پاورپوینت
فیزیک شیمی ریاضی آمار

پاورپوینت ده 10راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کلاس درس بخش دوم

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب: بخش اول ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش سوم ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کلاس درس بخش چهارم دلایل موفقیت نظام آموزشی فنلاند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:40 تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81 آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
8 5 } 3 3 3

صفحه 2:
فهرست مطالب: بت آول ده ويزكى معلمان امروز از ذكاه يونسكو 8 فته ها ونکته های آموزشی سفن سوم . 3 رآهکار برای جلو گیری از فاجعه در كلاس درس بخش چهارم دلایل موفقیت نظام آموزشی فنلاند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل وبرایش همراه با تصاویر مرتب تعداد صفحات:۴۰

صفحه 3:

صفحه 4:
بدنی در مدارس ممنوع ابن شرایط در حالی است که مطابق ماده ۸۱ آیین‌نامه اجرایی مدارس. تنبیه بدنی و سوءرکتار با دانش‌آموزان به هردلیلی ممنوع است و با مت ذواهد شد .

صفحه 5:
ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش بونسكو نا نا نا نب با با با با با نا با بت با با تعداد اسلا بدها۱۵:

صفحه 6:
ده آموزه یونسکو نا نا نا نا بل با با با با با نا با بت با با مم م م م موم و

صفحه 7:
| 8 اول : 74 = 1 1 ‎ah 2‏ ۰ : ‎ae‏ 7 ماده اند بگوٍ باهم ‎a] >‏ ~ ‎a‏ | نيم اما ب ‎re‏ نمی دان ‎۳ 557 a 3 ‏: : مور + ‎a an, ‎an; ‎۰۴ 8 ‎2 ‎2 ‎2 ‎3 ‎

صفحه 8:
]درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 9:
ست aan; Ml, درس سوم : = تست ©- معلمان فقط عرضه کنندگان ر اقا ‎Ml, sad ait‏ دانش نیستند» 1 < و > بلکه تسهیل گر روند یادگیری اند. 2 و ی > 3 € د ال at, 1 € 1° 3 > = @

صفحه 10:
۱: مم م م م موم و “©-معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 6 8 81 5 5 5 3 ۵ ۳ ۳ ۳ ۳ لا با ها با با با با نا با نا با با نا با

صفحه 11:
درس پنجم : ‎-G‏ معلمان موفق امروزي مي دانند* زنك تفريح و بازي حق مسلم كودكان است.

صفحه 12:
8 درس ششم: 3- معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاى ميان كلاس درس و جامعه از اهداف آنهاست.

صفحه 13:
درس هفتم : > معلمان موفق امروزي مي دانند کلید قرن اخیر 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 14:
۳ درس 2 ‎eo.‏ 2 0 معلمان موفق امروزي مناسب برای احساس اعنیت در دانش آموزان فراهم نمایند. ۵ 0 اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها ۰ مم م م م موم و

صفحه 15:
موفق 9 2 i,t 44 امروزي دارد.

صفحه 16:
درس دهم : 00 معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد نظر قرارمي دهند. ۵ 0 هه 5 5 1 1 1 1 6ه م م مم م م م مهم م مه

صفحه 17:
,"شروع ۲بخش دوم "چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله من در ره کار و حرفه مهم معلمی است ¥ گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 18:
من مى توانم تحقير كنم يا وخى ی 3 0-0 بكنم »آزاربرسانم يا التيام بخشم در همه كه من عامل تصميم گیری قاطع در ی موقعیت ها » مسئولیت من است که “an. ‏و د > تصیم بکیرم بحرانی را افزایش با‎ ‏یر = کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا‎ a Ur ‏دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی د. 3 سا كردائم يا انسانيت را ازايشان بكيرم‎ ‏كودكان را تيره وتار با روشن و لذت و نظام وفا معلم نیما يوشيج‎ بخش کردانم من می‌توانم ابزاری ‏ < 2۲

صفحه 19:
یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد» او هرکز نمی تواند بکوید که 3 > 3 3 3و د 2 23 3 > 2 2 > > >

صفحه 20:
23 ‎a;‏ ‏د لل ‎١ “a;‏ نامز : ‎me ;‏ 2 ‎crn‏ ‎ae zi‏ معلم ۵: ‎aS :‏ هکده : 2 كه قاذ 1 م : ‎at:‏ جرا داد معلم شد 1 اضى بوديد 1 5 ‎aan a a‏ 1 ‎ae 3 3‏ ۵ مراجعید ‎a 3‏ کاس و ‎ae‏ 1 و ‎Haat‏ و1۳ 3 5 1 انی ۳ ‎ere A‏ ‎aH‏ وا ا ۲ “ ستی ندیده ان ‎i >‏ ۰ 0 ۱ ۲ ‎vo 0‏ ها بايد به

صفحه 21:
آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که ‎Wg‏ ۱۱ نمی توانستيم انجام 3 esha © 3 زع 3 2 2 2 )= د 3 ۱ 8

صفحه 22:
cn nn ‏ذهن ظرفی‎ 1 پرشود . بلکه ألا لا ليا نا للا للا للا لا اننا اننا لا موممممم م م ‎a‏ ‏= آتشی است كه باب = اگروخته شود © ‎aI‏ 03

صفحه 23:
۶ آن كه از سوال = کردن می ترسد. > از یادگیری ۶ . شرمنده خواهد نا نا نا نا بل با با با با با نا با بت با با

صفحه 24:
وین 01111111 لا بت 9 و

صفحه 25:
آموزش بعنی کشف ‎al‏ ۱ ‎a!‏ روزاكزون بى خبرى 21 اه نا نا نا لل با با با با با با با با با با 21 خودمان 2۳1 7 ‎‘aI‏ 2۳1 2۳1 >» cl a ۳

صفحه 26:
اللا برونر كويد : همه كس همه جيز مى آموزد به شرط دخالت زمان يي 80 1 ]5 150 15 5

صفحه 27:
۷شروع ۲بخش سوم ۲ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کلاس درس

صفحه 28:
معلم امروز 525 ‎ae‏ معلم امروز باید رويا يرداز» برنامه دهنده + و کمک کار التیام دهنده » حامی » تسهیل کننده » الگوی رفتاری» پرورش دهنده و الهام بخش ویژگی معلمان امروز 3 زع 3 > 2 2 2 3 3 3 3 د 2 3 > مم م م م موم و

صفحه 29:
مه مهم ‎Ea‏ ‏0 ۳ درس اول : با بی حوصلگی و یکنواختی بجنگید . رقیب شما در کار تدریس » شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای قدرت مندی هستند که از ابزار های جذاب تر برخوردارند . معلمی مهم ‎oui‏ وچالش برانگیز ترین حرفه در جامعه است 2 > 2 > 2 2 3 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 30:
یاد آوری درس ها ( دفترچه ی یاداشت دانش آموزی ) » راه خوبی برای شروع کار است .

صفحه 31:
درس سوم : ‎a‏ ‏كليشه هاى جنسيتى را در هم بشكنيد . دانشمند ان هه يتاع و رياضى دانان زن را به مثابه الكوى رفتارى 7 18 دك به دختران جوان معرفى كنيد ۳ ‎a‏ € آموزان دختر کمک کنید مراحل ترقی را در و 8 اقلق مدرسه پشت سر بگذارند و ‎ae‏ ‏تعین شده بگذرند. دی > ‎a?‏ an, an, 19"

صفحه 32:
> ‏و‎ ‎at, للا 2 ‎“ma?‏ درس جهارم : 3 كك اغلب در فعاليتها تنوع ايجاد كنيد شايد خودتان 8 شيفته درس دادستان باشيد و داشته باشيد به د #4 اي درس دادن خودتان يك ساعت با بيشتر كوش ‎a i:‏ دهيد ولی دانش آموزان دوست ندارند آنها به > وي© آكهى هاى تجارى ميان فيلم ها عادت كرده اند؛ :وى با اين عادت كنار بياييد . 3 € ‎al,‏ للا ‎“a?‏ بهترين بهره را از لحظه ها ببريد ‎“a?‏ ‏ز تسس

صفحه 33:
درس ینجم : کلاسی ایجاد کنید که همه در آن برنده باشند و هر دانش آموز در آن واحد. احساس برنده بودن بکند فقط با تمرکز بر تک تک یادگیرندگان است که ميتوانيد به كل كلاس درس بدهيد .

صفحه 34:
ادرس ششم : هدف گذاری را به عنوان یک مهارت برای زندگی تدریس کنید تا به دانش آموزان نگوییم آنان نخواهند دانست که هدف گذاری میتواند زندگی شان را عوض کند. 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 35:
درس هکت : + در كلاس درس جايى براى || سركرمى و تفريح باز بكذاريد. يادكيرى مهم است. اما لازم نیست هميشه جدی باشد اگر آموزش با تفریح توام ‎cals‏ بچه ها از آن متنفر خواهند بود. فرایند ساده حل مسئله تدوین کنید. 9 ۵ ۵ 0 fanaa eee el 5 5 5 0 81 81 8 همم

صفحه 36:
و7 <2 6 Ene > اادرس هشنم : ۴ 7 به دانش آموزان خود نشان دهید که برنامه های رایانه ای و نرم افزاهاء تنها به اين دليل درست کار میکنند که ما انسانها آنها را طراحی کردهایم اين برنامه ها به خودی خود کارآمد نیستند و اگر خلاقیت ما نباشد» آنها در عمل قابل استفاده نخواهند بود. هه واه ۰ مم م م م موم و

صفحه 37:
درس نهم : 6پخش اندکی موسیقی آرام بخش را در كلاس امتحان كنيد اين كار به شما كمك ميكند جو مناسب را براى هر كونه فعاليت متناسب با يادكيرى به وجود آوريد . تهيه بسته آموزشى براى دانش آموز جدید ۵ 0 هه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها م م م مم م م م مهم م مه

صفحه 38:
+ در دنیای امروز که میزان توجه کوتاه شده وآستانه ی تحمل افراد در یادگیری پایین آمده است ضرب المثل های قدیمی از نو © اهميت بيدا مى كنند از آنها برای تدریس درس های مهم زندگی استفاده کنید. از بچه ها بخواهید ضرب المثل های خود را

صفحه 39:
ادرس بازدهم : این طنز برنارد شاو امروز در باره ی معلمان منصفانه نیست: کسانی که می توانند کاری انجام می دهند وکسانی که نمی توانند تدریس می کنند!

صفحه 40:
کتاب رابرت دی .رمزی کتاب به آموزش | 1 j 3 0

صفحه 41:
۱ لا 1 تهیه وتدوین: محمد فايق مجيدى دهگلان | | 0 دبير باز: زبان 3 ادبيات فارسى نگارنده ‎i‏ همکار افتخاری ‏مم م م م م6 مه ‏3 ‏زع ‏3 ‏2 ‏2 ‏2 ‏2 ‏د ‏3 ‏3 ‏3 ‏د ‏2 ‏> ‏> ‎

صفحه 42:

صفحه 43:
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © © BEE Ee ۱۱۵ ۱۵ ۱۵ ۵ 5۵ 5۵ 5۵ ۸5۵ ۸5۵ ۸

صفحه 44:
‎LT‏ می دانید کدام کشور سه بار در آزمون ‎PISA‏ ‏) آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات » روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسلاید۱۰: ‎

صفحه 45:
سا میعل ‎BT‏ ‏كه فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز

صفحه 46:
دانش آموزان فنلاندى سه بار در ۱ 49057 Rye) LT) وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت اق @fayihg:majidi

صفحه 47:
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره ۱ ۶ ۳ ‏لد و‎ ire mer ere) Pome Pee eer a0 Se) Peeps لكل لين كيل ننه

صفحه 48:
۱ 9 ( SS SIC Sy en) لكل لين كيل ننه

صفحه 49:
مدار 320 فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تنکیک CU Ue Le Se ee ICS or Re ero SRY eee) لكل لين كيل ننه

صفحه 50:
ws ‏لل » مدارس‎ gee ‏ابن بود:‎ ۱ ۱ بياوريم لكل لين كيل ننه

صفحه 51:
ناخ ‎IC)‏ ۳۳ قنها بر موفقيت تحصيلى دانش آموزان تمركز ذمى كنند بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان رل (OEM ema

صفحه 52:
eT Tene te ned) ‏همتراز با مالزى » برو و در رقبه‎ ‏آخركشورهاى اسكانديناوى به‎ حساب مى آمد لكي يل عله

صفحه 53:
o> ah aan ey) ۱۳ BO ‏كلاس نهم‎ را پشت سر بگذارند @fayihg:majidi

صفحه 54:
TO See eRe Et eS melas ۱ tee eh ad ‏تا‎ eee eve ron re BAe oo: pale g Lok s ¢ cilg>os 99 oN iq07 @fayihg:majidi

صفحه 55:
Ore) SO RCO AN | Be Trey SLT Be eT oe ey Se) eB) ‏ارزیابی ۱۶۵ هزار فرد بزرکسال از کشورهای‎ eee ‏ا ل‎ are ‏فنلاندى در رياضيات و روخوانى رتبه اول‎ ‏را کسب کردند.‎ @fayihg:majidi

صفحه 56:
9 ترجمه آقاى ميثم همدمى لكل لين كيل ننه

آموزش های جهانی معلمان تنبیه بدنی ممنوع 99فاجعه در کالس درس مهارت های کالسداری فهرست مطالب: بخش اول ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش سوم ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس بخش چهارم دالیل موفقیت نظام آموزشی فنالند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات40: تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81آیین‌نامه اجرایی مدارس ،تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که ،پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم ‏ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس 📙پیشگفتار: ◀ ️⬅️⬅ معلم امروز️➡️➡ معلم امروز باید رویا پرداز ،برنامه دهنده ، کمک کار ،التیام دهنده ،حامی ،تسهیل کننده ، الگوی رفتاری ،پرورش دهنده و الهام بخش باشند. ویژگی معلمان امروز 0 📙درس اول: با بی حوصلگی و یکنواختی بجنگید . رقیب شما در کار تدریس ،شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای قدرت مندی هستند که از ابزار های جذاب تر برخوردارند . معلمی مهم ترین وچالش برانگیز ترین حرفه در جامعه است 1 📙درس دوم: به دانش آموزان خود کمک کنید منظم بشوند و منظم باقی بمانند .منظم بودن ،یکی از راه های بقا در زندگی است .استفاده از دفترچه ی یاد آوری درس ها ( دفترچه ی یاداشت دانش آموزی ) ،راه خوبی برای شروع کار است . معلمی یکی از شغل های سخت 2 📙درس سوم: کلیشه های جنسیتی را در هم بشکنید .دانشمندان و ریاضی دانان زن را به مثابه الگوی رفتاری ، به دختران جوان معرفی کنید .همچنین به دانش آموزان دختر کمک کنید مراحل ترقی را در مدرسه پشت سر بگذارند و از سقف شیشیه ای تعین شده بگذرند. معلم باید انعطاف پذیر باشد 3 📙درس چهارم: اغلب در فعالیتها تنوع ایجاد کنید شاید خودتان شیفته درس دادستان باشید و داشته باشید به درس دادن خودتان یک ساعت با بیشتر گوش دهید ولی دانش آموزان دوست ندارند آنها به آگهی های تجاری میان فیلم ها عادت کرده اند؛ با این عادت کنار بیایید . بهترین بهره را از لحظه ها ببرید 4 📙درس پنجم: کالسی ایجاد کنید که همه در آن برنده باشند و هر دانش آموز در آن واحد، احساس برنده بودن بکند فقط با تمرکز بر تک تک یادگیرندگان است که میتوانید به کل کالس درس بدهید . حرکت هماهنگ با کند ترین وسریع ترین 5 📙درس ششم: هدف گذاری را به عنوان یک مهارت برای زندگی تدریس کنید تا به دانش آموزان نگوییم آنان نخواهند دانست که هدف گذاری میتواند زندگی شان را عوض کند. تدریس دانش آموزان برنده=برنده 6 🔹 📙درس هفتم: در کالس درس جایی برای سرگرمی و تفریح باز بگذارید .یادگیری مهم است .اما الزم نیست همیشه جدی باشد اگر آموزش با تفریح توام نباشد ،بچه ها از آن متنفر خواهند بود. فرایند ساده حل مسئله تدوین کنید. 7 ✅ 📙درس هشتم: به دانش آموزان خود نشان دهید که برنامه های رایانه ای و نرم افزاها ،تنها به این دلیل درست کار میکنند که ما انسانها آنها را طراحی کردهایم این برنامه ها به خودی خود کارآمد نیستند و اگر خالقیت ما نباشد ،آنها در عمل قابل استفاده نخواهند بود. مرحله به مرحله مشخص کنید 8 ❌ 📙درس نهم : پخش اندکی موسیقی آرام بخش را در کالس امتحان کنید این کار به شما کمک میکند جو مناسب را برای هر گونه فعالیت متناسب با یادگیری به وجود آورید . تهیه بسته آموزشی برای دانش آموز جدید 9 🔹 📙درس دهم: در دنیای امروز که میزان توجه کوتاه شده وآستانه ی تحمل افراد در یادگیری پایین آمده است ضرب المثل های قدیمی از نو اهمیت پیدا می کنند از آنها برای تدریس درس های مهم زندگی استفاده کنید. از بچه ها بخواهید ضرب المثل های خود را بیاورند 1 0 🔸 📙درس یازدهم: این طنز برنارد شاو امروز در باره ی معلمان منصفانه نیست: کسانی که می توانند کاری انجام می دهند وکسانی که نمی توانند تدریس می کنند! معلمان امروز هم انجام می دهند هم رویا پردازند و الهام بخش 1 1 ️✍ 📙 منبع یادداشت های شخصی محمد فایق مجیدی 📜 کتاب به آموزش بدبین نیستم کتاب رابرت دی .رمزی 1 2 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 بیش تغییر شوق مجله 3 از ده سال 📙 📙 📙 1 3 end آیا می دانیدکدام کشور سه بار در آزمون PISA )آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ،روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسالید:10 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد 1 @fayihg.majidi بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. 2 @fayihg.majidi این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد 3 @fayihg.majidi مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 4 @fayihg.majidi شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم 5 @fayihg.majidi در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند 6 @fayihg.majidi تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه آخرکشورهای اسکاندیناوی به حساب می آمد 7 @fayihg.majidi در سال 1960میالدی 89درصد فنالندیها نمی توانستند کالس نهم را پشت سر بگذارند 8 @fayihg.majidi در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن یک معلم در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است. @fayihg.majidi 9 در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که ‏OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول را کسب کردند. 1 0 @fayihg.majidi تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی 6 @fayihg.majidi
31,000 تومان