پی‌دی‌اف
علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

پی دی اف از قیام عاشورا تا قیام مهدی عجل‌‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف

📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ از قیام عاشورا تا قیام مهدی عجل‌‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف 📅 ۲۰ مهر ۹۶ 📍مازندران #امام_زمان #امام_حسین #آخرالزمان #مذهبی #خلاصه 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis

محمدرضا ای

صفحه 1:
زس‌صاف بایان ‎he.‏ ‏> ازقيام عاشورا نا قيام مهدى »د بحث مهدويت با بطور وسييتر ‎Se aT‏ وجه مشترك بين تعا ان لیوحت ‎eae el‏ ‎Sel‏ 111111111111111 شايد دومين مقهوم مشترك بين اديان. اعم از ايان ابرلهيمى و خبربراهيمى: آخرالزمان است. همه متتظر دی هستند كه با ظهورش دنيا ابر ازعدلوداد كند. ما شيعيان التاعشرى مدعى هستيم كه مودانيم أن منجى با عنان شخصى خاص. كيست و از أن مهمتر. مدعى هستيم كه متام از ماع يهود و صيحيت و برادران اهلستت اثبات كنيم أن بزركوارى كه همه منتظرش هستند. مهدى 28 است. مهدويت يك بحث اساسي و اصلى در الام ‎Sal‏ حتى وهامىها هم آخرالزمان ا قبول دان لادر لسلام بحث معدويت و ظهور: يك بحث ثنوى ‎ang yy bp Sal lange‏ كه به همان شكل كه ما متتظريم اماءزمان 8ه ید و حکومت تشکیل بدهد. یام حكومت ‎fl‏ بعد از ليان الوم لبن كار را نجام دهد لما جون مردم همكارى نكردند. ‎lo lao‏ وكرقه در يات حشهابى ‎lg ped‏ لابين ل و اما صادق 88 ذر زمان ‎th at‏ رد هم بد 1۵ ال ‎ ‎ ‏خودشان وبا شرايط موجود. مىتوانستند همان فرد وعددداده: ‎ ‏لَه ولام راغ تن رد ‎ ‏بمعنوان ‏اساسا برگترین مشکل امت اسلامی در صدر اسلام این است که اضلاً لمامت را تمى فهميدتد يبامبر را بهعنوان یک پستجی قبول داشتند که خبر آوردهاست. یعنیپيامبري پیمبرتٍ را قبول کردند اما امامت ‎Gey‏ ‏را خير. يكى ازتفاوتهاى لمام و يبامير اين است كه شما بليد بعسمت عم رود در ‎lla Sch‏ عون ‎ ‏1 ‏¢ ‏نوی" ویک مفم ‎sh lal Og‏ همان نبى ست نبى يعنى کس که تباب مود فرق تاوى أ ‎ay‏ تک ری فتن بر قوم خودشن لج مرو ای رای لاس اه دم اه تا بر این هیده آست باه مسلمن‌ها همين ‎Mal sass ange cays‏ ام مکتوب استد کر ‏بخواهيد امام اروى كاغذ یرد می‌شود قرأن. كر امام رابس بزنيد لبن كتاب ييجاركتان را ييشتر م ىكند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 2:
Ube قاری و حافظ و كاتب قرآن نفسته يودند و از لابدلاى آيات قرآن فتوا بيرون مىكشيدند اما خليقدشان يك ميموزياز عرقخور الاى منبر شده بود هيجكس با لو كارى تداشت. كار لمت سلامی در پس‌زدن ان دواد امام يه جابى رسيد كه در زمان متوكل. قاض القضات و فتولاهنده و مفتی هر یک وا شد! ای که هم امت‌ها ‎i‏ جلوى امامحسين 85 ايستادند. آذمهابى بودند كه اكر ازدور نكاهشان مىكرديد. ظاهراً شبيه مسلمانان بودتد. امتحان ا روز عاشورا؟هزارتفردررود رات غسل شهادت كردضد مفتى حكومت, فتوادلا: «جون حسين عليه خليفه و می‌شوند.. | ول زمائش, يزيد شورده ست ازدين خروج كرده (خارجى ست) و خون و اموالش مباج لسته هرارى كه خواستيد يكنيد. » امكان ايتكه لين انفاقات برلى كشور خود ما هم ييفتد. وجود دارد. خون ما رنكينتر ييسته. همة امتها لمتحان م شوند. ار یداه مىخواست مثل خيلى لزما هندضة اصلى دين را فراموش كندد هزارتوجيه دينى داشت كد يه كربلا ترود. تميشود حكمى داد كه با لصل دين در تضادباشد. حضرت آرزوی این ره دلشان گذاشت که شهر تأیدی از جانب یشان زیر حکم بزید بخورد. اجازه ناد شه ‎BCI ah‏ بر خوانش يزبدى از اسلام بخورد. اكز اباعيدالله يتم يبعت مىكرد. تا لبد ح و باطل يا هم آميخته مىشد. در انجيل مىخواتيم: دو از نشاتمهاى ظهوريسر انسان اين لست كه جميع امتهاى زمين سيندزنى كتند. #الجبل سس فسل ؛". بد. سينهزتى براى كيست؟. ع ىكويد يك جالى درست مى شود كه هم سای روى زمين قر أنجا جمع مى شوتد و شروع به وهی و سيتفزدن برلى كسى م ئكنتد يعنى ‎aa as‏ را بر سر بن داغ زرك كرد هم م ورد وقتى لمامزمان 5 ظهور مىفرمايند. بنج جملة كليدى دارند كه ججهار جملداش يا “لا ب أهل الع" شروع. می‌شود ینماان شیه استه ه نی وه مس ‎Sl‏ هم من الآ الما ‎Habe gi cb ge‏ اه شید ای اهلعالم که جد من حننين لت را شتب کشتند ويم هلس ج» مرجم امن ‎ee aS ede meld ie Wigs‏ همن. همان حستی هتم که او اراس برد »و الب اینجاست که مردم نا سریع مد و یشان رام شناسند. جون لز قبل, امام حسين فخ را مى شتاسند. در واقع یکی از نشانه‌هایفراهشدن ظهور این است که مردم دیب ام اممحسین ی ‎igh ga‏

صفحه 3:
ممصا ايرانيان .<< | ‏مثل من با كس مثل يزيد‎ Sle de tg Sh Scag age ge mel Be capi ay cag ayy RRA Caos Sal ere lg BYES ap ‏امامحسين قن بودن ومثل يزيد بودن است, يعتى شما هر لحظه بايد خودتان ا رزاى كنيد و مختصات خودتان‎ ‏رانسيت به مركز مختصات بستجيد ازخودتان بيرسيد: امن ان کجا هستم؟ نکن درم ی عم اما من ی‎ ‏ننيته مىزنم اما مثل يزيدم!» در آخرالزمان: اختلاط صورت مىكيرد. كه اين كار شيطان اسستد هر كارئ مىكنيد.‎ ‏سيك زتاكتان شيطاتى مى شود هدف شيطان لزلين اختلاط. مشركانهكردن زفذكى الست لدم بايد در آخرالزمان‎ ‎La at olay‏ خودض را كثار يكشد كه اين هم كار سختی ست. ‏رت در دنياء مبنا مى شود. ‏معيار همهجيز بول م شود بايول حكومت مىكنند. بولء خدايشان مى شود. ‎ ‏هر آخرالزمان» أختلاط صورت ‏م كيرف كه اين كار شيطان ‏است. ‎ ‎ ‏لهوولعب بر دنا حاکم می‌شود. فو إذا أوا تجزة أو قوأ انفعثوا يها و تركوك فائماء حدكامى كه آنها تجارت يا سرگرمی و هی را ند پاکندهمی‌شوند ‎ ‏و يسنوى أن مزروتد وتو ا ليستاده يحال خود زها م ىكنند 6مس« يعتى مريداتيد جرا منراغ امامزضان تم نأيتد؟ جرا یام بدصورت اجتماعى شكل تمكبرد؟ جون سر مردم در أخو تجارت وبول و لجوولعب استه ‎Jo ois. cud ipo le skal gf Joo tangle‏ ظلمت تخي لخن دای وی ‎Daal Jaye‏ ذاشت که به آنمتمسک شوی و در مان باشيد. قواعد در ‎Key Und‏ تام ‎se‏ جهانی ست.ظلمت. دنيا را مىكيرد جون صالت در آن‌طرف با :من" است و همدجیز رای "من" است. برخلاف دستگاه ‎A pple‏ که نجاتدهندة شم ‎las aT cal ge Fo‏ ظلمت است وناجى: لمامحسين قت لستد «إث سين ماخ فد و ‎eB eal il La‏ جراغ هدايت و کشتی تجات »درس على در لين درياى مواج. خودتان را به حسين لم برسانيد. هر ‏دستكاه امامحسين ينه همعجيز برعكس دنياست؛ ليتجا يار زشمنداست. ‎ ‎

صفحه 4:
<٠. Ybor خدا براى لينكه همه را با لماوحسين 5 آشنا كند. يراى ايشان دو ويزكى خاص كذاشته است: ۱. گر بر أمامحسين قين* خاص استه ؟. اين كريه. واب عجيبوغريبى دارد. امام حسين 8 كشش دارد. همة قيامها در الام با الهامكرفتن لز یام مامحسین ی بوده است. ‎Ve‏ کاری نداريم الزمً آن قيامها. درست بودداتد يا نه ‎gen pl‏ به ما درس قيام در مقايل ظالم مىدهد. امروز. تها ره نجات شما از إين دركيرى و اختلاط. از | به مادرس ين درياء تمسى به امامحسين 868 استه با ليشان رفيق باشيد. صميمى باشيد. ب أو زنذكى كنيد نه فقط بحرم )| أقيام در مقايل وصفر. بلكه كل سالتان رابا لمامحسين قف باشيد. دركير اماوحسين قلت و دركير فكر ومدل لمامحسينى باشيد. ‎١‏ ) ظالم مىدهد, ‎peel 9 BL aD‏ است+ حضرت. تم الق را در ماب ‎a) DEL A‏ | یله اما حسين تين ب فطرتتان كار دارد اا دنياى امروز با شکم و ‎aS‏ كار ‎fa‏ صيح تا شب بايد يدويد كه برلى بقيه قشتك جلوه كنيد بايد يابميل بقيه زتاكى كنيد. در دنياى أمروز, بيد خودتان راتغيير بدهيد براى اينكه مردم خوششان بيايد اما إينجا بايد خودتان را فقط بابميل امامتان كنيد. أنطرف مىكوبند: «همه را براى خودت فدا كن. همه راييين بكش كه خودت بالا يروى.» در لينصورت» أكر سين يزنيد هم زر مدید حضرت فرمد: دی 1 1 1 ‎Bh hm ay‏ مىخواهيد شبيه جدكسى شويد؟ شبيه خواست موم با شبيه خواست خدا؟ مىخواهيد أن كسى باشيد كه اما زماتان مى خواهد؟ هر همين دنيا؛ در لين عرسا آشوب و تفت ‎Sly la iy‏ ‎legal guna‏ بوديا اصو لكرا؟ حضرت فرموفد: ‎pl pn al ey‏ م ‎hey a angle Mal Ball a me‏ اس بصوة خق من ليق سيان | نت پیش میرم هی اصولگرلیمکنم پس حضرت. اصولگاست! بسن 2 ید جمه. ‏فاسد شده ست لذا جامعه رابر ميناى يك سرى اصول, اصلاح کرد مامحسن مت. اصاحطلب اصولگرا ود ‎ ‎pes ‎ ‏اگر دو دا ‎Bol‏ کتيم. ميبنم که دیمان کی بزدی است. هآ کر کتیم. یمان مهم ین باشد كه خدا جطور به ما كاه مىكند. نگهمرذم زید مهم تیست, رضای خدا ا مدنظر قرار يدهيم. آنطرف. مردن. 1 و تماوشدن استه نطرف. حيات است. اكر يميربد ولى اينطرفى باشيد. حيات داريد و حيّايد جان و © روحمان رابه لينطرف وصل كنم كه حيات بكيريم تابه بن تزتيبء خون لمامحسين لبه در روج ما بجوشد. ‎ ‎StI ‏باباساح‎ ‏سخن ین آست که میت تخوهيمحبات. موجه حون وی هی ‏اس ‎ ‎ ‎ ‎

1 منجی در ادیان بحث مهدویت یا بهطور وسیعتر ،آخرالزمان ،یک وجه مشترک بین تمام ادیان الهی و حتی ادیان غیرابراهیمی است .یعنی دینی وجود دارد که معاد را قبول ندارد اما آخرالزمان را قبول دارد .میتوان گفت بعد از مفهوم خدا، شاید دومین مفهوم مشترک بین ادیان ،اعم از ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی ،آخرالزمان است .همه منتظر فردی هستند که با ظهورش دنیا را پر از عدلوداد کند .ما شیعیان اثناعشری مدعی هستیم که میدانیم آن منجی با همه منتظر فردی هستند که با ظهورش دنیا را پر از عدلوداد کند. عنوان شخصی خاص ،کیست و از آن مهمتر ،مدعی هستیم که میتوانیم از منابع یهود و مسیحیت و برادران اهلسنت اثبات کنیم آن بزرگواری که همه منتظرش هستند ،مهدی است .مهدویت یک بحث اساسی و اصلی در اسالم است .حتی وهابیها هم آخرالزمان را قبول دارند اما در اسالم بحث مهدویت و ظهور ،یک بحث ثانوی ا بوده است .اصال بنا بر این بوده که به همان شکل که ما منتظریم امامزمان بیاید و حکومت تشکیل بدهد، پیامبر حکومت را بسازد یا بعد از ایشان امیرالمؤمنین این کار را انجام دهد اما چون مردم همکاری نکردند، این اتفاق نمیافتد ،وگرنه در روایات بحثهایی داریم درمورد اینکه امامحسین و امامصادق در زمان خودشان و با شرایط موجود ،میتوانستند همان فرد وعدهدادهشدۀ قیامکننده باشند .مردم هم بعد از ۲۵سال بهعنوان خلیفةالله و امام سراغ امیرالمؤمنین نرفتند. امام؛ قرآن ناطق ا ا اساسا بزرگترین مشکل امت اسالمی در صدر اسالم این است که اصال امامت را نمیفهمیدند .پیامبر را بهعنوان یک پستچی قبول داشتند که خبر آورده است ،یعنی پیامبری پیامبر را قبول کردند اما امامت پیامبر را خیر .یکی از تفاوتهای امام و پیامبر این است که شما باید بهسمت امام بروید .در تورات یک مقام با عنوان ”ناوی“ و یک مقام با عنوان ”ناسی“ داریم .ناوی همان نبی است .نبی یعنی کسی که نَبَأ (خبر) میآورد .فرق ناوی و ناسی در این است که ناوی فقط برای قوم خودش نَبَأ میآورد اما ناسی برای کل ناس (همۀ مردم) است .نهتنها ا بشر این را نفهمیده است بلکه مسلمانها هم این را درست متوجه نشدهاند .اصال قرآن ،امام مکتوب است .اگر بخواهید امام را روی کاغذ بیاورید ،میشود قرآن .اگر امام را پس بزنید ،این کتاب بیچارگیتان را بیشتر میکند. اگر بخواهید امام را روی کاغذ بیاورید، میشود قرآن. 2 قاری و حافظ و کاتب قرآن نشسته بودند و از البهالی آیات قرآن فتوا بیرون میکشیدند اما خلیفهشان یک میمونباز عرقخور باالی منبر شده بود .هیچکس با او کاری نداشت .کار امت اسالمی در پسزدن این دوازده همۀ امتها امام به جایی رسید که در زمان متوکل ،قاضیالقضات و فتوادهنده و مفتی شهر یک لواطکار شد! کسانی که ا جلوی امامحسین ایستادند ،آدمهایی بودند که اگر از دور نگاهشان میکردید ،ظاهرا شبیه مسلمانان بودند. امتحان روز عاشورا 20هزار نفر در رود فرات غسل شهادت کردند .مفتی حکومت ،فتوا داد« :چون حسین علیه خلیفه و میشوند. ولی زمانش ،یزید ،شوریده است از دین خروج کرده (خارجی است) و خون و اموالش مباح است ،هرکاری که خواستید بکنید ».امکان اینکه این اتفاقات برای کشور خود ما هم بیفتد ،وجود دارد ،خون ما رنگینتر نیست. همۀ امتها امتحان میشوند. اگر اباعبدالله میخواست مثل خیلی از ما هندسۀ اصلی دین را فراموش کند ،هزار توجیه دینی داشت که به کربال نرود .نمیشود حکمی داد که با اصل دین در تضاد باشد .حضرت آرزوی این را به دلشان گذاشت که ُمهر تأییدی از جانب ایشان زیر حکم یزید بخورد .اجازه نداد ُمهر تأیید اهلبیت بر خوانش یزیدی از اسالم بخورد. اگر اباعبدالله بیعت میکرد ،تا ابد حق و باطل با هم آمیخته میشد .در انجیل میخوانیم« :و از نشانههای ظهور پسر انسان این است که جمیع امتهای زمین سینهزنی کنند(».انجیل متی ،فصل ،24بند )30سینهزنی برای کیست؟ میگوید یک جایی درست میشود که همۀ امتهای روی زمین در آنجا جمع میشوند و شروع به نوحهسرایی و اگر اباعبدالله بیعت میکرد ،تا ابد حق و باطل با هم آمیخته میشد. سینهزدن برای کسی میکنند .یعنی خدا همهشان را بر سر این داغ بزرگ گرد هم میآورد. امامزمان خودش را با جدش امامحسین معرفی میکند. َهل الْعا َل“ شروع وقتی امامزمان ظهور میفرمایند ،پنج جملۀ کلیدی دارند که چهار جملهاش با ”أال ََي أ َ َهل الْعا َل اِ َّن میشود؛ یعنی مخاطبشان نه شیعه است ،نه سنی و نه مسیحی ،بلکه همۀ مردمند« .أال ََي أ َ ِ عطشانا؛ آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنهلب کشتند(».إلزام سني قَ تَلُوهُ َ َجدي احلُ َ الناصب ،ج ،۲ص )۲۳۳امامزمان خودش را با جدش امامحسین معرفی میکند .میفرمایند« :من پسر همان حسینی هستم که اینطور او را سر بریدند ».و جالب اینجاست که مردم دنیا سریع میپذیرند و ایشان را میشناسند ،چون از قبل ،امامحسین را میشناسند .در واقع یکی از نشانههای فراهمشدن ظهور این است که مردم دنیا با نام امامحسین آشنا میشوند. 3 اباعبدالله نهتنها با یزید بیعت نکردند بلکه فرمودندِ « :مثْلِی ال یُبایِ ُع ِمثْلَه؛ کسی مثل من با کسی مثل یزید ا بیعت نمیکند(».بحاراالنوار ،ج ،44ص )325اصال صحبت امامحسین و یزید نیست بلکه صحبت مثل امامحسین بودن و مثل یزید بودن است ،یعنی شما هر لحظه باید خودتان را ارزیابی کنید و مختصات خودتان ََ را نسبت به مرکز مختصات بسنجید .از خودتان بپرسید« :من االن کجا هستم؟ نکند دارم ز یر علم امامحسین سینه میزنم اما مثل یزیدم!» در آخرالزمان ،اختالط صورت میگیرد ،که این کار شیطان است .هر کاری میکنید، سبک زندگیتان شیطانی میشود .هدف شیطان از این اختالط ،مشرکانهکردن زندگی است .آدم باید در آخرالزمان ا از اینها در امان باشد و دائما خودش را کنار بکشد که این هم کار سختی است. در آخرالزمان، اختالط صورت میگیرد ،که این کار شیطان است. ویژگیهای آخرالزمان 1تجارت در دنیا ،مبنا میشود. معیار همهچیز پول میشود .با پول حکومت میکنند .پول ،خدایشان میشود. 2لهوولعب بر دنیا حاکم میشود. وك قائِما؛ هنگامی که آنها تجارت یا سرگرمی و لهوی را ببینند ،پراکنده میشوند َ و إذا َرأ َْوا ِِت َاراة أ َْو ََلْوا انْ َفضُّوا إِل َْيها َو تَ َرُك َ و بهسوی آن میروند و تو را ایستاده بهحال خود رها میکنند(.جمعه )11:یعنی میدانید چرا سراغ امامزمان نمیآیند؟ چرا قیام او بهصورت اجتماعی شکل نمیگیرد؟ چون سر مردم در آخور تجارت و پول و لهوولعب است. فرار بهسمت امامحسین دستگاه امامحسین در دل این اختالط ،طناب نجات است .خدا در دل ظلمت ََْ ب ٍر ُّّلِج ٍجى؛ دریای طوفانی موجدار(نور )40:نور اهلبیت را گذاشت که به آن متمسک شوید و در امان باشید .قواعد در اینجا ،برعکس آخرالزمان نماد ظلمت است و ناجی، اباعبدالله است. تمام قواعد جهانی است .ظلمت ،دنیا را میگیرد چون اصالت در آنطرف با ”من“ است و همهچیز برای ”من“ است ،برخالف دستگاه امامحسین که نجاتدهندۀ شما از آن ََْب ٍر ُّّلِج ٍجى است .آخرالزمان نماد ظلمت است إن احلس ِ صباح اَلُدی و َسفينَةُ النَّجاةِ؛ بهراستی حسین چراغ هدایت و ناجی ،امامحسین استَ َ ُ َّ « . ني م ُ و کشتی نجات است(».بحاراالنوار ،ج ،36ص )205یعنی در این دریای مواج ،خودتان را به حسین برسانید .در دستگاه امامحسین همهچیز برعکس دنیاست؛ اینجا ایثار ،ارزشمند است. 4 خدا برای اینکه همه را با امامحسین آشنا کند ،برای ایشان دو ویژگی خاص گذاشته است .1 :گریه بر امامحسین خاص است؛ .2این گریه ،ثواب عجیبوغریبی دارد .امامحسین کشش دارد .همۀ قیامها در ا اسالم با الهامگرفتن از قیام امامحسین بوده است ،حاال کاری نداریم الزاما آن قیامها ،درست بودهاند یا نه! امامحسین به ما درس قیام در مقابل ظالم میدهد .امروز ،تنها راه نجات شما از این درگیری و اختالط ،از این دریا ،تمسک به امامحسین است .با ایشان رفیق باشید ،صمیمی باشید ،با او زندگی کنید .نه فقط محرم و صفر ،بلکه کل سالتان را با امامحسین باشید .درگیر امامحسین و درگیر فکر و مدل امامحسینی باشید. اباعبدالله به ما درس قیام در مقابل ظالم میدهد. دنیای اخالق نزد امامحسین است؛ حضرت ،تمام اخالق را در مقابل تمام بیاخالقی آورد. امامحسین با فطرتتان کار دارد اما دنیای امروز با شکم و زیرشکمتان کار دارد! صبح تا شب باید بدوید که برای بقیه قشنگ جلوه کنید .باید بابمیل بقیه زندگی کنید .در دنیای امروز ،باید خودتان را تغییر بدهید برای اباعبدالله با فطرتتان کار دارد. اینکه مردم خوششان بیاید اما اینجا باید خودتان را فقط بابمیل امامتان کنید .آنطرف میگویند« :همه را برای َ خودت فدا کن .همه را پایین بکش که خودت باال بروی ».در اینصورت ،اگر سینه بزنید هم زیر َعلم یزیدید. حضرت فرمودندِ « :مثلِی الیُبایِ ُع ِمثلَه؛ کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند ».صحبت این است که میخواهید شبیه چهکسی شوید؟ شبیه خواست مردم یا شبیه خواست خدا؟ میخواهید آن کسی باشید که امامزمانتان میخواهد؟ در همین دنیا ،در این عرصۀ آشوب و کثافت ،وقتی نورش بتابد ،دلهایی را برمیگرداند. امامحسین اصالحطلب بود یا اصولگرا؟ حضرت فرمودند« :من برای اصالح امت جدم آمدم(».رک :بحاراألنوار ،ج،۴۴ ص )۳۲۹پس اباعبدالله اصالحطلب بوده است! از طرفی هم میفرمایندِ « : أسیُ بِ ِسیةِ َج جِدی؛ من طبق اصولی که جدم بنا گذاشته پیش میروم ».یعنی اصولگرایی میکنم .پس حضرت ،اصولگراست! امامحسین دید جامعه فاسد شده است لذا جامعه را بر مبنای یک سری اصول ،اصالح کرد .امامحسین ،اصالحطلب اصولگرا بود. اگر دو دو تا چهار تا کنیم ،میبینیم که دنیایمان کمی یزیدی است ،به آن فکر کنیم .برایمان مهم این باشد که خدا چطور به ما نگاه میکند ،نگاه مردم زیاد مهم نیست ،رضای خدا را مدنظر قرار بدهیم .آنطرف ،مردن و تمامشدن است .اینطرف ،حیات است .اگر بمیرید ولی اینطرفی باشید ،حیات دارید و حیاید .جان و روحمان را به اینطرف وصل کنیم که حیات بگیریم تا به این ترتیب ،خون امامحسین در روح ما بجوشد. یا اباصالح! سخن این است که ما بیتو نخواهیم حیات...

رایگان