صفحه 1:
ترس آآپیژگی فای طبیعی ) انسانى اقريقا
محالات شنم ©
تعداد اسزايد ١
a
صفحه 2:
بخش سوم
درس ۲۲: ویژکی های طبیعی وانسانیآفریا
پایه هنت
يانه قشنم
از صفحه ۱۴۲۷۱۱۵۰
آموزش تصویری را جدی بكيريم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات:۵۰
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
درست همانند میکل آنژ ۳
كه فكر مى كرد درون هر قطعه سنك مرمرء کالبد فرشته ای
محبوس شده است .
من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز »
کود کی باهوش محبوس
شده است.
مرواکالینز
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
صفحه 6:
ده ویژگی معلمان
آمروزی
از ديد كاه
جهانى آموزش
:تعداد اسلايدفاةا
صفحه 7:
صفحه 8:
| درس اول:
۱- معلمان موفق امروزی
آماده اند بگویند :
ما هم نمی دانیم اما
باهم
می آموزیم.
صفحه 9:
]درس دوم:
م معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
>
>
>
3
>
5
3
>
2
3
>
3
>
>
3
صفحه 10:
]درس سوم:
معلمان فقط عرضه کنندگان
دانش نیستند؛
بلکه تسعیل گر روند بادگیری
اند
صفحه 11:
:درس چهارم !لا
:معلمان موفق امروزی می اه
اثر گذاری بردانش آموزان بی انگیزه 2 7
یز از اهداف مهم آنهاست.
صفحه 12:
درس ینجم :
معمان موفق امروزي
مي دانند:
زنگ تفریح
و بازي حق مسلم کودکان است.
صفحه 13:
:دورس a
معلمان موفق امروزی -6
می دانند برداشتن
ديوارهاى ميان كلاس
درس و جامعه
.از اهداف آنهاست
=
=
a
۳
ل
<n
‘<7
a
سه
5
<7
<7
<7
‘7
صفحه 14:
8 درس هفتم:
معلمان موفق امروزي
مي دانند كليد قرن اخير
يادكيري مداوم است
7
صفحه 15:
:درس a
معلمان موفق امروزی -8
می دانند باید فرصت های
مناسب برای احساس انیت در
«دانش آهوزان فراهم نعایند
a
a
oa
1
a
on
د
a
oa
a]
7
on
‘7
a
صفحه 16:
درس نهم :
0 مطمان موفق لمروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهمیت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاد
صفحه 17:
: درس دهم ۱
معلمان موقق امروزی -10
aula wa
آنها علاوه برنیازهای علمی
ازهای معنوی واخلاقی را باید
.مد نظر قرارمی دهند
صفحه 18:
:تهيه وتدوين
محمد فايق مجيدى
دهگلان
دبیر بازنشسته
زیان و ادییات فارسی
نگارنده کتاب:به ۷
آموزش بدبین نيستم
همکار افتخاری ۲
مجله شوق تغییر
از ده سال:
نا با با با با با با با با با با با با با با
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
شروع
بخش دوم ۲
چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله من دز ۰۷ کار و ۲
حرفه مهم معلمی است
گفته ها ونکته های آموزشی ۷
صفحه 22:
1 he
وقتی که در کارم فکر می کنم به یک و
ن ای من می تون تفر کم با شوخی
aly clseieaies se ی
که من عامل تصمیم گیری فاطق 9 همه ی موقعیت هاء مسئولیت هن است.
ء کلاس هستم به عنوان یک معلر که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش با
دارای قدرت عجیبی هستم که زندک ]
کودکان را تبرهوتار یا ووشن و لفط و
بخش گردانم من می توانم ابزار و
كاهش دهم :وكودكان را انسانی والا
كردائم يا انسانيت را ازايشان بكيرم
نظام وفا معلم نيما بوشيج
5 5
صفحه 23:
یک معلم بر ابدیت اثر
می گذارد»
او هرگز نمی تواند بگوید که
نفوذش در کجا متوقف
می شود."
هنری آدامز
صفحه 24:
» در سریال معلم دهکده
نامزد معلم . ازش مى برسد شما كه
قاضی بوذید چرا رها کردید و
معلم شدید؟
معلم جواب داد: جون وقتى به مراجعيتم
اج و مجرمینی که پیش من مى آمدئد دا
(ons
ا لالد ری ری ید
1010111
صفحه 25:
آموزش یعنی قدرت
انجام دادن
کارهایی که قبلا ۲ د
صفحه 26:
صفحه 27:
آن که از سوال
کردن می ترسد.
از یادگیری
شرمنده خواهد
صفحه 28:
ان لا ان نان نا ان نا لا الا
i
3
3
ندارد. ساده کردن
چیز های ساده کاری
صفحه 29:
شروع
بخش سوم ۲
صفحه 30:
افریقایی ها
ارائه برای درس: مطالعات اجتماعی
ادرس 78
صفحه 31:
افریقا
أفريفا ا إفريها دومين قاره بهناور جمان يس از اسيا اسنت. ا مساحتى
پیرامون ۳۰۳۲۲۱۵۳۲ کیلومتر مربع ۲۰,۳/ از مجموع خشکیهای زمین را در
بر میگیرد. عرض این قاره حدود ۸۰۰۰ کیلومتر از شمال به جنوب و طول Ol
در جدود ۷۲۰۰ كيلومتر از شرق به غرب:مىباشد. افريقا با بيش از یک میلیارد
نفر جمعیت (طبق آمار ۲۰۰۵) در ۶۱ کشور و قلمرو حدود یک هفتم از جمعیت
les در كو جای ایو ارس
اين قاره از شمال به دریای مدیترانه. از شمال شرق به کانال سوئز و دریای
سرخ. از شرق به خلیح عدن, از جنوب شرق به اقیانوس هند. و از غرب به
See She ule Gast
صفحه 32:
آقذیقا درندو سوی خط استواقزار کرفته و تواحی اقلیین متفددی زا در
مزگیرد آفریقا تما قارای است که از متطقه معتولم شمالی نا متطفة
معتذله جتوبى امكداد تافتداسة. بت دلمل فقتذان بازشهای متظم ظ بیع ی او
آبیاری, و نیز تاحدودی عدم وجود سیستمهای تودهای یخ یا سفرههای
زیرزمینی کوهستانی, هیچگونه اثر معتدل کننده طبیعی بر اقلیم به استتنای
تررك سواخل ور ان وكود تدارة دز فرك ]فريها (ترؤدى اسفوا) SV eS
سال بارانی میباشد که دارای هوای گرم و مرطوب است و جنگلهای
نانف را يديد هی اور كه [ssl Iau SGI Hane ae کم دار
این فصل بارانی كرمانى سحت و صافت فرسا تمام تنطفه راافرا میگ برد
و هیچ جانوری طاقت آن را نداردو پس مدتن :إن جتكلها به ببانائى خشف و
ب آب و علف تتديل منشود (تیمه دیگر ال گرم و خشی است که درز
مجموع طبيعني ١ فضل را يديد صياورة)
آگرچه گمانهزنیهای اروپاییان درباره ماهیت صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا
بنه رماتی بیش از دو ه زان ستال قبل بنازمی گنردد. آفریقا به عنوان
گذیمیتزین فارهاه که پشر فرآن شکونت دنه شمان میآید
صفحه 33:
سنت های افریقایی ها
آدم دزدی و ازدواج!
قبیله ای به نام «لاتووکا» (۱۵00/۵) در سودان رسم بسیار عجیبی برای ازدواج
دارتد اک سر فص فاررواء با ری زا گام بات او را مس بدا باه
دزدیدن دختر بزرگان فامیل پسر نزد پدر دختر رفته و از او درخواست کمک به
دخترش را میکنند. اگر پدر دختر با ازدواج موافق 291 به عنوان نشانه موافقتش
آن پسر را کتک میزند! و اگر موافق نبود پسر دزد به زور با دخترش ازدواج
میکند!
صفحه 34:
رسم «شارو» (503۲0)
به نظر من رسم «شارو» یکی از احمقانه ترین و غیرانسانیترین رسومی است
که کشتی مینواند انجام دهد :بعصي از مردة مالى: یچره و کامرون پشری که
يه تقر از دواع رسيده وقضد رق كرفس ذارة رارذر انطبار رام کی میرن
یک فرد قلدر پسر را کتک میزند و اين پسر جوان مجبور است علائم درد و رنج
خود زا بتهان کند. اگر او بتواندبا موفقیت کتکها را تحمل کند پسن تبدیل :به مرد
شده است و اگر شکست بخورد نمیتواند همسری اختیار کند! تعداد بسیار
بزتادی«اروول هل #ابت کردن مردانگی شان جان خود را از دست داده اند؛
آیین زشت ديكرى به نام «جووا» در مبان مردم «چووا» از آفزیقا شهرت دارد.
طبق اين سنت وقتی کسی که اهل «چووا» است میمیرد, بستگانش جسد او را
به محل ترسناکی میبرند, چاقویی برداشته و گلویش را میبرند. سپس از محل
برش آب را با فشار به داخل شکمش سرازیر میکنند تا همه کثیقیهای بدن
بیاید (از مقعد) آنها زمانی کار را متوقف میکنند که آب تمیز از بدن بیرون
يايد!
صفحه 35:
مراسم Khweta
یکی دیگر از رسومی که مربوط به پسران میشود, در زمانی که آنها قصد
ازدواج کردن:دارند و باید مردانگی خود را خابت کنند, در مراسم ۱۷6۵
پسران بالغ را در فصل زمستان در جایی منزل داده و آنها را ختنه کرده در همین
و اما ای SURG IS سسحت وكش كه :اف زا جام رف کل رس دساف
Pig ال كارقاف تحت كدر يه مرك بسرات ف LE ase ls
سنت «لوبولا» ۱۵00۱
«لوبولا» سنت دیگری است که به ازدواج مربوط میشود. اگر عروس يا داماد با
این سنت موافق نباشند خانوادههایشان آنها را تنبیه میکنند. طبق اين رسم بين
خانواده عروش وداهاد مذاکره ای صورت میگبرداو در مورد قیمتی ضحبت
میکنند که داماد باید برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش بپردازد.
اغلب این مذاکره پیچیده میشود و دو خانواده سندی را امضا میکنند و تعهد
میدهند به آن عمل aL مثلا اکر دو خانواده بزدیک یک دیگر زندکن کنند تباید
تلفنی اقدام به اين کار کنند یا ملاقات کوتاهی داشته باشند بلکه باید حضوری
ملاقات کرده ره حتما در نوشته ای ذکر شود. آنها اعتقاد دارند اگرچه یک
خانواده ممکن است سالها یکدیگر را بشناسند اما در مورد رسم «لوبولا» نظر
Megs کت ات لد ما یأر مر ی تک ی
صفحه 36:
قبیله سوری در اتیویی رسم عجیب و غریبی دارد که در آن وقتی دختر
پر من شود دو د حران باس ام را CUS gos ماش وی حفروای
ایجاد می کنند و بشقابی در آن قرار میدهند.
هر چه بشقاب بزرگتر باشد پدر دختر هنگام ازدواج او, مهریه بیشتری از
داماد عق كر
صفحه 37:
le
| ینم عکس هایی
که ه et Sil ile il
Se a أنجام رقي لك ere وش ا
“s Jo Sree 1 واهایی بر گرفته از صدا های
es Gloss
ey
ندارند
صفحه 38:
خانم هاى قبيله
صفحه 39:
صفحه 40:
خانم های قبیله
صفحه 41:
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
مدرسه قبیله
صفحه 46:
صفحه 47:
* اقایان در هنگام پرش که نشانه بالغ شدن ورسیدن به سن ازدواج انها
abla
صفحه 48:
صفحه 49:
صفحه 50:
رم
5 5 5 5 6
=
زبان و ادبیات فارسی
7 نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
ال همکار افتخاری
؟ مجله شوق تغییر بیش
از ده سال
6
6
6
can
‘au
ca
cau
2-1
6
6
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا اننا نا با نبا
صفحه 51:
مطالعات هشتم
اجتماهی
افریقا
درس 22
فهرست مطالب
پاورپوینت
بخش اول آموزه ای جهانی معلمان یونسکو
بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی
ویژه دبیران خالق
بخش سوم
درس :22ویژگی های طبیعی وانسانی آفریقا
پایه هشتم
از صفحه 1150تا 142
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات50:
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای
محبوس شده است .
من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ،
کودکی باهوش محبوس
شده است.
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
مرواکالینز
1
ده ويژگي معلمان
امروزي
از ديدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
:تعداد اسالیدها15
ده آموزه یونسکو
0
📙درس اول:
-1معلمان موفق امروزي
آماده اند بگويند :
ما هم نمي دانيم اما
باهم
مي آموزيم.
1
📙درس دوم:
-2معلمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند،
نه معلم كتب درسي
2
📙درس سوم:
-3معلمان فقط عرضه كنندگان
دانش نيستند،
بلكه تسهيل گر روند يادگيري
اند.
3
:درس چهارم📙
:معلمان موفق امروزي مي دانند4-
اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه
.نيز از اهداف مهم آنهاست
4
📙درس پنجم:
-5معلمان موفق امروزي
مي دانند:
زنگ تفريح
و بازي حق مسلم كودكان است.
5
:درس ششم📙
معلمان موفق امروزي 6-
مي دانند برداشتن
ديوارهاي ميان كالس
درس و جامعه
.از اهداف آنهاست
6
📙درس هفتم:
-7معلمان موفق امروزي
مي دانند كليد قرن اخير
يادگيري مداوم است
7
:درس هشتم📙
معلمان موفق امروزي 8-
مي دانند بايد فرصت هاي
مناسب براي احساس امنيت در
.دانش آموزان فراهم نمايند
8
📙درس نهم:
-9معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهميت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند
9
:درس دهم📙
معلمان موفق امروزي 10-
مي دانند
آنها عالوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوي واخالقي را بايد
.مد نظر قرارمي دهند
1
0
:تهیه وتدوین
محمد فایق مجیدی
دهگالن
دبیر بازنشسته
زبان و ادبیات فارسی
نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری
1
مجله شوق تغییر بیش
1
از ده سال
📙
📙
📙
1
2
end
محمد فایق مجیدی
@ fayihg.majidi
شروع
بخش دوم
چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و
حرفه مهم معلمی است
گفته ها ونکته های آموزشی
سخن یک معلم
وقتی که در کارم فکر می کنم به یک
پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این
که من عامل تصمیم گیری قاطع در
،کالس هستم به عنوان یک معلم
دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی
کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت
بخش گردانم من می توانم ابزاری
برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای
.الهام شادی
من می توانم تحقیر کنم یا شوخی
بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در
همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است
که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا
کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال
گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم
نظام وفا معلم نیما یوشیج
یک معلم بر ابدیت اثر
می گذارد،
او هرگز نمی تواند بگوید که
نفوذش در کجا متوقف
می شود".
هنری آدامز
1
،در سریال معلم دهکده
نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که
قاضی بودید چرا رها کردید و
معلم شدید؟
معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم
و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق
،می شدم
می دیدم که آنها کسانی هستند که
.یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند
وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به
اصالح ریشه
2
بپردازم
آموزش یعنی قدرت
انجام دادن
کارهایی که قبال "
نمی توانستیم انجام
دهیم
3
ذهن ظرفی
نیست که باید
پرشود ،بلکه
آتشی است که باید
.افروخته شود
4
آن که از سوال
کردن می ترسد،
از یادگیری
شرمنده خواهد
شد.
5
پیچیده کردن
چیز های ساده کاری
ندارد ،ساده کردن
چیزهای پیچیده خالقیت
.می خواهد
6
محمد فایق مجیدی
@ fayihg.majidi
شروع
بخش سوم
افریقایی ها
ارائه برای درس :مطالعات اجتماعی
درس 22
افریقا
آفریق,,ا ی,,ا ِافریق,,ا دومین ق,,اره پهن,,اور جه,,ان پس از آس,,یا اس,,ت .ب,,ا مس,,احتی
پیرامون ۳۰٬۲۲۱٬۵۳۲کیلومتر مرب,,ع ٪۲۰٫۳از مجم,,وع خش,,کیهای زمین را در
بر میگیرد .عرض این قاره حدود ۸۰۰۰کیلومتر از شمال به جنوب و طول آن
در حدود ۷۴۰۰کیلومتر از شرق به غرب میباشد .آفریقا با بیش از یک میلیارد
نفر جمعیت (طبق آمار )۲۰۰۵در ۶۱کشور و قلمرو حدود یک هفتم از جمعیت
جهان را در خود جای دادهاست.
این قاره از شمال به دریای مدیترانه ،از شمال شرق به کان,,ال س,,وئز و دری,,ای
سرخ ،از شرق به خلیج عدن ،از جنوب شرق ب,ه اقی,انوس هن,د ،و از غ,رب ب,ه
اقیانوس اطلس محدود میشود.
آفریقا در دو سوی خط استوا قرار گرفته و نواحی اقلیمی متع,,ددی را در ب,,ر
میگیرد؛ آفریقا تنها قارهای است ک,,ه از منطق,,ه معتدل,,ه ش,,مالی ت,,ا منطق,,ه
معتدله جنوبی امتداد یافتهاست .ب,,ه دلی,,ل فق,,دان بارش,,های منظم ط,,بیعی و
آبی,,اری ،و ن,,یز تاح,,دودی ع,,دم وج,,ود سیس,,تمهای ت,,ودهای یخ ی,,ا س,,فرههای
زیرزمینی کوهستانی ،هیچگونه اثر معتدل کننده طبیعی بر اقلیم ب,,ه اس,,تثنای
نزدیک سواحل در آن وجود ن,,دارد .در مرک,,ز آفریق,,ا (نزدی,,ک اس,,توا) نیمی از
سال ب,,ارانی میباش,,د ک,,ه دارای ه,,وای گ,,رم و مرط,,وب اس,,ت و جنگله,,ای
زیبایی را پدید میآورد که عمری بیشتر از یک نیم سال ندارد چرا ک,,ه بع,,د از
این فصل بارانی ،گرمایی سخت و طاقت فرسا تمام منطقه را فرا میگ,,یرد
و هیچ جانوری طاقت آن را ندارد و پس مدتی آن جنگلها به بیابانی خشک و
بی آب و علف تبدیل میشود(.نیمه دیگ,,ر س,,ال گ,,رم و خش,,ک اس,,ت ک,,ه در
مجموع طبیعتی ۲فصل را پدید میآورد).
اگرچه گمانهزنیهای اروپاییان درباره ماهیت صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا
ب,,ه زم,,انی بیش از دو ه,,زار س,,ال قب,,ل ب,,ازمی گ,,ردد ،آفریق,,ا ب,,ه عن,,وان
قدیمیترین قارهای که بشر در آن سکونت داشته بهشمار میآید
سنت های افریقایی ها
آدم دزدی و ازدواج!
قبیله ای به نام «التووکا» ( )Latwokaدر سودان رسم بسیار عجی,,بی ب,,رای ازدواج
دارن,,د .اگ,,ر پس,,ری قص,,د ازدواج ب,,ا دخ,,تری را داش,,ته باش,,د او را میدزدد! بع,,د از
دزدیدن دختر بزرگان فامیل پسر ن,زد پ,در دخ,تر رفت,ه و از او درخواس,ت کم,ک ب,ه
دخترش را میکنند .اگر پدر دختر با ازدواج موافق بود ،به عنوان نش,,انه م,,وافقتش
آن پسر را کت,,ک میزن,,د! و اگ,,ر مواف,,ق نب,,ود پس,,ر دزد ب,,ه زور ب,,ا دخ,,ترش ازدواج
میکند!
رسم «شارو» ()Sharo
به نظر من رسم «شارو» یکی از احمقانه ترین و غیرانسانیترین رسومی است
که کسی میتواند انجام دهد .بعضی از مردم مالی ،نیجریه و کامرون پسری ک,,ه
به سن ازدواج رسیده و قصد زن گرفتن دارد را در انظ,,ار م,,ردم کت,,ک میزنن,,د.
یک فرد قلدر پسر را کتک میزند و این پسر جوان مجبور است عالئم درد و رنج
خود را پنهان کند .اگر او بتواند با موفقیت کتکها را تحمل کند پس تبدیل به مرد
شده است و اگر شکست بخ,,ورد نمیتوان,,د همس,,ری اختی,,ار کن,,د! تع,,داد بس,,یار
«چووا» (
سنت
)Chewaثابت کردن مردانگی شان جان خود را از دست داده اند.
پسرها درحین
زیادی از
آیین زشت دیگری به نام «چووا» در میان م,,ردم «چ,,ووا» از آفریق,,ا ش,,هرت دارد.
طبق این سنت وقتی کسی که اهل «چووا» است میمیرد ،بستگانش جس,,د او را
به محل ترسناکی میبرند ،چاقویی برداشته و گلویش را میبرند .س,,پس از مح,,ل
برش آب را با فشار به داخ,ل ش,کمش س,,رازیر میکنن,د ت,ا هم,ه کثیفیه,ای ب,دن
بیرون بیاید (از مقعد) آنها زمانی کار را متوقف میکنند که آب تمیز از بدن ب,,یرون
بیاید!
مراسم Khweta
یکی دیگر از رسومی که مرب,,وط ب,,ه پس,,ران میش,,ود ،در زم,,انی ک,,ه آنه,,ا قص,,د
ازدواج ک,,ردن دارن,,د و بای,,د م,,ردانگی خ,,ود را ث,,ابت کنن,,د .در مراس,,م Khweta
پسران بالغ را در فصل زمستان در جایی منزل داده و آنها را ختنه کرده در همین
حین آنه,,ا بای,,د کاره,,ای س,,خت و کش,,نده ای را انج,,ام دهن,,د مث,,ل رقص,,یدنهای
مداوم… که اغلب این کارهای سخت منجر به مرگ پسران میشود.
سنت «لوبوال» Lobola
«لوبوال» سنت دیگری است که به ازدواج مربوط میشود .اگر عروس یا داماد با
این سنت موافق نباشند خانوادههایشان آنها را تنبیه میکنند .طبق این رس,,م بین
خانواده عروس و داماد م,,ذاکره ای ص,,ورت میگ,,یرد و در م,,ورد قیم,,تی ص,,حبت
میکنند که داماد باید برای ازدواج با دختر مورد عالقه اش بپردازد.
اغلب این مذاکره پیچیده میشود و دو خ,,انواده س,,ندی را امض,,ا میکنن,,د و تعه,,د
میدهند به آن عمل کنند .مثال اگر دو خ,,انواده نزدی,,ک یک,,دیگر زن,,دگی کنن,,د نبای,,د
تلفنی اقدام به این کار کنند یا مالقات کوتاهی داش,,ته باش,,ند بلک,,ه بای,,د حض,,وری
مالقات کرده و مذاکره حتما در نوشته ای ذکر شود .آنها اعتقاد دارند اگرچ,,ه ی,,ک
خانواده ممکن است سالها یکدیگر را بشناسند اما در مورد رسم «لوبوال» نظر
یکدیگر را نمیدانند .به عبارت دیگر آنها همدیگر را در زمین,,ه تعه,,د و وف,,اداری و
قبیله سوری در اتیوپی رس,,م عجیب و غری,,بی دارد ک,,ه در آن وق,,تی دخ,,تر
ب,,زرگ میش,,ود دو دن,,دان پ,,ایین او را کش,,یده و در لب پ,,ایین وی حف,,رهای
ایجاد می کنند و بشقابی در آن قرار میدهند.
هر چه بشقاب بزرگتر باشد پدر دختر هنگ,,ام ازدواج او ،مهری,,ه بیش,,تری از
داماد می گیرد.
• اینم عکس هایی از یک قبیله که ب,,ه ص,,ورت پراکن,,ده زن,,دگی میکنن,,د در ح,,ال
خوش امد گویی و انجام رقص ماسایی به مهمان,,ان در ازای گ,,رفتن پ,,ول ک,,ه
همراه با خواندن اواهایی بر گرفته از صدا های ط,,بیعت وحیوان,,ات ک,,ه مع,,نی
ندارند
خانم های قبیله
خانم های قبیله
خانه های انها
مدرسه قبیله
شاگردان قبیله در کالس درس
• اقایان در هنگام پرش که نشانه بالغ شدن ورسیدن به سن ازدواج انها
میباشد
تهیه وتدوین:
محمد فایق مجیدی
دهگالن
دبیر بازنشسته
زبان و ادبیات فارسی
نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری
مجله شوق تغییر بیش0
از ده سال
📙
📙
📙
0