پاورپوینت
آموزشادبیات و زبان

پاورپوینت درس سیزدهم فارسی دوم دبستان از صفحه 79تا 85

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش پاورپوینت بخش اول ده نکته از سازمان جهانی آموزش یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خلاق بخش سوم درس سیزدهم فارسی دوم دبستان از صفحه 79تا 85 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:40 سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی ما در ایران زندگی می کنیم .ایران خانه ی بزرگ ماست ایران دیدنی های فراوان دارد .مثل :کوهها , دشتها , دریاها , جنگلها , زیارتگاهها , وبناهای قدیمی ازجمله:. ارگ بم در کرمان است. آرامگاه حافظ در شیراز است. آرامگاه فردوسی در توس مشهد است. سی وسه پل در اصفهان است. بیستون در کرمانشاه است. تخت جمشید در شیراز است برج میلاد در تهران است. بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
درس سپزدهم ارس دوم دبستان يوأن ‎taj‏ ‏تعداد ‎alfa‏ §

صفحه 2:
اوربويد ‎ae‏ أول ده نكته از ‎wile oe‏ آموزش يونسكو 9000م كقته ها وذكته هاى آموزشى سوم 3رس سیزدهم فارسی دوم دبستان از صفحه ۷۹تا ۸۵ آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۴۰

صفحه 3:

صفحه 4:
an; a ‏ده ویژگی معلمان د‎ 6 8 as ‏آسروزی‎ ‎6 3 ‏از دیدگاه > لبن‎ ۴ 3 = ‏سازسان جهانی آموزش د ول‎ 3 3 ‏بونسکو‎ ‎3 ‎2 ‏تعداد اسلایدهاه :۱ د‎ ‏زرح‎

صفحه 5:
ده آموزه بوا 4

صفحه 6:
‘Jal wall ‏معلمان موفق امروزی‎ -۱ : ‏آماده اند بگویند‎ ‏ما هم نمی دانیم اما باهم‎ ‏می آموزیم.‎

صفحه 7:
زمماممممممممممممم ‎nn‏ ‏= اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا انها أنيا ايا ليا ۲|درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند نه معلم کتب درسی

صفحه 8:
3 3 2 2 2 3 2 2 2 2 3 2 2 2 2

صفحه 9:
درس جشارم : <معلمان موفق امروزي مي دانند: > 1 اثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه د نیز از اهداف مهم آنهاست.

صفحه 10:
€ 3 a, ‎aos‏ درس پنجم: ‎6 a ‏د الا © معلمان موفق امروزي 3 6 ‏0 مي دانند: ‎2 > ‏00 زنك تفريح ‎6 3 ‏# قا و بازي حق مسلم كودكان است. ‎al,‏ ‎at, ‎at, ‎al, ‎

صفحه 11:
]درس ششم: معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن از اهداف آنهاست.

صفحه 12:
3 = ۳ 0 ۱ 1 فق امروزي ‎ge ar.‏ 3 1 كليد قرن اخير > ِ مي دانند 0 : مداوم ‎١‏ ‎te‏ يادگيري > : 2 3 ع car; رس ۳ cal; 3

صفحه 13:
درس هشنم : © معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براى احساس اصنيت در دانش آموزان فراهم نمایند. rm ممممم ممم مم مم

صفحه 14:
درس نهم : ©- معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادكيري اهميت دارد. دليل موفقيت نظام آموزشى فنلاند ممم مم م م مه م م هم م ‎nee‏ ‏۱۳ 3 3 2 2 2 3 2 2 2 2 3 2 2 2 2

صفحه 15:
درس دهم : ‎1D‏ معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوی واخلاقی را باید مد نظر قرارمي دهند. زمماممممممممممممم ا 5 5 8 8 5 5 5 5 18 5 5 5 15

صفحه 16:
رم 8 8 8 80 5 5 5 2 5 5 5 5 15 ا ع ع ع ع م ع م ع م مس م سر انا ليا ليا نيا نيا ايا ليا اننا نيا نيا ايا ليا اننا ايا ليا ممممم م ممم ممم

صفحه 17:
۲شروع 7"بخش دوم ۲چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله س در ۰/۷ کار و حرفه مهم معلمی است ۲" گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 18:
سخن يك معلم | د وقتی که در کارم فکر مى كنم به يك 2 بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 2< كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 2 كلاس هستم به عنوان یک معلم» | 2 دارای قدرت هستم که زندگی د کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت 2 بخش گردانم من می توانم ابزاری ‏ 23 برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای 2 : > الهام شادی . 5 4 > 3 ممم AA MAA MAA Ane من می توانم تحقیر کنم یا فوخی بکنم » آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا کردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما

صفحه 19:
رم ‎a‏ a) EEEEES 1۳ 5 5 5 5 1 اننا ليا ليا ليا يا ليا لیا لیا لیا لیا لیا لیا نيا لیا لیا یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد» او هرکز نمی تواند بکوید که نفوذش در کجا متوقف می شود." هنری آدامز

صفحه 20:
3 2 2 2 2 3 2 2 2 23 3 2 2 2 2 » در سریال معلم دهکده نامزد معلم . ازش مى برسد شما كه قاضى بوديد جرا رها كرديد و معلم شديد؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی . که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفم + به جای برداختن به شاخ وبرگ ها پیدبه اصلاح ريشه

صفحه 21:

صفحه 22:
ذهن ظرفی پرشود . بلکه اليا ابيا لیا نیا لیا لیا تا نبا نبا نیا لب 2 افروخته شود (© :

صفحه 23:
nn nn ‏م‎ آن که از سوال کردن می ترسد. از یادگیری شرمنده خواهد اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا اننا نا با نبا ممممممممممممم 81 1 18 8 8 5 5 19 15 اع ع م م م م م هس مس سر

صفحه 24:
لیا لیا نا لیا لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لیا لیا لیا لا 4 4 1 ‎ae‏ های ساده کاری ندارد. ساده کردن ‎ ‎

صفحه 25:
رم مممممممممممم موم اننا ليا ليا ليا نيا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا انها نيا ليا ليا آموزش یعنی کشق روزاگزون بی خبری خودمان wm

صفحه 26:
اللابرونر كويد : همه كس همه جيز مى آموزد به شرط دخالت زمان

صفحه 27:
شروع Re ‏پخش سوم‎

صفحه 28:

صفحه 29:
درس در یک نگاه ما در ایران زندگی می کنیم .ایران خانه ی بزرگ ماست ایران دیدنی های فراوان دارد .مثل :کوهها , دشتها , دریاها , جنگلها , زيار تكاهها . وبناهاى ۰:قدیمی ازجمله ارگ بم در کرمان است »آرامگاه حافظ در شیراز است آرامگاه فردوسی در توس مشهد است ءسی وسه پل در اصفهان است ,بیستون در کرمانشاه است تخت جمشید در شیراز است برج میلاد در تهران است

صفحه 30:
.ارگ یم در کرمان است

صفحه 31:

صفحه 32:
آرامگاه سعدی

صفحه 33:
۱ ا 57 ‎gi‏ فردوسی i ae bE چم

صفحه 34:

صفحه 35:
زيارتكاه - قله - فراوان -کشور-آ نان - شیرازی

صفحه 36:
با اضافه کردن ((گاه)) به آخر برخی کلمه ها واژه های جدیدی به وجود می آید که معمولا نشان دهنده محل ومکانی هستند: مانند: آرامگاه-زیار تگاه-نمایشگاه-دانشگاه -آزمایشگاه -پرورشگاه-زیستگاه- پژوهشگاه.

صفحه 37:
حالا تو بگو : مومسم هو و مج هن دعوم وم «دانشگاه پعنی مهم مومع عنم ع ۰۰۰ پرورشگاه یعنی

صفحه 38:
‎Se 1‏ بياموز و يكو ی در این فعالیت با نشانه ی (ان) به عنوان یکی از نشانه های جمع بستن در زبان فارسی, آشنا میشویم . ‏از این نشانه ها بیشتر برای جمع بستن اسم انسان,جانوران وگیاهان استفاده می شود. مانند: ‎ ‎ ‎ ‏مردان-زنان-کودکان-درختان -گیاهان -گوسفندان و.. (ها) پر کاربرد ترین نشانه ی جمع در زبان فارسی است. ‏..(آن) بعد از ‎

صفحه 39:
رم 6 5 5 5 5 عه سس م زبان و ادبيات فارسى !]ا نگارنده كتاب:به أموزش بدبين نيستم 7 همکار افتخاری ؟ مجله شوق تغییر بیش از ده سال 6 6 6 can ‘au ca <a 2-1 6 6 اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا اننا نا با نبا

صفحه 40:

فارسی دوم دبستان زبان فارسی پاورپوینت بخش اول ده نکته از سازمان جهانی آموزش یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خالق بخش سوم درس سیزدهم فارسی دوم دبستان از صفحه 79تا 85 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات40: ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 1 2 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی ،که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم درس سیزدهم ایران زیبا درس در یک نگاه ما در ایران زندگی می کنیم .ایران خانه ی بزرگ ماست ایران دیدنی های فراوان دارد .مثل :کوهها ,دشتها ,دریاها ,جنگلها ,زیارتگاهها ,وبناهای :.قدیمی ازجمله .ارگ بم در کرمان است .آرامگاه حافظ در شیراز است .آرامگاه فردوسی در توس مشهد است .سی وسه پل در اصفهان است .بیستون در کرمانشاه است تخت جمشید در شیراز است .برج میالد در تهران است .ارگ بم در کرمان است حافظیه آرامگاه سعدی فردوسی واژه های مهم زیارتگاه – قله -فراوان-کشور-آ نان -شیرازی واژه سازی با اضافه کردن ((گاه)) به آخر برخی کلمه ها واژه های جدیدی به وجود می آیدکه معموال نشان دهنده محل ومکانی هستند :مانند: آرامگاه-زیارتگاه-نمایشگاه-دانشگاه-آزمایشگاه-پرورشگاه-زیستگاه- پژوهشگاه. حاال تو بگو : ..............................دانشگاه یعنی ...........................آزمایشگاه یعنی ...........................پرورشگاه یعنی بیاموز و بگو در این فعالیت با نشانه ی (ان) به عنوان یکی از نشانه های جمع بستن در زبان فارسی,آشنا میشویم . از این نشانه ها بیشتر برای جمع بستن اسم انسان,جانوران وگیاهان استفاده می شود .مانند: مردان-زنان-کودکان-درختان-گیاهان-گوسفندان و(............ان) بعد از (ها) پر کاربرد ترین نشانه ی جمع در زبان فارسی است. تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 مجله شوق تغییر بیش1 از ده سال 📙 📙 📙 end
21,000 تومان