پاورپوینت
آموزشعلوم انسانی و علوم اجتماعی

پاورپوینت مطالعات اجتماعی پایه ششم فصل 11 ایستادگی درباره بیگانگان

توضیحات فهرست مطالب: بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و کلاس های چند پایه موضوع:چرا دانش آموزان فنلاندی سه بار در آزمون PISA آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ، روخوانی وعلوم تجربی در جهان اول شدند. بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت مطالعات اجتماعی پایه ششم فصل 11 اسیتادگی درباره بیگانگان از صفحه131 تا140 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:30 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مدارس فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشدمی دهند در فنلاند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان توجه دارند بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
‎re 1‏ ياوربوينت مطالعات 2 اجتماعی پایه ‎m po‏ فصل ۱۱ اسیتادگی ‎=e?‏ ‏۵ ۳ ۰ < 5 رباره بیگانگان ‏ در از صفحه۱۳۱ ۱۴۰۷ ده ۳ >= ‎PS 9‏ < 5 9 5 ‎

صفحه 2:
فهرست مطا بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و سه بار در آزمون ‎PISA‏ ‏آزمونی استاندارد برای سنجش مهار تهای ریاضیات , روخوانی وعلوم تجربی در جهان اول شدند. بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت مطالعات اجتماعی پا فصل (۱ اسیتادگی درباره بیگانگان

صفحه 3:

صفحه 4:
درست همانند میکل آنژ 3 كه فكر مى كرد درون هر قطعه سنك مرمرء کالبد فرشته ای 54 محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کود کی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز بر گرفته از کتاب توانمندی ها نمان ‎a‏ ‏اثر آدام گرنت (

صفحه 5:
دانش آموزان فنلاندی سه بار در ‎Pid oy Wen rey se‏ 252 وایناتفاقی نبود ‎ceed)‏ را جهان را جلب کرد

صفحه 6:
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره ‎Cer STi‏ Be Teed Te cee) ۱5 ۳۲ که خود آفریده اند.

صفحه 7:
اين فرهنك در باور به توانمند بودن ۳ دانش آموزان ریشه دارد تست

صفحه 8:
به نحوی طراحی شده اند که به جای تنکیک ‎re ere se Tee)‏ رز دیگران به ‏هر دانش آموز فرصت رشد مى دهند ‏تست ‎

صفحه 9:
اين بود: ‎Sp Rte eye rel‏ تست

صفحه 10:
در فنلاند تنها بر موفقيت تحصيلى دانش آموزان تمركز نمى ‎eee‏ ةب ل ارسي 4 توجه دارند تست

صفحه 11:
۱۳ ‏ار‎ tera oad ‏ا ل‎ ‏كك‎ gla yg ST حساب می آمد + تست

صفحه 12:

صفحه 13:
در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسى عمكلرد دانش آموزان كلاس هاى ار 5 در دو سال متوالى يكى از دلايل رشد دانش ف ا ‎ee tt‏ تست

صفحه 14:
۱ 1۱ 1 CS et ey Lee aa ress y مختلف اجوا کوه زر بات ۲۲۱ له ‎DL)‏ 0000 كرد تست

صفحه 15:
er ee ‏ترجمه آقای میثم همدمی‎ تست

صفحه 16:
5 سل بازدهم Geena mates ted اين بار حاشو زمان شهار احد ود صد سال به عقب برده استد قها در ایران ستيه عردم را يريشان و اندوهكين مس يبنيه با آن‌ها گفت وگو می‌کنید و باخير مىشويت از سفرهاى شاه و شاهز ادكان به اروياء رشت و آآمد بیکانگان در دريار ودخالكآنهادر امور كشور ومس فهميد كدتظاميان روسيه شمال ايدان را اشفا کر دهاند و اتگلیس‌ها از جتوب هجوم ور دماتد گر وهی از مردم فداکار در حال مبارزه و جعک با آن‌ها هستند. فظر وبدبکتی هعمجا را گرشته. .۰ ازخود می‌پرسید چرا بیکانگان به این کعور هچوم آورده اند؟ آن‌ها چه می‌خواهند؟: جما عرد در چنین وضعیتی زندگی‌می‌کنند؟ چه کسانی یه ستعمار گر ان جازم می‌دهند تاد رکشور دخالت کنندم؛ ممصو هتخس تا دنر پر ری ۳ یبای ان زور۳( = دياس ای

صفحه 17:
2 اهداف کلی دانش آموزان در پایان اين فصل : > پا مفهوم استعمار آشنا می شوند . > با مبارزات مردم ایران با استعمارگران آشتا می شوند -

صفحه 18:
| حوزه هاى موذ زمان ‏ تداوم و تغییر .> ‎eee‏ ‏مکان و فضا > فرهنگ و هویت >

صفحه 19:
تغییر و تحول در اروپا انتقال علوم و فنون به اروپا : تجارت و داد وستد با مسلمانان رونق تجارت و بازر گانی : ربد رهوش رنفینی تحولات علمی و هنری در اروپا : جاب تلسكوب . جغرافيا و نجوم اکتشافات جغرافیایی : کروی بودن زمین. قطب نما و کشتی سازی پرتغالی ها و اسپانییی ها استعمار

صفحه 20:
استعمار استعمار به معنی آباد کردن است آما اگر کشوری به بهانه آباد کزدن در. کشورهای دیگر نفوذ و دخالت کند و منابع آن کشور را غارت کند به آن استعمار می گویند ۰ 3 ‏استعمار در ایران‎ Sei بیش تر نفوذ و دخالت بیگانگان در کشور ما در دوره ی قاجاریه و پهلوی بوده است . عهدنامه های گلستان و ترکمنچای - قرارداد رویترز و -.

صفحه 21:
مبارزات مردم ایران با استعمار ‎ras el‏ : صدراعظم ناضرالدین شاه بود -از دخالت های روس ها و" انگلیسی ها جلو گیری می کرد - تاسیس دارالفنون و کارخانه های زياد - در حمام فين کاشسان به سهادت رسيد . میرزا کوچک خان جنگلی : در رشنت متولد شد و تحصیل در مدارس علمیه :< اواخر حکومت قاجاریه - میارزه با روس ها و انگلیسی ها - در پرف و ‎abet oles Sh‏ شید و به سهادت رسید. ‎ ..‏ ‏ریس غلیدلواری؛ در اطراف شسهر بوشهر متولد شد -مهارت در تیراندازی و . سواركارى - مبارزه با اشقالكران ‎lal‏ در جنگ جهانی اول - معروف به دليران تنكستان - در نيرد ب الكليسى ها دير خورد و به سهادتا رسید . ذكئر مضدق وآيث الله كاشاني : ملئ دن ‎CB Cairo‏ - دکتر مصدق به روسنای احمداباد تبعید و تا آخر عمر مانند یک زندانی بود .

صفحه 22:
مهارت های کاوشگری پرفراری ارتباط واکنش شخصی و اظهار نظر

صفحه 23:
ارزش ها میهن دوستی علاقه ‎gate‏ به استفلال ایران مسئولیت پذیری ظلم ستیزی

صفحه 24:
| ۱2 به‌طور گروهی کار برگه‌ی شماره‌ی ۶ ۲ را در کلاس کامل کتید. cee علل پیهدایتی استهما ز گزی ‎ . 3‏ آهنای با ال یداش استعار كرى تقویت مهارت پررسی و کاوش - مشارکت ‎oe Se Gee ‎ ‎

صفحه 25:
یحت گروهی- متن بالا را بخوانید و بکویید چرا ایران مورد نوجّه کشورهای استعمار کر بود. کدام کشورها در امور ایران دخالت می‌کردند؟ این و دخالت ها چه شررهایی به ایران. وارد کر<؟ یحنظر شما چر | شاهان قاجار و یلوی به استعمار گران اجازه‌ی دخالت می‌د دتد؟: آشنایی با علل استعمار ايران و ضزرهای ناشی از آن تقویت مهارت برزسی و کاوش - مشارکت شرح حال شخصیت‌های این درس را بخوانید. چه خضوصیات مقترکی در همه‌ی آن‌ها وجود دارد فهرست کنید. گفت وگو کنید. اگر در آن زمان به دنیا می‌آمدیت دوست داشتید در کنار کدامیک از این شخصیت‌ها قرار می‌گرفتید و چطور او را یاری می‌کردید؟ آشنایی با مبارزات ایرانیان پا استعمار گران تقویت مهارت بررسی و کاوش - مشارکت

صفحه 26:
۲ کتاب کار را در کلاس تکمییل کنید. قلمرو ایرات و قراردادهای استعماری نقشه را بررسی کتید. این تقشه قلمرو ایران کنوتی و سرژمین‌هایی را که یه مج قرازدادهای استعماری از ابران جد! شندند؛ تشان می‌دهد. آشتنایی با تقش استعمار در ایران

صفحه 27:
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دست بیگانگان را از کشور ما کوناه کرد. پرس وجو کنید ویک جمله از امام (ره) درباره‌ی قدرت‌های استعمارگر پیدا کنید و به‌کلاس بیاورید. آشدایی با نقش امام و انقلاب اسلامی در کوتاه کزدن دست استعمار گران از کشور تقویت مهارت بررسی و کاوش به یک تقویم مراجعه كنيد و روز ملی شدن صنعت نفت را در آن پیدا کنید. چرا اين روز تعطیل رسمی است؟ آشنایی با بعضی از تاریخ های ماند گاز در مبارزه پا استعمار تقويت مهارت بررسى و کاوش

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

پاورپوینت مطالعات اجتماعی پایه ششم فصل 11اسیتادگی درباره بیگانگان از صفحه 131تا140 پاورپوینت درسی ( درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد 1 @fayihg.majidi بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. 2 @fayihg.majidi این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد 3 @fayihg.majidi مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 4 @fayihg.majidi شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم 5 @fayihg.majidi در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند 6 @fayihg.majidi تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه آخرکشورهای اسکاندیناوی به حساب می آمد 7 @fayihg.majidi در سال 1960میالدی 89درصد فنالندیها نمی توانستند کالس نهم را پشت سر بگذارند 8 @fayihg.majidi در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن یک معلم در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است. @fayihg.majidi 9 در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که ‏OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول را کسب کردند. @fayihg.majidi 1 0 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی 6 @fayihg.majidi اهداف کلی دانش آموزان در پایان این فصل : با مفهوم استعمار آشنا می شوند . ‏با مبارزات مردم ایران با استعمارگران آشنا می شوند . حوزه های موضوعی زمان ،تداوم و تغییر  مکان و فضا  فرهنگ و هویت  انتقال علوم و فنون به اروپا : تجارت و داد وستد با مسلمانان رونق تجارت و بازرگانی : رشد شهر ها و شهرنشینی تحوالت علمی و هنری در اروپا : چاپ تلسکوپ جغرافیا و نجوم اکتشافات جغرافیایی : کروی بودن زمین قطب نما و کشتی سازی پرتغالی ها و اسپانیایی ها استعمار تغییر و تحول در اروپا استعمار استعمار به معنی آباد کردن است اما اگر کشوری به بهانه آباد کردن در کشورهای دیگر نفوذ و دخالت کند و منابع آن کشور را غارت کند به آن استعمار می گویند . نفوذ استعمار در ایران : بیش تر نفوذ و دخالت بیگانگان در کشور ما در دوره ی قاجاریه و پهلوی بوده است . عهدنامه های گلستان و ترکمنچای – قرارداد رویترز و ... مبارزات مردم ایران با استعمار امیر کبیر :صدراعظم ناصرالدین شاه بود –از دخالت های روس ها و انگلیسی ها جلو گیری می کرد – تاسیس دارالفنون و کارخانه های زیاد – در حمام فین کاشان به شهادت رسید . میرزا کوچک خان جنگلی :در رشت متولد شد و تحصیل در مدارس علمیه – اواخر حکومت قاجاریه – مبارزه با روس ها و انگلیسی ها – در برف و سرمای کوهستان گرفتار شد و به شهادت رسید . رئیس علی دلواری :در اطراف شهر بوشهر متولد شد –مهارت در تیراندازی و سوارکاری – مبارزه با اشغالگران ایران در جنگ جهانی اول – معروف به دلیران تنگستان -در نبرد با انگلیسی ها تیر خورد و به شهادت رسید . دکتر مصدق و آیت اهلل کاشانی :ملی شدن صنعت نفت – دکتر مصدق به روستای احمدآباد تبعید و تا آخر عمر مانند یک زندانی بود . مهارت های کاوشگری بررسی و کاوش خالقیت مشارکت برقراری ارتباط واکنش شخصی و اظهار نظر ارزش ها میهن دوستی عالقه مندی به استقالل ایران مسئولیت پذیری ظلم ستیزی فعالیت ها آشنایی با چگونگی اکتشافات جغرافیایی در اروپا مشارکت تقویت گری خوانی -استعمار نقشهپیدایش مهارتعلل آشنایی با تقویت مهارت بررسی و کاوش -مشارکت آشنایی با علل استعمار ایران و ضررهای ناشی از آن تقویت مهارت بررسی و کاوش -مشارکت آشنایی با مبارزات ایرانیان با استعمارگران تقویت مهارت بررسی و کاوش -مشارکت آشنایی با زنده نگه داشتن یاد مبارزان مشارکت بررسی و کاوشدر-ایران استعمار مشارکتبا نقش تقویت مهارت آشنایی تقویت مهارت مشارکت بررسی و کاوش نقشه خوانی آشنایی با اقدامات امیر کبیر و دالیل آن تقویت مهارت مشارکت بررسی و کاوش آشنایی با نقش امام و انقالب اسالمی در کوتاه کردن دست استعمارگران از کشور تقویت مهارت بررسی و کاوش آشنایی با بعضی از تاریخ های ماندگار در مبارزه با استعمار تقویت مهارت بررسی و کاوش end

39,000 تومان