صفحه 1:
تأثیر هوش مصنوعی بر مدیریت سازمانی
مقدمه
یکی !5 Uiig (Artificial Intelligence) مصنوعى
فناوریهای نوین و تحولآفرین است که در سالهای اخیر
جایکاه ویژهای در عرصههای مختلف علمی, اقتصادی,
اجتماعی و بهویژه مدیریتی پیدا کرده است. با ورود این
فناوری به سازمانها, شیوههای سنتی مدیریت در حال
دکرکونی هستند. مدیران سازمانها با بهرهکیری از هوش
مصنوعی قادر خواهند بود تا تصمیمکیریهای بهتری
اتخاذ کنند, فرآیندهای داخلی سازمان را بهبود بخشند و از
منابع به شکل بهینهتری استفاده کنند. در اين مقاله تلاش
خواهیم کرد تأثیرات مختلف هوش مصنوعی بر مدیریت
سازمانی را بررسی کنیم و به بررسی مزایا؛ چالشها و
.آیندهی این تحول فناورانه بپردازیم
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی به مجموعهای از فناوریها و روشها گفته میشود که تلاش دارند تا قابلیتهای
شناختی انسان مانند یادگیری» استدلال» تصميم كيرى و حل مسئله را به ماشينها. اين علم
eae S20 (DEEP :(۱6۸80000/6 00۵6111016] از زیرشاخههایی مانند یادگیری ماشین.
LEARNING): sual Ob} 392 (NATURAL LANGUAGE PROCESSING): cute aly
و سامانههای خبره تشکیل شده است. ان فناوریهابه ماشیها این 5/0۱0 (COMPUTER
امكان را مدهند كه داددها را تحليل كرده» الكوها را شناساى كنند و تصميمهابى مشابه انسان اتخاذ.
.نمايند. در مديريت» اين قابليتها مىتوائند نقشى كليدى در بهبود عملكرد ايفا كنند
صفحه 2:
کاریردهای هوش مصنوعی در مدیریت
هوش مصتوتى در حوزه مدبريت سازمان كاربردهاى متعددى داردكه به برغى از مهمترين آنها اشاره م كنيم:
1 **تحليل داددها.
بي روندها**: با استفاده از الكوريتم هاى بادكيرى ماشين» مديران مرتوائتد دادمفاى
كلان را تحليل كرده و روندهاى آينده را بيشبيقى کند
2 **اتوماسيون وظايف تكرارى”**: فعاليت هاب مانتد ورود اطلاعات, ياسخ به سوالات متداول» yg اسناد
به صورت خودكار انجام ى شوند. له ومديريت زمان با استفاده از
3 **بهبود فرآيند تصميم كبرى* *: سيستمهاى هوشمند ىىتوانند ب ارائه تحليلهاى دقيق» تصميم كبرى مديران
را تسهيل كتند.
4. جج**ارتقاى تجريه مشترق**: جتباتهاء سيستمهاى پاسخگوی خودكار وتحليل داددهاى رفتارق
.مشتريان از جمله ابززها هستند که تجره مشتری را هبدیبخشند
برا تحليل رزومههاء بيشربينى عملكردكاركتان وشناساي اله مديريت منابع انساى هوشمند**: از** .5
نيازهاى آموزثى استفاده ىشو
مزاياى استفاده از هوش مصنوعىى در مديريت
باكاركيرى هوش مصنوعى در مديريت مزاياى متعددى دارد كه از جمله أزها مىتوان به موارد زير اشاره كرد
**كاهش هزينسها**: با اتوماسيون فرایندهای تترری و کاهش نیروی اسان هزينههاى عملياتى كاش
مويايد.
مىتوائد بسيارى از خطاهاى ناشى از اشتباهات انسانى م :+*. **اقزايش دقت و كافش خطاهاى اتساتي
را كاهش دهد.
*“سرعت بالادر تحليل دادمها**: سيستجهاى هوشمند قادرند در مدت زمان كوتاهى حجم عظيمى از
اطلاعات را “is Slay
موتوائد با alas دادنها: تضنیزهای یچیه و A مپدتیباتی از ab AN
استراتزيك را بهبود بخشد.
“انعطافيذيرى بالا**: اين سيستجها مىتوانند خود را با شرايط جديد تطبيق دهند و پاسخهای متفاوتی.
در موقعيتهاى مختلف ارائه دهند
صفحه 3:
چالشهای پیادهسازی هوش مصنوعی در سازمانها
عنم مزابیفرون:پیدسازی هوش مصنوعی در سازمانه با چقشهای یز همراه ات
- **هزينههاى اوليه بالا**: راداندازى سيستوهاى هوش مصنوعى نياز به سرمايكذارى اوليه قال توجهى
سازمانها به کارشناسانی با دانش فنی بالالظ/ - **نیاز به نیروی انسانی متخصص**: برای بهرهرداری از
نی دارند.
- **مقاومت كاركنان در برابر تغيير**: بسيارى از كاركنان ممكن است نسبت به تغييرات فناورانه نكرانى داشته
th
- سل نان و ری ضومی* اس ای صخصی منکن متام لقن هزم منز
بروز مشعلات اخلاقی شود
- **زیسکهایامنیتی*: سیستمهای هوشمند در معرض حملاتسایری قرار دارند که ممکن است پاعث
افتلل در فریهای سازمقى شود
نمونههای موفق جهانی
را بهصورت کسترده در الل سازمانها و شرکتهای پیشرو جهانی استفاده از
برنامههای مدیریتی خود پیادهسازی کردهاند:
آمازون*: از
برای پیشنهاد محصولات و بهینهسازی ۵۱
- *"کوکل۳: با استفاده از یدکیری عميق, جستجوی هوشمند و تحلیل رفتار کاربران
را ممکن ساخته است
شرکت در تحلیل دادههای پیچیده و رنه راهکارهای IBM: ply Watson -
ریتی نقش مهمی دارد.
- *"نتفلیکس"": با تحلیل الکوهای تماشای کاربران, محتوای پیشنهادی را به شکل
ییت زا
مخالها نشان ميدهند که پیادسازی موفق
و سوداوری سازمانها شور
صفحه 4:
ثیر هوش مصنوعی بر ساختار سازمانی
هوش مصنوعی نه تنها بر عملكرد بلكه بر ساختار سازمانى نيز تأثير مىكذارد. ساختارهاى
به سمت AT سنتى كه بر بايهى سلسلعمرائب و تصميمكيرىهاى متمركز بودند؛ با ورود
ساختارهاى جابكى» بويا و تحليلمحور حركت مىكلئد. در جنين ساخارهایی:
- مديران بيشتر نقش تحليلكر و راهبردى دارند تا ناظر مستقيم.
فرایندهای تصمیگیری به صورت دادمحور و بر اساس الگوریمهای هوشمن انجام ممشوئد.
- ارتباط بین بخشها بهبود یافته و هماهنگی بیشتری در سازمان شکل میگیرد
آینده مدیریت با هوش مصنوعی
با پیشرفتهای مداوم در زميندى هوش مصنوعی, آينددى مدیریت سازمنی نیز دستخوش
یرای اساسی خواهد شد. در سالهای پیش رو انتظار میرود:
- سیستمهای تصمیمیار هوشمند جایگزین مدلهای سننی تصمیم گیری شوند.
- تعامل انسان و ماشین در سطی بالاتر شکل گیرد.
- نقش مدیران بيشتر معطوف به راهبرى استراتؤيك و خلاقيت شود تا اجراى عمليات.
- سازمانها به ساختارهایی انعطاف پذیر نوآور و مبتنى بر فناورى تبديل شوند.
در مجموع؛ هوش مصنوعى متاند ابزری قدرتمند رای تحول در مدیریت سازمنی باشد. این
قناورى با ارائه راهكارهاى نوآورانه: افزابش بهردورى و بهبود فرآيندهاى تصميم كيرى: آينددى
سازمانها را متحول بى سازد. البته بهرهكيرى مؤثر از آن نيازمند آمادق سازمان» سرعایه گذاری
الم هدفمتد و توجه به ملاحظات اخلاق واجتماعى است. سازمانهابى كه بتوانند بهدرستى از
استفاده کنند» بدون شک در رقابتهای آینده پیشتاز خواهند بود
ﺗـﺄﺛﯿﺮ ھـﻮش ﻣـﺼﻨﻮﻋﯽ ﺑـﺮ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳـﺎزﻣـﺎﻧﯽ
ﻣـﻘﺪﻣـﻪ
یکی از ) (Arti cial Intelligenceهوش مصنوعی
فناوریهای نوین و تحولآفرین است که در سالهای اخیر
جایگاه ویژهای در عرصههای مختلف علمی ،اقتصادی،
اجتماعی و بهویژه مدیریتی پیدا کرده است .با ورود این
فناوری به سازمانها ،شیوههای سنتی مدیریت در حال
دگرگونی هستند .مدیران سازمانها با بهرهگیری از هوش
مصنوعی قادر خواهند بود تا تصمیمگیریهای بهتری
اتخاذ کنند ،فرآیندهای داخلی سازمان را بهبود بخشند و از
منابع به شکل بهینهتری استفاده کنند .در این مقاله تالش
خواهیم کرد تأثیرات مختلف هوش مصنوعی بر مدیریت
سازمانی را بررسی کنیم و به بررسی مزایا ،چالشها و
.آیندهی این تحول فناورانه بپردازیم
ﻫـﻮش ﻣــﺼﻨﻮ ,ﭼ*ـﺴـﺖ؟
ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮ( Bﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻓﻨﺎوریﻫﺎ و روشﻫﺎ ﮔﻔﺘﻪ 6ﺷﻮد ﮐﻪ ﺗﻼش دارﻧﺪ ﺗﺎ ﻗﺎ(ﻠ&ﺖﻫﺎی
X
I J
ﮔPی و ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ را (ﻪ
ﺷﻨﺎﺧ YاWﺴﺎن ﻣﺎﻧﻨﺪ
ﻣﺎﺷKﻫﺎ ﺑ&ﺎﻣﻮزﻧﺪ .اﯾﻦ ﻋﻠﻢ
UﺎدﮔPی ،اﺳﺘﺪﻻل ،ﺗﺼﻤ&ﻢ J
J
I J
(DEEP
ﻣﺎﺷK
UﺎدﮔPی
ﻫﺎ\ ﻣﺎﻧﻨﺪ
J
J
UﺎدﮔPی ﻋﻤﯿﻖ (MACHINE LEARNING)،از ز^ﺮﺷﺎﺧﻪ [
I J
ﻣﺎﺷ (NATURAL LANGUAGE PROCESSING)، Kﭘﺮدازش زrﺎن ﻃﺒ&LEARNING)، o
ﺑxﻨﺎ\
[
I
.
ﺧPە }ﺸﮑ&ﻞ ﺷﺪە اﺳﺖ اﯾﻦ ﻓﻨﺎوریﻫﺎ (ﻪ
ﻣﺎﺷKﻫﺎ اﯾﻦ )(COMPUTER VISION
و ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ~
J
ﻫﺎ\ ﻣﺸﺎ(ﻪ اWﺴﺎن اﺗﺨﺎذ
اﻣ„ﺎن را 6دﻫﻨﺪ ﮐﻪ دادەﻫﺎ را ﺗﺤﻠ&ﻞ ﮐﺮدە ،اﻟ•ﻮﻫﺎ را
ﺷﻨﺎﺳﺎ\ ﮐﻨﻨﺪ و ﺗﺼﻤ&ﻢ [
[
.ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .در ﻣﺪﯾ‹^ﺖ ،اﯾﻦ ﻗﺎ(ﻠ&ﺖﻫﺎ 6ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻧﻘ̂‡ ‰ﻠ&ﺪی در ﺑﻬﺒﻮد ﻋﻤﻠ…ﺮد اUﻔﺎ ﮐﻨﻨﺪ
fi
;ﺎر:ـﺮدﻫـﺎی ﻫـﻮش ﻣــﺼﻨﻮ ,در ﻣــﺪﯾ23ﺖ
J
ﺳﺎزﻣﺎ; Pﺎر:ﺮدﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪدی دارد ﮐﻪ Mﻪ J
ﺑﺮ Kاز ﻣﻬﻢﺗ23ﻦ آنﻫﺎ اﺷﺎرە @ﮐﻨ>ﻢ:
ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮ ,در ﺣﻮزە ﻣﺪﯾ23ﺖ
** .1ﺗﺤﻠ>ﻞ دادەﻫﺎ و ﭘ*ﺶ J
JU
YﺎدﮔWی
ﺑﯿ_ روﻧﺪﻫﺎ**M :ﺎ اﺳﺘﻔﺎدە از اﻟZﻮر2ﺘﻢﻫﺎی
ﻣﺎﺷ ،Vﻣﺪﯾﺮان @ﺗﻮاﻧﻨﺪ دادەﻫﺎی
U
;ﻼن را ﺗﺤﻠ>ﻞ ﮐﺮدە و روﻧﺪﻫﺎی آﯾﻨﺪە را ﭘ*ﺶ J
ﺑﯿ_ ﮐﻨﻨﺪ.
ﻫﺎ Pﻣﺎﻧﻨﺪ ورود اﻃﻼﻋﺎتm ،ﺎﺳﺦ Mﻪ ﺳﻮاﻻت ﻣﺘﺪاول ،ﭘﺮدازش اﺳﻨﺎد
** .2اﺗﻮﻣﺎﺳﯿﻮن وﻇﺎYﻒ ﺗﮑﺮاری** :ﻓﻌﺎﻟ>ﺖ p
.
Mﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮد;ﺎر اﻧﺠﺎم @ﺷﻮﻧﺪ AIو ﻣﺪﯾ23ﺖ زﻣﺎن Mﺎ اﺳﺘﻔﺎدە از
ﮔWی ﻣﺪﯾﺮان
ﺗﺼﻤ>ﻢ
دﻗﯿﻖ،
ﮔWی** :ﺳ*ﺴﺘﻢﻫﺎی ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ @ﺗﻮاﻧﻨﺪ Mﺎ اراﺋﻪ ﺗﺤﻠ>ﻞﻫﺎی
U
** .3ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺼﻤ>ﻢ U
را ‚ﺴﻬ>ﻞ ﮐﻨﻨﺪ.
.4ﺟﭻ**ارﺗﻘﺎی ﺗﺠ:3ﻪ …
ﻣﺸWی** :ﭼﺖMﺎتﻫﺎ ،ﺳ*ﺴﺘﻢﻫﺎی mﺎﺳﺨﮕﻮی ﺧﻮد;ﺎر و ﺗﺤﻠ>ﻞ دادەﻫﺎی رﻓﺘﺎری
…
…
ارﻫﺎ PﻫﺴŠﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﺠ:3ﻪ ﻣﺸWی را ﺑﻬﺒﻮد @Mﺨﺸﻨﺪ
.ﻣﺸ2Wﺎن از ﺟﻤﻠﻪ اﺑﺰ p
J
ﺑﺮای ﺗﺤﻠ>ﻞ رزوﻣﻪﻫﺎ ،ﭘ*ﺶ J
ﺑﯿ_ ﻋﻤﻠ•ﺮد ;ﺎرﮐﻨﺎن و
ا•ﺴﺎ Pﻫﻮﺷﻤﻨﺪ** :از** 5.
ﺷﻨﺎﺳﺎ AI Pﻣﺪﯾ23ﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ
p
•
آﻣﻮز‘ اﺳﺘﻔﺎدە @ﺷﻮد
.ﻧ>ﺎزﻫﺎی
ﻣـﺰاYﺎی اﺳــﺘﻔﺎدە از ﻫـﻮش ﻣــﺼﻨﻮ ,در ﻣــﺪﯾ23ﺖ
بهکارگیری هوش مصنوعی در مدیریت مزایای متعددی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
**کاهش هزینهها** :با اتوماسیون فرآیندهای تکراری و کاهش نیروی انسانی ،هزینههای عملیاتی کاهشمییابد.
میتواند بسیاری از خطاهای ناشی از اشتباهات انسانی ** -**: AIافزایش دقت و کاهش خطاهای انسانی
را کاهش دهد.
**سرعت باال در تحلیل دادهها** :سیستمهای هوشمند قادرند در مدت زمان کوتاهی حجم عظیمی ازاطالعات را پردازش کنند.
میتواند با تحلیل چندجانبه دادهها ،تصمیمهای پیچیده و ** -**: AIپشتیبانی از تصمیمگیریهای پیچیده
استراتژیک را بهبود بخشد.
**انعطافپذیری باال** :این سیستمها میتوانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و پاسخهای متفاوتیدر موقعیتهای مختلف ارائه دهند
.
ﭼـﺎﻟـﺶﻫـﺎی ﭘ>ﺎدەﺳــﺎزی ﻫـﻮش ﻣــﺼﻨﻮ ,در ﺳـﺎزﻣـﺎنﻫـﺎ
ﻋﻠﯽرﻏﻢ ﻣﺰاﯾﺎی ﻓﺮاوان ،ﭘﯿﺎدهﺳﺎزی ھﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ در ﺳﺎزﻣﺎنھﺎ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶھﺎﯾﯽ ﻧﯿﺰ ھﻤﺮاه اﺳﺖ:
**ھﺰﯾﻨﮫھﺎی اوﻟﯿﮫ ﺑﺎﻻ** :راهاﻧﺪازی ﺳﯿﺴﺘﻢھﺎی ھﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻧﯿﺎز ﺑﮫ ﺳﺮﻣﺎﯾﮫﮔﺬاری اوﻟﯿﮫ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﮭﯽدارد.
،ﺳﺎزﻣﺎنھﺎ ﺑﮫ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎﻧﯽ ﺑﺎ داﻧﺶ ﻓﻨﯽ ﺑﺎﻻ** - AIﻧﯿﺎز ﺑﮫ ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺘﺨﺼﺺ** :ﺑﺮای ﺑﮭﺮهﺑﺮداری از
ﻧﯿﺎز دارﻧﺪ.
**ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن در ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮ** :ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﮫ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻓﻨﺎوراﻧﮫ ﻧﮕﺮاﻧﯽ داﺷﺘﮫﺑﺎﺷﻨﺪ.
**ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺧﻼﻗﯽ و ﺣﺮﯾﻢ ﺧﺼﻮﺻﯽ** :اﺳﺘﻔﺎده از دادهھﺎی ﺷﺨﺼﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﻧﻘﺾ ﺣﺮﯾﻢ ﺧﺼﻮﺻﯽ وﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت اﺧﻼﻗﯽ ﺷﻮد.
**رﯾﺴﮏھﺎی اﻣﻨﯿﺘﯽ** :ﺳﯿﺴﺘﻢھﺎی ھﻮﺷﻤﻨﺪ در ﻣﻌﺮض ﺣﻤﻼت ﺳﺎﯾﺒﺮی ﻗﺮار دارﻧﺪ ﮐﮫ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎﻋﺚ.اﺧﺘﻼل در ﻓﺮآﯾﻨﺪھﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺷﻮد
ﻧـﻤﻮﻧـﻪﻫـﺎی ﻣـﻮﻓـﻖ ﺟ J
ـﻬﺎP
را بهصورت گسترده در AIسازمانها و شرکتهای پیشرو جهانی استفاده از
برنامههای مدیریتی خود پیادهسازی کردهاند:
برای مدیریت زنجیره تأمین ،پیشنهاد محصوالت و بهینهسازی ** - AIآمازون** :از
انبارها استفاده میکند.
**گوگل** :با استفاده از یادگیری عمیق ،جستجوی هوشمند و تحلیل رفتار کاربران.را ممکن ساخته است
این شرکت در تحلیل دادههای پیچیده و ارائه راهکارهای Watsonپلتفرم - **IBM**:
مدیریتی نقش مهمی دارد.
**نتفلیکس** :با تحلیل الگوهای تماشای کاربران ،محتوای پیشنهادی را به شکلهوشمند ارائه میدهد.
میتواند منجر به بهبود عملکرد AIاین مثالها نشان میدهند که پیادهسازی موفق
.و سودآوری سازمانها شود
ـﺄﺛ Wﻫـﻮش ﻣــﺼﻨﻮ ,ﺑـﺮ ﺳـﺎﺧـﺘﺎر ﺳـﺎزﻣ JـﺎP
ﺗ U
ھﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻧﮫ ﺗﻨﮭﺎ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ،ﺑﻠﮑﮫ ﺑﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد .ﺳﺎﺧﺘﺎرھﺎی
ﺑﮫ ﺳﻤﺖ AIﺳﻨﺘﯽ ﮐﮫ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﮫی ﺳﻠﺴﻠﮫﻣﺮاﺗﺐ و ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮیھﺎی ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺑﻮدﻧﺪ ،ﺑﺎ ورود
ﺳﺎﺧﺘﺎرھﺎی ﭼﺎﺑﮏ ،ﭘﻮﯾﺎ و ﺗﺤﻠﯿﻞﻣﺤﻮر ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ .در ﭼﻨﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎرھﺎﯾﯽ:
ﻣﺪﯾﺮان ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﺤﻠﯿﻞﮔﺮ و راھﺒﺮدی دارﻧﺪ ﺗﺎ ﻧﺎظﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ. ﻓﺮآﯾﻨﺪھﺎی ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی ﺑﮫ ﺻﻮرت دادهﻣﺤﻮر و ﺑﺮ اﺳﺎس اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢھﺎی ھﻮﺷﻤﻨﺪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. -.ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ ﺑﺨﺶھﺎ ﺑﮭﺒﻮد ﯾﺎﻓﺘﮫ و ھﻤﺎھﻨﮕﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮی در ﺳﺎزﻣﺎن ﺷﮑﻞ ﻣﯽﮔﯿﺮد
آﯾـﻨـﺪە ﻣــﺪﯾ‹^ﺖ (ـﺎ ﻫـﻮش ﻣـﺼﻨﻮB
J
ﺳﺎزﻣﺎJ U P
Mﺎ •
ﻧ Wدﺳﺘﺨﻮش
ﭘ*”ﻓﺖﻫﺎی ﻣﺪاوم در زﻣﯿﻨﻪی ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮ ،,آﯾﻨﺪەی ﻣﺪﯾ23ﺖ
ﺗﻐﯿ… Wا Pاﺳﺎ‘ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ .در ﺳﺎلﻫﺎی ﭘ*ﺶ رو اﻧﺘﻈﺎر @رود:
U
ﺳ*ﺴﺘﻢﻫﺎی ﺗﺼﻤ>ﻢYﺎر ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺟﺎYﮕ—2ﻦ ﻣﺪلﻫﺎی …ﮔWی ﺷﻮﻧﺪ.
ﺳﻨ_ ﺗﺼﻤ>ﻢ U
JU
ﮔWد.
ﺗﻌﺎﻣﻞ ا•ﺴﺎن وﻣﺎﺷ Vدر ﺳﻄM šﺎﻻﺗﺮ ﺷ™ﻞ U
…
…
اﻫWی اﺳWاﺗ•2ﮏ و ﺧﻼﻗ>ﺖ ﺷﻮد ﺗﺎ اﺟﺮای ﻋﻤﻠ>ﺎت.
ﻧﻘﺶ ﻣﺪﯾﺮان ﺑ*ﺸ Wﻣﻌﻄﻮف Mﻪ ر ž ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ Mﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ Pاﻧﻌﻄﺎفmﺬﯾﺮ ،ﻧﻮآور و Jﻣﺒﺘ_ ﺑﺮ ﻓﻨﺎوری ﺗ ﺪYﻞ ﺷﻮﻧﺪ.
p
ﮔPی
ﻧ&Žﺠﻪ J
J
ﺳﺎزﻣﺎM Pﺎﺷﺪ .اﯾﻦ
در ﻣﺠﻤ£ع ،ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮ@ ,ﺗﻮاﻧﺪ اﺑﺰاری ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﺑﺮای ﺗﺤﻮل در ﻣﺪﯾ23ﺖ
ﮔWی ،آﯾﻨﺪەی
ﻓﻨﺎوری Mﺎ اراﺋﻪ راﻫ™ﺎرﻫﺎی ﻧﻮآوراﻧﻪ ،اﻓﺰا¤ﺶ ﺑﻬﺮەوری و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﺗﺼﻤ>ﻢ U
¦
ﮔWی ﻣﺆﺛﺮ از آن ﻧ>ﺎزﻣﻨﺪ آﻣﺎد§ ﺳﺎزﻣﺎن¥ ،ﻣﺎYﻪﮔﺬاری
ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ را ﻣﺘﺤﻮل @ﺳﺎزد .اﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺮە U
…
…
درﺳ_ از
ﻫﺎ Pﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ Mﻪ
AIﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و ﺗﻮﺟﻪ Mﻪ ﻣﻼﺣﻈﺎت اﺧﻼ© و اﺟﺘﻤﺎ ,اﺳﺖ .ﺳﺎزﻣﺎن p
.اﺳﺘﻔﺎدە ﮐﻨﻨﺪM ،ﺪون ﺷﮏ در رﻗﺎMﺖﻫﺎی آﯾﻨﺪە ﭘ*ﺸﺘﺎز ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد