پاورپوینت
آمار ریاضی شیمی فیزیک

پاورپوینت ده درس مهم ازکتاب 99 فاجعه در کلاس درس بخش پنجم

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب: پاورپوینت نکاتی از کتاب 99 فاجعه در کلاس درس بخش پنجم بخش دوم ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش سوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش چهارم ده10 راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کلاس درس بخش پنجم دلایل موفقیت نظام آموزشی فنلاند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات: 70 📙نکته هفدهم: معلمان روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند در این زمینه حقایق زیادی هست اما هرگز رسانه ای نمی شود نکته هجدهم: تدریس کار آسانی نیست. در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کارعقب نشینی می کنند نکته سی و یک: بدانید کلاسداری کلاسA با کلاسB,Cفرق دارد وهیچ دو کلاسی مثل هم نیستند تنبیه بدنی در مدارس ممنوع سالهای اول خدمتم دوستی می گفت: معلم حق دارد در کلاس تظاهر به عصبانیت کند اما حق ندارد عصبانی شود. تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81 آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 📙درس اول: هر آنچه لازم است برای پیوند دانش آموزان با رایانه انجام دهید. همه دانش آموزان نه فقط بچه های ثروتمند بلکه فراگیرندگان طبقه متوسط نیز نیازمند دسترسی آسان به فناوری اطلاعات هستند . بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
5ادءه در کلاس درس 0 بذش بنذم 0 تعداد اسلا ید۷۰ سس "= های جهانی ۲ << ۲ 9 فاجعه 85 ‎er‏ درس - مهارت های / 3

صفحه 2:
فهرست مطالب: ‎SE‏ از کتاب ‎۹٩‏ فاجعه در کلاس درس دوم ده ویژکی معلمان امروز از نگاه یونسکو " بخش سوم كفته ‎a oe‏ آموزشی بخش جها ۰۵۵ راهکار برای ‎oe‏ از فاجعه در کلاس درس بخش پنجم دلایل موفقیت نظام آموزشی فنلاند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل وبرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۷۰

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
;3 سوم یادگیری در کلاس ((علی ابر شعاری نژاد )) -همه دانش آموزان شمه درس شا را دوست ندارند یا بکسان دوست ندارند همه دانش آموزان در مدت معين ياد نمی گیرند - همه دانش آموزان از تمرکز دقت یا تمرکز حواس بکسان برخوردار نیستند

صفحه 8:
نکنه چهارم صفحه ۸۱ کناب ‎۹٩‏ قاجعه در كلاس درس ‎pyle phi‏ که در تلویزیون ممكن است مشاهده كنيد نشان دهنده آن است كه معلمی حرفهای دشوار آما با حقوقی مناسب است. معلمان به صورت افرادی با مسئولیت و منظم به نظر می آیند که دارای اهداف و مسیبر حرفه آی روشن هستند.

صفحه 9:
نک ته پنجم: و روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند. در این تصاویر حقایقی وجود دارد اما وجه دیگری نیز در تدریس وجود دارد که چندان رسانه ای نشده است. تدریس آسان نیست؛ در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کار عقب نشینی می کنند. € € € € € € € €

صفحه 10:
تک ی هش صفده ۸۲ کناب 99 فاجعه در كلاس درس رویای آنان از ساعات کاری کم تعطیلات طولانی و حقوق خوب به سرعت در مواجهه با واقعیت کار دشوار. از بین رکتن تمام اوقات فرافت و روبه رو شدن با کلاس هایی واقعا کابوس گونه. از بین می رود. بنابراین چرا شما انسانهای کاملا از دنیای دیوانه حرفه تدریس شوید؟

صفحه 11:
انکته هفتم : من معلم شدن را انتخاب کردم. چون انگلیسی را دوست دارم و نیز تجربیاتی که در کالج داشتم مرا متوجه کرد چه قدر از کار با کودکان لذت می برم. بهترین دوستم. تدریس را منطقی شیوه کاری برای گرفتن درجه تاریخ هنر می داند. اگرچه دلایل ما با هم متفاوت است. اما تثیری در کسب لذت مااز كارمان ندارد. ©

صفحه 12:
oo oe 1 oe 2 ۰ نقد کتاب 99 فاجعه در كلاس درس تاباتا ریمنت نویسنده کتاب ‎۹٩‏ ‏فاجعه در كلاس درس. در ۱۳ سرفصل مجزا تلاش کرده است معلمان را از ابتدای ورود به دنیای دانش‌آموزان تا برخورد با انواع رفتارهای مختلف هدابت کند .

صفحه 13:
#انكته نهم: با توجه به مشكلات اغلب معلمان در كلا سهاى درس و محيطهاى آموزشى در برخورد با مسايل كوناكون. اين اثر راهكارهاى متنوعى را براى رهايى از اين مشكلات ييشنهاد كرده است. برخورد با دانشآموزان كجخلقء تنفر دانش آموز از معلم. مبارزه در راهروها و... برخی از اين موضوعات به شمار ۵۰ € € € € € € € €

صفحه 14:
نکته دق توجه معلمان به نوع پوشش. مواجهه با خستگی. رفت و آمد به مدرسه. حوادت غیرمترقبه. ابراز محبت از سوی دانش‌آموزان. تعقیب فراریان مدرسه و... از جمله موخوعات مورد بررسی در اين كتاباند.

صفحه 15:
اما آن را بی جفت بزرگ نکن

صفحه 16:
اانکته دوازدهم : قاطع اما منصف باشید از همان ابتدا مشخص كنيد كه جه جيزى را تحمل نمى كنيد میم موم مهم موم ‎nn‏ ‏5 د 3 3 3 2 2 2 2

صفحه 17:
13 يزدهم ایستاده راه بروید همواره به نحوی وارد كلاس شويد که گویی به

صفحه 18:
۳ it <وو؟ نکن چهاردهم : 3 € 9 = آنان را با نامشان صد ابزنید جع 7 2 ‎EM,‏ نام دانش آموزان را یاد گرفته و به دج و خاطر بسپارید وسعی کنید به طور ‎aT « 5 € 3‏ ی 87 ال منظم از آن استفاده کنید ‎ae,‏ a8, PL aa, aa,

صفحه 19:
‎aS‏ پانزدهم در خارج از کلاس دیده شوید جزء لاینفک مدرسه باشید وقت بگذارید وبادانش آموزان خود در ‏زنگ تفریج , زمان ناهار وخارج از مدرسه صحبت كنيد هم به عنوان معلم وهم به عنوان یک انسان دیده شوید ‎

صفحه 20:
۷شروع "بخش دوم ود های یونسکو

صفحه 21:
ده ویژگی معلمان اصروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > > NO Lda Maul of ei

صفحه 22:
ده آموزه پونسکو bac ۳3 i oT i OSS لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها ممم م م مه م 6 ‎i‏ ‏=

صفحه 23:
5 eS ‏امروزی‎ i i ‏فق امر‎ : ‏معلمان موفق‎ ١ ‏لد‎ ‎: ‏ند یگ بند‎ ۲ 0 ‏آماده اند بگو‎ an ‏نيم اما باهم‎ ef: ‏ما هم نمی دانیم‎ an; 2 a ‏آموزیم.‎ an; ۳ ۰۴ 2 2 2 3

صفحه 24:
| درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 25:
| درس سوم : 2 معلمان فقط عرضه کنندگان دانش نیستند» بلکه تسهیل گر روند یادگیری اند. لللل مم م م م مهم م مه 6 0 5 2 5 5 5 ‎BEE 1323 123‏ لها اننا لها اننا للا لا للا لا انا لها اننا اننا اننا انها اليا

صفحه 26:
مه مهم ‎EEE‏ ‏۱۳ <#معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه نیز از اهداف مهم آنهاست. لا لیا لا لیا لا للا للا انها نينا لیا لیا لیا ايها نا نبا

صفحه 27:
درس پنجم : ‎-G‏ معلمان موفق امروزي مي دانند* زنك تفريح و بازي حق مسلم كودكان است.

صفحه 28:
8 درس ششم: 3- معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاى ميان كلاس درس و جامعه از اهداف آنهاست.

صفحه 29:
at; 3 He cal, : ‏]درس شنم‎ aI mi? 72 © 2 معلمان موفق امروزي 251 ‎“ai?‏ مي دانند کلید قرن اخير ‎ean? ‎al,‏ است ‏د ال ‎als ‏د ال ‎۱ Ls ‎>} Ml, ‎al, ‎

صفحه 30:
| درس هشتم: 0 معلمان موفق امروزي مناسب برای احساس اصنیت در دانش آموزان فراهم نمایند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها ها مم م م م موم و

صفحه 31:
| درس نهم : و معلمان موفق امروزي لل مم م م م مهم م مه ۳ مي دانند از يادگيري اهمیت دارد. 6 0 5 2 5 5 5 اه ‎SE eee‏ لا با ها با با با با نا نا نا نا با با با

صفحه 32:
درس دهم : 00 معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد نظر قرارمي دهند. ههه 5 5 1 3 1 1 مم م م م مهم م مه

صفحه 33:
"شروع ‎av‏ ‏بخش سوم ۲چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله ۰ ۱ ۱ ۶ حرفه مهم معلمی است گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 34:
که من عامل تصمیم گیری فاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم » من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم » آزار برسانم يا التيام بخشم در همه ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم نظام وفا معلم نيما يوشيج

صفحه 35:
: : 7 ‎He‏ معلم بر ابدیت اثر ۰ ۰ ‎on‏ 5 مى كذارد» 7 ‎ab‏ اند بكويد ‎an‏ گز نمی توا ۳9 ‎ae an‏ در كجا متوة ‎ve He‏ ود" 5 آدامز لد هنرى ‎a ‎2 ‎2 ‎2 ‎> ‎

صفحه 36:
3 6 > € » در سریال معلم دهکده ‎Cog ?‏ نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید ‎a‏ ۴ چرا رها کردید و ‎<n 5‏ معلم شديد؟ 5 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه ‎a‏ قتاع مطم جواب داد چون وقی با مراجمیتم و سچرمجی > ۰ ۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم للا می دیدم که آنها کسائی هستند که ‎ae iit € 3‏ 7 3 1 ‎٩‏ اي .با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اه ‎HE‏ وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به ‎“aa?‏ اصلاح ريشه د € دازم ‎Jy 18‏ > ۰۴ ۳ ‎ma?‏ ‏> €

صفحه 37:
انجام دادن كا

صفحه 38:
2 2 ذهن ظرفی د 2 پرشود , بلکه د . 3 2 آتشی است كه باب سب میم موم مهم مهم ‎EEE‏ ‏=

صفحه 39:
at 1" ان كه از سوال =P 8 کردن می نرسد. 1 : ‘mn? دیع از یادگیری ~ 8 52 Mt, oo Mt, د ال لسد . ‎G)‏

صفحه 40:
4 5 3 ل 5 ی 01111111 لا لا .لا لا

صفحه 41:
آموزش بعنی کشف تا ۱ ۴ روزاگزون بی خبری ‎Maa 2-1‏ خودمان لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها

صفحه 42:
م م وم ‘gS ‏برونر‎ | همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان ۵ ۵ ها اه هه ۵ هه ۵ ۵ ها ها مم م م م موم و

صفحه 43:
۲شروع "بخش چهارم ۲ده راهکار برای جلو گیری از فاجعه در کلاس درس

صفحه 44:
اييشكقتار: مم سر ‎a‏ معلم امروز بايد رويا بردازء برنامه دهنده » ‎oe‏ كمك كارء التيام دهنده » حامى » تسهیل کننده » الگوی رفتاری» پرورش دهنده و الهام بخش باشند ویژگی معلمان امروز € € € € € € € €

صفحه 45:
23 ۴ ‎al,‏ ‏للا 8 > ی الادرس اول: د ال 5 به دانش آموزان بیاموزید به کره زمین و 5 منابع .آن احترام بگذارند و از آن ‎Ema >‏ محافظت بکنند. فقط یک نسل طول خواهد > وچ* کشید تا شهروندان آگاه از زیست بوم اکولوژی < و > با محیط زیست آشتی کنند . 2 € > 3 > € معلمی مهم ترین وچالش > € ‎GM,‏ برانگیز ترین حرفه در جامعه است > €

صفحه 46:
درس دوم: طرفدار پر و پا قرص کتاب باشید با صدای بلند کتاب بخوانید به آرامی کتاب »بخوانید کتابها را به دانش آموزان نشان دهید و دربارة آنها صحبت کنید. هر چه بیشتر به کتاب اشتیاق ءورزید احتمال آنکه دانش آموزان شما دچار تب خواندن» شوند. بیشتر است. >< © 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 >

صفحه 47:
درس سوم : مهارت های اساسی حضور در مدرسه مانند تقویت حافظه فنون امتحان دادن» فنون یادداشت برداری و نکات مربوط به مقابله متون گوناگون با یکدیگر را به دانش آموزان خود یاد بدهید این مهارتها کمک میکنند دانش آموزان برای موفقیت آماده شوند . معلم باید انعطاف پذیر باشد میم موم مهم مهم 6 0 5 2 5 5 5

صفحه 48:
درس چشارم: موفقیت های هر چند کوچک را جشن بگیرید تشویق هیچگاه هدر نمی رود. بهترین بهره را از لحظه ها ببرید موم مه و 5 5 5 ‎Bam‏ it مم م م م موم و لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا ليها انا لیا ايها ايها ليها

صفحه 49:
م م م لادرس ينجم: به ياد داشته باشيد بيشتر هميشه بهتر نيست معلمى كه بيشتر از همه صحبت مى يا بيش از همه تكليف ميدهد هميشه بيشتر و بهتر از بقيه تدريس نميكند . See ‏ها‎ ۵ ۵ مم م م م مهم م مه

صفحه 50:
ادرس ششم : به ياد داشته باشيد بيشتر هميشه بهتر نيست معلمى كه بيشتر از همه صحبت مى يا بيش از همه تكليف ميدهد هميشه بيشتر و بهتر از بقيه تدريس نميكند 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 51:
درس هفتم : در برنامه ریزی »خود درسهای سخت را زمانی ارائه کنید که بچه ها بیشترین انرژی را دارند و در بهترین حالت .هستند حتی به همین علت است که برخی مدرسه ها ساعات آغاز کار مدرسه را برای دانش آموزان دورههای بالاتر به تعویق میاندازند تا آنها از بهره وری بالایی در یادگیری بهره مند شوند. فرایند ساده حل مسئله تدوین کنید.

صفحه 52:
درس هشدم : به دانش آموزان نشان دهيد كه جكونه »وسايل نوشته ها و كارهاى خود را در منزل مرتب و آموزان زود نيست.

صفحه 53:
درس نهم : هر از چندی به دانش آموزان اجازه بدهید به یکدیگر نمره بدهند. بگذارید هر کس کارنامه ای در مورد فعالیتهای خودش تهیه کند و بخشهای گوناگون آن را با شما کند. در مورد هر بخشی که با آن موافق نیستید» بحث كنيد کلید موفقیت جامعه در دستان معلم اه تاه هه ۵ ۵ ۵ ۵ هه ها مم م م م موم و

صفحه 54:
| درس دهم : + صرف نظر از برنامه های ویژه ای که برای توسعة سواد خواندن در مدرسه استفاده می شود بر آموزش »صداشناسی به طور ویژه تأكيد .كنيد اين تنها راه براى حصول اطمینان از اين است كه دانش آموزان مهارتهاى دائمى را در اين زمينه كسب مى كنند . از بجه ها بخواهيد ضرب المثل هاى خود را بياورند 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 55:
درس باز + اين طنز برنارد شاو امروز در باره ى معلمان منصفانه نيست: كسانى كه مى توانند كارى انجام مى دهند وكسانى كه نمى توانند تدريس مى كنند! معلمان امروز هم انجام مى دهند هم رویا پردازند و الهام بخش

صفحه 56:
کتاب رابرت دی .رمزی کتاب به آموزش | 1 j 3 0

صفحه 57:
وأشروع ‎eV‏ ‏بحس | ۲ده راهکار برای جلو گیری از فاجعه در کلاس درس

صفحه 58:
‎LT‏ می دانید کدام کشور سه بار در آزمون ‎PISA‏ ‏) آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات » روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسلاید۱۰: ‎

صفحه 59:
سا میعل ‎BT‏ ‏كه فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز

صفحه 60:
دانش آموزان فنلاندى سه بار در ۱ 49057 Rye) LT) وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت اق @fayihg:majidi

صفحه 61:
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره ۱ ۶ ۳ ‏لد و‎ ire mer ere) Pome Pee eer a0 Se) Peeps لكل لين كيل ننه

صفحه 62:
۱ 9 ( SS SIC Sy en) لكل لين كيل ننه

صفحه 63:
مدار 320 فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تنکیک CU Ue Le Se ee ICS or Re ero SRY eee) لكل لين كيل ننه

صفحه 64:
ws ‏لل » مدارس‎ gee ‏ابن بود:‎ ۱ ۱ بياوريم لكل لين كيل ننه

صفحه 65:
ناخ ‎IC)‏ ۳۳ قنها بر موفقيت تحصيلى دانش آموزان تمركز ذمى كنند بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان رل (OEM ema

صفحه 66:
eT Tene te ned) ‏همتراز با مالزى » برو و در رقبه‎ ‏آخركشورهاى اسكانديناوى به‎ حساب مى آمد لكي يل عله

صفحه 67:
o> ah aan ey) ۱۳ BO ‏كلاس نهم‎ را پشت سر بگذارند @fayihg:majidi

صفحه 68:
TO See eRe Et eS melas ۱ tee eh ad ‏تا‎ eee eve ron re BAe oo: pale g Lok s ¢ cilg>os 99 oN iq07 @fayihg:majidi

صفحه 69:
Ore) SO RCO AN | Be Trey SLT Be eT oe ey Se) eB) ‏ارزیابی ۱۶۵ هزار فرد بزرکسال از کشورهای‎ eee ‏ا ل‎ are ‏فنلاندى در رياضيات و روخوانى رتبه اول‎ ‏را کسب کردند.‎ @fayihg:majidi

صفحه 70:
9 ترجمه آقاى ميثم همدمى لكل لين كيل ننه

صفحه 71:
تهیه وتدوین: محمد فايق مجيدى دهگلان ‎ee 5 3‏ 3 | | دبیر بازنشسته > زبان و ادبيات فارسى ۴ ۳ نگارنده كتاب:به € همکار افتخاری از ده سال لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها 6

صفحه 72:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 73:
‎٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©‏ ۵ 6 6 ۵ ۵ ۵ ۵ ا ا ۱۵ ۱ ۱۳ ۱۳ ‎ ‎

آموزش های جهانی معلمان تنبیه بدنی ممنوع 99فاجعه در کالس درس مهارت های کالسداری فهرست مطالب: نکاتی از کتاب 99فاجعه در کالس درس بخش دوم ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش سوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش چهارم ده 10راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس بخش پنجم دالیل موفقیت نظام آموزشی فنالند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات70: محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش اول ‏نکاتی از کتاب 99فاجعه در کالس درس نکته اول تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81آیین‌نامه اجرایی مدارس ،تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 1 نکته دوم تنبیه بدنی در مدارس ممنوع سالهای اول خدمتم دوستی می گفت :معلم حق دارد در کالس تظاهر به عصبانیت کند اما حق ندارد عصبانی شود. 2 نکته سوم يادگيري در كالس ((علي اكبر شعاري نژاد)) همه دانش آموزان همه درس ها را دوست ندارنديا يكسان دوست ندارند همه دانش آموزان ،هميشه آماده آموختن نيستندهمه دانش »آموزان زماني مي خواهندياد بگيرند كه برانگيخته باشند همه دانش آموزان در مدت معين يادنمي گيرند -همه دانش آموزان از تمركز دقت يا تمركز حواس يكسان برخوردار نيستند 3 نکته چهارم صفحه 81کتاب 99فاجعه در کالس درس آگهی هایی که در تلویزیون ممکن است مشاهده کنید نشان دهنده آن است که معلمی حرفهای دشوار اما با حقوقی مناسب است .معلمان به صورت افرادی با مسئولیت و منظم به نظر می آیند که دارای اهداف و مسیر حرفه ای روشن هستند. 4 📙نکته پنجم: و روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند .در این تصاویر حقایقی وجود دارد اما وجه دیگری نیز در تدریس وجود دارد که چندان رسانه ای نشده است .تدریس آسان نیست؛ در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کار عقب نشینی می کنند. 5 نکته ششم صفحه 82کتاب 99فاجعه در کالس درس رویای آنان از ساعات کاری کم، تعطیالت طوالنی و حقوق خوب به سرعت در مواجهه با واقعیت کار دشوار ،از بین رفتن تمام اوقات فراغت و روبه رو شدن با کالس هایی واقعأ کابوس گونه ،از بین می رود. بنابراین چرا شما انسانهای کامال عاقل تصمیم می گیرید که جزیی از دنیای دیوانه حرفه تدریس شوید؟ 6 📙نکته هفتم: من معلم شدن را انتخاب کردم ،چون انگلیسی را دوست دارم و نیز تجربیاتی که در کالج داشتم مرا متوجه کرد چه قدر از کار با کودکان لذت می برم. بهترین دوستم ،تدریس را منطقی ترین شیوه کاری برای گرفتن درجه تاریخ هنر می داند .اگرچه دالیل ما با هم متفاوت است ،اما تأثیری در کسب لذت ما از کارمان ندارد. 7 نکته هشتم نقد کتاب 99فاجعه در کالس درس تاباتا ریمنت نویسنده کتاب 99 فاجعه در کالس درس ،در 13 سرفصل مجزا تالش کرده است معلمان را از ابتدای ورود به دنیای دانش‌آموزان تا برخورد با انواع رفتارهای مختلف هدایت کند. 8 📙نکته نهم: با توجه به مشکالت اغلب معلمان در کالس‌های درس و محیط‌های آموزشی در برخورد با مسایل گوناگون ،این اثر راهکارهای متنوعی را برای رهایی از این مشکالت پیشنهاد کرده است، برخورد با دانش‌آموزان کج‌خلق ،تنفر دانش‌آموز از معلم ،مبارزه در راهروها و… برخی از این موضوعات به شمار می‌آیند. 9 نکته دهم توجه معلمان به نوع پوشش، مواجهه با خستگی ،رفت و آمد به مدرسه ،حوادث غیرمترقبه، ابراز محبت از سوی دانش‌آموزان، تعقیب فراریان مدرسه و… از جمله موضوعات مورد بررسی در این کتاب‌اند. 1 0 نکته یازدهم با مشکالت به سرعت ولی بی سروصد برخورد کنید. هرگونه رفتار ناشایست را به سرعت ازبین ببرید اما آن را بی جهت بزرگ نکنید 1 1 📙نکته دوازدهم: قاطع اما منصف باشید از همان ابتدا مشخص کنید که چه چیزی را تحمل نمی کنید اما خود را به صورت هیوال نشان ندهید 1 2 نکته سیزدهم ایستاده راه بروید همواره به نحوی وارد کالس شوید که گویی به تجارت پرداخته ایدپ 1 3 📙نکته چهاردهم: آنان را با نامشان صد ابزنید نام دانش آموزان را یادگرفته و به خاطر بسپارید وسعی کنید به طور منظم از آن استفاده کنید 1 4 نکته پانزدهم در خارج از کالس دیده شوید جزء الینفک مدرسه باشید وقت بگذارید وبادانش آموزان خود در زنگ تفریح ، زمان ناهار وخارج از مدرسه صحبت کنید هم به عنوان معلم وهم به عنوان یک انسان دیده شوید 1 5 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏آموزه های یونسکو ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که ،پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش چهارم ‏ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس 📙پیشگفتار: ◀ ️⬅️⬅ معلم امروز️➡️➡ معلم امروز باید رویا پرداز ،برنامه دهنده ، کمک کار ،التیام دهنده ،حامی ،تسهیل کننده ، الگوی رفتاری ،پرورش دهنده و الهام بخش باشند. ویژگی معلمان امروز 0 📙درس اول: به دانش آموزان بیاموزید به کره زمین و منابع ،آن احترام بگذارند و از آن محافظت .بکنند .فقط یک نسل طول خواهد کشید تا شهروندان آگاه از زیست بوم اکولوژی با محیط زیست آشتی کنند . معلمی مهم ترین وچالش برانگیز ترین حرفه در جامعه است 1 📙درس دوم: طرفدار پر و پا قرص کتاب باشید با صدای بلند کتاب بخوانید به آرامی کتاب ،بخوانید کتابها را به دانش آموزان نشان دهید و دربارۀ آنها صحبت کنید .هر چه بیشتر به کتاب اشتیاق ،ورزید احتمال آنکه دانش آموزان شما دچار تب خواندن» شوند ،بیشتر است. معلمی یکی از شغل های سخت 2 📙درس سوم: مهارت های اساسی حضور در مدرسه مانند تقویت حافظه فنون امتحان دادن ،فنون یادداشت برداری و نکات مربوط به مقابله متون گوناگون با یکدیگر را به دانش آموزان خود یاد بدهید این مهارتها کمک میکنند دانش آموزان برای موفقیت آماده شوند . معلم باید انعطاف پذیر باشد 3 📙درس چهارم: موفقیت های هر چند کوچک را جشن بگیرید تشویق هیچگاه هدر نمی رود. بهترین بهره را از لحظه ها ببرید 4 📙درس پنجم: به یاد داشته باشید بیشتر همیشه بهتر نیست معلمی که بیشتر از همه صحبت می یا بیش از همه تکلیف میدهد همیشه بیشتر و بهتر از بقیه تدریس نمیکند . حرکت هماهنگ با کند ترین وسریع ترین 5 📙درس ششم: به یاد داشته باشید بیشتر همیشه بهتر نیست معلمی که بیشتر از همه صحبت می یا بیش از همه تکلیف میدهد همیشه بیشتر و بهتر از بقیه تدریس نمیکند تدریس دانش آموزان برنده=برنده 6 📙درس هفتم: در برنامه ریزی ،خود درسهای سخت را زمانی ارائه کنید که بچه ها بیشترین انرژی را دارند و در بهترین حالت .هستند حتی به همین علت است که برخی مدرسه ها ساعات آغاز کار مدرسه را برای دانش آموزان دورههای باالتر به تعویق میاندازند تا آنها از بهره وری باالیی در یادگیری بهره مند شوند. فرایند ساده حل مسئله تدوین کنید. 7 📙درس هشتم: به دانش آموزان نشان دهید که چگونه ،وسایل نوشته ها و کارهای خود را در منزل مرتب و منظم بکنند هیچوقت برای آموزش نظم به دانش آموزان زود نیست. تهیه بسته آموزشی برای دانش آموز جدید 8 📙درس نهم : هر از چندی به دانش آموزان اجازه بدهید به یکدیگر نمره بدهند .بگذارید هر کس کارنامه ای در مورد فعالیتهای خودش تهیه کند و بخشهای گوناگون آن را با شما کند .در مورد هر بخشی که با آن موافق نیستید ،بحث کنید کلید موفقیت جامعه در دستان معلم 9 🔹 📙درس دهم: صرف نظر از برنامه های ویژه ای که برای توسعۀ سواد خواندن در مدرسه استفاده می شود بر آموزش ،صداشناسی به طور ویژه تأکید .کنید این تنها راه برای حصول اطمینان از این است که دانش آموزان مهارتهای دائمی را در این زمینه کسب می کنند . از بچه ها بخواهید ضرب المثل های خود را بیاورند 1 0 🔸 📙درس یازدهم: این طنز برنارد شاو امروز در باره ی معلمان منصفانه نیست: کسانی که می توانند کاری انجام می دهند وکسانی که نمی توانند تدریس می کنند! معلمان امروز هم انجام می دهند هم رویا پردازند و الهام بخش 1 1 ️✍ 📙 منبع یادداشت های شخصی محمد فایق مجیدی 📜 کتاب به آموزش بدبین نیستم کتاب رابرت دی .رمزی 1 2 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش پنجم ‏ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس آیا می دانیدکدام کشور سه بار در آزمون PISA )آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ،روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسالید:10 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد 1 @fayihg.majidi بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. 2 @fayihg.majidi این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد 3 @fayihg.majidi مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 4 @fayihg.majidi شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم 5 @fayihg.majidi در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند 6 @fayihg.majidi تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه آخرکشورهای اسکاندیناوی به حساب می آمد 7 @fayihg.majidi در سال 1960میالدی 89درصد فنالندیها نمی توانستند کالس نهم را پشت سر بگذارند 8 @fayihg.majidi در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن یک معلم در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است. @fayihg.majidi 9 در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که ‏OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول را کسب کردند. 1 0 @fayihg.majidi تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی 6 @fayihg.majidi تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش0 از ده سال 📙 📙 📙 0 end
49,000 تومان