صفحه 1:
کاربرگ فارسی دوم
تمام دروس
صفحه 2:
كاريرك فارسي فوم
ابه تصوير هلى زير نكاه كن وبراى هركدام يك جمله ينويس.
-کلمه ها زمررا يوان وبا قوجة يه صدای آخر ان ها هر مه را درگروه خودقرار مه
7
99 .سس سس سس تست سس سس 010 252*070
مه ال هر ام له (هم شاه کن sl any
a ee ES
رد ا Bo
و6 نج رو اس تن ریس و۹ او
۴-کلمه های زیر اون وبا توجه یه صدای آر ان ها دستهبندیکن.
۱
تسد سس
ای سس سس
دبس تسه secon
صفحه 3:
یرگ فارسی دوم
تن درس را بوان وجدول را کمل كن.
3
[Fe تست
9 سب بیج سیب ی می یت یس یحو و
هر چمله را لمه متسب کاملکن,
من اصسال دوستان ...............بيدا كرد ام از ای
سس کشرز کنر رود اه بودخاه ای سخانه ی)
مدرسه ی ما بزرگ دادکتاخانه ای .کته ی)
مزا سس سس رای انش آمزن قرف کرد خاطره ای خاطره ی
رضا یک کتاب علمی را ز ALG مانت مى كيرد فكر مى كنى أفاى كتابدار جه سفارش هانى يه رضا مى كند؟دو جمله بویس
اتوبه جه كتاب هانى علاقه دارى ,نام يكى از آن هار بنويس
ا-تركيب هلى زير را بخوان وبا هر كدام جمله بنويس,(نشانه و را فر وسط ذو كلمديا صداى ! بخوان.
نی شرت سس آذ
ال واه یراس سس 2252203 =
0
صفحه 4:
+ کابرگ فارسی دوم
-ه ال هر کدام از کلمه های زر با اشافهکن ومعنیآن را نویس.
۱
1
ییازان بهشت من نود ماه ایا
-کلمه ها بان با توجه بهصدایاولآن ها دسته بندیکن.
گلدان-زله-گفت وگوتزاین وت «گروهی-جماعتزاکت جنگ ها
+ هبل ما بابايكى ها هایس ته یز هه کال کر
ned هموا she خوش who we beat
صفحه 5:
تن هرس را بخوان ودر هر فسمت جدول جهار كلمه ما
مج
۳
رای سنا
Fie thee AN HEE Be Tg یزور
چقدء دندان حايت دا اشا كتيم 5 » 1
Tt از لس حرفها خ كلاف شب یل SE
نا رگذاشت و مشخول خواند حاى علی شد. دبا
برد «چطور عیشو هکستر ديار كيد »>
le شب طسب چالی خواند. نوشتد برد خیازه فقط کم خوابی تست بز
کرسگی حم میتواند پاش ۱
بح روز BOPP Tod cant اين خب دا دود يرل بخ كرد كير یج
tie «بره I عوضش حرلس خنیازهاش را
ع ديد يلب خورای پم او ى داد نا ويك يات كلش د
a اس بآپی هر چ برد میگرضت , موه انب و خی le eB ste
9 نی خورد. پشت درضت اقاقیا جسشان یرد كنا ركتا ب حايش .
كيك شسب ال مراک کتاب ع خوائد يكف عالم wees. Soe
كتاسب حاى على دا حم لناشت بو دكنارش فقط بعضى ولت هال حرصد رش نا
Sg Be eS بيد foe JI داضت ورتشان ع ذد نا شايد جواسب
era Le te
سباحاى قاش
ل جواب ریش
صفحه 6:
+ کبک فارسی دوم
تمه ها رون با تهب مدای نان وله هرا سته پندی کن.
4 خواسندلین-خوشالبخونن-حوض-شودبودد-می وی می خواهدموزش-وجود. حال برس -روشایی تخولبد مزا روهی
-اكر روزى سرما خوردىببراى ابنكه ديكران را بيمار تكنى جه كارى انجام مى دهى؟دو جمله بنويس.
0
77 مت ص
صفحه 7:
كاريرك فارسى دوم
APA tn le SY al any Sy dle #حكايت (راء
5 شدخورشيد كفت:فكر مي كنى كدام يك زم آن درف است که وان کت ان مرا از نش Mage شوب زین کدبا وین
ودس تق اكرات يقالن رو ل ير الس 2
تن زير را يخوان ويه سوال ها جواب بده
|
سم سید هم سم چا يست را توش
whe bes ore من tate Ee oh toe al”
CBT es ae at Soe be plone ates GOT pT Lat a
مره ون دا OE Gag Tate Go تیم
Fe ee ps Pee ble میخواستم FOr ule
eee (ad شمان با امه کوش SEN Ge iW ae
رداک عفر ددده مود لت جدنی هنم أو مقت رد حير هزوم تا
مت ag ee cn ge epee
sae Paget om ppl baw lp
WN Se Bd ep حامس لحت حدق
کم !ری وتا وی میم مک اطبا ريم م سيدد ديم الاك جا فب
جرب سکس چام با مايص صدد ممدم :ا مشي يب لفسا
خی سروف اچاز هگرفت تا 2 تام برای یلم Et AOI Pacer
رد ا a
ينيد ماش لیر مرن بد .را حرضهايم با ده شآ و
خاش سم ديد PB LO hm TT age cyte oa
کی ام aos
نون ها درک زندگی می کند؟
آنا معلم حرف های دنش آموز را اور کدرا
نظرت جرا دانش أموز مشق هايش را ننوشته بود؟.
صفحه 8:
كاريرك فارسي دوم
؟- باستفاده از كلمه هاى نوشته شده .جمله را كلمل تكن.
bs سياران مى يارد
علی هپدرش گفت بدر جانسسسرايم شاهنمه خون
۲کلمههای هم معنى را وصل كن
Cs & ع
۴ استفاد از لمه های زیر جمله بوی.
BE SSS Bila AE
نانش أموزان از معلم خوف........ كردتدا
قن على وم رامت ده
سجمله هابى را لز درس بتويس كه كلمه هاى زير در أن ها به كار رفته بده
مسمولا-لطفا احتمالاحتما املا
هس هك
Ce)
Se
صفحه 9:
کربرگفارسی دوم
االطيفهى زير را بخوان ودر يليان هر جمله يكى از علامت های( .۱ )را با
یدرس خی میتی نت
وی عكر يدرت جه كارء ست(())
قل جلدم مناه مساق حزة 9
احاستان زير را يوان مب
: ره .
[od i
gis فاطيما با سه نفر ا دوستفش به يك سقر درياى رفتند .أن ها سوار زير درياى شدند وكمكم يه زير آب رفتتدزير ريا تازه به زير أب رسيدة
مان : وی سید وس +
pian Sally iat pale سغافف
مه اول جملههای زیر ((چرا)اشافه کن ور ها آنعامت مناسب یگذار سپس جوا بده
سس میگروب هاموجودات خطرناکی هستللل) مس سس تکیت 8
a a — OD es ean teen —
۴مخونویاسخبده
يه va ee به کسی که در یک کلاسبا من درس می خوادمیگویند.-
صفحه 10:
كاريرك فرسی دوم ادبستان حاج رضا صادقي.
gi al ابه كسى که سود سود دارد.مى تكويند.
چند درخت می کوید سس یکین بت سس
526
سیک جمله خنده در ینوس تا ماد مهربات بخادوخنددبعدچهره نان ورا نقاشی کن
متن زير ا بخوان وه سوال ها ياسخ بده
رش POP BP Se فت تا چرق برد رید ی ری"
ی مد ماش 22 ted خ در رگا یگنت نز
gh ا« بيردن بردد حل سكرد. مسر كرد انا نود بيرون ترفت. با طورش
allo LS ga sj» LIN a ae iS 1
باحر لفت» «شايد لكريم بترسد.» ميو م كرد : انا نبور نزفت .ا
لفل نك اتح لته يحاض LL
lh لقف سا ونان تود لاج جز وزسة
a ened ye SG wh GO حا لك كردن « ددس ت كردن
شل عتم حا لوى تو دا ترك he
يك لسم زيباانتخليكن براى دلستان.
داركوب به خركوش چه گفت؟
ابه نظرتو خروش بايد جه كار كند ما زنبور كلويش را ترك کند؟
صفحه 11:
كاريرك فارسي دوم
lS yo als pl gad et جديد بساز وبنويس.
شب )شیاه - ديعب
؟ ازبين - خشم - صير حرا و أرامش - مى يرف
؟- در هر دسته كلمه مشترك كنام استابنويس
سه کلم نویس که در آن کلم داتش) وجوددشتهبشد.
۶-کلمه های خواسته شنه از متن درس (کوشا ونواپداکن ویویس.
ای یی
ی رن و لبمس سس ریس یسرب یس
EE 7
pot fe let يتنه مال
Gleevec + ی i تس ل
لم١ ace
صفحه 12:
:كيوك فلرسى فوم
#-جمله هلى زير را شماره كذاري "كن وبا استفاده از أن ها يك داستان كوتاء بنويس
(ل) أن تكه استخوان را به دهان كرفت.
0 ناكهان عكس خودش aah
(2) روزى سكى كنار رود خانه استخوائى بيدا كرد.
© كمان كرد سك ديكرى در آب الست
(2) تادهائش راباز كرد .استخوان خود راز دست داد
() طمع كرد كه استخوان را از لو يكيرد.
٩ کلمه های هم معتی ره هم وصل کن
5
-١ بااستفاده از كلمه هاى (اين) و (آن) جمله هارا كامل كن
ساعست برای ددم است.
صفحه 13:
کبک فوسی دوم
+ ۲-با استفاده از (همین) و(همان )جمله های زیر را کامل کنید.
at a
Ba qe
ا اا"
() میت از طلا فروشى يك جفت كوشواره خريد.
ل) داروساز مشغول ساختن يك قفل تازه بود.
() باغبان به اين كل هاى زيبا رسیدگی می کند
ل) رفتگر زحمتکش محله ما هر روز صب کوچه را تمیز می کند.
O پدر علی از ميوه فروشى سه متر پرچه خرید
۴- داستان زیر را بخوان وادامه بده.
روز عاشورا يود .عردم مشفول عزادارى بودند عده اى هم شربت وشيرينى بين مردم خش
مي كردند جند ساعت بعدبوقتى أفلى باكىرفتكر محله.جشمش به كوجه وخياين لقند خيلى
sea igh gad cols
صفحه 14:
یرگ فارسی دوم
خر وسیله TEI HS oS a بویس
۷- مخالف کلمههای زرا بوسر
‘B
+(e
رای هر له یک هم متی پوس
صفحه 15:
كاريرك فرسی دوم
le نون له های هم معنی را بیدا کن ونر هم بویس:
Pes og 8 8 3
sy, - موقع - سپاسسگزادی - با سجعت -سریع- ربا وت
صدبت باخدا - ند -ژود -قدردانی -سظی -صحبت _رلسوز اش كام
of tte ln يه i
ابه يراهر مادرم. نمی گويم ;
ليد شو يسيس وم
لمرتب كن وجمله ينويس.
؛ كن -كسائى -دوست -را- محبت و خدا كه مهربائى-به-ديكران-دارد
صفحه 16:
كاريرك فارسي دوم
باشندسدعا .يدر عى كنم -و-عادرم عن مسالع هميشه كه
ABCA Ly ual كد مم ملى شقن مسن
£ جمد دانا كقتتدوستان يال وبردرآمروزهمهبندان بر گزیده جنگل این جا دور هم جمع. تشه لد ون تصميم سس گر
كرفتتد) كدام برنده از همه هت است تاو نیس .(مى شود-شد-شو):همه بإيددر لين مسابقه شركت .. sass),
در جاهایخالی یکی از نشانه هاى نقطه ()علامت سوال7؟) وعلامت بيان عاطفه وتعجب 0) را بكذار.
ey IQ عدم رجا aap tis Ohad saison میدب دا کجاست(ی) بو تا جوم بد و Qian et sew E
من د ناجیه به شا ولمم دد
- کم های یرابخا وجدیل FL
شادی-میوه ولا -حتی - کوزه ی -فورا - یحیی -باکیزه ای -تمیزی - آینه ی - کبری - حتم
“جه دما برا دوستانت مى كنى #بنويس
صفحه 17:
امین هر روز با پدرشبرای
|
4
4
|
رای همه یک سر ویک ماه رین
4
اندر هر دسته از كلمه هلى زیر .گام کلمه مشترک ات
بده جروا ريدن يريدم سس
a a ew.
حرمآانم را (عدر دام شهر
وعد سو عروتي
حرم امام حسين در كدام شهر است؟.
ممعم ههه ههه عع ههه ههه و
صفحه 18:
کبرگفارسی دوم
#سائند تمونه ب توجه به کلمه های دا كمادق جمله هارا تفيير بذه.
ا ديروز در مدرسه ما اه جماعت خولديم.
اب الس ا ا 030
sob shoe a eo meee RoR eS a:
الاك يشت روى زمين زندكى مى كرد .أن جا همه جيز خيلى معمولى وكسل كثنده يود
:دلش مى خواست برواز كند ون هور دور هارا بين بيك لك لك لز أن جا رد مى شد .لاك
با صدای غمگین گفت؛
۰هفت خط آخر داستان ( ككى بود؟كى بود؟ارا يخوان وبه سوال ها باسح بده
اسه كلمه ينويس كه هيج یک از حرف هاى أن به هم تجسبيده باشد.... ووو
سه كلمه بنويس که فقط يك نقطه داشته باشند._- ۰ سس
۰ سس tl JE ASS A lS Mle
صفحه 19:
کاربک فارسی دوم
مورا رگن ییا طمل کچ
۳-هر وسیله مربوط به کدام هنرمتد ؟ دسته بندی کن
“Sa hah Bo قلم مو-رتكسنا-كوزهسجرخ خياطى -جرخ سفالكرى -جوب-بارجه.جكش il
صفحه 20:
كاريرى فارسی دوم
ها توجه به كلمه داخل كماتك.هربار جمله را تغبير بده
#-فعل هاى زير راأينده كن
من می نوم میسیب ec aS
Sah eid لومی کوید a
مامی رویم an ge vinta) ae
شما فرش مى ياقيك سس ما موفق می شویم سس
cla a IS alt SEY كثايت را يببنى از أو جه مى برسي؟
با توجه بهتصویردر جاهای خالی کلمه متاسب پتویس .با نوشتن چند جمله ی دیگر داستان را کامل کن
see دگی می كت اويا ير و خوضلة قال als
را دوستاو بسیر تلاش کرد تا این
زیب رنگ ها و طرح هاى....
-١ متن زيررا بخوان وبه سول ها پاسخ بده
ee
Mish se عستي مد شي يهل
هکت یه وضع رز
صفحه 21:
كاريرك فارسى دوم
هترمندن چه ویژگی هایی درند؟
هنرمندان چگونه درارشان موفق مى شوند؟
آی هترمند ديكرى را م شناسى؟نامش يكو ...
کدام جمله درست است؟
هنرمندان با صبر و حوصله تلاش می کنند تا در کارشان موفق شون( i
سماری وساشت paged AG ره تلم ده منت چم ۳"
.استاد لرزاده نويستده بزركى بود (ر 5
رنود دهان حا وود مذ (SUS). be :
i تام پسر نام دختر تم شهر iene ery
3
١ معت قينا
١ اي مجعو وسو زو جد جد بوي
we ca’ ; :
8سا توجه به كلمه هاى داخل كماتك .هربار جمله را تغيير بده وبتويس
من هرسال به ديدن مادريزركم مى روم
5 (دیروز)
(هفته گذشته)
sp.
(سال گذشته)
(cas
۳- برای حروف داده شده هر تعدادکلمه که می تانیبتویس به طوری که ان حروف در کلمه دو پر تکرر شود
صفحه 22:
کاربرگ فارسی دوم
؟سبه هر يك از كلمه ها #ترين» و«تر» اضافه كن و جملهبساز
باهوش سس
۵در هر قسمت سه کلمه پنویس که کلمه ی داده شده درآن ها مشترک باشد
#مجمله ای زیز را بخوان وکامل
سال گذشته به خونواده ام به مشهد.
آرامگاه فردوسی etn’
فردوسی کتاب بارزش مس
۷داسنان «یک کلاغ جههل كلاغ» را بخوان و به سوال ها باسخ بده
ا ا
چه نفاقی بای جوجه کلاغ فده پوس هن هه هه 3
كلاغ ها جه قولى به هم دادند؟. تدس تت جيف تت متيس
«یک کلاغ چهل کلاغ» یک..... a
بهنظرتو خبرها چگونه هیک کلاغچهل کلاغ> می شود؟-
a
صفحه 23:
كاريرى فارسی دوم
مه ابا gle jg laa عالی arin
به زيارت أمام رضا (ع)رفته بودي (سال كشته -فردا
عاهرم به كربلامى رود (ماه (lap sat
سس درصسابقه حفظ قرآن شركت كرده بودم (جند سال ببيش -امروز)
همراه خاله ام به شیراز می رویم .(امسال-دیروز)
اد چه کلم lt نز
۰-جمله های زیر بهترتیب شماره گذری کن سپس باستفاه از آن ها یک داستانکوته نوی
6 چراینجا نشته ای؟
O در میان عده ای نشسته ام که همسایگان خود را یت تمی کنند.
() بهلول را در قبرستان ديدند كه نشستهست.
بهلول باسخ slo
ل) وازاين وآن نيز غيبت و بد "كوبى نمى نمايند
)از او سول کرد
مروت معا زا وسيم یسرد
حافظ يكى از شاعران رن است.
۱۳-جمله های زیر sagt SLE fob als aye,
فصل تابسنان گرم تین فصل سال استگرم تا as
سرا مان توبن دوست من استمهران تا
a
خاته ما زيباترين خاته محله است(زيبات. 8
صفحه 24:
کاربرگ فارسى دوم
درس سيزدهم (ابران زيب
١حبنا هاى تاريخى را به سهر مربوط به خودش وصل کنید.
OF استهان
؟سيكى از سوغاتى هاى شههر هاى زير را بتويسس.
سعرتب كن و جمله بتويس.
دیدنی های -درفووان رادار موجود
پر اش نردم هه rola
داشتن این همه یبای ی کتيم فا سب
+
ى اين تصوير دو سطر بنويس.
۵خشانه های به هم ريخته نام بعضی از شهر های |
سی وسه پل در استٍ
ارگ بم در
برچ میلاد در
ناد نون هم معنی کلمه های زیز را پتوینن:
مردان: مرداها امامان
آنان درخ
/اسمانتد نموته جدول را كامل كن
جات
aes
GC] Co Ge لس
Gems) Ger) (bose) ] [رگامن
Bal | فردوسی در
کارگاه
ان است أن هارا مرتب كن و در جاهلى خالى بنو
كارها
صفحه 25:
كاريرى فارسي دوم
۸جمله ها را كامل كن.
جایی است که در آن پنه میگیرند
- جایی اسث که در آن جا کار می کتند.
میگویند
جانران بعنی
-٩ در هر ردیف کلمهمتفرت را پیدا کنو علت تفاوت آن هار بنویس.
خاله اعمه / یی | دخترخاله
۱ با توجه با کلمت داده شده : جمله ها را امل کن و بخوان.
به اها را |
در یک شب تاريك نابينايي---يك فالوس روشن 7 ----كوزه أى بر دوش رفت
-ساو رسید و گفت« ت که قادر به دیدن تیستی . فنوس روشن را برای چه- دست گرفته ای ۶
سسگفت ین فاوسسسنه بای روشن کردنگدن اه خودم. لک سس
افرادی مثل توبه من پهلو نزن و کوزه ام سس نشکنند .۰
چا رد تا فلز Sey elie esl, ey
احبرجم زيباى ابران را رتك كن وبه سوال ها باسخ بده
در وسط پرچم چه کلمه ای نوشته شده تسس سس
کلمه وسظ پرچمبهچه شکلیدیذهمی شود سس سس
دربا ى يرجم دو سطر بتويس....- تس
لس أن جهت به دست
0
صفحه 26:
a
eet
us Lanes
aa)
رنگ سفید پوچم ایران نشاته ی سر سبزی است.
پرچم نشانه ی آزادی و سر بلندی یک کشور است.(
پرچم ایران چهار رنگ دارد:
كاريرى فارسی دوم
gla alae را از درس بنویس که کلمه های زیر آن ها آمده است
| سس
وان وجمله های درست را علامت بزن.
با هر سه کلمه یک جملهبویس
(ple) ——
(دقع میهن سردم ]
۴کامل کن
به کسی که فل سس پاشد دی می گوید.
به لباسى كه از جتس تخ باشد» من شش روز
ادبا حروف به هم ريختهى زير كلمه بساز.
ستگی یعتی چیزی که از سس درست شده باشد.
رنگ زرشکیبعنی رنگی که مش -
| رطيس (eed
(seed Set)
(SF) (ss)
7 ۰ ۶کلمه ی مناسب رااتخاب کن ودر جاهای خالیبتویی
ce AES hl lS
یال یش زا سس کرد مادرم یک سبد سيب
صفحه 27:
کاربرگ فارسی دوم
احمرتب کن وجملهبویس
تشانه ی -کل لالشهیدان است-خون متام
يرجم -رنك -خرق -باهمحارد -كشور ها a
ark تصوير هلى زيرتكاه كن وبرلى أن ها يك داستان PSF
5 :
f منتظرنان - rhe :
f كذشتهيان- اهمدبان- 5
١ ناو cho, :
هر را و رک( وی ;
| يه جاى كلمه هلى داخل كمالك يكلم ى هم سین ارب ویس ;
s نوروز (آغاز)فصل سرسبزی و(زیبایی های )طبیعت است. ۱
صفحه 28:
کاربرگ فارسی دوم
تحویل سال (لحظه ای )است که سال کهنه(به پیان می رسد) و سال (نواشروع می شود.
شاهنامه کتاب (ب ارزشی )است که درآن داستان هاى (زيادى)دربارة ى بهلوانان مى خوانيم
-كلمه هلى مربوط را به هم وصل كن
pe اهميشة بهار
كلاه 5-85
كل عمیق
o آسمان
با تمم شدن زمستان مها از راه مى رسد أيا ميتوانى جهار نشائه أمدن بهار را بتويسى ؟.
ley shay را بخوان وينوي
#ستركيب ها راكامل كن وبا هركدام جمله لى زيبا بنويس.
"كلم هاى هم معنى را بيدا كن وكثار هم بنويس.
a
صفحه 29:
كاريرى فارسی دوم
با نوشتن چند جمله.غازسال نو را به دوستانت تبریک یگو
هتسه
؟ ۱۳-داستان را بخوان وبه سوال ها پاسخ بده
فكر مى كنى جه كلمه أى بود كاو داشت و ار واونه اش کنی ,یرد هم
alas كلوقن رامنا رده وت وس موی مت دعس
oe
أيا ميدائى كاو كجا بنهان شده بود؟.
اه اول هر كلمه «ناءاضاقه كن و معنى أن را بنویس
a
صفحه 30:
کاربرگ فارسى دوم
؟-كلمه ى داخل كماتك را به جمله اضافة كن وجملة جديد بنويس.
أن جا هوا سرد بود (خيلى»
قطره های آب بخار شدتد (آرام آرام )؛
وفتى خورشيد تابيد زمين كرم شد (كم كم
محمد به مدرسه آمد (روان روان):
۴هر ار کلمه ی داخل کمانک را به جمله اضافه كن ودر سطر بعد ينويس.
سار به مادر خود کمک می کند مهرب
در خاه)
we *
(هرروز)
و کلمه پیدا کن از درس که با هان#جمع بسته شده است.
برای هر کلمه سه کلمه مربوط به آن بتویس
درب - 3
/ا- كلمه هار ابخوان ودسته بندی کن
تحارات
هه Saal
لبا حروف به هم ريخته كلمه درست كن وبا هر كلمه جمله بنويس.
صفحه 31:
ريرك فارسي دوم i
7 :
که ركه 3
بكيرم # tle
استكينيج Pay سس
cle alee ot زیر یکی از نشانه هاى«: ؟ ! » را قرار بده
تماشاى كل ها »درختان و برواز برندكان در فصل بهار جقدر زيبا سك 9
شما هم از تماشاى زيبابى هاى طبيعت لذت مى بريد و
وقتى كار خب انجام مى دهيم .خداى مهريان از ما خشنود می شود
مارآ تقشی قشنگی که کشیدهبودمآن قدز خوششی آمد که با مدای لد Oe
۴معنی هر کلمه را زیرآن بنویس
15 تمیعت Le باضخ
۳ از ترکیب های زير استفاده كن و متن را أدامه بده
Bs Gh GG, GAS, Dede
وقنى فصل تابستان تمام مى شود. فصل باييز شروع مى شود . در اين فصل هوا كم كم سرد مى شود برك
ae
شاخک هایشان ۰ on
۵- جملههای زرا یخوان و آن هیی را که درست استه علامث 8 بزن,
بهار اولين قصل سال است.
آردیبهشت و خراد از مه های قصل پیز است.
هتدونه و لاس از میوه هی تایستانیس,
cl آخرین ماه سال است.
i
صفحه 32:
کاربرگ فارسی دوم
۶ مانتد نمونه بهآخر هر کلمه های زیر عان» اضافه کن و بنویس.
أيتدةه سار 2 توزنده. ic
برتدمه. 5 ره پیت
6 ati Kal
= saps ai ats
لاسبا كلمه متاسب جمله ISU
عه ضر 0-0
#سبا شتيدن هر يك از اين كلمه ها به ياد جه جيزهابى مى افتى؟ جند مورد بنويس.
wel تست ۱
eee 5
ار
۰- ماندنموته جمله هار تفیر ده و نویس.
باران می برد بران خواهدبارید.
هوا سردا
مادر سارا قالى مى باقد.
صفحه 33:
كاريرى فارسی دوم
من دانشمند هستم. ۱
ریا به آسمان ناه می کند. atin .
من به مافرمکک کردم 5
۱-متن درس را بخوان و ياسخ ou
دو کلمه پنویس که علامت « *داشته پاشد. سس ci
سه کلمهپنویس که حروف آن ها به هم نچسبیده است..- 2 ,
سه كلمه ينويس كه تمام حروف أن ها به هم چسییدهپاشدمتل مبهن. سس
سه كلمه بنويس كه بتج نقطه داشته پاش سس ens ۰
12 مرتب کنو جمله نوس
Lesa
ear cane tagger Us الخر ينام
اخاطر-همه ى-ازبرور دكار
سبهسنعمت هايت- سياس كزاريم
13- يك نامه براى بدر و مادرت بنويس و أن هارا تشكر كن.