ورد
آموزشعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسیعلوم انسانی و علوم اجتماعی

طرح درس علوم اجتماعی پنجم دبستان درس اول صفحه 2 تا 6 موضوع: من با دیگران ارتباط برقرار می کنم بصورت word

توضیحات دانلودفایلword طرح درس علوم اجتماعی پنجم دبستان درس اول صفحه 2 تا 6 موضوع: من با دیگران ارتباط برقرار می کنم بصورت word قابل ویرایش ویژه دبیران ودانش آموزان مناسب جهت افزودن به آرشیو طرح درس ها تعداد صفحات :2 اهداف جزئی و رفتاری افرادی که با آنها در ارتباط هستند را مشخص کرده و سطح ارتباط را بیان کنند دلایل برقراری ارتباط با افراد پیرامون در زندگی را شناخته و نتیجه عدم ارتباط را بدانند چند نمونه از حقوقی که در برابر افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بدانند هنگام گفت و گو به رعایت اصول و آداب گفتگو تاکید کنند. حریم شخصی را درک کنند

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
دهیم که تعجب کرده یم در آخر با مرور و جمع بندى ناهميت ارتباط و آداب ككفت و و رین کرده و بر اين مساله يا قشار كنيد. کاربرگ شباره [ انجام قعاليت هاي کتاب. یه ها از ‎LE FUP‏ كن زند كى آنها دارد بكوييد» بانتوميم از بازى هابى ست" دربن بچه ها متداول ست بجه هارا به جند ككروه تقسيم كنيد وهر يك وازه أى رابه صورت ‎SESE ST SE ST Sy‏ F ‏صفحه ۲ کمک بزرگی به شناخت نحوه ارتباط با دیگران می کند که از بچه ها خواهید با همکری و‎ peas eee ‏از بچهه‎ Se Oe ‏ص‎ ‏در كام بعدى انواع ارتباط بررسى مى شود. ابتدا در بررسى ارتباط كلامى يعنى ارثباطى همراد با‎ ‏صحبت کردن و گوش دادن«می پرسیم که اگر کسی برای شما صحبت کنید “شما جه رفتارى بايد‎ ‏کید یچ خی وه ریک وج دی روز هم هگ‎ ‏فا خر وف دادن وق نکردن مت های لو و نب‎ ان ل این یی تبعز از بخش های گفت و گو صحبت کردن است می پرسیم هنگام صلبت چه چیزهاییباید رمایت شود قاف رسيذة به لحانت اسول سيت "لد سكن سراف مالي کردم مور تخاب زان اسب میت واستفاده از کلمت وبا سي ‎eae oe‏ لج بان ارو مهف قرب ره عارات من هو مود لصل شا ‎mas ib to‏ شخصي ياه مورت برستي و وى ةر تند مقس ‎ee Seely SRS‏ مط ‎Se‏ سبس ب فرود بد اجام كب ملا اب لجار وله ‏لج )معي هرس ماد عرع بایمک کز یز آن که یز هید ماش ‎on‏ شب سوت و قاس درکن یو عبر کم ام رم ودر جمع بندى نظرات انتقال ييام بدون كلام و ارتباط غير كلامي را مطرح و بررسی می کنیم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

موضوع :من با دیگران ارتباط برقرار می کنم نام درس :مطالعات اجتماعی اینکه در بسیاری موارد با تکان دادن سر به نشانه تایید و یا حالت چهره بدون کالم نشان می دهیم که تعجب کرده ایم آشنایی با انواع ارتباط کالمی و غیر کالمی موثر و رعایت مسئولیت های رفتاری نسبت به دیگران اهداف کلی در آخر با مرور و جمع بندی٬اهمیت ارتباط و آداب گفت و گو را بیان کرده و بر این مساله پا فشاری باکنید. آنها در ارتباط هستند را مشخص کرده و سطح ارتباط را بیان کنند دالیل برقراری افرادی که ارتباط با افراد پیرامون در زندگی را شناخته و نتیجه عدم ارتباط را بدانند اهداف جزئی و چند نمونه از حقوقی که در برابر افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بدانند هنگام گفت و گو به رعایت اصول و آداب گفتگو تاکید کنند .حریم شخصی را درک کنند رفتاری فعالیت پیش از تدریس ارزشیابی ارائه درس کاربرگ شماره 1 انجام فعالیت های کتاب پرسش گروهی شرکتهادرازبحث پاسخ زندگی آنها دارد بگویید ٬پانتومیم از بازی هایی است نقشیوکه در ارتباط و اهمیت برای بچه که در بین بچه ها متداول است٬بچه ها را به چند گروه تقسیم کنید و هر یک واژه ای را به صورت حدس کنند و غیرباکالمی بزنندرفتار است ارزشیابی در طوالنی مدت مد نظر است تغییر در بقیهکه درس اجراهدف توجه به مفهوم تنهایی و اینکه با هیچ کس دوست نباشیم و ارتباط نداشته باشیم را بیان کنید و نظرات بچه ها را بپرسیداهمیت ارتباط با دیگران را بررسی کنید و بپرسید که با چه کسانی در ارتباط هستند نمودار صفحه 2کمک بزرگی به شناخت نحوه ارتباط با دیگران می کند که از بچه ها بخواهید با همفکری و گروهی آن را بررسی کنند در گام بعدی انواع ارتباط بررسی می شود .ابتدا در بررسی ارتباط کالمی یعنی ارتباطی همراه با صحبت کردن و گوش دادن٬می پرسیم که اگر کسی برای شما صحبت کنید ٬شما چه رفتاری باید داشته باشید و شنونده چه نکاتی را باید رعایت کند که در اینجا هدف رسیدن به احترام به گوینده کالم با خوب گوش دادن و قطع نکردن صحبت های او و ...می باشد در مقابل آدابی که شخص گوینده باید رعایت کند را بررسی می کنیم که با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های گفت و گو صحبت کردن است می پرسیم هنگام صحبت چه چیزهایی باید رعایت شود که هدف رسیدن به رعایت اصول صحبت کردن مانند صدای متناسب ٬مطرح کردن روشن منظور٬اتنخاب زمان مناسب صحبت و استفاده از کلمات مودبانه است. سپس می پرسیمکه اگر کسی بدون اجازه وارد خانه شما شود یا دفترچه خاطرات شخصی شما را بخواند عکس العمل شما چیست؟ با ادامه گفت و گو٬مبحث حریم شخصی را به صورت پرسش و پاسخ مطرح کنید و اهمیت احترام به حریم شخصی را برای آنها توضیح دهید و ناپسند بودن کنجکاوی در زندگی شخصی دیگران را با مثال های مختلف مطرح کنید سپس با گروه بندی انجام شده فعالیت کتاب را انجام دهند در اینجا با مطرح کردن انواع حالت های چهره می خواهیم بدانیم که اگر کسی بدون آن که کالمی بگوید چهره اش حالت تعجب٬خنده٬غصه دارد شما چه درک می کنید و نظر هر کدام را می پرسیم و در جمع بندی نظرات انتقال پیام بدون کالم و ارتباط غیر کالمی را مطرح و بررسی می کنیم

12,000 تومان