پاورپوینت
مهارت‌های شخصیمنابع انسانی و مشاغلبرنامه‌ریزی

پاورپوینت 58 نکته طلایی وکاربردی از کتاب مدارس بدون شکست اثرویلیام گلاسر

توضیحات: پاورپوینت 58 نکته طلایی وکاربردی از کتاب مدارس بدون شکست اثرویلیام گلاسر ویژه مدیران مدارس تعدادصفحات :56 📙1- امروزه بسیاری از دانش آموزان در تحصیل شکست می خورند خود آموزش وپرورش و تمرکزی که دارد فی نفسهاز عوامل اصلی شکست محصلان می باشد 2- خود آموزش وپرورش و تمرکزی که دارد فی نفسه یکی از عوامل اصلی شکست محصلان می باشد 📙3-اگر ما طالب بهبود زندگی و پیشرفت نظام آموزشی باشیم باید نقایص وکمبودهای نظام آموزشی را بیان کنیم 📙4-مانع اصلی در رسیدن در اهداف آموزش وپرورش فلسفه فعلی ما ست , فلسفه ای مبنی بر عدم رابطه عاطفی, عدم ارتباط بین مطالب وتاکید محدود بر تفکر 📙5- به گفته ویلیام گلاسر : در کنار از هم گستن خانواده وروابط ضعیف با والدین بیشتر از هرشکست مدرسه , سهم بسیار مهمی درشکست کودکان در زندگی دارد. 📙6- به گفته ویلیام گلاسر : اگر تعداد کودکان شکست خورده که بعدها بزرگسالان جامعه خواهند شد, کم ،بود تاثیر کمی بر جامعه می گذاشت, اما تعداد آنها کم نیست 📙7- به گفته ویلیام گلاسر : اگر شاگردان بتوانند در مدرسه احساس مسولیت کافی برای تلاش وکوشش بکنند وموانع موجود از پیش ساخته در راه موفقیت از همه مدارس برچیده شود, بر بسیاری از شرایط منفی آسیب رساننده می توانند غلبه کنند. با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد این فایل برای چه کسانی مناسب است؟ • معلمان ومدیران مدارس • دانشجو معلمان • مربیان مراکز آموزشی و کلاس های تقویتی • والدینی که می خواهند در خانه به فرزندشان آموزش دهند

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاورپوینت از کتاب مدارس بدون شکست اثروبلیام گلاسر ویژه مدیران مدارس

صفحه 2:
۳ Ue Cie ome peter ‏ا‎

صفحه 3:
اه دلا مينيما لبسم( ساده كرابى ) است. لاشايد وقت نداشته باشید بط کناب ۲۳ ۱ ۳ این پاور پوینت خلاصه یک کناب است

صفحه 4:

صفحه 5:
ال یال سلطا | مدارس بدون شکست

صفحه 6:

صفحه 7:
مدارس پدون شکست ‎pS‏ «ویلیام گلاسر» vee Rene ۲-خود آموزش وپرورش و تمرکزی كه دارد فى ‎au‏ ‏بكي از عوامل اصلى شكست محصلان مى باشد

صفحه 8:
مدارس يدون شكست ‎pales‏ «ویلیام گلاسر» ا"-اكر ما طالب بهبود زندگی و ييشرفت نظام آموزشى باشيم ‎85١4‏ , باید نقایص وکمبودهای ‎WW‏ ‏نظام آموزشی را بیان كنيم

صفحه 9:
مدارس پدون شکست در «ویلیام گلاسر» [1-مانع احلی در رسیدن 8 در اهداف آموزش ويرورش قلسقه \ فعلی ما ست, فلسفه ای مبنی 36 بر عدم رابطه ‎“fail‏ ۱ عدم ارتباط بين مطالب وتاکید محدود بر تقصکر

صفحه 10:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» ‎ay —00‏ گفته ویلیام گلاسر : در كنار از هم گستن خانواده وروابط خعیف با والدین بیشتر از هرشکست مد ر سه > سهم بسیار مهمى در شكست كود كان در زندگی دارد . ‎ ‎

صفحه 11:
‎ay — 70‏ گفته ویلیام گلاسر : اگر تعداد کودکان شکست خورده که بعدها بزرگسالان جاسعه خواهند شد, کم ,بود تاثیر گکمی بر جامعه می گذاشت, ‏اما تعداد آنها كم نيست ‎ ‎

صفحه 12:
[- به گفته ویلیام گلاسر : اگر شاگردان بتوانند در مدرسه احساس مسولیت کافی برای تلاش وکوشش بکنند وموانع موجود از پیش ساخته در راه موفقيت از همه مدارس برچیده شود, بر بسیاری از شرایط منفی آسیب رساننده می توانند غلبه کنند.

صفحه 13:
مدارس پدون شکست - ار «ویلیام گلاسر» ۱1 - به گفنه ویلیام گلاسر : شخص نمی تواند به موفقیت . ۷(( ۱ دست بيدا یابد, مكر ابنكه ‎ly’‏ ‏ابتدا به طريقى موفقبت وا ‎١‏ ۱ در یکی از بخشفای 24 ‎Me‏ مهم زندگی تجربه کند ۶

صفحه 14:
بنواند در مدرسه موگق شود برای موفقیت در زندگی نيز شانس قوق العاده ای دارد

صفحه 15:
-به گفته ویلیام گلاسر : اين وظيفه هر كودك است كه براى رسيحن در موفقيت در دنيا وغلبه بر توانایی های كه او را احاطه كرده, تلاش كند . به همين نسبت جامعه نيز مسئوليت دارد نوعى سيستم تحصيلى را قراهم كند كه درآن نيل به موفقيت نه تنها ممكن بلكه عملى باشد

صفحه 16:
0 ‏ل‎ CYS EN ۱۱۷- به گفته ویلیام گلاسر : قسمت اعظم آموزش وپرورش فعلی ما ‎٩۱۲‏ ۱ روی ‎at‏ کند. ۱۳/۰ | ۱ و تعدادی از 0 | * دانش آموزان ‎Wi‏ شک ست می خورند ‎ah‏ ۵

صفحه 17:
مدارس پدون شکست ‎ye‏ «ویلیام گلاسر» به انتخاب: محمد فايق مجيدى ۲- به گفته ویلیام گلاسر : بتوانند از طریق استفاده منطقی وعقلانی از توانايى هايشان به موفقيت دست يابنحم برای حل مشکلات عمحه کشور كار مهمی انجام نداده ایم,

صفحه 18:
۳- به گفته ویلیام گلاسر : هیچ کس به اندازه افرادی که در مدارس کار می کنند از مشکلات کودکان شکست خورده آگاه نیستند ۶- بسیاری از اين افراد يس ازقبول شکست خود, درحالت انفعال و كنا ره گیری به سر می برند, یا گاهی اوقات چنانچه اخیرا بیشتر مشاهده می كنيم عليه سیستمی که به نظرشان شانس موفقیت به آنضا نداده طغیان می کنند

صفحه 19:
[۲- به گفته ویلیام گلاسر : شکست دارای انوا گوناگون نیست . تنها دونوع شکست وجود دارد وحتی ‎ga Gul‏ نوع نیزیعنی شکست در(مبادله محبت ) وشکست در( کسب احساس ارزشمندی ( به قدری وابسته ومربوط به بکدیگرند که جدا جدا کردن آنفا هم دشوار و احتمال غیر طبیعی ذواهد بود

صفحه 20:
لابه گفته وبلیام گلاسر : 1- شکست مورد بحث ما اصول وقواعدی دارد که شامل شمه سنین می شود ۷- در نظریه واقعیت درمانی . نیاز های اساسی عبارت اند از : نیاز به مبادله عشق و محبت و نیاز به احساس ارزشمندی

صفحه 21:
مدارس پدون شکست - ار «ویلیام گلاسر» لابه گفته ویلیام گلاسر : ۸- بجه در مدرسه شديداً به محبت و عاطه نیازمند هستند. نه تنها از جانب معلمان بلکه در بین خودشان نیز اینگونه اند

صفحه 22:
مدارس پدون شکست ‎ye‏ «ویلیام گلاسر» - به گفته ویلیام گلاسر : در زمان کودکی خود نتوانسته در همه دوران زندگی خود در مکتب محبت خواهد بود

صفحه 23:
1- به گفته ویلیام کلا سر : ۰- ارتباط مستقیم مدارس با دومین نیاز اساسی یعنی نیاز به احساس ارزشمندی برای کسب این احساس معلومات و قدرت تفکر لازم است

صفحه 24:
گلاسر : لا-به گفته وبلیام ‎hoe‏ ‏اک کودحکی به مد ۲۱- اگر Ji ‏سود فراگیر‎ ‏در‎ ‎Lala‏ د ‎ ‎

صفحه 25:
مدارس پدون شکست اهر «ویلیام گلاسر» یه انتخاب: محمد فایق مجیدی - به گفته وبلیام گلاسر : :م110 - اكر فردى دوست داشتن ومحبت کردن را نیاموخته, | بلكه هميشه آن را دريافت کرده باشد ۰ ۲ اغلب با شکست مواجه شده ‎i‏ 7.۲ ‏لوس ونازیرورده خواهد بود واز اينکه مردم دنیا‎ , 1٠+ با او رفتار نمی کنند حیران می شود 5

صفحه 26:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» 7 - به گفته ویلیام گلاسر : ۳- مفاهیم محبت وارزشمندی, به قدرى به هم نزدیک و وابسته است ‎i.)‏ ‏که می نوان آن دو را درقالب بيك واژه بکم پیوند داد واصطلاح هويت را به كار برد .

صفحه 27:
تنه نیازا ساسی انسان 2 نیاز به هویبت است ‎\t Wh‏ ۱ ما فردی متمایز از دیگران در و همجنين شخص مهم و با ارزشى هستيم : ‎Vp.‏

صفحه 28:
لابه كفته ويليام كلاسر : 0- در قلمرو مدرسه محبت می وان به عنوان بهتوين قلمداد شود

صفحه 29:
‎waz -][‏ 0 ویب ویلیام گلاسر : - أكر بيه ها احساس مسد 8 س مسئولیت ‎ig nigel pany JU‏ 4 نی زی و توجه نسبت ‎ee‏ ‎ake‏ وس ی ‎Wi‏ ‏هر کاری را فقط برای ‎"pad‏ ‏خودشان انجام دهند نه به خا ديكران در اين صورت مفهو جه در ‎ais‏ ‏كمرنك و محدود می شود ۱ ‎ ‎

صفحه 30:
به دنبال آنها باشند. باید در مدرسه An yy 0 براورده كنند نیاز های خود را در خانه ۷- وقتی كود كان نتوانند / 8 NY ۷۵ 3 1 \ لابه گفته ویلیام گلاسر : مدارس پدون شکست ‎pS‏ «ویلیام گلاسر»

صفحه 31:
مدارس يدون شكست د اشر «ویلیام گلاسر» به انتخاب: محمد فايق مجيدى لابه كفته ويليام كلاسر : 8- براى حركت به سوی موفقیت باید بتوانند آنچه را ندارند در مدرسه بیابند . ایجاد رابطه خوب با ديكران اعم از كودك و بزركسال يكم از اين نيازهاست به جای القابی چون: ((بی فرهنگ . محروم . از خود بیگانه . عنزوی . بهتر است بگوییم منقعل ))

صفحه 32:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» لا- به كفته ويليام كلاسر : 9 - شكست ذورد كان در جامعه ما اقراد تنهايى هستنح ‎VW ba‏ ۳۰- راه های کسب موققیت برای بك آدم تنها بسته است . تنها راهى كه فرارويشان كشوده : خشم . ناکامی. رنج و انزوا است ۳۱- افراد موفق روابط موفقبت آمیزی نیز با دیگران برقرار می کنند

صفحه 33:
مدارس پدون شکست ‎re‏ ۱ لا- به كفته ویلیام گ[اسر : ‎Mp 0‏ ۲- مدارس برای حذف 4 ‎Wy‏ یا ااقل كاهش قسمت اعظم ‏ (// "10 تنفایی شاگردان 1 ‎N‏ در موقعيت منحصر به قردى هستند 0

صفحه 34:
لا- به گفته ویلیام گلاسر : ۱/۶۱ ۳۳- مدارس در تلاش برای حل ‎Ay‏ ! ‎(Nye‏ مشکلات خود به تفنك هاى ‎WA‏ ‏/ )\ 0 بزركتر يناه برده اند محدوديت ها 0 / ۷ ۱ قوانین شدید . تهدید ها 7 و تنبیه ها بیشتر از اين مقوله اند

صفحه 35:
مدارس پدون شکست اهر «ویلیام گلاسر» یه انتخاب: محمد فایق مجیدی - به كفته ويليام كلاسر : ع" - واقعبت درمانى مى كويد : ارتباط عاطفى داشته باشند

صفحه 36:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» لا- به كفته وبليام گلاسر : ‎Hy‏ اكر معلمان در كار با كودك شكست ذورده یادور شکست او باشند و آن را گوشزد کنند . کودک همینان در روند شکست باقی خواهد ماند ‎iil as ag as - 1‏

صفحه 37:
روی فی آورند = ob a % ‏3ج‎ ‎5313155 - 37123 1 ql: 433 Tit 5 35 4 1 1 مدارس پدون شکست ‎pS‏ «ویلیام گلاسر»

صفحه 38:
لا- به كفته ويليام كلاسر : 9“ - دانش اموزان به معلمانی نیاز دارند كه به جاى موعظه كردن يا دستور دادن آنان را به ارزيابى رقتارشان تشويق نمايند معلفانی که آتقارا در طراحی رفتار بهتر

صفحه 39:
لابه گفته ویلیام گلاسر : ۰- نمره ها در مدارس ابندایبی؛ ‎Gap:‏ ‏صدنه را برای شروع شکست 2 7 در مراحل بعدی آماده می کند

صفحه 40:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» ‎ay —0‏ گفته ویلیام گلاسر : 2۱ - اصروزه نمره ها مهم ترین بخش آموزش و پرورش ‎a yell‏ تنضا نمره های خوب قابل قبول بوده و همین است که افراد موفق را از شکست خورده درتحصیل جدا می کند نمره ها تا آن حد عشم اند كه جانشين تعلیم وتوبیت شده اند ‎ ‎

صفحه 41:
مدارس پدون شکست ‎re‏ ۱ لا- به گفته ویلیام گلاسر : ۳۶۲ آصروزه نمره ها بصورت ارزش اخلاقى دامح ونم | ‎١‏ ‏9 ۳ نمره های خوب بعنی رگتار خوب ۱ . و نموه های بد بعنی رفتار بد ‎Qi‏ ‏"و متاسفانه این همبستگی بسیار زیاد استٌ

صفحه 42:
مدارس پدون شکست ‎pS‏ «ویلیام گلاسر» لابه گفته ویلیام گلاسر : ۱/۶۱ 2۳- نمره ها جانشین یادگیر شده اند/۷ 1۱ : یک جانشین نمادین ۳ 5 | برای معلومات . برکه امتحانی فرد " ‎Ay‏ ۲ از معلومات وی مهم تر است. ۱

صفحه 43:
-به گلته ریچارد رینولد: 0- دغدغه نمره هاى ذوب 00 می نواند بک بیماری مضر ‎IW Yh)‏ 0 برای كلاس درس باشد . ‎yx‏ |

صفحه 44:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» 10 به كفته ويليام كلاس : در طب به دست می آورد با شایستگی و موفقیت وی / در كار يزشكى تقريبا هيح رابطه ای وجود ندارت) /

صفحه 45:
1- به گفته ویلیام كلاسر : ۷- اگر بتوانیم تفكر را ارتقاء داده و تاكيد روى حفظ كردن مطالب را حذف كنيم واأزساط رابكو اشاس و واقعى افزايش دهيم . توان تعلیم و تربیت چگونه خواهد بود؟

صفحه 46:
مدارس پدون شکست اهر «ویلیام گلاسر» یه انتخاب: محمد فایق مجیدی - به گفته ویلیام گلاسر : ۸- تقکری که به حل مشکل های می شود از تفصری که به حل مشکل های بسیار دشوار تر است . ولی در آموزش و پرورش کمتر دیده می شود

صفحه 47:
مدارس پدون شکست ‎pS‏ «ویلیام گلاسر» vee Rene را 9- اعتماد به نقس به دست نمی آید ۷ مكر اين كه شخص ان را با موفقيت تجربه كرده باشد .

صفحه 48:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» 1- به گفته ویلیام گلاسر : ۰- بخشی از ناتوانی در طراحی و یی ریزی تحمیم ها در ۲ آموزش و پرورش خالی از تفکر ريشه دارد , . طرح ریزی و تصمیم گری ۱ از پاسخ دادن به پرسش های عینی امتحانها بسیار پیچیده تر است»

صفحه 49:
مدارس پدون شکست ‎re‏ ۱ 1- به گفته ویلیام کلا سر : 0 (0- سراحل يك تصميم عبارت اند اق ری ار تنظیم وطبقه بندی مشكل. ‏ "' 1 ‎(NG.‏ پرورش ‎Jo aly‏ های مختلق. ۸ ۱ 1( انتخاب آنچه به نظر بفترین راه حل می رسد ۱(۰ An ۳۱ / | ‏با در نظر گرفتن‎ “NY WV. ‏تجدید نظر های ممکن‎ in

صفحه 50:
لا-به گفته ریچارد رینولد: ‎Wh |‏ ۲- والدین و اولیاء مدرسه به شدت معتقدند ۲ { که می دانند چه چیزی برای بچه ها معمولا به صورت اصرار مدرسه بواى حفظ نظم . علوم ثابت شده و احتراز از نظر هاى مختلف و ارزيابى ها و تحميم كيرى ها بيان مى شود.

صفحه 51:
مدارس پدون شکست اهر «ویلیام گلاسر» یه انتخاب: محمد فایق مجیدی - به گفته ویلیام گلاسر : ۳ وقتی مدارس برای فکر کردن و مباحثه پیرامون عقّاید جاری . از مدرسه قکر می کنند پا منمرد و سرکش شحه و نیز ممکن است منزوی شوند ار و یکی با همه این عوامل موجب شکست تححيلی است

صفحه 52:
1- به گفته ویلیام گلاسر : 2-۶ در نظامی که معلومات را بت می کنند خرده گرفتن بر معلمی که تدریس خود با بر اساس احول حتمی ساخته كاء دشوایی است آمویش و پرورش که حول صحور معلومات عیبنی و ياسخ آنها مركزيت يافته ومعمولا دركيرى هاى فكرى بين معلمان و شاكردان وا خاتمه مى حهد

صفحه 53:
مدارس پدون شکست ‎we‏ «ویلیام گلاسر» لا- به گفته ویلیام گلاسر : راه اسان تر این است که رشوه را قبول کند و دهان خود را ببندد

صفحه 54:
مدارس پدون شکست ‎re‏ ۱ 1- به گفته ویلیام کلا سر : و تج 1- علت عمده مشکلات مربوط به نظم . ۳ مر مقررات و شکست . ‎ye‏ 4 ‎(NG.‏ آموزش و پرورش خالی از تفکر و متکی )| ۸ . بو معلومات است که تا به حال نتوانسته در جفت گیری مطمنن

صفحه 55:
لا-به گفته ریچارد رینولد: ۷- دانش آموزی که مهارت های اساسی ۷ % و ضروری را . خواندن .مکالمه . ‎i atl,‏ نگارش و حساب باد نمی گیرند | در مدرسه شکست خورده . شانس بسیار کمی برای موفقیت در زندگی دارند

صفحه 56:
مدارس پدون شکست اهر «ویلیام گلاسر» یه انتخاب: محمد فایق مجیدی - به گفته ویلیام گلاسر : - تقريبا شيخ معلمی در زمان احساس گروهی خیلی کم است درگیر مشکلات خویش است .

پاورپوینت 58نکته طالیی وکاربردی از کتاب مدارس بدون شکست اثرویلیام گالسر ویژه مدیران مدارس تعدادصفحات 56: به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم 📙👈 مینیمالیسم(ساده گرایی) است. ما هر روزه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها با "بدترین" و "بهترین ها" اتفاقات بمباران میشیم راه آن مینیمالیسم است به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم 📙👈 مینیمالیسم(ساده گرایی) است. 📱شاید وقت نداشته باشید یک کتاب 200 صفحه ای را بخوانید این پاور پوینت خالصه یک کتاب است یعنی مینیمالیسم نیاز عصر امروز به انتخاب :محمد فایق مجیدی این نسخه نامه الهی که تویی وی آینه جمال شاهی که تویی بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی به انتخاب :محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم 📙خالصه کتاب مدارس بدون شکست به انتخاب :محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم نویسنده : ویلیام گالسر مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-1امروزه بسیاری از دانش آموزان در تحصیل شکست می خورند خود آموزش وپرورش و تمرکزی که دارد فی نفسهاز عوامل اصلی شکست محصالن می باشد -2خود آموزش وپرورش و تمرکزی که دارد فی نفسه یکی از عوامل اصلی شکست محصالن می باشد مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-3اگر ما طالب بهبود زندگی و پیشرفت نظام آموزشی باشیم باید نقایص وکمبودهای نظام آموزشی را بیان کنیم مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-4مانع اصلی در رسیدن در اهداف آموزش وپرورش فلسفه فعلی ما ست ,فلسفه ای مبنی بر عدم رابطه عاطفی, عدم ارتباط بین مطالب وتاکید محدود بر تفکر مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -5به گفته ویلیام گالسر : در کنار از هم گستن خانواده وروابط ضعیف با والدین بیشتر از هرشکست مدرسه , سهم بسیار مهمی درشکست کودکان در زندگی دارد. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -6به گفته ویلیام گالسر : اگر تعداد کودکان شکست خورده که بعدها بزرگساالن جامعه خواهند شد, کم ،بود تاثیر کمی بر جامعه می گذاشت, اما تعداد آنها کم نیست مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -7به گفته ویلیام گالسر : اگر شاگردان بتوانند در مدرسه احساس مسولیت کافی برای تالش وکوشش بکنند وموانع موجود از پیش ساخته در راه موفقیت از همه مدارس برچیده شود ,بر بسیاری از شرایط منفی آسیب رساننده می توانند غلبه کنند. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -8به گفته ویلیام گالسر : شخص نمی تواند به موفقیت دست پیدا یابد ,مگر اینکه ابتدا به طریقی موفقبت را در یکی از بخشهای مهم زندگی تجربه کند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-9به گفته ویلیام گالسر : اگر یک کودک, صرف نظراز سابقه زندگی اش, بتوانiد در مدرسه موفق شود برای موفقیت در زندگی نیز شانس فوق iالعاده ای دارد مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-10به گفته ویلیام گالسiر : این وظیفه هر کودiک است که برای رسiیدiن در iموفقیت در دنیا وغلبه بر توانایی iهای که او را احاطه کرده ,تالش کند. i به همین نسبت جامiعه نیز مسئولیت دiارد نوعی iسiیستم تحصیلی iرا فراهم کندi که درآن نیل به موفقیت نه تنها مiمکن بلکه عملی باشiدi مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -11به گفته ویلیام گالسر : قسمت اعظم آموزش وپرورش فعلی ما روی شکست تکیه می کند. و تعدادی از دانش آموزان شکست می خورند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -12به گفته ویلیام گالسiر : تا زمانی که مدارسiی را به وجود iنیاورiده باشیم که کودکان بتوانند iاز طریق استفاده منطقی وعقالنی از توانایی iهایiشان به موفقیت دسiت یابند,i برای حل مشکالت عمدiه کشورi کار iمهمی انجام ندiاده ایiم, لذا شاهد iافزایش نا iبسامان ی های اجتماعی خواهیم بود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -13به گفiته ویلیام گiالسر : هیچ کiس به اندiازه افرادی کiه در مدارس کار می کiنند iاز مشکiالت کودکان شiکست خورده آگاه نیستندi -14بسیاری از این افراد پس ازقبول شiکست خود ,درحالت انفعال و کiنا ره گیری به سر می برند ,iیا گاهی اوقات چنانچه اخیرا بیشتر مشاهده می کiنیم عiلیه سیستمی کiه به نظرشان iشانس iموفقیت به آنها نداده طغیان می کiنند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -15به گفته ویلیام گالسر : شکست دارای انواع گوناگون نیست ، تنها دونوع شکست وجود دارد وحتی این دو نوع نیزیعنی شکست در(مبادله محبت ) وشکست در(کسب احساس ارزشمندی ) به قدری وابسته ومربوط به یکدیگرند که جدا جدا کردن آنها هم دشوار و احتماال غیر طiبیعی خواهد بود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -16شکست مورد بحث ما اصول وقواعدی دارد که شامل همه سنین می شود -17در نظریه واقعیت درمانی ، نیاز های اساسی عبارت اند از : نیاز به مبادله عشق و محبت و نیاز به احساس ارزشمندی مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -18بچه در مدرسه شدیداً به محبت و عاطفه نیازمند هستند. نه تنها از جانب معلمان بلکه در بین خودشان نیز اینگونه اند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -19فرد بزرگسالی که در زمان کودکی خود نتوانسته راه و رسم مبادله محبت را بیاموزد ، در همه دوران زندگی خود نیز شاگرد ضعیفی در مکتب محبت خواهد بود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -20ارتباط مستقیم مدارس با دومین نیاز اساسی یعنی نیاز به احساس ارزشمندی بسیار بیشتر است . برای کسب این احساس معلومات و قدرت تفکر الزم است مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-به گفته ویلیام گالسر : -21اگر کودکی به مدرسه رفته در تحصیل معلومات ,فراگیری شیوه تفکر وحل مشکالت شکست بخورد بعید است که خانواده و اطرافیان او بتوانند شکست او را جبران کنند . مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -22اگر فردی دوست داشتن ومحبت کردن را نیاموخته, بلکه همیشه آن را دریافت کرده باشد اغلب با شکست مواجه شده ومصداق بارزی از یک کودک بد عادت ,لوس ونازپرورده خواهد بود واز اینکه مردم دنیا چون والدین نادانش با او رفتار نمی کنند حیران می شود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -23مفاهیم محبت وارزشمندی, به قدری به هم نزدیک و وابسته است که می توان آن دو را درقالب یک واژه بهم iپیوند داد واصطالح هویت را به کار برد . مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-به گفته ویلیام گالسر : -24تنها نیازاساسی انسان نیاز به هویت است یعنی در اعتقاد به اینکه ما فردی متمایز از دیگران و همچنین شخص مهم و با ارزشی هستیم مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -25در قلمرو مدرسه محبت می تواند به عنوان بهترین نوع از احساس مسئولیت اجتماعی قلمداد شود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -26اگر بچه ها احساس مسئولیت در قبال یکدیگر ،دلسوزی و توجه نسبت به هم و کمک به همدیگر را نیاموزند و هر کاری را فقط برای شخص خودشان انجام دهند نه به خاطر دیگران در این صورت مفهوم محبت کمرنگ و محدود می شود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -27وقتی کودکان نتوانند نیاز های خود را در خانه برآورده کنند باید در مدرسه به دنبال آنها باشند. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -28برای حرکت به سوی موفقیت باید بتوانند آنچه را ندارند در مدرسه بیابند ،ایجاد رابطه خوب با دیگران اعم از کودک و بزرگسال یکی از این نیازهاست به جای القابی چون: ((بی فرهنگ ،محروم ،از خود بیگانه ، منزوی ،بهتر است بگوییم منفعل)) مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -29شکست خوردگان در جامعه ما افراد تنهایی هستند -30راه های کسب موفقیت برای یک آدم تنها بسته است ، تنها راهی که فرارویشان گشوده : خشم ،ناکامی ،رنج و انزوا است -31افراد موفق روابط موفقیت آمیزی نیز با دیگران برقرار می کنند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -32مدارس برای حذف یا الاقل کاهش قسمت اعظم تنهایی شاگردان در موقعیت منحصر به فردی هستند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -33مدارس در تالش برای حل مشکالت خود به تفنگ های بزرگتر پناه برده اند محدودیت ها ، قوانین شدید ،تهدید ها و تنبیه ها بیشتر از این مقوله اند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -34واقعiیت درمانی می گوید : معلمان و شاگردان باید ارتباط عاطفی داشته باشند و در مسائل یکدیگر درگیر شوند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -35اگر معلمان در کار با کودک شکست خورده مرتب یادآور شکست او باشند و آن را گوشزد کنند ، کودک همچنان در روند شکست باقی خواهد ماند -37شکست موجد شکست است مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -38افرادی که شکست می خوردند برای اصالح رفتار خود روی احساسات تکیه دارند ولی افراد موفق به دلیل و منطق روی می آورند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -39دانش اموزان به معلمانی نیاز دارند که به جای موعظه کردن یا دستور دادن آنان را به ارزیابی رفتارشان تشویق نمایند معلمانی که آنها را در طراحی رفتار بهتر کمک کنند. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -40نمره ها در مدارس ابتدایی صحنه را برای شروع شکست در مراحل بعدی آماده می کند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -41امروزه نمره ها مهم ترین بخش آموزش و پرورش است، تنها نمره های خوب قابل قبول بوده و همین است که افراد موفق را از شکست خورده درتحصیل جدا می کند نمره ها تا آن حد مهم اند که جانشین تعلیم وتربیت شده اند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : - 42امروزه نمره ها بصورت ارزش اخالقی درآمده اند نمره های خوب یعنی رفتار خوب و نمره های بد یعنی رفتار بد و متاسفانه این همبستگی بسیار زیاد است مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -43نمره ها جانشین یادگیر شده اند یک جانشین نمادین برای معلومات ،برگه امتحانی فرد از معلومات وی مهم تر است. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-به گفته ریچارد رینولد: -45دغدغه نمره های خوب می تواند یک بیماری مضر برای کالس درس باشد . مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -46طبق تحقیقات 1964دانشگاه یوتا « بین نمره های که یک دانشجو در طب به دست می آورد با شایستگی و موفقیت وی در کار پزشکی تقریبا هیچ رابطه ای وجود ندارد» مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -47اگر بتوانیم تفکر را ارتقاء داده و تاکید روی حفظ کردن مطالب را حذف کنیم و ارتباط را بطور اساسی و واقعی افزایش دهیم ،توان تعلیم و تربیت چگونه خواهد بود؟ مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -48تفکری که به حل مشکل های اجتماعی منتهی می شود از تفکری که به حل مشکل های فنی منتهی میشود بسیار دشوار تر است ، ولی در آموزش iو پرورش کمتر دیده می شود مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به گفته ویلیام گالسر : -49اعتماد به نفس به دست نمی آید مگر این که شخص آن را در مدرسه با موفقیت تجربه کرده باشد . مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -50بخشی از ناتوانی در طراحی و پی ریزی تصمیم ها در آموزش و پرورش خالی از تفکر ریشه دارد ،طرح ریزی و تصمیم گری از پاسخ دادن به پرسش های عینی امتحانها بسیار پیچیده تر است» مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -51مiراحل یک تصمیم عبارت اند از تنظیم و طبقه بندی مشکل ، پرورش راه حل های مختلف، انتخاب آنچه به نظر بهترین راه حل می رسد با در نظر گرفتن تجدید نظر های ممکن مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-به گفته ریچارد رینولد: -52والدین و اولیاء مدرسه به شدت معتقدند که می دانند چه چیزی برای بچه ها بهترین است این عقاید سخت معموال به صورت اصرار مدرسه برای حفظ نظم ،علوم ثابت شده و احتراز از نظر های مختلف و ارزیابی ها و تصمیم گیری ها بیان می شود. مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسiر : -53وقتی مدiارس iبرای فکر کردن و مباحثه پیرامiون عقاید جاری ، زمiان و فرصت کمی iدر اختیار دiانش آموز مiی گذiارند ،iمiحصالن بیشماری را می iیiابند که از تفکر دست برداشته و خارج از مiدرسiه فکر مiی کنند iیا متمرد و سرکش شiده و نیز ممکن اسiت مiنزوی شiوندi و یکی یا همه این عوامل موجب شiکست تحصیلی iاست مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسiر : i-54در نظامiی که معلومات را بت مiی کنندi خرده گرفتن بر معلمی که تدرiیس خود رiا بر اسiاس اصول حتمی iسiاخته کار iدشiوارiی است آمiوزiش و پرورش iکه حول محور iمعلومات عینی و پاسخ آنها مiرکزیiت یiافته ومعموال درگیری های فکری بین معلمان و شiاگردان رiا خاتمه می iدiهدi مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -55شاگرد اگر بخواهد تفکر کند بر سر دو راهی قرار می گیرد ، راه آسان تر این است که رشوه را قبول کند و دهان خود را ببندد مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -56علت عمده مشکالت مربوط به نظم ، مقررات و شکست ، آموزش iو پرورش خالی از تفکر و متکی بر معلومات است که تا به حال نتوانسته در جهت گیری مطمئن اکثر مدیران و برخی مسئوالن رده باال نفوذ کند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙-به گفته ریچارد رینولد: -57دانش آموزی که مهارت های اساسی و ضروری را ،خواندن ،مکالمه ، نگارش و حساب یاد نمی گیرند در مدرسه شکست خورده ، شانس بسیار کمی برای موفقیت در زندگی دارند مدارس بدون شکست -اثر « ویلیام گالسر» به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙 -به گفته ویلیام گالسر : -58تقریبا هیچ معلمی در زمان حضور مدیر در کالس خود راحت نیست، احساس گروهی خیلی کم است هر معلم به طور انفرادی درگیر مشکالت خویش است.

31,000 تومان