع خدمت: شهرستان ارومیه
٠ مولف سه کتاب کمک آموزشی در زمینه ریاضی
+ گردآورنده گام برتر سوالات درس حسابان
۰ مدرس دانشگاه
صفحه 17:
7
بي
0
اصی
ae
سس مر
1