صفحه 1:
تسس
کار گاه کار آفرینی و تولید
پایه دهم رشته های نظری
صفحه 2:
در این قسمت جزئبات چگونگی ساخت محصول یا ارائٌ خدمت از مرحلهٌ اولیه تا
محصولیا خدمت نملیی شرح دادهمی شود. در ولقع شمای کلی برنامه ریزی
تولید » لعم از منلبع موردنیاز ؛ طراحی روش کار ؛ طراهی و توسعة محصول »
مکان یابی » کیفیت و چیدمان دفاتر و تجهیزات و غیر آنهاست.
تولید هر محصولی » چه کالا و چه خدمت » بستمبه اندازه و بزرگی کار تولیدی »
مستلزم توجه به مواردی است
صفحه 3:
bss
۱ اق
طراحی روش منابع موردنیاز
اجرای کار
۳ ۱
مکانیابی طراحی و توسعةً
محصول اخدمت
لكا
جيدمان دفاتر و
صفحه 4:
طراحى روش اجراى كار ۰ سس
یکی از مهم ترین مراحل تولید » طراحی روش اجرای کار است؛ یعنی چه مراحلی باید سپری شود
تا کال یا خدمت مورد نظر ایجاد شود.
صفحه 5:
فرد کار آفرینیا تولید کننده » بسته به اينکه ایده اش چقدر تازنگی دارد » در انجام دادن این کار
تلاشها و زحمات بیشتری را بلید متحمل شود تا برای تولید به یک روش مناسب دست یابد. برای
لین کارحی توان از افراد مطلع پرسیسیا از کسب و کارهلیی که کار مشابهی دایند بازدید نمود.
مثل همیشه جست وجو در اینترنت نیز اطلاعات خوبی را به شما می دهد.
تولید کالای جدید
صفحه 6:
رو« «_«_«_«_« متا" لآ"
۵ اساد
فروش
بازاريابى
ساخت
وله ساختو
صفحه 7:
مجتبی و سیاوش قصد راه اندازی کسب وکاری در زمينة طراحی و تولید یک
تارنمای گردشگری (معوفی تورهای داخلی و خارجی » معوفی بلیت های ارزان
قیمت برای سفر » معرفی مکان های دیدنی کشور و خارج از ّن » ارلئة سفرهای
پیشنهادی برای سلیقه های مختلف و ...) را دارند. مراحل اجرای کار آنها چگونه
خواهد بود؟ به نظر شما تارنمای آنها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
مس
صفحه 8:
** ثبت یک دامنه مناسب برای تارنمای خود
** مشخص نمودن بخشهای مختلف تارنما
آماده سازی محتوای لازم برای هر بخش
** شروع به طراحی و بارگذاری مطالب در سایت
در لين تارنما بليد جاذبه هاى گردشگریبه همراه تصاوبر و نحوه رفتنبه آن
مکان با جزئیات كامل قرار كيرد
صفحه 9:
محلی که کارتان را آغازحی کنید و مهمتر از ّن محلی که کارتان را در آنجا
مستقر می کنید و سپس توسعه می دهید بسیار مهم است.
لین اهمیتبه دلیل دسترسی,به بازار فروش » تأمین مواد اولیه و خدمات پشتیبلنی جهت رفة
اشکالات پیش آمده در روش کار است. همچنین بلید توجه داشت كه مكان اجراى كار » ضمن
دستوسی به خطوط حمل وثقل » هزینه های قابل قبولی را به همراه داشته باشد. اگرچه از جهت
ارتباطی ؛ امروزه فناوری اطلاعات بسیاری از مسائل مربوطبه فاصله ها را حل کرده لست» اما
همچنان نزدیکی به بازار مواد اولیه » تجهیزات و بازار مصرف » مزایای مهمی به شمار می روند.
صفحه 10:
SS lieth
ar 1 Man
9
نات إن ارو
صفحه 11:
خدمات عمومی هسفضر اول
٠ تنه وراهنماى مقر
٠ مسيريابى و محاسبه قاصلة مدا و مقصد
٠ مساجد و بيمارستان ها
)>( معل استقراربليس راد
» محل استقرار راهدارى
+ وموارد دیگره,
صفحه 12:
فلت افطل .
لگر فردی بخواهد مکان مناسبی را برای احداث.یک سالن پذیرایی در شهرتان
انتخاب نماید » چه مکانی را به او پیشنهاد می دهيد؟ جرا؟
مكانى با
دسترسى بالا
ترافیک کم
خوش آب و هوا
صفحه 13:
مکلنی که کار از آنجا آغازسی شود »ی تولند در حسیک اتاقیا حتی میز کار »
دفتر اداری » مزرعة کشاورزی » باغ یا محیط صنعتی و تولیدی باشد.
در هر صورت چیدمان تجهیزات در محیط کار بلیسبه بهتیین شکل وبه صورتی
باشد که کمتیین هزینه را از نظر جلبه جلیی » حمل ونقل » دسترسی سربع و
آسان فراهم کند و ارتباطات به راحتی امکان پذیر باشد.
طبیعی است كمبا توسعة كار » ممکن است فضای مورد استفاده نیز گسترش بابد.
در لین صورت چینش منلسب (بهینه) و فرلهم نمودن امکان ارتباط آسان و سريع
بخش های مختلف » اهمیت بیشتری خواهد یافت.
صفحه 14:
صفحه 15:
نحوه استفرار بر اساس نوع تولید در یک واحد تولید کالای صنعتی
واحدهای عملیاتی
نحوه استفرار بر اساس نوع تولید خدمت در یک کارواشٍ
واحدهای ihe ورود
صفحه 16:
صفحه 17:
سبه جيدمان لوازم منزليا محل كار بدرسيا يكى از نزديكان خود ( مغازه» باغ» مزرعه» تعمیرگاه »
دفتر كار و...) بنكريد. از نظر شما چه تغیبراتی را می توان جهت بهبود چیدمان آن پيشنهاد داد؟
* بهبود نورپردازی محیط
** هماهنگی رنگ در دکوراسیون دفتر کار
** استفاده از وسایل ( صندلی » مبلمان و میز ) با کیفیت
** ایجاد فضاهایی برای قرارگیری وسایل ( قسه و شلف )
*** استفاده از آثار هنری در محیط کار برای ایجاد روحیه و شادابی
صفحه 18:
درصورتی که تلثیر رضلیت مشتری را در موفقیت محصولیا خسمت در بازار » یک
اصل بدانید بايد بيذيريد كه
طراحی و اصلاح محصول يا
خدعت » مطلبقبا خواست و
نياز مشترى » كليد ابن
موفقيت خواهد بود.
صفحه 19:
طراحی و توسعه محصول یا خدمت
میک کار آفیینیا تولیدکنندة میفق پیش از معرفی محصولیا خدمت خود به
بازار» تلاش حی کند ابتدا نیازها و انتظارات مشتری رابه خوبی بشناسد.
همزمانبا عرضة محصول با خدمت به بازار» از طریق تعلمل و ارتباط با
مشتریان » از آنان با خوردمی گیرد و پیش از آنکه محصولیا خدمت نامناسب
او را از چرخة بازار حذف نملید ؛ دستبه اصلاح محصولیا خدمت » مطلبق با
~
انتظارات مشتری می زند.
صفحه 20:
ساجده و صبا توليدي. پوشاک زنلنه دارند. آنها برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب و توسعه و
افزلیش فروش خود تصمیم گرفته لند.که طراحی و تولید پوشاک خود را تغيير بدهندسبه نظر شما
آنها در طراحی و توسعة محصول خود باید چه ویژگی هایی را مدنظر قرار دهند؟
استفاده از
طراح های جدید
مطابق با
فرهنگ ایرانی اسلامی
و
رنكهاى شاد
صفحه 21:
منابع موره فیاز. |---
بی مورد نیاز جزء مهم ترین
منابعی است که ها را در تولید
محصولیا ارلئه خدمت کمک می
کند. در تهیه هر کدام از لين منابع
ممکن است روش gle
وجود داشته باشد. مهم ترین منبع
برای تولیسیک محصول » بهره مندی
i ی توانمند است.
از ذ
صفحه 22:
مرتضی و سبحان قصد راه اندازی کسب وکاری در زمینه طراحی و تولید پوینملیی تبلیغاتی دارند.
به نظر شما منبع مورد نیز آنها چه خواهد بود؟
** رایانه هایی با گرافیک بالا
نرم افزارهای تخصصی پویانمایی
* دوربین های فیلم برداری
* اسکنر
** برينتر
* نيروى انسانی متخصص
صفحه 23:
اگرچمبه دلیل تفاوت چیستی (ماهیتی) کالا و خدمات » درک شما از کیفیت آنها
نیزباهم تفاوت دارد؛ لما رفتار فردى كه از وى كالاليا خدمت را دريلفت.مى كنيد
بردرك شما از كيفيت تأثي ركذار است.
غالباً ميزان رضايت
مشترى از محصول به
عنوان مبنای خوبی
برای سنجش سطح
کیفیت به شمار می رود.
صفحه 24:
میک کار آفرینیا توليدكنندة موفق حى دلند كه كسب سهم بازار و توسعة آن »
شدیدآنبه جلب رضلیت بازار از محصولات وی بستگی دارد. لین کار از طریق
طراحی يا توسعةٌ محصول صورت می پذیرد.
»4 رضایت از محصول پس از استفاده
ارتباط مستقیم با کیفیت محصول
و خدمات پس از فروش دارد.
صفحه 25:
یکی از محصولاتیا خدملتی راکه بیشتر مورد استفادهٌ شماست » در نظر بکییید و نسبتبه کیفیت
آن بحث کنید. چه راه هایی برای بهبود کیفیت آن محصولات به تولید کننده پیشنهاد می دهید؟
هشت مرحله توسعه محصول جدید
۳ ©
peed mec x [
صفحه 26:
هزينه هاى ثلبت: هزينه هليى هستند.كه هيج ارتباطی
با مقدار محصول تولید شده ندایند؛ مانند هزینه های
اجاره ساختمان و
هزینه های متغیر: هزینه هلیی هستند که با مقدار
محصول تولید شده ارتباط دایند وبا تغییر مقدار
تولید» تغییر می یابند» مانند مواد اولیه برای تولید.
صفحه 27:
حدیث و محدثه قصد داینسیک آموزشگاه هنرهای تجسمیبا ظرفیت ۸۰۰ فراگیر در سال راه اندازی
کنند. به همین منظوره آنها دریافتند که باید تجهیزات زیر را خریداری و اقداماتی را اعمال کنند.
دستگاه دورنگار ( فاکس)
* لوازم رومیزی و آبدارخانه
> سوخت و انرژی (برق» تلفن» شارژ ساختمان)
** حقوق و دستمزد (مدیر منشىء مربى» آبدارجى)
** تعمیر تجهیزات فنی
صفحه 28:
سبه کمک اعضای تیم خود » بيان كنيد كمبا افزليش تعداد فراكيران كدام یک از
تجهیزات بالا بلید اذزلیش بلبد » آنها را در ستون جدول زیر و
کدایک از تجهیزاتبا افزلیش تعداد هنرجویان ثلبت بلقی خواهند ملند » آنها را
در ستون هزین ت جدول زير بنویسید.
هزينه هاى ثابت هزينه هاى متغير
كمد » كتابخانه » خط تلفن » گوشی تلفن » ae
فاكس » لوازم آبدارخانه» سوخت و انرژی , ۰ سهبايه» وسايل نقاشی» ميز و صندلى »
حقوق و دستمزد مربی
حقوق و دستمزد مدير و آبدارچی
صفحه 29:
سبه صورت تیمیبا توجمبه فعالیت های لین بخش » برنلعه تولید طرح كسب کار
تیم قان را تهیه و پس از تکمیل سایر قسمت های طرح به دبیر خود ارائه دهید.