صفحه 1:
پاورپوینت =
آموزش مهارتهای زندگی . ج
راهنمای عملی برگزاری کارگاه 7
shop ۷۵۲۳۷ واا5 ۱۱۲۵ 7
ازرهبری یک خانواه تا 3
رهبری یک سازمان >
مدیریت و رهبری توسعه فردى |
کا رآفرینی باهم رشد کنیم =
كاش ابن مطالب را زود قردر مدرسه -
می آموختم >
تعداد اسلاید:۳۵
0009 وووووه وه
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
و رسانه ها با "بدترین
ها" اتفاقات بمباران
می شویم
راه آن مینیمالیسم است
صفحه 5:
صفحه 6:
7 يعنى اینکه محصول بر
نگردد» ولی مشتری برگردد.
کیفیت» با آموزش آغازء با بادگیری
اجرا و با تعهد بقاء می یابد.
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
اسان خود شناسي
صفحه 12:
الاك تبكر ۳
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
ارا 0۱۲
plea Jeol پلدار سزیاز
5000000 0020
بریکردنحواس, عوضکردنپا قطع کردن
Peo ale ol) رب
|
صفحه 16:
صفحه 17:
Ch
@ =e!
د كك
حبز هار مب نوی زر باب
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
اعتاتتعر نبیر را تتویوسکند.
cae CLL, 254 phe
by Sg le | جاللبر ر پویاتر مركند
کر ار ب
صفحه 23:
دنبال تسار ر احتلات egy
NS; حكم تر شدد ر ۳ رترد ستابل abl)
6 0 foe
نو اتمنذیر خند دا پهتر باهم خار خلیم و
تعاملاات hen ا
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
رالد رت تلا رس برحرم <<
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
بزرككترين درات ترايت سل اكتاتت سس سول
صفحه 33:
صفحه 34:
مسر دناد ق)
صفحه 35:
IA Bee ۳ لتكند :
جهره اي با لبخند زيباتر است
پاورپوینت
پاورپوینت
آموزش مهارتهای زندگی
راهنمای عملی برگزاری کارگاه
Life Skills work shop
ازرهبری یک خانواده تا
رهبری یک سازمان
مدیریت و رهبری توسعه فردی
کارآفرینی باهم رشد کنیم
کاش این مطالب را زود تر در مدرسه
0ختم
می آمو
تعداد اسالید35:
(
همراه با موسیقی
بیهقی فرماید:
مرد آن گاه ،آگاه شود که
نبشتن گیرد
وبداند پهنای کار چیست؟
0
این نسخه نامه الهی که تویی
وی آینه جمال شاهی که تویی
بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست
از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی
I
📙👈 مینیمالیسم
(ساده گرایی) است.
📱ما هر روزه در شبکه های اجتماعی
و رسانه ها با "بدترین" و "بهترین
ها" اتفاقات بمباران
می شویم
راه آن مینیمالیسم است
II
دهگالن
مجیدی
فایق
محمد
📙👈 مینیمالیسم(ساده
گرایی) است.
📱شاید وقت نداشته
باشید یک کتاب 200
صف)حه ای را بخوانید
این پاور پوینت خالصه
مطالب است
یعنی مینیمالیسم نیاز
عصر امروز
III
دهگالن
مجیدی
فایق
محمد
📙👈 شعار هاي كيفيتي:
جان تيمر ،مدير شركت فيليپس
كيفيت ،يعني اينكه محصول بر
نگردد ،ولي مشتري برگردد.
كيفيت ،با آموزش آغاز ،با يادگيري
اجرا و با تعهد بقاء مي يابد.
كيفيت ،مسئوليت همه افراد
است.
III
I
فایق
محمد
📙👈 شعار هاي كيفيتي:
جان تيمر ،مدير شركت فيليپس
مجیدی
كيفيت ،پيش نياز موفقيت است.
كيفيت ،از من آغاز مي شود.
دهگالن
كيفيت ،هزینه بردار نیست ،
چیزی که موجب ایجاد هزینه
می گردد کاربدون
کیفیت است.
I
V
كارگاه مهارت
روابط بينفردي مؤثر
Inter person Relationship
8
هدف كلي:
آشنا كردن و توانمندسازي دانشجويان در زمينهي
روابط بينفردي مؤثر
اهداف ويژه
ب++ينف++رد+يم+ؤثر -
.آ+ش+نا ك++رد+ندا+ن+شجويانب++ا م+فاهيم روا+ب+ط
ب++ينف++رد+ي-
+ن+مندس++از+يدا+ن+شجوياندر ز+م+ينه ا+ي+جاد روا+ب+ط
ت++وا
.م+ؤثر
9
10
ابعاد خود شناسي
رواني
اجتماعي
خانوادگي
هوشي
اقتصادي
فيزيكي
11
ابعاد ديگر شناسي
رواني
اجتماعي
خانوادگي
هوشي
اقتصادي
فيزيكي
12
13
چگونه اعتماد ديگران را جلب كنيم ؟
.خودا3فشاييهر ف333رد در مقابلديگر3ي-
ي33قينح3اصلك3ردناز ا3ينكه 3رفتار ش33ما در مقابلف333رد -
.ديگر همواره يكنواخت و ثابت است
.ن33سبتب333ه 3ف333رد مقابلمتعه3دا3نه 3رفتار 3ك3ر3دن-
.ن33شاندادنگ333رميو پ333ذير3شن33سبتب333ه 3ف333رد ديگر -
.ا3جتناباز ب333رخورد ق33ضاوتين33سبتب333ه 3ف333رد مقابل-
.ص33ادقب333ودن-
14
مانع 3ب333رقراريارتباط10
دستور دادن ،هدايتك ردن ،ابالغ ك ردن1 .
اخطار ،ت هديد ،م تنبه ك ردن2 .
صيحت 3
.
م وعظه ،ن
ت وصيه ،پ يشنهاد ي ا راه حلارائه دادن4 .
حث 5
.
ل س خنرانيي ا ب
وادار س ازياز طريق استدال ،
ك ردن
ق ضاوتك ردن ،انتقاد ك ردن ،م خا لفتك ردنو م قصر 6 .
ش مردنديگري
اسم رويهم گ ذاشتن ،م سخره ك ردنو ت حقير 7 .
ك ردن
ت فسير ،ت حليلو ت شخيصرويهم گ ذاشتن8 .
ازپرسي 9
.
وارسي ،پ رسشو ب
حبت 10
.
رت ردنحواس ،عوضك ردنيا ق طع ك ردنص
پ ك
15
چرا اين پيامها غلط هستند ؟
،همه 3آ3نه3ا در پ333يآ3نهستند ك3ه 3طرز ف333كر -
رفتار يا احساسات طرف مقابل راعوض كنند
و نه اينكه او را آنچنان كه هست بپذيرند
” همه 3پ333يام 3ها ي33عني“ع3دم 3پ333ذيرش-
16
:همدلي و پذ يرش يعني
.ظرفيتو ت333وا3ناييا3ينكه 3خ3ود را ج3ايديگري ب333گذاريم1 - 3
.وا3قعياترا از ديد او ب333بينيم2 - 3
ا3حساساتاو را در مورد چيزهايمختلفب333فهميم 3و ب333ه3 - 3
.ت333عبير3يديگر ب333ا ك3فشهاياو ر3ا3ه 3ب333رويم3
17
دادن و گرفتن باز خورد سازنده
“پيام ” تو
“ پيام ” من
18
” پيام ” تو
فكر ميكنيد اگر فرد مقابلتان با شما با خطاب تو
حرف بزند چه احساسي پيدا ميكنيد؟
19
” پيام ” م3ن
3ست-
چ3را پ333يام “ 3من” را3ه 3ب333هتريب333را3يب333رقراريارتباط ا ؟
:پاسخ
ك33نيم ، 3مسئوليت-
وقتيما جمله 3را ب333ا “من” ش33روع مي
.آن جمله را به عهده ميگيريم
پ333يام“ 3من” ك33متر محكوم 3ك33ننده 3و منفيا3ستو ك33متر ت333قصير را -
مي3ندازد
.گ333ردنديگرا3ن ا
20
هرفردي منحصر به فرد و ويژه است و
با همهي آدمهاي ديگر فرق دارد و اين
.تفاوت ها زيباست
21
اختالف چه فوايدي دارد؟
ك3ند-
.ا3ختالفن33ظر ت333غيير را ت333شويقمي
ك3ند-
ت333ر و پ333وياتر مي
.ا3ختالفزندگ3ير3ا ج3ا33لب
ز3مانيك3ه 3ا3ختالفن33ظر ب333ينت333صميم3گ333يرندگانوجود-
ت333وا3نگ333رفت
ت333ر 3و ب333هتريمي
.دار3د ،ت333صميم3هايمناسب
ك3ند خ3ودتانر3ا3به 3عنوا3ني33ك-
ا3ختالفن33ظر 3ب333ه 3ش33ما ك3مك مي
.ف333رد ب333شناسيد
ت333ر ن33مايد-
ت333ر وعميق
ت333وا3ند روا3بط را غني
.ا3ختالفن33ظر 3مي
22
مالك سازنده بودن حل اختالف
،به دنبال تعارض و اختالف منطقي
رابطه مستحكمترشده و ما وفرد مقابل را
توانمندتر كند تا بهترباهم كار كنيم و
تعامالت بهتري داشته باشيم و در نهايت
.تعارض به صورت سازنده حل شدهاست
23
:منظورو مقصود سبكهاي حل اختالف
رسيدنب333ه 3ا3هدا3فش33خصي1 -
حفظ را3بطه 3خ3وبب333ا ديگرا3ن2 -
24
3بك حلا3ختالف5
س 3
خرس كوچولو
جغد
روباه
كوسه
25
الك پشت
26
قواعد حل اختالف
.در مورد ق33وا3عد و مقررا3تاز ق33بلت333وا3فقك3نيد -
.زمانيرا ا3نتخابك3نيد ك3ه 3هردو را3حتب333اشيد -
ا3گر عصبانيتب333ا33الگ333رفت ،از هم 3ف333اصله 3ب333گيريد و ق33رار -
.بگذاريد ك3ه 3س33ر ي33ك س33اعتخ3اصديگرب333رگرديد
.ا3گر ال3زم 3ا3ستاز س33اعتش33ماطه 3دار ا3ستفاده 3ك3نيد -
.ب333ه 3ن33وبتگ333وينده 3و ش33نونده 3ب333اشيد -
27
:وقتي نقش گوينده را داريد
ب333ينيد -
.ت333وضيح 3ب333دهيد ك3ه 3ش33ما مسئله 3را چگونه 3مي
.ب333رمسئله 3متمركز ب333شويد و ن33ه 3ب333ر ش33خص-
.از پ333يام 3منا3ستف3اده 3ك33نيد -
28
:وقتي نقش شنونده را داريد
ٌ
ك3امال ب333فهميد موضوع چيست-
.س33ؤا33لب333پرسيد ت333ا
طوريك3ه 3ف333هميده3ا3يد خالصه 3ك3نيد -
.موضوعاترا آ3ن
چه 3ك3ه 3گ333وينده- 3
گ333وشك3نيد واز ق33ضاوتدر ب333اره 3آ3ن
گ333ويد پ333رهيز ك3نيد
.مي
29
قواعد حل اختالف ( ادامه )
.هر ف333ردين33ظرشرا ب333يانك33ند -
وقتيهر دو ن33فر ن33ظرا3تشانرا ب333يانك33ردند ،ب333ه 3ت333وا3فقب333رسيد -
چيست
؟
ك3ه 3مشكل
رسد ب333يانك33نيد -
حلها را هر چه 3ك3ه 3ب333ه 3ن33ظرتانمي
.را3ه 3
.ب333گوييد ك3ه 3هركدا3م 3از ش33ما مايلهستيدچه 3ا3قدا3ماتيا3نجام 3دهيد -
در مورد را3ه3حليك3ه 3ب333ا ن33يازهايهردويش33ما منطبقا3ستب333ه- 3
.ت333وا3فقب333رسيد
.در مورد طرح عمل(ن33حوه 3عملك33ردن) ب333ه 3ت333وا3فقب333رسيد -
وسوا3سب333ه 3خ3رج ن33دهيد و ب333ال ف333اصله 3شروع ك3رده 3وعمل-
.ك33نيد
30
ب حل اختالف است
.هشدار ! خونسردي قل ِ
به 3پ333اسخهايف333يزيولوژيكيب333دنخ3ود ت333وجه 3ك3نيد ،آ3يا ق33لبتان-
ي كشيـد؟ آيا احسـاس گرمي شديد
تند ميزند؟ آيا تندتر نفس م
مي كنيـد ؟ اگـر اين طـور است ،يك ساعت به خـودتان
.استراحت بدهيد
ب333خشا3نجام 3دهيد -
.ازاتاقب333يرونب333رويد .ق33دم 3ب333زنيد .ي33ك ك33ارآرا3مش
گ333ويي
آ3گاهانه 3س33عيك33نيد عصبانيتخ3ود را ك33اهشدهيد .ب333ا خ3ود
.مثبت داشته باشيد
در صورت خونسردي وكسب آرامش مجدداً به بحث منطقي خود
.ادامه دهيد تا نتيجه مطلوب را به دست آوريد
31
بزرگترين موانع فرايند حل اختالف چيست؟
ك3م 3ب333ودنزمان1 -
ن33اشكيباييو ك3م 3ح3وصلگيطرفين2 -
ن33ينديشيدنب333ه 3را3ه 3حلهايمختلف3 -
ع3دم 3ا3نعطافپ333ذيريونگرا3نيازتغييرسبك زندگ3ي4-
32
چطور ميتوان بر اين موانع غلبه كرد؟
بسياري از عصبانيتهاي ما فقط به اين دليل اتفاق
ميافتند كه آني تصميم مي گيريم .راه حل هاي
محدودي براي مشكل داريم .وقت صرف نميكنيم
كه از قبل با تفكرمنطقي راهحلهاي ديگري
.بهجاي عصباني شدن پيدا كنيم
33
جمعبندي
از ا3ينك3ارگاه 3چه 3آ3موختيد؟ -
چه 3ا3حساسيداريد؟ -
34
شما
و جه
ذل ت خسته
از ب ر م ،
متشك اشيد
نب
.هر چهره اي با لبخند زيباتر است
35