صفحه 1:
فوت كوزكرى برای مديريت كلاس
وتجارب معلمی
معلمان حرفه ای
پنج نکته از آموزهای جهانی معلمان
بخش دوم
پاورپوینت درس:۱۹ مطالعات اجتماعی
سالم بمانیم صفحه ۱۳۰۷۱۲۵
تعداد اسلاید ۳۰
صفحه 2:
صفحه 3:
کم رنگ ترین جوهرها بهتر ,
0 را
از قوي ترين حافظه هاست
(ضر يفت جيني
صفحه 4:
سرفصل مطالب
سه نكته اى كه كاش در اولين سال معلمی ام می دانستم
اكر به كذشته بركرديد كدام كارها را انجام
نمى دهيد؟
فوت كوزكرى شما براى مديريت كلاس
ايده ها وروش هاى نوين تدريس
ارزشیابی خلاقانه شما؟
= یک خاطره یا تجربه شخصی از معلمی شما؟
مطالعات ششم دبستان درس ۱٩۹
ايران و همسایگان
\
صفحه 5:
به آموزش بدبين نيستم
معلمان موفق امرويسص -1
: آماده اند بكويند
ما نمی دانيم اما با شم مى
.آموزيم
—
صفحه 6:
:معلمان امرویمید انند -2
در وهله نخست معلم دانش
اموزان هستند. نه معلم كتب
flatly.
—
صفحه 7:
به آموزش بدبين نيستم
معلمان فقط عرضهم -3
ee < كان دانشنب ee م
۰ یادگیریاند
صفحه 8:
به آموزش بدبين نيستم
معلمان موفق امرونی4
می دانند: اثر كذارى
بردانش آموزان بی انگبزه نیز
. از اهداق مهم انفاست
—
صفحه 9:
به آموزش بدبين نيستم
معلمان موفق امرونیمی -د
دانند: نگ تقریح و بای
.حق مسلم کودکان است
—
صفحه 10:
Fa ۷ ۰ a ee ١ 37
إلا سه نکنه که ای کاش در اولين سال تدريسم مودالستم..,
برای نومعلمانی که تازه وارد آموزش و يرورش مىشوند جه توصيهاى داريد؟
-١ در ندريس به تفاوتهاى فردى توجه شود,
۲ قبل از تدريس مبحث جديد تمام بيثنيازهاى أن مبحث تدريس شود,
۲ ندرپس با مثلهایساده وقابل فهم آغاز كردد.
۲
صفحه 11:
لد
إل اكر به كنشته بركرديد؛ كدام كارها را ديكر انجام نمودهيد؟
۱ تدریس یکسان در تمامی کلاسها بدون توجه به ویژگیهای فردی
۲ پرهیز از گزینش نکردن حکیمانه مطالب درسی و انباشتگیهای غبرضروری: بهطوریکه
دانشآموزان در جزئیات گم نشوند و گوهر مقصود را با آرامش و وضوح دریابند.
۳ عدم توجه به تفاوت سطح دانش و اطلاعات خود با دانشآموزهنگام تدریس,
۲
صفحه 12:
لد
Bgl فوت كوزمكرى شما براى مدیریت كلاس
ندرپس با مطرح كردن سوالاتى از بيشنيازها براى ورود به موضوع درسى آغاز میشود.
سادمكويى وكزيدمكوبى لازمه كار است.
حين تدريس هم جهت تمركز بر موضوع با طرح سوالاتى دانش آموزان را با توجه به
ویژگیهای فردی به جالش میکشم؛ تا تدريس يك سويه و خسته كننده نباششد.
صفحه 13:
لد
ir
ایدهها و روشهای ندریس
روش خلاقانهای که امسال به پشنهاد دانش آموزان انجام دادم» فیلم تدریس خودم را جهت
استفاده مکرر در اختبار دانشآموزان قرار دالم, نتایع رضایت بخشی از این شیوه حاصل شد.
يكى ديكر از جنبههاى حائز اهميت فراوان براى coal کنکاش دفيق و موشکافانه در
جركنويسهايى است كه دان شآموزان در منزل براى تعميق يادكيرى خويش نكارش مىكنند.
اين جركنويسهاء أبينداى تمامنما از مبزان مطالعه و زرفاى تلاش ايشان به شمار مىأيد و در
عين حال؛ گویای ظرایف و نقاط نیازمند توجه بیشتر در مسیر بادگیریشان خواهد بود,
۲
صفحه 14:
= "
تصحیح چرکنویسهای دانشآموزان در منزل و اختصاص نمره به أنهاء فرصئى
بونظير براى بادكيرى و بهبود است. هنكامى كه دانش آموزى در ارزشيابىهاى كنبى يا
شفاهى نمره باييزترى كسب موكند؛ با تمرين و ممارست در منزل؛ نه تنها روش
صحيح مطالعه رياضى را مىأموزد؛ بلكه در قبال تلاش خود, امتياز ويزداى نيز
دريافت خواهد كرد. اين روش؛ انكيزماى مضاعف براى بيشرفت و شكوفايى
استعدادهاى نهفته در دانش|موزان عزيز فراهم مىأورد.
صفحه 15:
لد
hy it
مإ یک خاطره یا تجربة شخصی
تازه شروع به کار کرده بودم» در دبیرستان» ریاضی نظام قدیم به سال اولیها درس
میدادم. یکی از دانشآموزانم که تجدیدی داشت» در اکثر موارد سوالات ریاضی جالبی
از من میپرسید. یک روزء با تعجب از من پرسید که آیا پایهاش در ریاضی ضعیف
است؟ وقتی دلیل این سوال را جویا شدم؛ متوجه شدم که متأسفانه معلم قبلی به هر دلیلی
اعتمادبهنفس او را از بین برده و به او توصیه کرده بود که حتماً به رشته انسانی برود.
يكرا
يكى از
له ب ار متا هی که ات ار هدفه رای 1
انتخاب کرد و در کنکور هم در رشته الکترونیک قبول شد. اين BB
شیرینترین خاطرات دوران معلمی من است,
صفحه 16:
صفحه 17:
اهداف گلی
دانش آموزان در پایان این فصل :
> با انواع مرز و اهمیت همسایگان ایران Ge LST شوند .
؟ با دو کشور همسایه ترکیه و افغانستان آشنا مى
صفحه 18:
حوزه های موضوعی
>مكان 9 Lad
> فرهنكق وهويت
8 نظام اجتماعى
صفحه 19:
مرز :
خط فرضی بین کشورها
چگونگی تعیین مرز :
۱) توافق کشورها ۲ ) تهیه نقشه از مرزها ۳) علامت گذاری روی زمین
در محل مرزها
7
انواع مرز : طبیعی قراردادی
)زمینی ۲)هوایی ۳) دریایی
گذرنامه :
شناسنامه خارجی فرد و در واقع اجازه خروج از یک کشور
روادید :
اجازه برای ورود به یک کشور
صفحه 20:
روابط با همسایگان
بازرگانی :
دشگری : ۱
1 شباهت ها ی ایران با هسایگان
دين :
زبان : ۳
چشن ها و اعیاد : ( نوروز - عید فطر = عید قرب
صفحه 21:
ترکیه
تاریخی:( هخامنشی » تحت نفوذ روم شرقی مرکز عثمانی)
آثلر دیدنی: ( مسجد ایاصوفیه » مسجد سلطان احمد در استانبول)
مشخصات :
/ |
شيهو/
قعیت آب زبان
ناهمواری ها | ٩۳ | مساحت | جمعیت | پایتخت | OF | و هاء
ee 2 ea, | Coot اللفموارىه | هرا ج 025
كوهستان 5
آسيا ک | ملایم و | ۷۸۲ Ve | استانبول
3 جلگه an آنکارا | ت اسلا
ارو | cake] OES هزار | ملیون | ۴" | مکی | ۴۳ | ازمیر
صفحه 22:
افغانستان
تاریخی : ( جاده ابریشم جنگ ها)
|
آثار دیدنی : ( مسجد آبی در مزار سريف )
مشخصات :
موقعيت تخت | 28 | oe
5 اب و مساحت | جمعیت | پایتخت 1
ssa | | أي" ۱
~ es 1 مكاتى
vor ا
آسیای كوهستاتى | قاددلى | وار | بییین | ک
ملنه les
صفحه 23:
بررسی و کاوش
خلاقيت
مشاركت
برقرارى ارتباط
واکنش شخصی و اظهار نظر
صفحه 24:
ارزش
میهن دوستی ۱
0 لفل كور خودبه فيكران 1
ليت ن كشورهاى
Se 3 همدلى و اخوت با مردم و كودكان كشور
احساس مسئولي
همسايه
نوع دوستى
صفحه 25:
كاري ركدى شعارهی ۳۴ را در کلاس کامل:
آشنایی با مرز و کشورهای همسایه
تقویت مهارت نقشه خوانی
\\
صفحه 26:
خاندى كعيه :جرم مطهر ييامير كر امى اسدام (ص) :حرم حضرت علىبن ابیطالب (ع) + امام حسین(ع))
بوالفضل (ع) در كدام شه رهاى كشو رهاى همسايه ظرارد ارند؟ روى تقشه دور ابن شه ر ها خط
آشنایی با شهرهاى مذهبى كشور هاى همسايه
تقویت مهارت نقشه خوانی
آیاتاکدون بدیکی از کقو رهایهمسایهسفر کرده اید؟ اگر پاسخشمایلی|
اکر پاسخشعایلی!
اگر قرار باشد از یکی از کشورهای هحسایدی ایران دیدن کنید کد ام را انتخاب میکنید؟ دلایل شعا
برایسفر به آن کشور چیست؟
فكر كنيد جرا نوروز که یک جشن ایرانی است.در کشورهای همسایهی ما نیز وجود دارد؟
آشنایی با کشورهای همسایه و شباهت های OT ها
تقویت مهارت مشارکت پررسی و کاوش -
ایرا
صفحه 27:
$e ترکیه به کدام کشورها و درياها دسترسی دارد؟ اففانستان چطور؟
به نظر شما کدام کشور موقعیت مکانی بهتری دارد؟ چرا؟ دلیل بیاورید.
4 آب و هواى تركيه و افغانستان را باهم مقایسه کنید.
جمعیت تركيه و افغانستان را باهم مقايسه كنيد.
fe از نظر فرهنگی [ دین.زبان,بناهای تاریخی ) ترکیه و افغانستان را با هم مقایسه کنید.
چراباآن که در افغانستان بناهای تاریخی و مکانهای دیدنی وجود دارد در این کشور گردشگری
رونقی ندارد؟
#۲ جرا عدهای از مردم کشور افغانستان به کشورهای دیگر از جمله ایران مهاجرت کرده اند؟ شما
برای مردم افغانستان چه آرزویی دارید؟
تقویت مهارت بررسی و كاوش - مقا
صفحه 28:
Sepa pigs eee serine see
31 ید امد که مه اک مدا مملات مقر کح nam ل فرحل كيد دود م لخر مك الوك اه و على
كما رمم و02 ) عات wea Us ieee Stes Sree cry قله عووسةه ورت جربارمى الواح
كار يمان بجویسید و کتصور خود را مترهی کید
رو عروع ۳ سسائة ب هداز یی سس ی یا سس از
و حو دك ag EY ae
و تصاویری از ان کقور بسکار بیرید. me
کتور ایرات را محرقی کتید
I SLD تایه دض یتنا نزن را سره ی
يه حاص جه ۴
آشنایی با چگونگی معرفی کشور خود به دیگران
آشنایی با کشور های همسایه ایران
تقویت مهارت خلاقیت و نقشه خوانی
پرورش حس مسئولیت و میهن دوستی
۹ AL
صفحه 29: