پاورپوینت
علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویتسبک زندگی

پاورپوینت حجاب، محدودیت یا مصونیت (بخش چهارم-۲)

#پاورپوینت | حجاب، محدودیت یا مصونیت (بخش چهارم-۲) تهیه شده از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: 🔆 روایت عهد ۱۲ و ۱۳ (حجاب،‌ محدودیت یا مصونیت) 🔺با قوانین پوششی در دانشگاه‌های مختلف دنیا آشنا شوید! 🔺نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک چیست؟ 🔺طراحی‌های پوشاک ما چقدر ایرانی است؟ 🔺مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک کدام است؟ 🔺متأسفانه ما در کشورمان استاد تباه کردن الگوهاییم! 🔺راهکار چیست؟ 🔺در جامعه حضور داشته باش، بجنگ اما بگذار اول تو را انسان ببینند... 💠 حجاب، بحثی است که یک نفر باید واقعاً به آن برسد؛ یعنی آن را بفهمد و برایش جا بیفتد. #پیشنهاد_دانلود 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis

محمدرضا ای

صفحه 1:

صفحه 2:
Addresses: 2202© @masaf_nevis

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
قوانين يوششى دانشكادها 2 8 . .-> 5

صفحه 7:
) 0 ریت ۱ DRESS CODE FOR STUL encod ON ۱ ele Tor) ees treee errors ear | ‏بروید قوانین دانشگاه‌های مطرح دنیا را در‎ 1 00000 ‏ل‎

صفحه 8:
ل ا كد می‌رود. ا ۱ 1۱ ofa ee Torey ars Spey erty iy ‏آنجا به هیچ وجه من‌الوجوه نباید مُدتان بر دانشجوبودنتان غالب شود.‎ ‏چیزی که از شما دیده می‌شود علم و عقلانیت شما ب‎

صفحه 9:
قوانین پوششی دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا: «استفاده از لباس‌های کوتاه. سوراخ‌داره خمره‌ای ۰ و بدن نما ممنوع است. دانشجو موظف است ا ا ‎DIS a re‏ ‎pe ee erect a end‏ ا 0

صفحه 10:
۰ ۰۰ دانشگاه ویرجینیای جنوبی آمریکا: «از دانشجویان انتظار می‌رود تا در تصام اوقات به LES as Cornea eee nee er) ‏ل ی‎ 1111 Ons ‏راختى متناسب الزامى استث. شلوار جين متاسب‎ ‏نيست. يوشيدن جوراب به همراه كفش ضرورت‎ Seer ‏تب‎ ‏مناسب. مجاز نیست. این حق امور اداری است که‎ 1 ‏خیر: و دانشجویان را راجع به این تصمیم مطلح‎

صفحه 11:
دانشكاه آكسقورد انكلستان: ‎oma‏ ‏و از پوشیدن لباس‌های بازو ا | ا ل 00 آستين, تنك و بالاى زانو باشد. ضمناً ال ‎Se eee‏ ‎Oe enter eee)‏ غيرمجاز مىباشد.» لباس مصوب دانشكاه

صفحه 12:
9 «استفاده از پیراهن و بلوزی که بخشی از شکم را نمایان می‌سازد» تاب‌های تنگ, ‎a peng re PBR A‏ ل ا ‎ES cet Si BNO‏ fear ee eT on beeen iy Spey Te Tes ‏استفاده از لباس و شلوارهای بگ هم مجاز نیست.»‎

صفحه 13:
دانشكاه ايالاتى جنوبى غربى rere) «استفاده از شلوارهای کوتاه. پیراهن‌های 5 ۶ esl ne) ‏تردد با دمپایی‌یاپای برهنه. استفاده از ۰ و‎ 3 ‏ا ا‎ 5) ‏بدن باشد و هرگونه خال کوبی مجاز نیست.‎ ‏مدير قسمت موفقيت دانشجوبى اين اختيار را‎ | area Ie rere Dee Mer es gee aera) oP فصل ههارم ‎Ul‏ >

صفحه 14:
دانشگاه ایالتی فلوریدا: ۱ SY eS Se RIS) re) ‏می‌پوشند نباید بیش از حد کوتاه باشند.‎ ‏شلوارهای کشی به استثناء بونیفورم ورزشی‎ 0 PO INC Ian] nny 000 ‏دانشجو بايد از رنگ یک‌دست ویکسان‎ ‏برخوردار بوده و اندازه شلوارک‌ها و دامن‌ها و‎ ‏ا‎ ttle eee) ‏باشد.»‎

صفحه 15:
دانشگاه لیبرتی آمریکا: «پاکیزگی و آراستگی از اهمیت برخوردار بوده و از داش حویان انار می‌رود در همه ال عفت رادر خود مراعات کنند. شیوه‌های متفاوت پوشش و ا ‎Rican Se) Dra‏ لا ‎Cay ee ea mee geared Vaca NRT CI‏ ‎pe‏ نمی‌باشد. موها باید به گونه‌ای واه شور که روی گوش‌ها, : ‎ae oa os)‏ یک 5 Wb, ees eee أست.» عام فصل ههارم

صفحه 16:

صفحه 17:
ل 000 See es EOE eee 0 a ‏ا‎ ‎۳ ‎. ‏پشت سر جمع شوند و پوشانده شوند. شلوارک‎ 8# inva liee gp reccnt) SO ‏ل ل ل‎ eee ree ieee Se Oe eee ‏فرم داشته باشند که وقتی طرف را نگاه می‌کنید‎ ‏می‌فهمید این دانشجوی پزشکی است یا مثلا‎ ‏سال چندم است.‎ 69 فصل ههارم

صفحه 18:
۱3 ree) leer) hy «تتوکردن و آرایش‌کردن بیش از حد قابل قبول نیست. موها باید به سبک مرسوم و سنتی باشد. تراشیدن. خط ‎Nea Sere ere erry ne aes‏ 1 مجاز نمىباشد. همجنين رنككردن يا هايلايتكردن ا 0 3 0 گوشواره و دستبند مجاز نمی‌باشد.»

صفحه 19:
۱ Pa comme el awe] A} ۰ | ete) ee TO kerr 0 ‏ل‎ necc oy ‏تصاویر باشد.»‎ OA

صفحه 20:
دانشگاه مدیریت مهارشی: ‎Cro Fe NP NOT cee RENTS)‏ ۱ به شیوة مدیران و مدیران ارشد لباس بپوشند. دامن ‎et)‏ ل ‎eT heheh‏ | و به حد کافی بلند باشند. لباس‌های بندی کوتاه | دانشجو بايد ازيك رنك متعارف و طبيعى برخوردار ا ا ‎aoa‏ ا 52 از اول بايد ياد بكيرى كه همجون يك مدير لباس

صفحه 21:
5 Fig) corel a) peer |evee) hy ‏«از پوشیدن لباس مذهبی و فرهنگی برای‎ , ۰ ‏مثال یقه‌های مذهبی. حجاب. روسری‎ 1 «٠ 2 ‏خوب است كه لباسهاى مذهبى داشته‎ ‏باشید. حواستان پرت نمی‌شود.‎ Yo فصل ههارم

صفحه 22:
دانشگاه ایالتی فلوریدا: ‎Recep a ere Ss)‏ ل تک سفایی داده مشود باولی 7 ‎eerie Teron Eye et SAS Tes) ‏او بیاورند و تا آن زمان دانشجو بیرون از کلاس‎ ‏خواهد ماند و برای هر غیبت نمرة صفر دریافت‎ ‏خواهد كرد تا زمانى كه بتواند تخلف يوششى را‎ 000 IR enU Kaen econ IO ‏ال ل 0م‎ ‎ ‎

صفحه 23:
نقش دولتها و نقش اجتماعى مرده در يوشاى 2 8 . .-> 5

صفحه 24:
5 een ST aloe Shy ae 0 یعنی مردم در خیابان‌هایشان این ‎Bee 07‏ نمی‌کنند. مثل چین, ژاپن. جمهورى أذربايجان» ‏عراق. سوریه. ترکمنستان. ‎ ‎۱ ‎ ‏نقش دولت‌ها و نم نقش اجتماعی مردم در پوشاک

صفحه 25:
ا ی و لباس خود مردم افغانستان را به تن ۳ یادر ‎٠ cee‏ عمر البشير ‎TO ose)‏ ل د 3 نقش دولتها و نقش اجتماعى مردم در يوشاى

صفحه 26:
مردم خودمان را فراموش کرده! ene heen Te ne Te lear te) ete Ree ieee ‏الگوی ماء مثلا آن ورزشکارمان‎ ۱ TO ed Teena US ener ston ae ea اجتماعی مردم در پوشاک

صفحه 27:
زمانی که اروپایی‌ها می‌خواستند از ابوعلی سینا تقلید کنند.اولین کاری که کردند اين بود که از ‎RUSSO Cree‏ 0 ا ‎Sere eos‏ 1۱ نقش دولت‌ها و نق نقش اجتماعی مردم در پوشاک

صفحه 28:
پوشش یک نمود و نشانه است. مثلاً در همین ایران» طرف یک ‎Ter ree Pe tad‏ ل لت معنی دارد. این نوع تیشرتی که تو تن کردی با این مارک و نوشته. مربوط به یک حزب خاص در فلان کشور اروپایی است. این آدم so eT eae Ee ٩ ‏این خیلی بد است که آدم از سر جهل, همینطوری سراغ هر‎ hs ‏چیزی برود. ناسلامتی ما انسانیم. اصلاً دیگر بحث پوشش نیست.‎ تو باید بفهمی هرچیزی که مد شد. قابل استفاده نیست. اصلاً بحث سياست و مذهب نيست. بحث شأن آدميت است. شما برو ۱ ‎Terre tee ete ete‏ 00 ‎Pant Pie monet‏ ۳۳ رس ۷ب فصل ههارم ‎Ul‏ > اجتماعی مردم در پوشاک

صفحه 29:
مشکلات و موانع موججد در بحث يوشاى

صفحه 30:
‎hain esc (¥‏ ۱ ۲ نهادهای ۹ ۱ راهبردی نظام ما ۴ تهامم فرهنگی اثر آن‌ها بر فرمنگ 2010 ‎hh 1 ۲۱ Hh‏ , 0 ‏۱ عدم شنافت فرهنگ و 0 6 كه /) نقش سبك [ندكى 9) علوم انسائى ‎rai ‏مقولة تولید اقتصادی آداب [ندا‎ 0000 Na POs ‎Cacia CESS ‏ال ل‎ ‏آموزش ‎49 ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ‎ ‏فصل ههارم >-. ۵ #2

صفحه 31:
‎hain esc (¥‏ () نبود يوشاك در تصميم هاى ۲ نهادهای غیرفرهنگی و ‎eas‏ ‏راهبردی نظام ما ۴ تهامم فرهنگی اثر آن‌ها بر فرمنگ ‎PRY‏ 2010 0 ه) بىتوجهى به 6 كه /) نقش سبك [ندكى 9) علوم انسائى ‎Na POs‏ 0000 مقولة تولید اقتصادی آداب [ندا ‎rai‏ ‏و سینما و سایر وسایل ‎colby banks‏ 0 ی آموزش ‎49 ‏فصل ههارم >-. ۵ #2 ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ‎

صفحه 32:
‎)١‏ عدم شنافت فرهنك و تاريخ از طریق کتب درسی و سیلما و سایر ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ‎8 . .-> ‎ ‏کدام‌یک از یرانی‌ها می‌دانستند که در زمان آریایی‌ها پوشش زن ‎Be en peer Nene nel BLES CnC Red mre RIOT Eee)‏ آذربايجان اين نوع يوشش را دارد؟ مىكوييم جون آنجا سرد است. خب آيا مىتوانيم براى زمستانهايمان از آن يوشش ايده بكيريم؟ جرا در خوزستان يوشش سنتىاش اينشكلى است؟ جون كرم است. آيا مىتوانيم از آن براى تابستانها ايده بكيريم؟ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
5 ۳۳ — 7 اس 1 0 ‎i}‏ تس خدا از تقو بات ای سر ای ی ‎Peer EE ee Lert nne iG eer el Tees‏ 2200011111 عباه ای رنگار نگ تن می‌کردند. کفش زرد و کفش قهوه‌ای 01110000 می‌پوشیدند؛ اما این به این معنی نیست که تجملاتی باشیم بلکه باید 0 مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک 8 . .->

صفحه 34:
۲) بی‌توجهی به مقولةً ‎NUNC) ECU)‏ مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ما در بحث تولید پوشاک. به صورت اقتصادی ورود پیدا نکردیم. الان ‎Dba Mare tegen‏ | برای تولیدکننده کشش اقتصادی داشته باشد که بگوید می‌خرن د. ارزان هم باشد كه خريدار هم بخرد. حضرت رسول می‌فرمایند: «رای بر ان ‎Eva estore Caer)‏ طراحی‌های ما چقدر ایرانی است؟ دست اقلیت‌های دینی در پوشاک ما واضح است. مكر به غير از ما كجا اين نوع جادر را سرشان م ىكنند كه ‎a‏ ‏ژاپن برایمان تولید می‌کند؟! خب بیا خودت کارخانهاش را بزن. تو بیا مدل‌های قشنگ و جدید برای جوان ارائه بده که او بياید و 1 ‎dahl ayso‏ و 1 1ك ‎NSC)‏ ا ‎me‏ ا ل 0 ‎oie ne cere‏ ۷۷۲ می‌پوشند خودشان نبافته باشند.» 9 8 . .->

صفحه 35:
1 ۲) بی‌توجهی به مقولةً تولید اقتصادی مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ا ا ا ا لك اساسی دین است. وقتی یک کشوری جمهوری اسلامی می‌شود. امر ۰۰پ 1 ال ا ا ل 00 ‎ee Uae) oe ene ler cs‏ ‎R ees tere eee SDE)‏ ل جوان مستعد إينهمه بازار بزرك. من نكاهم به اين است كه ما بايد يوششمان را جهانى كنيم. ۷۳ 8 . .->

صفحه 36:
اس ‎eae Site Te!‏ الل ا ال ا ل مىدانم. همين شبكة فارسىوان را نكاه بكنيد كه جدجيزهايى آموزش مىدهد. خيانت باردارى ‎berate beled Sb)‏ ا ا 2 داستان واقمی گذاشته بودند. دروغ می‌نوشتند ولی طرف با خودش می‌گوید: «این‌ها چه آدم‌های ‎ape a‏ 221111000000010 كه ديكر ايرادى ندارد.» مغز مخاطب نسبت مىستجد! ‏آليستر كراولى كفته بود: «قبحشكنى كنيد.» ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ‎

صفحه 37:
‎bee ee‏ ال ل ا ا ا ل ا ل ل كاك خا ‎ce een) Boca‏ لا انر ان ادن ‎eee ee eae ee eae ere)‏ ‘ ‎BAVA egy oe Korey Rtipeeal ee A‏ ‏م ا ل 3 03 ‏ديكر دانشجويان خارجى ما هستند. اين دانشجوى بدبخت به محض 1 ‏ا ا ا : ۴) تهاجم فرهنک ‎wiles‏ ی رو ‎١‏ خانكى عادت داشته. مىآيد اينجا. خب بدبخت دق مىكند. ‏ایش را جمع می‌کند و می‌گوید ما در هند آزمایش کردیم. فلان | ‎8 . .-> ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ‎

صفحه 38:
۵) برخوردهای مقطعی و شخصی 7 : ‏اين ايراد دارد.» از كجا معلوم تشخیص تو درست باشد؟ شید تو داری‎ perl TRC AU Tey ‏اشتباه می‌کنی, که محتمل هم هست. چون مقولة فرهنگی بسیار ظریف است.‎ VY مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 39:
5 ما اصلاًاثری را که نهادهای غیرفرهنگی بر فرهنگ دارند. لد ۳1 نمىسنجيم. براى مثال احترام به يك زن محجبه در ادارات 0 ما خودش موجب گسترش حجاب می‌شود. مرد بییند خانم با ۲ 0 | ‏الل‎ tod Poona) ۰ ۱ ‏ين يرت شود شهوت بر من غالب شود و كارت را راه بباندازم. من‎ ‏غيرفرهنكى و اثر آنها بر فرهنكق حرف تور كوش تمی‌ده اه‎ VV مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک 8 . .->

صفحه 40:
۳ ) نقش سبك (ندكى و آداب (ندكى غربى 7/7 poeple ete on ee ۲ ‏نظر نگرفته‌ایم. این آپارتمان‌ها خانه نیست. مثل آغل می‌ماند. مهمان می‌آید. طرف نمی‌تواند توالت برود! بحث‎ ِ ‏انتجاست كه و به عنوان یک مهندس درس تساحی وقنى راديله طوری طراحی شده كه ابن آقا و خانم نامجرم أصالآ‎ ‎ee ed‏ ا م ا ات لكك ‎are nom‏ | ‎eee ena Teer eon ce)‏ 0 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 41:
خود سازمانهاى فرهنكى بايد نكاه فرهنگی داشته باشند. این‌ها اصلاً ۱ ۱ Tae y LOO CY ۷۹ ‏فصل ههارم‎ a مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 42:
Te secre Cece ee Yer ener °° IESG FY een ce el TO EOD De Peers 5 ‏اصللا چیزی را تحت عنوان آخرت و روح قبول‎ ‏عالت‎ ‎۰ ‎: ۳ ‏ل‎ oa Cl) مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 43:
| 0 ‏و‎ Gr Rey MP ee ‏ا م‎ eT) | 0 ‏ا ا‎ cs A\ ‏فصل ههارم‎ > Ul مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 44:

صفحه 45:
00 as el Ter ary 0 As 4) تقويت مبانى دينى 2100 شخصيتى و كمبودها هه ب ۷) سنجش دقیق ‎x‏ ‏, ‎w‏ ‏للكت 200110 #2 ۵ .-> 2) لزوم داشتنٍ طرحهاى 4 0 0 000 0 سم فصل ههارم

صفحه 46:
0500 ¢ @ ۳ 0 ۶ لزوم داشتن طرح‌های ۳ 000 1 ۲) شناساندن دشمن @~ ‎ee‏ 0522007 2 ‎)١‏ الكوساز ‎0 ٠ . ‎00 as ‏كه‎ Ter ary ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 47:
ect 5 5 ‏الگوسازی‎ ) ‏ا ا ا ا‎ ‏بشوید و رعایت نها مىكويد. نمىشود كه همداش بكير و ببند باشد. بايد‎ برای او جذبه داشته باشید. باید بفهمد. ری ار الكوى حجاب ادست. عدن كه يك خانم ذارد فى يلل که یک زن ایستاده چهل تا مرد منتظر هستند که 0 00 كل بهداشت و درمان كشور را تعيين كندء حجابش هم كامل است و مثل يك شيرزن دارد حرفش را می‌زند. اين الگو است. مشکلات و موانع مود در مت ‎mn =—s«‏

صفحه 48:
مججود در بحث يوشاى متأسفاته ما در كشورمان استاد تباه كردن الكوهاييم! اسطورة مىسازيم: أن رابالا مىيريم: بعد جنان او را زمين مى زنيم كه ديكر سريا نشود. على دابى در حوزة ورزش ما يك اسطوره . بنده به هيج وجه توهين هابى را كه به ايشان مى شود برنمىتابم. أقاى على دابى الا ‎year rere cer mara ery cronr tte‏ 01 ‎SMO ire ree neers ee‏ ‎Toon‏ ا ‎Bape eres ea een erent eae‏ دس سا به وجودن! ایدیا عکس‌های 7 نبينيم؟! هنرييشهاى كه مثلاً جهرة زيبابي هم داشت ودر ‎iat Be‏ اا ا ‎SS‏ ‎=a yee‏ ا ۳ ‎cer Sc‏ ا ا ا ل ل ل 000 يايد به أيشان مشاور بدهد جون .

صفحه 49:
) الگوسازی تحوذ کرکر شریات زرد را بنید؛ مخاطیشان دو قشر زنان خانه‌دار و دختران دم بخت ‎Io eer emer‏ ۱[ ‎Taare De rae acer OSE Ae a com ees Cee]‏ یک الگوی خیاطی بود. الان دیگر نیست. الان در نشریات زرد می‌بینید کلی تبلیغ بینی, لیپو ساکشن, تزریق ژل و... وجود دارد. هم فرهنگ‌سازی می‌کند و هم تابع فروش ‏ . , است. مشکلات و موانع مججود در بحث يوشاى

صفحه 50:
مججود در بحث يوشاى ۸ الکوسازی رت ساله را آرایش می‌کند و عکس او را روی جلد می‌زند. هالیوود. خانم فراهانی را می‌برد که برهنهاش بکند. اصلاًدیگر یشان نقش یک فاحشه را بازی م ىكند. شأن ايشان در ايران * بسیار بالا بود و به معنی واقعی کلمه. یک سوپر استار بود. یعنی کسی که هم خوب نقش بازی م ىكرد وهم زيبانى جهره داثنت. طبيعى نيسث كه يك همجين آدمى خودش را خراب بكند. ‎me‏ ا 000 انه‌ها می‌گيرند. به عمد هنرپیشه‌ها 2 ات 2 ‎TEN RCO Te I ere cnn nn‏ AV فصل ههارم ‎Ul‏ >

صفحه 51:
() الگوسازی مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک ۱ ASUS Ig-Sren ne Rupe sre | Ey eee gse Ya ee Spee re arc Ton [Pe eI omy Jeon ron ‏خطر‎ ‏دست راستش راتكان مى دهد شما أن را تاه نكن: أنبكى دستش را تكاه كن"‎ ‏ا كك‎ ere ee a Re ‏ل ا‎ Re ea) ‏ا ل‎ Te Se en Pe Teer at eal oe ere Bees Tet ‏ل‎ ‏اسلامى: ماهيت اسلامى و ماهيث سياسى از هم جدا نيست. كسى كه اسللام رآ‎ ‏قبول نداشته باشد. می‌خواهد ولایت فقیه را قبول داشته باشد؟ کسی که در دینش‎ ۳ ‏جابى كه بايد محكم بايستيد, اثرات مذهبی و دینی است تا سیاست‎ سياست ما عين ديانت ماست. > Ul

صفحه 52:
‎De‏ مه ‎WZ ‎ ‎ ‎ ‏مشکلات و موانع مججود در بحث يوشاى ‎)١‏ الكوسازى ‎1 ‎8 0 0 ‏ل‎ Care ere) ‏ارتودوكس را با لباس خانم ليلا حاتمى در جشنوارة كن كه جزء ‎٠١‏ لباس برتر ا ل م ا ل ‎Cs‏ ‏5 نید طراح این لباس کیست؟ چرا برای یک زنی که می‌خواهد نمايندة جمهوری اسلامی باشد باید برویم لباس بهودی ارتودوکس را ارائه بدهیم؟ آی لباس ایرانی نداریم؟ ما روی الگوها چقدر کار کردیم؟ ‎ ‎AQ ‏فصل ههارم ‎Ul‏ > ‎ ‎٠ ‎

صفحه 53:
“5 Oalbs grill (Pp وقتی به جوانت بفهمانی دشمن ایستاده که تو پی‌حیا باشی؛ او هم جلوی دشمن گارد می‌گیرد. اصلاً بمضی از کشورها ‎G Bab toed EE Se Coe TB RS YeL Citar) Ae Pane eTw OST OME seme Beene Cl‏ مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 54:
5 نل) شناساندن قد و قواره 000 و هويت دادن به جوانان = 5 ۰ ‏ا يت‎ Tene RSE Te LY eee ere en To) Se he Seka DO ee Le ele ee ie a Te ea Teeth Taye ‏کرده باشم.‎ Jo مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک 8 . .->

صفحه 55:
١ ‏تقویت مبانی دینی‎ ۴ . ۰ yee cep a veger pre rece Ronn pee come Tercera tsa CMS ee Nae EMU Fe sero) De ese Tee Te eo ie eee ae eee Ret Te ٩۱ مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 56:
0 شخصيتى و كمبودها ‎١‏ خيلى از اين بجههاى ما بهخاطر كميود به لين سمت مى روند. به سن بلوغ م رسد و عشق مىكند سيكار ابر لب 3 ‎ary heey‏ ل ا 000 55 ان دخترانه‌ای رفتیم. مديرشان مركفتة ا ا ل ل ا ا ا 0 گیس‌کشی داشتیم!» خب آن پسر لیاقت این را دارد؟ این بچه‌ها قد و قوارة خودشان را نمی‌انند. ۹۲ مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 57:
>) لزوم داشتن 2 دولت و حكومت ما بايد كارى بكند كه رتبدهاى اول كنكور بكويند مى خواهيم برويم معلم بشويم. يعنى آنقدر حقوق و جذا م ‎Per pee Ty Py lead © Pee‏ شويرورش مشغول شود. زابنىها در حوزة اقتصادى و فناورى , ا ‎re Rope‏ بايد ‎YPC Rlieo bc mele eed Wes Comey eMoNnE eee Ie sya‏ أموزش ‎RS Msp RELIG ECO‏ جدجيزى بكويد. دخترها بايد أموزش ببينند كه اكر يك نفر در خيايان به او متلى انذاخت: جه يكويد. روحانى ما بايد أموزش يبيد كله ‎ner cen ryed vg | MerUD Perec yy|‏ ااا 50 ‎ge‏ ا ‎Bree Ves IgM rel‏ از ‎freee‏ ‎eres Deters a er ame rs eerie ann‏ ۱۳ براى خودش به سبك خودش عمل مىكند؛ مثلاً فلان مدير مىكويد: «نماز اول وقت واجب است!» توبىجأ می‌کنی نماز اول وقت را واجب قانونی می‌کنی. اصلاًرهبری می‌گوید: «اين کار نقاقی می‌آورد.» ‎٩۳‏ مشکلات و موانع مود در مت ‎mn =—s«‏

صفحه 58:
3 ۷) سنجش دقیق 3 جطور است كه ماهانه تورم را اندازه مىكيريد. اينجا هم بايد همهجيز دقيق باشد. بايد به جوانها اعتماد كنيد. يك ۳ ا ا ا ا 2 ‎ses)‏ 21 8 ااا ا ااا ۱ 5 ‎7a) ey) Soae Lowen team Puente) cor LEN gY) coe OSS RU Ee Contec arp] a Eee Ce georal Be) bo‏ ۱ ال باشی که از این پتانسیل بالا استفاده بکنی. مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک

صفحه 59:
8) هماهنكى بين مديران 0 ‎ere ESE. cr ee‏ اال ا 000 1 انجام داد. به خاطر همين اين مسئله خيلى توى جشم آمد. qo مشکلات و موانع موجود در بحث پوشاک 8 . .->

صفحه 60:

صفحه 61:
را | جه گرفت. به شرط این که همه بيایند پای کار. همه مردم شروع بکنند. پدر و مادرها بفهمند که این پوشش و ۱ يازده بار مورد تجاوز جنسى قرار كرفتهام و يدرم خبر ندارد. يدر و مادر نمى دانند بندكان خدا. 0 الان شما به پدر و مادرها بگویید که وقتی می‌روید موبیلتان را تعمیر کنید. رم گوشی را تحویل ندهید. کسی هست ۱ ‎aren er Tee ERD Tee Nee fe ete ee ac ee Pee Ree‏ 0 0 Kerley ۹۷ فصل ههارم ‎Ul‏ >

صفحه 62:
بدانیم که خدایی شاهد و ناظر ماست. امام خمینی فرمود: «عالم محضر خداست. در محضر خدا معصیت نکنیم.» مراقب گفتار و كردارمان باشيم. امام صادق مى فرهليدة «مسلمان را به خماز و ووزه اش تستجيد جون ممكن است نماز و روزه عادتش 'شده باشد. Bearer ‏ا ل م ا‎ eee) 200-52 خواهر عزيز من؛ مسئلة رفتار تو مسئلة اجتماعى استء به جامعة امام زمان خيانت نكنى: كارى نكنى كناه غير شيرين به حساب تو نوشته بشود. ده تا پسر نگاهت کردند و تحریک جنسی شدند. خدایی نکرده اگر بروند خودارضایی بکنند. گناهش به پای تو نوشته می‌شود. خدا نمی‌گذرد. حق‌الناس است. 1 RCN cece aed oe) By ee eC) QA

فهرست مطالب فهرست مطالب قوانین پوششی دانشگاه‌ها فصل چهارم مشاهده مصاحبه هیچ روان‌شناسی نمی‌گوید که شما در محیط آموزش ی الزم نیس ت حج اب داش ته باش ید. بروید ق وانین دانش گاه‌های مط رح دنی ا را در بخش پوش ش ببینی د .می‌گوین د مگ ر آمدی د فشنیسم راه بیندازید؟ آمدید درس بخوانید. قوانین پوششی دانشگاه‌ها 46 فصل چهارم اصلی‌ترین بحث این اس ت ک ه وق تی ش هوت ب ه می ان می‌آی د ،عقالنیت می‌رود .به خاطر همین ،جایی ک ه غ رب ،از آن انتظ ار عقالنیت محض را دارد ،به هیچ وجه اجازۀ جو شهوت را نمی‌دهد؛ به عنوان مثال دانشگاه‌ها. در آنجا به هیچ وجه من‌الوجوه نباید ُم دتان بر دانشجوبودنتان غالب ش ود. یعنی اولین چیزی که از شما دیده می‌شود علم و عقالنیت شما باشد. قوانین پوششی دانشگاه‌ها 47 فصل چهارم قوانین پوششی دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا: «استفاده از لباس‌های کوتاه ،سوراخ‌دار ،خم ره‌ای و ب دن نم ا ممن وع اس ت .دانش جو موظ ف اس ت موهای خودش را تمیز کند .مرتب سیبیل‌هایش را کوتاه نگه دارد .و هیچ نوع سبک مو ی ا اس تفاده از زینت‌آالتی که جلب توجه کند مجاز نیست». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 48 فصل چهارم دانشگاه ویرجینیای جنوبی آمریکا: «از دانشجویان انتظ ار می‌رود ت ا در تم ام اوق ات ب ه نوعی لباس بپوشند که نشان‌دهندۀ عزت‌نفس آن‌ها و اح ترام ب ه دانش گاه باش د .پوش یدن ی ک پ یراهن دکمه‌دار که داخل شلوار است یا یک پولیور ب ا ش لوار راح تی مناس ب ال زامی اس ت .ش لوار جین مناس ب نیس ت .پوش یدن ج وراب ب ه هم راه کفش ض رورت دارد .کتانی یا صندل مناس ب نیس ت .گردنبن د غ یر مناسب ،مجاز نیست .این حق امور اداری اس ت ک ه تشخیص دهد که آیا لباس خاص قابل قبول است یا خ یر؛ و دانش جویان را راج ع ب ه این تص میم مطل ع سازد». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 49 فصل چهارم دانشگاه آکسفورد انگلستان: «دانشجویان باید لباس مصوب دانشگاه را بپوش ند و از پوش یدن لباس‌ه ای ب از و بدن‌نما و مدل‌های افراطی مو خ ودداری دون کنند .لباس زنان نبای د پش ت‌باز ی ا ب ًا آستین ،تنگ و ب االی زان و باش د .ض من باال بردن خط ریش ،گذاشتن ریش ب زی و خ ال‌کوبی ب رای دانش جویان پس ر غیرمجاز می‌باشد». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 50 فصل چهارم دانشگاه گریل ویل شمالی آمریکا: «استفاده از پیراهن و بلوزی که بخشی از شکم را نمایان می‌سازد ،تاپ‌های تنگ، لباس از جنس حریر یا تور ،جلیقۀ بدون پیراهن مجاز نیست .در این دانشگاه رنگ کردن مو ،آرایش کردن و استفاده از زیورآالت ،غیر مجاز است و به دالی ل امنی تی استفاده از لباس و شلوارهای بگ هم مجاز نیست». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 51 فصل چهارم دانشگاه ایاالتی جنوبی غربی میسوری: «اس تفاده از ش لوارهای کوت اه ،پیراهن‌ه ای رکابی ،لباس‌های جین (لی) ،پاره و چاک‌دار، ت ردد ب ا دمپ ایی ی ا پ ای برهن ه ،اس تفاده از زیورآالتی ک ه نیازمن د س وراخ‌کردن اعض ای بدن باشد و هرگونه خ ال‌کوبی مج از نیس ت. مدیر قسمت موفقیت دانشجویی این اختیار را دارد ک ه ش یوه‌های آرایش م و ،ص ورت و پوش ش غ یر ع ادی را رد و غ یر قاب ل قب ول اعالم نماید». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 52 فصل چهارم دانشگاه ایالتی فلوریدا: «ش لوارها و دامن‌ه ایی ک ه دانش جویان می‌پوش ند نبای د بیش از ح د کوت اه باش ند. شلوارهای کشی به استثناء یونیف ورم ورزش ی خود دانش گاه قاب ل قب ول نیس ت .ش لوارها، ش لوارک‌ها ،دامن‌ه ا ،پیراهن‌ه ای دخ تران دانش جو بای د از رن گ یک‌دس ت و یکس ان برخوردار بوده و اندازۀ شلوارک‌ها و دامن‌ها و پیراهن‌ه ای زنان ه نبای د کوت اه‌تر از س ر زان و باشد». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 53 فصل چهارم دانشگاه لیبرتی آمریکا: «پ اکیزگی و آراس تگی از اهمیت برخ وردار ب وده و از دانش جویان انتظ ار می‌رود در هم ه ح ال عفت را در پوشش خود مراعات کنند .شیوه‌های متفاوت پوش ش و آرایش م و ک ه مرتب ط ب ا فرهنگ‌ه ای متض اد هس تند بدان‌گونه که توسط کمیتۀ پوش ش مش خص می‌ش ود، قابل‌پذیرش نمی‌باشد .موها باید به گونه‌ای کوت اه ش وند که روی گوش‌ها ،یقه ،ابروان را در هر وضعیتی نپوشاند (عین مدل م وی ی ک نظ امی)؛ آرایش م وی دم‌اس بی برای مردان غیر قابل قبول بوده و ریش‌ها باید ب ه ط ور مرتب کوتاه باشند .هرگونه پوشش تنگ ،پشت‌باز ،توری ی ا یقه‌ب از مخ الف عفت تلقی ش ده و غ یر قاب ل قب ول است». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 54 فصل چهارم مؤسسه فناوری جورجیا: «دانشجویان نباید از شلوارک ،تیشرت ،دکمه‌های نامتعارف ،لباس‌ه ای ورزش ی و س را پرت می‌کند. لباس‌های وسوسه انگیز و غیررسمی استفاده کنند ».یعنی حوا ‌ این‌ها اجازه نمی‌دهند جایی که حواس‌ها باید جمع باشد از این اتفاقات بیفتد. قوانین پوششی دانشگاه‌ها 55 فصل چهارم دانشگاه آالبامای آمریکا: «هر دانشجویی باید بر حسب رشتۀ تحصیلی خود لب اس منظم ح رفه‌ای بپوش د .موه ا بای د تم یز، مرتب و به رنگ طبیعی باشند .موهای بلند باید در پشت س ر جم ع ش وند و پوش انده ش وند .ش لوارک نباید تنگ و چسبان باشد .پوشیدن شلوار کت ان از هر رنگ ،شلوار کشی و ورزشی ،ج وراب ش لواری، لباس زیر و عرق‌گیر مج از نیس ت ».یع نی لب اس فرم داشته باشند که وقتی ط رف را نگ اه می‌کنیًالد می‌فهمی د این دانش جوی پزش کی اس ت ی ا مث سال چندم است. قوانین پوششی دانشگاه‌ها 56 فصل چهارم دانشگاه باب جونز: «تتوکردن و آرایش‌کردن بیش از حد قابل قب ول نیس ت. موها باید به سبک مرسوم و سنتی باشد .تراشیدن ،خط انداختن ،ان داختن و آش فته و درهم ب رهم ک ردن موه ا مجاز نمی‌باشد .همچنین رنگ‌ک ردن ی ا ه ایالیت‌کردن موها ممنوع است .اندازۀ خ ط ریش‌ه ا نبای د پ ایین‌تر از گوش باشد .همچنین برای آقایان اس تفاده از گردنبن د، گوشواره و دستبند مجاز نمی‌باشد». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 57 فصل چهارم دانشگاه بریستول انگلستان: «پوشیدن ش لوار لی و ش لوارک مج از نیس ت. همچنین لباس نباید حاوی عالئم ،نشانه‌ها و تصاویر باشد». قوانین پوششی دانشگاه‌ها 58 فصل چهارم دانشگاه مدیریت مهارشی: «هدف در دانشگاه مهارشی آن است که دانش جویان به شیوۀ مدیران و مدیران ارشد لب اس بپوش ند .دامن و پیراهن‌های زنانه باید حداقل تا زانو یا زیر زانو برس د و به حد کافی بلند باشند .لباس‌های بندی کوتاه و ن یز پیراهن‌ه ای رک ابی مناس ب نیس ت .م وی دانشجو باید از یک رنگ متع ارف و ط بیعی برخ وردار باشد .همچنین پوشیدن لباس‌های لی ،شلوارک و پ یراهن ه ای ب دون آس تین مج از نیست». از اول باید یاد بگیری که همچ ون ی ک م دیر لب اس بپوشی! قوانین پوششی دانشگاه‌ها 59 فصل چهارم دانشگاه کنت انگلستان: «از پوشیدن لباس مذهبی و فرهنگی برای مث ال یقه‌ه ای م ذهبی ،حج اب ،روس ری توس ط دانش گاه اس تقبال می‌ش ود ».این خوب است که لباس‌ه ای م ذهبی داش ته باشید ،حواستان پرت نمی‌شود. قوانین پوششی دانشگاه‌ها 60 فصل چهارم دانشگاه ایالتی فلوریدا: «از ضوابط پوشش ،برای مرتب ۀ اول ب ه دانش جو تذکر شفاهی داده می‌ش ود .ب ا ولی ی ا سرپرس ت وی تماس گرفته می‌شود تا لباس مناس بی ب رای او بیاورند و تا آن زم ان دانش جو ب یرون از کالس خواهد ماند و برای هر غیبت نمرۀ ص فر دری افت خواهد کرد تا زمانی ک ه بتوان د تخل ف پوشش ی را اصالح کند ».نمی‌گذارند برود؛ با والدینش تماس می‌گیرند که برایش لباس بیاورد! قوانین پوششی دانشگاه‌ها 61 فصل چهارم نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک فصل چهارم ب رخی از کش ورها از پوش اک م ردم در نهادهایش ان استفاده نمی‌کنن د؛ یع نی م ردم در خیابان‌هایش ان این پوشش را دارند اما در اداراتشان از آن پوش ش اس تفاده نمی‌کنن د .مث ل چین ،ژاپن ،جمه وری آذربایج ان، عراق ،سوریه ،ترکمنستان. عراق نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک جمهوری آذربایجان 63 فصل چهارم افغانستان نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک در برخی از کشورها ،هم مردم و هم مسؤلینشان از آن پوشش استفاده می‌کنند .این خیلی حالت خوبی است ،مثل افغانس تان؛ حام د ک رزای لباس خود مردم افغانستان را ب ه تن دارد .ی ا در س ودان ،عم ر البش یر رئیس‌جمهورشان لباس خود سودانی‌ها را بر تن می‌کرد. سودان 64 فصل چهارم در ایران نه مسئولین و نه مردم لباس سنتی تنشان نمی‌کنند .ما در ایران در بدترین شکل هستیم .چه مردان و چه زنان حج اب مردم خودمانًالرا فراموش کرده‌ایم .پوشش الگو است ،وقتی یک مسئول ما پوشش ایرانی و اسالمی به تن داشته باشد ،یا وق تی الگوی ما ،مث آن ورزشکارمان یا بقیۀ افرادی که توی‌چشمند ،این کار را بکنند ،من هم سراغ آن پوشش می‌روم. نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک 65 فصل چهارم زمانی که اروپایی‌ها می‌خواستند از ابوعلی س ینا تقلید کنند ،اولین کاریًالکه کردند این بود که از لباسش تقلید کردند .مث کاله فار غ‌التحصیلی که یک نخ هم از آن آویزان است ،همان ط رح عمامه و تحت الحنک ابوعلی‌سیناست. نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک 66 فصل چهارم ًال پوشش یک نمود و نشانه اس ت .مث در همین ای ران ،ط رف ی ک نوع خاصی آرایش می‌کند ولی نمی‌داند که این ن وع آرایش در اروپ ا معنی دارد .این نوع تیشرتی که تو تن کردی با این م ارک و نوش ته، مربوط به یک حزب خ اص در فالن کش ور اروپ ایی اس ت .این آدم نمی‌داند و همین‌طوری بی‌فکر انتخاب می‌کند. این خیلی ب د اس ت ک ه آدم از س ر جهًالل ،همینط وری س راغ ه ر نیست. چیزی برود .ناسالمتی ما انسانیم .اص دیگر بحث پوشش ًال تو باید بفهمی هرچیزی که ُم د ش د ،قاب ل اس تفاده نیس ت .اص بحث سیاست و مذهب نیست ،بحث شأن آدمیت اس ت .ش ما ب رو اروپایی ،فالن تیشرت را که یک نماد خاص ی دارد ب ه زور پیش یک ًا تنش کن ،عمر تن نمی‌کند .می‌گوید« :آقا این نش ان‌دهندۀ عقای د فالن فرقه است؛ من به هیچ وجه این را تنم نمی‌کنم». نقش دولت‌ها و نقش اجتماعی مردم در پوشاک 67 فصل چهارم مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک فصل چهارم )2نبود پوشاک در تصمیم‌های راهبردی نظام ما )1عدم شناخت فرهنگ و تاریخ از طریق کتب درسی و سینما و سایر وسایل آموزش )4تهاجم فرهنگی )3بی‌توجهی به مقولۀ تولید اقتصادی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک )6عدم سنجش نهادهای غیرفرهنگی و اثر آن‌ها بر فرهنگ )5برخوردهای مقطعی و شخصی )10پیشرفت تکنولوژی )8نارسایی سازمان‌های فرهنگی )7نقش سبک زندگی و آداب زندگی غربی )9علوم انسانی غلط و غربی 69 فصل چهارم )2نبود پوشاک در تصمیم‌های راهبردی نظام ما )1عدم شناخت فرهنگ و تاریخ از طریق کتب درسی و سینما و سایر وسایل آموزش )4تهاجم فرهنگی )3بی‌توجهی به مقولۀ تولید اقتصادی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک )6عدم سنجش نهادهای غیرفرهنگی و اثر آن‌ها بر فرهنگ )5برخوردهای مقطعی و شخصی )10پیشرفت تکنولوژی )8نارسایی سازمان‌های فرهنگی )7نقش سبک زندگی و آداب زندگی غربی )9علوم انسانی غلط و غربی 69 فصل چهارم )1عدم شناخت فرهنگ و تاریخ از طریق کتب درسی و سینما و سایر وسایل آموزش مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک ک دام‌یک از ایرانی‌ه ا می‌دانس تند ک ه در زم ان آریایی‌ه ا پوش ش زن ی خودم ان را چق در می‌شناس یم؟ چ را در اینگونه بوده؟ پوشاک اقلیم ‌ آذربایجان این نوع پوشش را دارد؟ می‌گ وییم چ ون آنج ا س رد اس ت. خب آیا می‌توانیم برای زمستان‌هایمان از آن پوشش ایده بگیریم؟ چرا در خوزستان پوشش سنتی‌اش این‌شکلی است؟ چون گ رم اس ت .آی ا می‌توانیم از آن برای تابستان‌ها ایده بگیریم؟ 70 فصل چهارم )2نبود پوشاک در تصمیم‌های راهبردی نظام ما مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک ما در نظاممان به پوشاک به عنوان مسئله‌ای که می‌توان در م ورد آن تص میم‌های راه بردی گ رفت توج ه ن داریم و وق تی داریم تص میم می‌گیریم ،به پوشش به عنوان یک مسئلۀ مهم نگاه نمی‌کنیم .انگ ار یک چیز بیخ ود اس ت .ق رآن ف رق آدم و حی وان را در پوش ش نش ان می‌دهد .خدا از تقوا با عنوان لباس نام می‌ب رد؛ می‌گوی د لب اس تق وا. ببینید لباس چه مقامی دارد! مؤمن بای د ش یک‌پوش باش د .ب ه س یرۀ امام‌ص ادق نگ اه کنی د ک ه عباه ای رنگارن گ تن می‌کردن د ،کفش زرد و کفش قه وه‌ای می‌پوشیدند؛ اما این به این معنی نیست که تجمالتی باشیم بلکه باید پاکیزه و آراسته باشیم. 71 فصل چهارم )3بی‌توجهی به مقولۀ تولید اقتصادی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک ما در بحث تولید پوشاک ،به ص ورت اقتص ادی ورود پی دا نک ردیم .االن یک لباس سنتی ایرانی 350هزار تومان برایتان هزین ه دارد؛ یع نی بای د برای تولیدکننده کشش اقتصادی داشته باشد که بگوید می‌خرن د .ارزان هم باشد که خریدار هم بخرد .حضرت رسول می‌فرماین د« :وای ب ر آن قومی که آن چیزی را که می‌پوشند خودشان نبافته باشند». طراحی‌های ما چقدر ایرانی است؟ دست اقلیت‌های دینی در پوشاک ما واضح است .مگر به غیر از ما کجا این نوع چادر را سرشان می‌کنن د ک ه ژاپن برایم ان تولی د می‌کن د؟! خب بی ا خ ودت کارخ انه‌اش را ب زن .ت و خودت بیا مدل‌های قشنگ و جدید برای جوان ارائ ه ب ده ک ه او بیای د و بخرد .این‌همه جمعیت کثیر خانم‌های ما ک ه دنب ال لباس‌ه ای درس ت می‌گردند ،متقاضی حساب نمی‌شوند؟ مش خص اس ت ک ه ش یطنت در کار است که تولید نمی‌کنید! 72 فصل چهارم )3بی‌توجهی به مقولۀ تولید اقتصادی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک در اس الم ،ام ر ب ه مع روف و نهی از منک ر ،از نهاده ا و س تون‌های اساسی دین است .وقتی یک کشوری جمهوری اسالمی می‌شود ،امر به معروف و نهی از منکرش هم باید جمهوری باشد .یعنی صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر بکند .حضرت امیر می‌فرماید« :وظیف ۀ حکومت این است که به م ردم آم وزش بده د ».م ا این‌هم ه خ روجی دانشجو داریم؛ دانشجوی طراحی لباس ،دانشجوی خیاطی ،این‌همه جوان مستعد ،این‌همه بازار بزرگ .من نگاهم به این است ک ه م ا بای د پوششمان را جهانی کنیم. 73 فصل چهارم )4تهاجم فرهنگی یکی از اصلی‌ترین نقش‌ه ایی اس ت ک ه وج ود دارد .بن ده نقش ته اجم ف رهنگی را بس یار ج دی شبکۀ فارسی‌وان را نگاه بکنید که چه‌چیزهایی آموزش می‌دهد .خی انت ،ب ارداری می‌دانم .همین ًال قبل از ازدواج .یا مث سایت زدند و در آنجا داستان‌هایی از رابط ۀ جنس ی ب ا مح ارم را ب ه عن وان داستان واقعی گذاشته بودند .دروغ می‌نوشتند ولی طرف با خودش می‌گوید« :این‌ها چه آدم‌های کثیفی هستند که با محارم خودشان رابطۀ جنسی دارند .حاال ما با دختر همسایه‌مان رفیق بشویم که دیگر ایرادی ندارد ».مغز مخاطب نسبت می‌سنجد! آلیستر کراولی گفته بود« :قبح‌شکنی کنید». مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 74 فصل چهارم )4تهاجم فرهنگی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک یک گروهی را در یکی از شهرهای ایران گرفتند .کارشان این ب ود ک ه اواسط هفت ه ،نص ف ش ب می‌رفتن د لب اس زی ر زن‌ه ا و بطری‌ه ای ودکای خالی را در کوه می‌انداختند .بعد یک نفر جمعه‌ ب ا خ انواده‌اش بیرون می‌رود و می‌گوید« :اوه اوه! چه گناه‌هایی در بس تر جامع ه دارد اتفاق می‌افتد و ما خبر نداریم ».این‌طوری سراغ ما آمده‌اند. به بهایی‌ها دستور داده شد در ماشین کش ف حج اب کنی د .ی ا مث ال دیگر دانشجویان خارجی ما هستند .این دانشجوی بدبخت به محض ورود ،ب رای مهمانی‌ه ای خ انگی پ رزنت می‌ش ود .بچ ۀ نم از‌خوان را بی‌دین و ایمان کردن د و برگرداندن د .آنج ا ص بح ت ا ش ب ب ه مهم انی خ انگی ع ادت داش ته ،می‌آی د اینج ا ،خب ب دبخت دق می‌کن د. رفیق‌هایش را جمع می‌کند و می‌گوید ما در هند آزمایش کردیم ،فالن است ،بهمان است ،می‌آییم همین جا هم جا می‌اندازیم. 75 فصل چهارم )5برخوردهای مقطعی و شخصی ًا طرف می‌گوید« :بنده شخص تشخیص می‌دهم این ایراد دارد ».از کجا معلوم تشخیص تو درست باشد؟ شاید تو داری اشتباه می‌کنی ،که محتمل هم هست .چون مقولۀ فرهنگی بسیار ظریف است. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 76 فصل چهارم ًال )6عدم سنجش نهادهای غیرفرهنگی و اثر آن‌ها بر فرهنگ مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک ما اص اثری را که نهادهای غیرفرهنگی بر فرهنگ دارند، نمی‌سنجیم .برای مثال احترام به یک زن محجبه در ادارات ما خودش موجب گسترش حجاب می‌شود .مرد ببیند خانم با یک سر و وضع بدی می‌رود ،به او بربخورد و بگوید« :تو می‌خواهی سر من کاله بگذاری؛ می‌خواهی من حواسم به تو پرت شود ،شهوت بر من غالب شود و کارت را راه بیاندازم .من حرف تو را گوش نمی‌دهم!» 77 فصل چهارم )7نقش سبک زندگی و آداب زندگی غربی ًال این بر مسئله‌ی حیا و حجاب اثرگذار است .مث آپارتمان پانصد واحده می‌سازیم! در این ساخت‌وس از هیچ چ یزی را در بحث نظر نگرفته‌ایم .این آپارتمان‌ها خان ه نیس ت ،مث ل آغ ل می‌مان د .مهم ان می‌آی د ،ط رف نمی‌توان د ت والت ب رود! ًال اینجاست که تو به عنوان یک مهندس درست نساختی .وقتی راه‌پله طوری طراحی شده که این آقا و خانم نامحرم اص برخورد دارد ،هزار جور مشکالت به وجود آمده نمی‌توانند درست رد شوند و رودرروی هم‌دیگر درمی‌آیند و بدنشان با هم ًال است .اسالم می‌گوید جلوی شرایط شکل‌گیری گناه را بگیرید .پیش‌گیری اص حرف اسالم است .نبای د هم بی‌تف اوت باشیم ،باید خودمان شروع کنیم .اول من باید خودم آدم بشوم. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 78 فصل چهارم نگاه خود سازمان‌های فرهنگی باید ًال فرهنگی داشته باشند .این‌ه ا اص آموزش فرهنگی دیده‌اند؟ خیر. )8نارسایی سازمان‌های فرهنگی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 79 فصل چهارم )9علوم انسانی غلط و غربی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک جامعه‌شناسیًال و علوم اجتماعی ما ایجاب می‌کند طرف اص بی‌حجاب باشد .کتاب‌های این‌ها که ًال اص چیزی را تحت عنوان آخرت و روح قبول ندارند. 80 فصل چهارم )10پیشرفت تکنولوژی اینترنت و گوشی‌های موبایل شرایطی را فراهم می‌کنند که حیای اجتماعی از بین برود .ما االن در همه چیز تحریم هستیم ولی در حوزۀ گوشی موبایل به هیچ وجه تحریم نیستیم .بعضی مواقع تکنولوژی حیای اجتماعی را از بین می‌برد .قدیم‌ها وقتی یک نفر یک خطایی می‌کرد ،نه یک شهر ،بلکه محله هم نمی‌فهمیدند که فالنی با فالنی بود. االن دیگر اینطوری نیست ،یک هنرپیشۀ ما اشتباهی کرد ،فیلمش را اینترنت گذاشتند و همه فهمیدند .یعنی اشاعۀ گناه به دکمه و به ثانیه رسیده است. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 81 فصل چهارم 35 راهکار چیست؟ فصل چهارم )4تقویت مبانی دینی )5برطرف کردن ضعف‌های شخصیتی و کمبودها )6لزوم داشتِن طرح‌های آموزشی صحیح در مدارس و صداوسیما )3شناساندن قد و قواره و هویت دادن به جوانان )2شناساندن دشمن راهکار چیست؟ )7سنجش دقیق )1الگوسازی )8هماهنگی بین مدیران 83 فصل چهارم )4تقویت مبانی دینی )5برطرف کردن ضعف‌های شخصیتی و کمبودها )6لزوم داشتِن طرح‌های آموزشی صحیح در مدارس و صداوسیما )3شناساندن قد و قواره و هویت دادن به جوانان )2شناساندن دشمن راهکار چیست؟ )7سنجش دقیق )1الگوسازی )8هماهنگی بین مدیران 83 فصل چهارم )1الگوسازی قرآن وقتی می‌خواهد آیات مربوط به حجاب را بیاورد ،اول به زنان پیامبر می‌گوید که ش ما الگ و بشوید و رعایت کنید .بعد به بقیۀ زن‌ها می‌گوید .نمی‌شود ک ه همه‌اش بگ یر و ببن د باش د .بای د برای او جذبه داشته باشید ،باید بفهمد. وزیر بهداشت ما سرکار خانم دستجردی ،الگوی حجاب است .همین که یک خانم دارد می‌بیند که یک زن ایستاده چهل تا مرد منتظر هستند که ایشان چ ه دس توری می‌ده د و سیاس ت‌های کل بهداشت و درمان کشور را تعیین کن د ،حج ابش هم کام ل اس ت و مث ل ی ک ش یرزن دارد حرفش را می‌زند ،این الگو است. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 84 فصل چهارم )1الگوسازی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک متأسفانه ما در کشورمان استاد تباه کردن الگوهاییم! اسطوره‌ می‌سازیم ،آن را باال می‌ب ریم، بعد چنان او را زمین می‌زنیم که دیگر سرپا نشود .علی دایی در حوزۀ ورزش م ا ی ک اس طوره است .بنده به هیچ وجه توهین‌هایی را که به ایشان می‌شود برنمی‌تابم .آق ای علی دایی االن یک ًاالگوست که دشمن سراغش می‌آید ،شک نکنید .چون توی چشم و مهم اس ت .ایش ان حتم باید یک مشاور فرهنگی داش ته باش د .خ ود دولت بای د ب ه ایش ان مش اور بده د چ ون دشمنان در زمینۀ الگوها وارد شدند .من دارم دست دشمن را می‌بینم .آیا شد هنرپیشه‌ای در تلویزیون مع رفی ش ود و ب ه م اه نکش یده حاش یه‌ای ب رایش ب ه وج ود ًالنیای د ی ا عکس‌ه ای آنچنانی‌اش را روی مجله‌ها یا در اینترنت نبی نیم؟! هنرپیش ه‌ای ک ه مث چه رۀ زیب ایی هم داشت و در فالن سریال چادری هم بود ،بالفاصله چهارپنج روز نرسیده ،نشریات زرد عکس ایشان را با چه قیافه‌ای روی نشریه گذاشته بودند .این یعنی یک دستی در ک ار اس ت .م اجرا قبح‌شکنی از کسانی است که الگو هستند .این‌ها خوب می‌توانند پدر یک جامعه را دربیاورند. 85 فصل چهارم )1الگوسازی بخت نحوۀ کارکرد نشریات زرد را ببینید؛ مخاطبشان دو قش ر زن ان خ انه‌دار و دخ تران دم ًا هس تند .ب رای دخ تران دم بخت ،زن دگی فالن فوتبالیس ت ،فالن عک اس و ...و عم دت آن‌هایی که مجردند پررنگ است .قدیم‌ها که زن‌ها پایۀ خیاطی بودند ،وسط این نش ریه‌ها یک الگوی خیاطی بود .االن دیگر نیست .االن در نشریات زرد می‌بینید کلی تبلی غ عم ل بینی ،لیپو ساکشن ،تزریق ژل و ...وجود دارد .هم فرهنگ‌سازی می‌کند و هم تابع فروش است. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 86 فصل چهارم )1الگوسازی جمهوری اسالمی اجازه نمی‌دهد عکس زن برهنه روی جلد نشریه بزنند ،می‌رود دختر هش ت ساله را آرایش می‌کند وًالعکس او را روی جلد می‌زند .هالیوود ،خانم گلشیفته فراهانی را می‌برد که برهنه‌اش بکند .اص دیگر ایشان نقش یک فاحشه را بازی می‌کند .شأن ایش ان در ای ران بسیار باال بود و به معنی واقعی کلمه ،یک سوپر استار بود .یعنی کسی که هم خوب نقش بازی می‌کرد و هم زیبایی چهره داشت .طبیعی نیست که یک همچین آدمیًالخودش را خراب بکند. نقش سفارتخانه‌های کشورهای غ ربی در این م اجرا آش کار اس ت .مث در تول دهایی ک ه این سفارتخانه‌ها می‌گیرند ،به عم د هنرپیش ه‌ها و آد ًام‌ه ای مع روف را دع وت می‌کنن د .آنج ا هم سرلخت می‌شوند و عکس‌ها گرفته می‌شود و بعد این آدم تحت فشار فالن سفارتخانه است. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 87 فصل چهارم )1الگوسازی مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک شما به هنر پیشۀ ما آموزش ندادی .او آم وزش زن دگی اجتم اعی ندی ده اس ت .این خطر است .فراموش نکنید دشمن از استراتژی شعبده‌بازی استفاده می‌کن د .وق تی دست راستش را تکان می‌ده د ش ما آن را نگ اه نکن ،آن‌یکی دس تش را نگ اه کن. زمانی که فضا امنیتی می‌شود ،او حملۀ فرهنگی‌اش را شروع می‌کند .بع د از س ال 88که فضای کشور امنیتی ش د ،حمل ۀ ف رهنگی 10براب ر ش د .خب آن مس ئول امنیتی هم با خودش می‌گوید« :ولش کن بگذار قاتی نکند .بگذار با این حجاب ب ه خیابان بیاید .بگذار فالن حرفش را بزند ».ام ا غاف ل از این اس ت ک ه در جمه وری اسالمی ،ماهیت اسالمی و ماهیت سیاسی از هم جدا نیست .کس ی ک ه اس الم را دینش قبول نداشته باشد ،می‌خواهد والیت فقیه را قبول داشته باشد؟ کسی ک ه در ًا برایش شک و شبهه به وجود می‌آید ،توقع دارید با او سر حجاب بحث بکنید؟ دقیق جایی که باید محکم بایستید ،اثرات مذهبی و دینی اس ت ت ا سیاس ت حف ظ بش ود. سیاست ما عین دیانت ماست. 88 فصل چهارم )1الگوسازی ًا وقتی شما به یک الگو آموزش ندهید ،او هم سقوط می‌کند و بع د مش کل پی دا می‌کنید .این حجاب یک زن یهودی ارتودوکس است ،لباس این خ انم یه ودی ارتودوکس را با لباس خانم لیال حاتمی در جشنوارۀ کن که ج ًازء 10لب اس برت ر دنیا شد قیاس کنید .در این که خانم حاتمی خبر نداشته تقریب شک ندارم .ش ما باید ببینید طراح این لباس کیست؟ چ را ب رای ی ک زنی ک ه می‌خواه د نماین دۀ جمهوری اسالمی باشد باید برویم لباس یهودی ارتودوکس را ارائه بدهیم؟ آیا ما لباس ایرانی نداریم؟ ما روی الگوها چقدر کار کردیم؟ مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 89 فصل چهارم )2شناساندن دشمن ًال وقتی به جوانت بفهمانی دشمن ایستاده که تو بی‌حیا باشی ،او هم جلوی دشمن گارد می‌گیرد .اص بعضی از کشورها که دشمن ندارند ،برای خودشان دشمن می‌تراشند که مردمشان همبستگی فرهنگی داشته باشند. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 90 فصل چهارم )3شناساندن قد و قواره و هویت دادن به جوانان جوان باید گذشتۀ دینی‌فرهنگی خودش را بداند .بداند که چه رسالت بزرگی بر عهدۀ اوست .من درمورد حجاب صحبت نکردم تا اینکه قبلش درمورد عهد الهی و نقش ایرانی‌ها و نقش مسلمان‌ها و شیعیان در واقعۀ شریف ظهور صحبت کرده باشم. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 90 فصل چهارم )4تقویت مبانی دینی دختری آمده به من می‌گوید« :قرآن گفته که حجاب مستحب است ».خب تو فقیهی یا مفسری؟! از کجا این را می‌گویی؟ تو باید این را بدانی .خیلی‌ها اگر بدانند این کار مشکل دینی و مشکل شرعی دارد انجامش نمی‌دهند. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 91 فصل چهارم )5برطرف کردن ضعف‌های شخصیتی و کمبودها خیلی از این بچه‌های ما به‌خاطر کمبود به این سمت می‌روند .به سن بلوغ می‌رسد و عشق می‌کند سیگار را بر لب بگذارد و نشانش بدهد ،یعنی می‌خواهد بگوید من بزرگ شدم .به یک دبیرستان دخترانه‌ای رفتیم .مدیرشان می‌گفت: «اینجا یک پسر پدرسوخته با چهار تا از دانش‌آموزان ما رفیق است! این‌ دختران وقتی فهمیدند ،اینجا گیس و گیس‌کشی داشتیم!» خب آن پسر لیاقت این را دارد؟ این بچه‌ها قد و قوارۀ خودشان را نمی‌دانند. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 92 فصل چهارم )6لزوم داشتِن طرح‌های آموزشی صحیح در مدارس و صداوسیما ی‌خواهیم برویم معلم بشویم .یع نی آنق در حق وق و ج ذابیت ش غل دولت و حکومت ما باید کاری بکند که رتبه‌های اول کنکور بگویند م ‌ باال باشد که جذب شوند .ف ردی ک ه IQب االیی دارد بای د در آم وزش‌وپرورش مش غولًالش ود .ژاپنی‌ه ا در ح وزۀ اقتص ادی و فن اوری ابرقدرت شدند به‌خاطر اینکه بیشترین َه ّم روی آموزش گذاش تند .اص کس ی در کش ور م ا آم وزش نمی‌بین د! بای د را خودشان غم و ًال یو‌حرفه‌ای ببینی .طرف حرفه‌اش را نمی‌شناسد .مث آن رانندۀ تاکسی باید آموزش ببیند که اگر یک نفر در را محکم کوبید، آموزش فن ‌ چه‌چیزی بگوید .دخترها باید آموزش ببینند که اگر یک نفر در خیابان به او متلک انداخت ،چه بگوید .روحانی ما باید آموزش ببین د ک ه اگر یک نفر فالن سؤال را پرسید چه جوابی بدهد .باید به مدیرهایمان آموزش فرهنگی داده بشود .مدیران ما آموزش فرهنگی ندیدند. اوای ل انقالب ،نماین دگان مجلس از همه‌ج ور قش ری بودن د .متوج ه ش دند ک ه این‌ه ا اقتص اد نمی‌دانن د ،پس کالس‌های آموزش اقتصادی ویژۀ نماینده‌های ًالمجلس گذاشتند .چرا آموزش فرهنگی نمی‌گذارید؟ االن هرکس فالن مدیر می‌گوید« :نماز اول وقت واجب اس ت!» ت و بی‌ج ا برای خودش به سبک خودش عمل می‌کند؛ مث ًال می‌کنی نماز اول وقت را واجب قانونی می‌کنی .اص رهبری می‌گوید« :این کار نفاق می‌آورد». مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 93 فصل چهارم )7سنجش دقیق چطور است که ماهانه تورم را اندازه می‌گیرید ،اینجا هم باید همه‌چیز دقیق باشد .باید به جوان‌ها اعتماد کنید .یک سری آمارها را درمورد جوان‌های بولتنی بود که اگر اشتباه نکنم سه ماه یک بار برای مسئولین می‌فرستادند ،یک ًا بدبخت ،به مسئولین می‌دادند .آمار دختربازی‌ ،خود‌ارضایی و ...بود .رهبری شخص دستور داد که دورۀ سه ماهه گزارش را شش ماهه بکنید .ایشان گفتند که به اندازۀ کافی مسئولین ما به جوانان بدبین هستند .شما با این گزارشتان این بدبینی را بیشتر می‌کنید .این فرصت است نه تهدید .تو باید هنر داشته باشی که از این پتانسیل باال استفاده بکنی. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 94 فصل چهارم )8هماهنگی بین مدیران در کشور ما در سال 83در شورای فرهنگی اجتماعی زنان 26 ،دستگاه موظف شدند مسئلۀ حجاب را پیگیری کنند. نیروی انتظامی یکی از 52وظیفه‌اش مسئله حجاب است .از قضا در آن 26دستگاه فقط نیروی انتظامی کارش را انجام داد .به خاطر همین این مسئله خیلی توی چشم آمد. مشکالت و موانع موجود در بحث پوشاک 95 فصل چهارم 35 نکتۀ پایانی فصل چهارم از حجاب مسئلۀ بزرگ نسازید .خودتان شروع کنید .حتی می‌شود در دوسه سال درمورد حجاب و عفاف و حیا نتیجه گرفت .به شرط این‌که همه بیایند پای کار .همۀ مردم شروع بکنند .پدر و مادرها بفهمند که این پوش ش و داشتن حیا برای بچۀ خودشان خوب است .دختر سیزده‌چهارده ساله در نمایشگاه قرآن بیاید به مشاور بگوید ک ه من یازده بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ام و پدرم خبر ندارد .پدر و مادر نمی‌دانند بندگان خدا. االن شما به پدر و مادرها بگویید که وقتی می‌روید موبایلتان را تعمیر کنید ،رم گوشی را تحویل ندهی د .کس ی هس ت بگوید عجب آدم‌هایی! این‌ها به‌خاطر مسائل سیاسی این کار را می‌کنند؟ نه ،بلکه می‌گوین د راس ت می‌گوی د ،ح رف حساب است ،مراقب باشیم. نکتۀ پایانی 97 فصل چهارم بدانیم که خدایی شاهد و ناظر ماست .امام‌خمینی فرمود« :عالم محضر خداست ،در محضر خدا معصیت نکنیم ».مراقب گفتار و کردارمان باشیم .امام‌صادق می‌فرماید« :مسلمان را به نماز و روزه‌اش نسنجید چون ممکن است نماز و روزه عادتش شده باش د. مسلمان را به امانت بشناس». برادر عزیزم ،خانمی که در خیابان راه می‌رود امانت و ناموس شیعه است .او امانت امام‌زمان است ،مبادا در امانت خیانت کنی. خواهر عزیز من ،مسئلۀ رفتار تو مسئلۀ اجتماعی است ،به جامعۀ امام‌زمان خیانت نکنی ،کاری نکنی گناه غیر شیرین ب ه حس اب تو نوشته بشود .ده تا پسر نگاهت کردند و تحریک جنسی شدند .خدایی نکرده اگر بروند خودارضایی بکنن د ،گن اهش ب ه پ ای ت و نوشته می‌شود .خدا نمی‌گذرد .حق‌الناس است. در جامعه حضور داشته باش ،بجنگ اما بگذار اول تو را انسان ببینند. نکتۀ پایانی 98 فصل چهارم
رایگان