ورد
آموزشسایر

نمونه سوال عربی2 پایه یازدهم رشته تجربی و ریاضی شهرستان درگزین دیماه 1402 تعداد 18 سوال

توضیحات دانلودفایلword نمونه سوال عربی2 پایه یازدهم رشته تجربی و ریاضی شهرستان درگزین دیماه 1402 تعداد 18 سوال نسخه قابل ویرایش ویژه دبیران ودانش آموزان تیزهوش مناسب جهت طراحی سوال و افزودن به آرشیو نمونه سوالات تعداد صفحات :2 اِنتَخِبِ التّرجَمَه الصَّحیحَه: 1) وکان بینهم طالب مشاغِب یلتفتُ إلی الوراء عندما یُدرِّ سُ المعلّم. الف) و میان آنها دانش آموز فتنه انگیزی بود که هنگامی معلم درس میداد به پشت برمیگردد. ب) و میان آنها دانش آموز شلوغ کننده ای بود که هنگامی معلم تدریس می کرد به پشت برمی گشت. 2) یا أیِها الّذین آمنوا لا یَغتَب بعضُکم بعضا. الف) و ای کسانی که ایمان آوردید نباید قومی قوم دیگر را مسخره کنند. ب) و ای کسانی که ایمان آوردید قومی قوم دیگر را مسخره نکنید.

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
بت سار سوالات متحانات داخلی شهرستان درگزین دی ماه 1۳۰۲ سوالات امتعان درس : عرب 15 تاريخ استعان: ‎7501-١‏ ‏.نام وقام خانوادكى مدت امتععان: .8 دقيقه باه رشته بزدهم رياضى وتجربى. ساعت تام آموزشگاه نام و نام خاتوادكى ديير تعره يه مدا انمره به حروف: ‎es‏ ‏وديف سوالات الف) مهارت وازه شناسى (8/5) ريم الكلمات التى ‎BS as‏ ‎oes) 4‏ )0 "إن تتقواالله يجعل لكم فرقااً . ‎sea oe aed ght 0 > aa gilt‏ ) أكتب فى الفراغ الكلفقين الفترادفتين و الکلمتین الفتضادثين: 1 كلمات: (الإتم- غشونة- نب- حَسْنَ- لين- غداوة) الف سم = 3 @ 3 ‎POMS]‏ ‏الف ‎Sate Suvl Sete iy Sein Syn Sgt Sac‏ عشراء | |أكتب قفرة أوجم الفلفتين: ‎-١‏ مفرد السراويل ‎(١‏ 0 جمع:القطريد 2 مهارت ترجمه به فارسى١‏ 8/5 تمره) ترجم هذه الجقل. الف) قال له سقراط :تكلم حتى راک ۵/۰ ‎fe ae le jab aay is le‏ ج) فر ثم تكلم تسلم من الألل. ‎٠‏ ‏ذ) وقد ببلغ ارتفاع بعض الاشجار أكثر من مثة مثر. ۱۵/۰ © | و) رتنا آمنا واغفر لنا وارحمنا وأنت خير الراحمين. 1۵/۰ ن) قد قال على(ع) أكبر العيب أن تعيب ما فيك. 1۵/۰ *) و للطالب ‎aT‏ من لا يستمع إلى الدرس جیدا رشب فی لامتحان.+/۱۷۵ دامهسوالات در صفحه دوم ‎aay‏ امه سوالات صفحه دوم os wr 1

صفحه 2:
1 " sen ae hal ‏وکانبينهم طالب مشاب یتفت إلى الوراء عندما يد سن المعقم.‎ ۲ الف) و ميان آنها دانش آموز فتنه اتكيزى بود كه هتكامى معلم درس ميداد به يشت برميكرده 5 ب) و ميان آنها دائش آموز شلوغ كننده اى بود كه هنكامى معلم تدريس مى كرد به يشت برمى كشت 5 ‎gal cal‏ بعشكم بعضا. الف) و ای کسانی که یمن آوردید تباید قومی وم دیگر را مسخرهکنند.5 ب) وای کسانی که یمان آوردیدقومیقوم دیگر را مسخره تکنید.5 کل الفراقات فی الترجقهالفرسه: ‎-١‏ الفتكلمُ ‎(igs tgs any Sint‏ كوينده با سخنش. اسخن يكوبيد ]- وماثنفقوا من خير ‎i 5‏ .بس به راستى خداوتد به آن آكا. ۴-رایث أفراسا كانت الافراس جنب صاحببها. ‎ ‏ارا هدم اسب ها کنر صاحبشان بودند مهارت شناخت و كاريرد قواعد (8/1 نمره) ترجم الكلمات التى تحتها حط ‎ ‎ ‏الف) ما ‎ES‏ فى سفرة علمية ( ‎al a‏ فحشن خلفیر ‏جا دوم ‎(ait‏ ‏دا لا تعصی آوامر از 2 ‏وا ستسکل هدفا ( 2 الا تبتعدوا عن عیلی( ‏الف) عین الجوات اشحیح: ‏۱ الستوة لوح آمام الاب ‎Sash 5. Seis,‏ اله سكينتة على رسوله. انزن5 ‎Sue Soe‏ ‏جذى لا........... بعض ذكوياته. ‎Bi om‏ بك ‏عنين اسم المكان فى هاتين العبارتين: ‎Sal‏ المطعن فى هذا الشارع. ب)يستخدمٌ المهندسون عمالا فى المصائع....... ‏ين اسم التفضيل فى العبارات التالية و ترجمه: ‏الاب اجلوس ‎pal‏ الم با اسم التقضيل. 7 ‏لب القدر غير من أل شهر 7 أسم التفضيل. ‎as‏ ‏أذكر محل الإعرابى للكلمات التى تحتيها خطا: ‎coca gid ge‏ 5 ینس ‏؟ من غلنت شهولة عفله فههوشرٌ من اليهائع. عفل: اليهاه........... ‎uk gz‏ الشرط فى جملة الاولى و جواب الشرط فى الجملة ای ترجم الجملتيي: ‏١-و‏ من يتوأفل على الله فهو حسبّة. ‏ فعل الشرط: توجمه ‏۲-تن بقیعلی تلد الاخرین نخشر و نتم:.. فعل جواپ لشوط ‏اترجمه: ‏آدامه سوالات صفحه سوم ‎ ‎oe ‎on ‎on ‎5 ‎ae ‎on ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
مجموع سوالات صفحه سوم عبن اسم الفاعل و اسم القفعول و اسمّ ‎AAI‏ se doy Siw ‏الفزارعون لحماية تحاصیلهم‎ pada ‏ترجم الكلمات التى تحتها خط حسب قواعد لععرفه و نکره‎ ‏مجيب.‎ ge ‏المصباح فى زجاجة. ۲-سمعت‎ Lay) مهارت درک و قهم(۳ تمرم ضع فى الفراغ ‎(GU ga RNS‏ ‎RNY haa‏ ۲المیدلی ۰ ‎GID a‏ #المواضفات الف ‎sil‏ ليس حيا. ‎PME Jill pS ‏:هو‎ 7 ‏ع صفاث أحد أو شى.. ‏م الجمع و الدوران حول شى» ‎REM ge cal ‏التالى‎ Gall ‏ذهب مهران مع آسرته آلی السو و إشترى القميض من متججر. كان له أسعار غالية و قال لصاحب المتجر؛ ری آرخص من هنا. ‎lady gb J‏ السماز مسب نوات و لکن آعطتیبمد التغفیتی غمسد و سیعون لاف ول ذهب ‎all Jy gala i Sl iy pal gw Soke‏ ‏اس ‎oh san (ll me gel‏ السوق مساء ۰ ب) ذهب مهران ی السوق هبات -لماذا إختلف سعرٌ املاب ؟. ‎ ‏> ین قب مهران دارع ؟-ترجم العدد تحته غط قی انش مهارت مكالمه [۵ زب الكلمات و أكتب سوالاً و جواب. ‎Stead ban lb sel‏ السول. ‎٠‏ الجواب ‎ ‏قمر ‎es ‎5 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

باسمه تعالي سؤاالت امتحانات داخلی شهرستان درگزین دی ماه 1402 سؤاالت امتحان درس :عربی ()2 نام و نام خانوادگي ............................ : پایه /رشته تحصیلی :یازدهم ریاضی و تجربی نمره به عدد: تاريخ امتحان: مدت امتحان : ساعت شروع : نام آموزشگاه : 1402 /10 / 60دقيقه نام و نام خانوادگی دبیر : نمره به حروف: امضاء ردیف نمره سواالت الف) مهارت واژه شناسی ()5/2 1 2 َترَکلا مّجلماِت اَلتی َتحَت ها َخ َط : -1إّن اهلل تّو اب رحیم () ............................ -3فوافق المعلُم )..................................( . 4 -3أن نبتعد عن الُع جِب ()................................ ُاکُت ب فی الَفراِغ الکلَم َت یِن الُم ترادفَت یِن و الَک ِلمَت یِن الُم تضادِنیّت: کلمات( :اإلثم -خشونةَ -ذنبَ -خ ِش َن -لینَ -ع داوة) الف) ....................... =....................... 3 -2إن تتقوا اهلل یجعل لکم فرقانًا () ............................ َع ِنّی الَک ِلَم ه الغریَب ه فی الَم عنی: الف) الَب ذر الّن وی الُج ُز ر 1 ؛ 5/0 ب) ....................... ≠ ....................... الُّلب ب) سیاج ُأکُت ب ُم فرَد أو َج مَع الَک لَم ـتیِن : -1مفرد:السراویل ) ............................( : آالف ِمئات عشرات جمع :الَم طر) ............................(: 5/0 5/0 مهارت ترجمه به فارسی( 5/6نمره) َترِج م هذه الُج َم َل . الف) قال له سقراطَ:تَک َکارأ یتح مّل5/0. ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ ب) عاِلم ُینتَف ُع ِبعلمه خیٌر ِمن ألف عابٍد 5/0 . ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ج) فِّک ر ثَّم تکَت مّلسلم من الِللّز5/0 . ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... د) وقد یبلغ ارتفاع بعض االشجار أکثر من مئة متر75/0 . 5 ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... و) رّبنا آمنا واغفر لنا وارحمنا وأنت خیر الراحمین75/0 . 5/4 ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ن) قد قال علی(ع) أکبر العیب أن تعیب ما فیک75/0 . ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ه) و للطالب آداٌب من ال یستمع إلی الدرس جیدا َیرُس ب فی االمتحاِن 75/0. ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ادامه سواالت در صفحه دوم ردیف ادامه سواالت صفحه دوم نمره ِانَت ِخ ِب الَجرّتَم ه الَّص حیَح ه: )1وکان بینهم طالب مشاِغب یلتفُت إلی الوراء عندما ُیدِّر ُس المعّلم. 6 الف) و میان آنها دانش آموز فتنه انگیزی بود که هنگامی معلم درس میداد به پشت برمیگردد. ب) و میان آنها دانش آموز شلوغ کننده ای بود که هنگامی معلم تدریس می کرد به پشت برمی گشت. 5/0 )2یا أِیها اَی ال اونمآ نیذّلغَت ب بعُض کم بعضا. الف) و ای کسانی که ایمان آوردید نباید قومی قوم دیگر را مسخره کنند. ب) و ای کسانی که ایمان آوردید قومی قوم دیگر را مسخره نکنید. َک ِّم ِل الَفراغاِت فی الَجرّتَم ِه الفارسَّیه: -1الُم تکِّلُم ُیعَر ُف بکالمه (تکُت اومّلعَر فوا) گوینده با سخنش.............................................سخن بگویید .............................................. 7 5/1 -2و ماُتنِفقوا من خیٍر فاَّن اهلل به علیٌم . و .........................از خوبی ...........................پس به راستی خداوند به آن آگاه است. -3رأیُت أفراسا کانت االفراس جنب صاحبها. ............................را دیدم ....................... .اسب ها کنار صاحبشان بودند. مهارت شناخت و کاربرد قواعد ( 5/7نمره) َترِج م الَک ِلماِت التی َتحَت ها َخ ط: 8 ب) الّلهَّم فحِّس ن ُخ لقی( )............................................. )............................................. اهللتعالي( الف) ما شارکُت فی سفرة علمیة ()............................................. ج) قد حَی ال نأ)د ) (.............................................یلاعت هللا مّر د)أن ال َیعصَی أوامر اِهلل( )............................................. و) سُی سُلّج هدفا) .............................................( : ز)ال تبتعدوا عن عینی()............................................. الف) عَجلا نّیواَب الَحیحّص: 9 -1السّب ورة لوح أمام الطُی .هیلع .............باّلکَتُب  أنزَل  ............... -2اُهلل سکینتُه علی رسوله. جِذ ضعب ...................ال یّدکَر یاته. 10 ُتکَتُب  َینزُل  َیغرُس َع ِنیترابعلا نیتاه یف ناکملا مسا نّی: الف)رایُت المطعَم فی هذا الشارع....................... . َع ّی ن اسم التفضیل فی العبارات التالیة و ترجمه: 11 -1أَه ُّم اآلداِب الجلوس أمام المعِّلم بأدٍب . -2لیلة القدِر خیٌر ِمن ألف شهر. 12 ُ-1ح سُن الُخ لِق نصُف الِنیّد. َ-2م ن غلَب ت شهوُتُه عقَله فهو شٌر ِمن البهائِم . یتذُرّک ُکِت َبت نِّز ل ب)یستخدُم المهندسون عماال فی المصانع................. . اسم التفضیل ..................ترجمه ..................... ُح سن.............................: عقل.............................: الّد ین............................: َ-2م ن بقی علی تقلید اآلخرین َیخَس ر و َینَد م: ترجمه: .................................... ...................................................................................................................................................................... ادامه سواالت صفحه سوم 5/0 1 1 البهائم............................: َع َنّی فعل الشرط فی جملة االولی و جواب الشرط فی الجملة التالیة ُثَّم ترجم الجملتیِن : ترجمه............................................................................................................ : فعل الشرط.................................... : -1و َم ن یتوِهللا یلع لّک َفهَو حسَب ُه . فعل جواب الشرط: 75/0 َینِب ُت اسم التفضیل ....................ترجمه..................... ُأذکر محل اإلعرابی ِللکلمات التی تحتها خّط : 13 5/1 5/1 ردیف 14 15 سواالت صفحه سوم َع َمسا نّی الفاِعل و اسَم الَم فعوِل و اسَم الُم باِلغه ، الف)َیستخدُم الُم زاِرعوَن لحمایة َم حاصیلهم. نمره 75/0 ب)إَص لجر هّنٌراّب ترجم الکلمات التی تحتها خط حسب قواعد المعرفه و نکره: -2سمعُت صوتًا عجیبا........................... . -1وضعُت المصباح فی زجاجٍة ......................... . 5/0 مهارت درک و فهم ( 3نمره) َض ع فی الفراِغ الَع َد َد الُم ناِس َب َ( .کلَم تاِن َز اِئَد تاِن ) .1الُم حیط 16 .2االلتفات .3الصیدلی الف) ...................................اّلذی لیس حیا. .4الَم یت .5االلتفاف .6المواَص فات 1 ب) ...................................هو بحر کبیر ُیعادُل ُثلَث االرِض . ج) ...................................صفاُت أحٍد أو شیٍء. د) ................................... الٍءیش لوح نارودلا و عمجّت. إقرا النّص التالی ثَّم أجب عن األسئلة: ذهَب مهراُن مع أسرِته ألی السوِق و إشتری القمیَص من َم تَج ر .کان له أسعار غالیة و قال لصاحِب المتجِر :أریُد أرخص ِمن هذا .فقال سَی یدّیختلُف األسعاُر حسب النوعّی ات و لکن أعطنی بعد التخفیض خمسة و سبعون آالف .و ثَّم ذهب 17 مهراُن مع أسرته بعد السوِق إلی مطعٍم لتناوَل العشاء. -1ما هو الصحیح حسب النص :الف) ذهب مهران إلی السوق مساء ب) ذهب مهران إلی السوق صباحا 2 -2لماذا إختلف سعُر المالبَس ؟ -3أین ذهب مهران مع أسرتِه ؟ -4ترجم العدد تحته خط فی النّص : 18 َر ِبّت الکلماِت و ُأکتب سواًال و جوابًا: مهارت مکالمه ()5/0 إلی/یذهُب َ /م ن /الِنهائی /هدفًاُ /یسِّج ُل ِ /من/؟ السوال......................................................................:؟ مجموع 5/0 الجواب..................................................................: 20
12,000 تومان