صفحه 1:
درسنامه درس انگلیسی پایه هفتم
صفحه 2:
نموم چوپ وم چوپ و چوپ وچ وچ چپ و و وچ ویو وچ چوپ چپ و چوپ پ یبا
ده ء هس
كارى از دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی به آموزش زبان انگلیسی - دوره اول متوسطه
به درس پنجم . خوش آمدی.
در صفحه بعد با اهداف درس پنجم و انتظارات ما از یادگیری شما آشنا خواهی شد. در
ادامه ابتدا با لغات درس آشنا شده و پس از آن به مکالمه و سایر بخشهای درس
پنجم خواهیم پرداخت.
1
ی رز و یا ی یم ی ی ی زیخ وی یی ما وی نی ی ره تم ی یی ی وم ی یا هل
Seca: خی ی ی ی ی ی ای جع ی یی ی ای یت رح ی وه ات مت اد
صفحه 3:
eT بو ویو ویو ویو و وچ و وچ ویو و و ویو و وچ و و وچ و و وچ پیب
| سيت ايه
4# أشنابى با تحوه برسش ظاهر فراد (آن فرد ظاهرش جكونه انث
* آشنابی با یک سری از صفات توصیك اهر( قد لد کوته مین و
© أشتابى با كلما مرتبط به یی (۲۱لنت)
ll با ترکیب صفت و اسم ( رتك + نوع لباس»
۲,۱, تشخیص صدا نحوه گفتن و نوشتن سه حرف lly Shel
© أشتابى با نحوه برسش كلماتى كه اتكليسي أنها را نمودائيم.
از شما دانش آموز عزيز انتظار مى رود كه بعد از مطالعه اين درس:
.١ بتوانى ظاهراعضاى خانواده يا شخص دیگری را توصیف کنی وبا چگونگی پوشش شخص
را توضیح دهی.
. نام ۲۱ نوع مختلف لباس را بدانى و به كار ببرى.
. تونی رنگ ها را با نوعلباس ها ترکیب کنی و درباهشان صحبت کنی.
حروف ۵ ,1 را تشخیص داده صدای آنها را بشناسی و طرز نوشتن صحیح آنها را بدنی
oO
و بتويسى.
۵. بتوانیکلمهای که انكليسى آن را نمىدانى از معلمات يا شخص ديكرى بيرسى.
جقد رتوانستهاى به ه ركدام ا زاننظارات درس نزديك شوى. خودت را بسن و به خودت در جدول زير يس از
بايان يادكيرى امتياز بده ولى ”ا امتيا زكامل را تكرفتداى از تكرار و تمرين دست تكش
وقتى اين بخش را تعا مكردى دوباره به اين صفحه بركرد وبا علامت زدن دايردها( .. ) ببین
سلامت و شاد و بيروز باشى!
ی رز و یا ی یم ی ی ی زیخ وی یی ما وی نی ی ره تم ی یی ی وم ی یا هل
خرس ی ی ادخ یت دا جارد يت ويد بوسح ب تس ی ةع
۲
صفحه 4:
ویو ویو وی ویو چیه ویو
A Review of lessons 4 ۴ مروری بر درس
۱ میم ور ال معرفی تاره اش است با تم به قلعت وله شره فا هرن 8 مات مامیی را
‘This is a picture of a family.
Thies Maryan’ fay 8
Mohsen is
Maryamis ..
۲ در بفش مقرماتی با رگ ها آشنا شريم. آيا آنا ها ركاملا به يار راريرة ر ان بقش با مرا رتگی بلوی هر
کلمه رگ آن را مش گنیر
Black .1
Brown, .2
Red .3
4. Green
3
ی رز و یا ی یم ی ی ی زیخ وی یی ما وی نی ی ره تم ی یی ی وم ی یا هل
بر عرني اح ری ی یت دا ی ده ی ی هط
صفحه 5:
نموم ویو ویو و وچ چ و وچ و وب و و وم و و وه و و موه وم موه مپ چوپ پ بب ۲
1
1
;
New Words
=
Appearance
7, wae
Tall Sandals Short Sunglasses
ast سل (کفش راستی) ng عينى افتلى
*
ib
3
دز یز یی زا ا ع ا ع ع ع ع ع ی ی ما یی ای نی یی تم ی ی نی وم ی تا هل
باح ايح ی ی ی ی حا ی ی ی ای جع ی ی ی یت رن ی جع ی ی یه مت ی دز
صفحه 6:
ee eas ی و ی ی دا نی یج
‘Shoes
کفشها
رو و ویو ویو و وچ چنو ویو چوپ
Manteau
(ens Sa,
Suit
کت و شلوار
کت ودامن
Tshirt
پراهن آستن کوته
Shirt
10۳
Scart
روسری
Trousers
Cap
كله وليه حار
Jacket
کت
eee ety
صفحه 7:
توب ویو و ویو چوپ وی چوپ و و و چوپ وچ چپ پمپ
مکالمه — Conversation
به مکلمه صفحه ۲۸ کتاب میرسیم. در بخشهای قبل این درس با کمات مرتبط با ظاهر و لباس أشنا شدى.
با توجه هنم ین درس Ga (My Appearance) مىزنى كه موضوع مكالمه درجه بارداى باشد؟ درست
ععخیمن شخمو مین سعد
ابه تصوير نكاه كن.
۱ اين مكالمه در كجا اتفاق مىافتد؟.
فكر مىكتى اين افراد جه تسبتى با هم
؟. أنها درباره جه جيزى صحبث مىكتند؟
۴. شما معمولا رای مشخص کردن افراد در جمع از چه صفات ظاهری استفاده مکنی؟
در وفع این مکالمه در مدرسه افاق افتاده است و اولبا داتش آموز در جستجوی دبیرزبان مدرسه استد
2 حالاحين اين كه به مكالمه كوش مىدهى سعى كن جواب اين سؤالات را بيدا کنی
لد Father: Is That your English Teacher?
Student: No, my English teacher isthe tall man. He's wearing agra su.
He's over there.
Father: And which one is your math teacher?
Student: He's wearing a blue suit anda white shirt.
Father: Let's meet your English teacher first.
۷ پدر oh کدام معلم فزندش سول میکند؟
فرزند. معلم انكليسى خود را چگونهتوصیف میکند؟
* يدر هرياره كدام معلم ديكر فرزندش سوال مىكند؟
؟ فرزتده معلم رياضى خود را جكونه توصيف (oS ge
سعى كن دفعه أول فقط به فابل صوتى "كوش دهى. دفعه دوم با توجه به متن ص4 كتاب كه ابتجا امده به
مکالمه گوش کن و تلاش کن آن را بقهمی تما لمههیی که براق قهم این مکالمه ام است از قبلگفته
با دقت و مرور کلمات متوجه میشوی که معلم انگلیسی قدبلند است و کت وشلوار طوسی پوشیده:معلم
ریاضی نیزکت و شلوار یی و پیراهن سفید پوشیده استد
2
ليتع ی دز و یو ام ی میتی ی زیخ وی ی ی ما ع یا هل
eeu: رم ی ی جع ی ی هت مت ی دز
صفحه 8:
ووو و و وی چ و ویو ویو و و وچ وچ و و و ل
ابرلى درك بيشتر اين تمرين ابتدا سه موقعيت فرضى زير را در نظر كيريد
انفرض كنيذ كه ألبوم خانواذكىتان را به دوست خود برلى لولين بار نشان مى ذخيد لو میداد که شما ذو خواهر
دارید. و تامشان را هم می دان. اما نمیدند که کدامشان نرچس اسث که قدبلتد است و در عکس تیشرت سبزی
تن آگوهعی رنه
-Which one is Narjes?
و شما اينكوته ياسخ مى دهید:
-She's the tall girl She's wearing a green T-shirt.
ل فرض كتيم معلم جديدى به مدرسه شما أمده است ونام ايشان أقلى اميرى لست شمااشان که قد بلن لته
را نديده و تمىشتاسى. يس از دوست خود مى يرسى كه أقاى اميرى كدام است و مكالمه اى نظير ابن SBS
داشتد
Who is Mie Amiri?
-He's the tall man. He's wearing a blue suit.
؟افرض كنيد شما اسم خانم احمدى را از دوستان و همكلاسى هابتان شتيده ايد و مى خواهيد اين شخص را در أن
جمع تشخيص دهيد. كفنكوى زير شكل مى كيرد
-Who is Ms. ۵۴
She's the tall woman. She's wearing a black manteau.
خب با مرور مجدد رن ها و یم های لباس و پوشش این بخش بسیار آسان خواهد شد
0 هه sath tsk
Tall: abs
Short: قد كوتاه
Man: مرد.
Woman.
Boy پر
Gir. دختر
سک
۷
ی یز وی یا ی میتی زیخ وی ی ی من ع یا هل
باح ايح ی ی ی ی حا ی ی ی تیم ی یی ی ای رت رن ی ی جح ی هت مت ی دز
صفحه 9:
وب یروجچ ویو ویو و و وچ و چوپ و چپ چ و چوپ وچ و و وچ و و وچ چیپ با
حالابه فايل ضوتى كتاب مربوط به تمرين ١ (3 06868668 می ۲۹ گوش بده و این پرسش و پاسخ ها را با دوسنت
تمرين كن. اكريه او دسترسى تدارى برلى خودت افرادى فرضى را در نظر يكير واز ظاهر اقراد بيرس ومانتد نمونه
باسخ بده دقت كن كه دو جمله مى توانى بسازى يكى راجع به قد طرف مقابل و يكى هم راجع به نع لاس پوشیدن
نش
Whois We. Davo?
W's rs Lan?
Which ones oleh? || She’ the tal gi She's wea
Which nes Reza? | Hes the short boy He's wearing a white shit,
(در جمله دوم وازه 0681108 بهمعتای پوشیدن | پوشیده ست )
اتكرار و تمرين يادث ترط
تمرين دوم نيز يسيار شبيه به تمرين اول هستشن اما دو وأزه ديك به دامنه لغات ما اشافه م شود به كين
های زير تكاه كنيد.
بير young. slee old
4 حالا همینطور که بهمثن Ge ۳۹ توجه کامل داری دو با بهفایل صوتی هم گوش کن تا این لگو را خوب
توب ياد بكيرئ: بند أزانجام تمرين این قسمت حتما با دوستانت تمرين كن و از آن ها بپرس: اکربه هیچ
صورتی به دوستانت دسترسی نداری کسانی را که اطلاغتی دربرهشانداری در نظر بگیر. در ذهن خود از نان
ول وو ع ارح ون
‘Wiha te Ms, Lot? He's the old man. He's wearing a green jacket.
/ Who's Moa, Donesh? ‘She's the old woman. She's wearing a brown manteou. >
\Which one is Doroa? | She's the young gt. She's wearing o gray scarf.
‘Which one i your teacher? | He's the yaung men. He's wearing a blue su 7
"سس س۰ج ی
2
ی یز و وا ی یم ی ی ی و زیخ وی ع ع یا هل
ی ی ی ی ی ی ی ی تیم ی ی ی ای یت رح ی ی مه ات مت ی دز
صفحه 10:
حالا وقت تمرین است.
به مریم کمک کن که با توجه به شکل و توضیحات مکالمه +شخص مورد نظر را پا کند.
2. A: Which one is Mr. Hoseini?
B: He is the old man.
He's wearing white shirt,
1. A: Who is Mr. Lotfi?
B: He is the young man.
He's weating black suit.
3. Which one is Ahmad?
He's wearing.
He’
ی یز و یا ی ی میتی زیخ وی یی ما وی نی یی ره تم ی یی ی وم ی یا هل
صفحه 11:
۳۳
Geet th yep ch tl نمهب نقترم فر درسم ولق أو
دانش أموزان اتفاق مىافند در حاليكه به فايل صوتى كوش مىدهى سعى كن باسخ سوالهلى زير را بيدا كتى.
[Listen to the student and her teacher talking,
Student: Excuse me, teacher? What's ss in English? |
Teacher: Chador,
Student: And ss
Teacher: loves
Student and how do you spell them?
Teacher: C-H-A-D-O-R, ond 6-1-0-V-E-5,
5
انش آموز دراه چه کلمتی سول میکند؟
أو براى كرفتن ابن اطلاعات از معلمم خود از جه جملدلى استقاده مىكند؟
معلم در باسخ به و جه مىكويد؟
coal ty "بور" .و "رمش "را يه اليس تم ان وز عم فود یپرد
به مكالمه ياز هم كوش بده وبه تلفظ كلماتى كه سه حرف (10 , 1.1 ر 4 00) هر أنها به كار فته اسث توجه
os كلماتى ماتند 49 - 10065و - chador
Door
Bread
Lamp
Family
Rice
Car
۳
1
:
1
1
1
1
1
4
1
1
1
3
1
i
1
5
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ع
صفحه 12:
وب یروجچ ویو ویو و و وچ و چوپ و چپ چ و چوپ وچ و و وچ و و وچ چیپ با
می توانیدبهمتن مکالعه کتاب رفته و مثالهای بیشتری از اين حروف را پیداکنی.
حالا با نحوه توشتن و صدای آنها بیشتر آشنا میشویم.
8 iE 8
dt 1 ۳
Sag ASST MIN, Sede NAY ee | نیک هت وف
و اندازه حروف در خط زمینه کاملا دقت کن.
3
کلم یی را می شتا یک این رضه با لین مره و هبار رت پاش
مرف ور
از عبان نام Uf ebay هس تك دكا رفت say
أل ركلمهاى را نم رائى و هى فواه ىكسى اكلليسى OF را به شم ویر .از لين جمله استفاره م ىكنى.
What's..... in English?
که در فارسی چیزی معادل «به انگلیسی.... چی میشه؟؟» است.
1
ی رز و یا ی میتی ی زیخ وی ع ا یاه
a eS: ار ی ی از وي 2 جا مدي اي بد عع جر بويت ی ده ی ی هط
صفحه 13:
وب ویو و و ویو ویو ویو و و وچ وچ ویو و چپ چ و چوپ وچ و و وچ و و وچ چیپ با
4
در این قسمت دو مکالعه خواهی داشت که با توجه به مطالبی که میخوانی و میشنوی باید به
سوالها ياسخ بدهى. همان طور كه قبلا هم كفته شد. براى موفقيت در این قسمت به این دو نکته
اتوجه كن.
هميشه قبل از كوش دادن به مكالمه. هر جه به آن مربوط است را با دقت زياد بررسى كن. اين كار
اطلاعات زیادی را بای پاسخ گوبی به دستت میدهد.مثلا با توجه به جدول این قسمت میفهمی که
در هر مکالمه باید بهدنبال فهمیدن قد | لباس ها (color) 3, 9 (Height/ clothes) لباس افراد
باشی و اگر کلمات دیگری را نتوانستى بفهمى در اين قسمت اشكالى ندارد. باسخ درست به سؤالها
کافی است.
۲- به دنبال ترجمه این قسمت نباش. چون هدف این قسمت فهمیدن اطلاعات موردنظر در خلال یک
گفتگو است.
۳ پس از بررسی دقیق جدول می ۳۱ به این قسمت دوبار کوش کن و حین کوش دادن سعی کن
",770ل جوابهاى درست را بيدا كنى و علامت بزنى.
Color | ينا
Height
tall short suit T-shirt
ا ا لال
tal
۳ 0
© a © © زه
مىخواهى بدائى دقبقا جه جيزى را در ابن دو مكالمه شنيدداى؟
1 Which one is the librarian. پاسخ ها
spe م تسمه
He's the short one inthe brown suit titans 008
2.Whieh one is Mis, Amini?
She's the tall one in the black manteau.
۲
خی ی یمه ری یلامجا نی ی 1 1ك
صفحه 14:
۳
در این قسمت همان طور كه در جدول ص ١؟ موبينى بايد بر طبق دستورالعمل در يك كار گروهی با ۴ نفر
از همكلاسهايث صحبت كنى و جدول را با نام (Age) (Relationship) =: (Name) »
as) (height) كامل كنى. اكر به هيج طريقى به أثان دسترسى ندارى نامشان را تا جاب كه به خاطر
مى أورى در نظر بكير و سؤالت را به طور خيالى ولى با صدلى بلند از نان ببرس و از أنن درياره اعضاى خاتوادمشان
سؤال كن و به جا آنان با جملدهلى درست باسخ بده و سپس بر طبق جوايها جلى خالى را بر كن.
Your Who w that > کتلب راب TY ge ale cd ol 9
Your fiend: Which one? رس منت نی
١ وستصس لال يدلا عدن
خانوادداش كامل میکنی و آن را با لحن و Your friend: Het9/She's
تلفظ زيب اجرا مىكني!
اكر به هيج صورتى به هم كلاسىهايت دسترسى ندارى اين قسمت را به طور فرضى با دو دوستت كامل كن و أن را
أجرا كن ( مىتوانى با تغيير صدايت به جاى دوستانت هم ايقلى تقش كنى)
خب درس ينجم هم در اين جا به بابان رسيد. أفرين بر تلاش و دقت و يشتكارت!
هر يابان خودت را بسنج و به خودت امتياز يده هر قسمت را كه نياز به تمرين بيشتر دار با دقت شناسابى كن
هم وبرلى أنها وقت بكذار. حتما موفق خواهى بود
چقرر
3
v بس از پایان مطالعه و مرور. به اول این بفش, یعنی قسمت اهراف و انتطارات برو
به اهراف و انتغارات اين درس رسيرى. با تمرين هتما در هر قسمت امتياز عالى را فواهى
گرفت.
EN ویو وی ود ویر و و چ نو پ نو و و و و چی وچ و وچ چ وی و پچ یب
صفحه 15:
- کت
کاری از دبیرخانه کشوری کیفیتبخشی به آموزش زیانانگلیسی -دوره ول متوسطه
مه
SI تسم
به درس ششم. خوش آمدی.
ر صفحه بعد یا اهداف درس ششم و انتظارات ما از یادگیری شما آشنا خواهی شد. در
ادامه. ابتدا با لغات درس آشنا شده و پس از آن به مکالمه و سایر بخشهای درس
ششم خواهیم پرداخت.
جح ور کوج ات ی ای جر بویا ی مج رن ی یاو مدي تح وت سم مایت بات مزر
9
صفحه 16:
Rem a te eR ee TE و و وج و و و وم و و وچ و و وج وم و وی
آشتابى ب نحوه برسش مكان قرا كرفتن ديكران وكارى كه هر حال اجام آن
© آشتابى بابخش هاى مختلف خانه و GGT
:© آشبی با ایا مختلف (۲۰شی)
:© آشتابى بالفعال مرتبط با pa کرهایمختلف (Je)
© ايجاد توثابى تشخيص صداء نحوه كفتن و نوشتن عه حرف 6 نل ره
© أشتابى با نحوه درخواست تكرار مجدد كلماتى که نمی انیم
از شما دانش آموز عزیزانتظار میرود که بعد از مطالعه این درس:
.١ بتوانى مكان قراركيرى ساير اعضلى خانواده و يا كارى که در حال انجام آن هستند را
nt
۲. نام پخش های مختلف یک خانه را بدانی و به کر ببری
۳. نام یک سری اشیا جدید و افعال را ياد كرفته و بتوانى به كاربيرى.
۴. حروف 1 ,۷:۱ را تشخیص داده صدای آنها را بشناسی و طرز نوشتن صحیح آنها را بلد
باشی و بنویسی.
بتونی کلمهای که متوجه نشدی را.بهانگلیسی سوال بپرسی.
وقنى اين بخش را تعا م كرد دوباره به اين صفحه بركرد وبا علامت زدن دايرءها( ١. ) يبي
جقدر توانستهاى به ه ركدا مز اننظارات درس نزديك شوى. خودت را بسن وبه خودت در جدول زير يس از
بايان يادكيرى امتياز بده ولى ناعقي زكامل را تكرفتهاى از تكوار و تمرين دست تكشيع.
سلامت و شاد و پیروزباشی!
سس سس
0
۱
1
۱
4
4
۱
1
1
۱
i
۱
۱
۱
۱
i
i
۱
۱
i
۱
4
۱
i
۱
1
۱
۱
1
1
i
۱
1
i
1
1
۱
i
i
1
i
i
i
4
۱
۱
۱
1
۱
۱
۱
:
i
۱
۱
۱
i
i
i
4
۱
۱
i
۱
1
صفحه 17:
OE ره
1
1
1
4
1
i
1
1
1
1
1
1
۲
1
( AReview of lessons5 ۰. ۵ مروری بر درس
میا در حال تکمیل جدول رنگ ها است و متاسفانه بعضى ها را فرلموش كرده. لطفا ب او کمک کن تا
كارش را درست انجام دهده
le |e |= pe اه و
2 تست 7 | Ta
به كس تقد كرد و مكالمه حسين و محمد را لكميل كن.
2 مس و و ه
از کلمات پوشاک مربوط
۴ احمد در حال درست کردن چارت دبواری
پتج می باشد یا میتونی در تکمیل این چارت به او کمک کنی؟
#۶۷ | Oo =
ص 83 a
۵ &
sandals
اد مه طخ cE Rec
صفحه 18:
ابله درست حدس زدىء انواع خاته.
alg gs سنكء جوب. كاهكل. سيمان يا حتى يك جادر زيباى عشايرى باشد. خانه مىتواند يزرك يا
خبلی کوچک در حد یک اتاق بشد. ما جای آرامش بخشی هست که خانوده در آن زندگی می کند. در این
درس با بخشهای مختلف آنآشنا می شویم که بعضی در خانهای ما ممکن است نباشد. ما هیچ اشکالی
ندارد- ما فقط می خواهم ید بگييم.
71
صفحه 19:
جح سج سس سس سس
زیون با برنامههای مختلف دیدهای؟
1/۵4 ۲0۵۸ برج میلاد ‘Azadi Tower ssh} برچ
خب يك سرى برجهاى معروف ديكر هم در دنيا وجود دارد دوست داری چند تا بینی؟
برج ببيزا در ابتاليا
نکنه: برج می تواند یک بنای ساختمانی بلند هم باشد
وازه أسمان خراش هم ساختمان هلى خيلى بلتد
که در شهرهای بسیاربزرگ مشاهده می شود
Skyscraper
0:00
ييا نواه ات ی و ی یک یدیا ی ی ی و ياي الي ی يناجا نيان نو داجيال لاحل
Jere)
0
صفحه 20:
حال تام یک دسته اشيا را كه در خانه مىبينيم با هم ياد بكيريم
ماع عع اع ةج عا مصاع اع عداع اع اع احا احا اح اع ا لاخ اخ عا ع اح اع ا EE عاط اع لعا ع عاج اع حا ولق
Blanket
Table ‘Computer Television
تلویزیون
WS
ww
3
Hungry Tunch
هار گرسته
خب... اميدوازم تا إينجا كلمات را دوست داشته باشى.
ES ای ی ی و ی مک سیم ی اک يدا ايعان داجيال يايلا
صفحه 21:
کنی که بریت جدید باشند مثل:
اداره 0168
در جدول زیر یک دسته از فعلها که انجام عملی را نشان می دهند داریم. بيا با هم جتد تا از أنها را ببيتيم.
re
Playing <2 sik
ta
تماشا کردن 1۷۵06108
مطالعه كردن 58001188
Reading >
3
اياي ی هی ی وا کی دی ای ی ی ی خی یم ی ی ی ای ی سدع ی ی یط عم قاط
ممح سناع ی و نیع ی ی ی ری ی بخ اه وق تم ی ی ی میا و بخ ی ها یب وی ولو مدز
صفحه 22:
مس ا اا اس
aS وژه "۶5۱" به معا
'بازى كردن "است و با برخى از ورزشها مثل فوتبال . واليبال . بسكتيال و يه
كار مى رود و به تنهابى نيز معنى بأزى كردن مىدهد.
ماتند شكل زير و مثال آن:
كه معنى هر دو جمله : بجه ها در بارك يازى مىكنند ( البته تفاوتشان را
ابعدا ياد gays 288(
Table
Studying
. Villa
Mirror
Kitchen
. Newspaper
Working
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
:
1
1
1
i
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
7
بساح حت مر
صفحه 23:
3
۳ آنها دراه چه چیزی صحبت میکند؟
۴ شما وقتیبهخانه می رسید چگونهسراغ سیر فاد خانواه را میگیرید؟
با توجه به نام اين درس (490058! (My حدس میزنی که
موضوع مكالمه درجه بارماى ياشد؟ درست است. دراه مکان
افراد خانواده وكارى كه در حال اتجام أن هستند. به تصوير
sats
.١ اين مكالمه در كجا وجه زماتى انفاق مىافتد؟.
7 فكر مي كنيد اين افراد جه نسبتى با هم دارند؟.
لا حین این که به مكالمه تكوش مىدهى سعى كن جواب اين سؤالات را بيدا كنى.
Farid May, where are you?
Mor Trin the ktchen
۲ پدر فرید کجاست؟ Farid: Hello. Where's Dod?
مادر فريد كجاست؟
‘Mom: In the garage. Sg WS مشغول اتجام جه yg
Frick What’ he doing? Tm so hungry. چه کسی پدر را صدا می زند؟ .*
.مار رید او میخواهدچه کاری ام دسا ها عجی له لس عمر هه Mon: OX,
Tl cal Dat he's fixing the ea.
Farid OF, a
أسعى كن دفعه اول را فقط به فايل صوتى كوش دهى. دفعه دوم با توجهبه متن م۳۲ کتاب که اینجا آمده به
مكالمه كوش كن و تلاش كن آن را بفهمى. تمام كلمههابى كه براى فهم اين مكالمه لازم است از قبل كفته.
با دقت و مرور کلمات متوجه میشوی که پدرفرید در پارکینگ مشفول تعمیرماشین است.
the garage.
‘A: What is he doing? B: He is fixing the car.
7
{| Conversation —aaiIe
۱
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
:
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
صفحه 24:
لج عع جع جع ججح ع ججح عجعج ج ججح اج جج اج 0٩
1
1
Ae ی ساوسو مقس ان
دوستت تمرين كن. اكربه او دسترسى ندارى براى خودت اقرادى فرضى را در نظر بكير و از مان قرارگریشان
بو و موس ور يه د م
یا عروسک فرضی را در یک قسمت قرار دهی,
ذكقه: عيارت داخل يرائتز (00068) به معناى نارم دفتر. مطب با معل کار میباشد. * 0۵۶6 معنی "کجا" لس و
7 براى يرسش درياره مكان به كار مرو
Where are you? “Tim in the bedroom.
Where she? ‘He's a the Hving room.
Where ie she? ‘She is mber office.
Where are they? “Theyre inthe gorage.
درجمله اول براى مثال جنين آمده استه
Where are you? شما كجا هستيد؟
I'm in the bedroom. خواب هستم, atl من در
همه جملهها همین سوال را دزباره دیگر اراد و مکانها ترا میکند
رل موی هم گوش کن 1 ین الکو را خوب
خوب ید كيرى. يعد از نجام تمرين اين سمت حتما يا فوستانت تمرين كن. أكر دا فيج مورتى به هوستافك
دسترسى ندارى موقعيت هاى فرضى در تظر بكيرء وخودت ببرس و خودت فيز باسخ يده
‘What are you doing?
What is he doing?
‘What is she doing?
‘What are they doing?
1
۱
1
۱
4
4
۱
1
1
4
i
۱
۱
۱
۱
i
i
۱
۱
i
۱
4
4
۱
۱
1
۱
4
1
1
i
۱
1
i
1
1
۱
i
i
1
i
i
i
4
۱
۱
۱
1
۱
4
۱
:
i
۱
۱
۱
i
i
i
4
۱
۱
i
i
i
مدای وه یاج یات یت
صفحه 25:
*
freee,
همان طور كه ديدى و قبلاهم به آن اشاره شده يود يراى estes AS
در حال اتجام جه كارى لست از
جمله *067/ه4 ..... 06 /عا 888" استفاده مىكنيم. دقت كنيد كه سوال ما دو شكل مفرد و جمع دارد. به
مثالهاى زير توجه كن
What is he doing? seal ig او رال
He is reading a book.
What are they doing? بدكارى عسترا وارئر ار مک Pw) Jeo 6
They are playing football
مضاى “جه ء جه جيز" است). what” ail)
فكته: برلى أقايان از ضمير 76" و براى خاتم ها از ضمير "548" استفاده مى كتيم . يراى بيش از يك تقراز
شميز 1008" استفادة م كنيم : به جاق ضمير مىتوان از انم اشخاص نيز استقاده كرد
‘A: What is Mina / she doing? _&: She is cooking.
نم What is Al / he doing? Bile is watching TV.
با توهه به تصوي رملالمه ميان اين رو نفر راكام لكنن..
et
3538
هى توائى به سمي ركم ككن كه با توجه به تصوي ركارى راكه هر شفص ر عال انهام استء بنويسر 5
عرر ف رکلمه را
تصوير بتويس .
جد 4 3
7
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
:
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
صفحه 26:
i
1
1
i
i
i : 1
۱ 7 ;
: م .به مكالمه كتاب در ص ۳۴ توجه كن. مكالمه بين معلم و یکی از انش آموزان
: اتفاق مى افتد در حاليكه به قابل صوتى كوش مىدهى سعى كن باسخ سولهاى زيررا دا نی
١ 5525902-01 5 اش 1
| | اس یی سوه تیه انس بت |
(2 -چرامعم فاطه از ومیخواد پاسخ را E
| هت as |
{| fotemeh: Hes work” و اک
۱ Dilley عسل مسا 1
وه همه eter جرا تست i
اننا م
' ۱
1 نز یم ری ;
نم کر و دی فارگ رل گت
۱ می شور و معلم از لو م واه درك وواره ب تفظا صم كلو رك al fy Haars ١
foot ع picture: pc. :
ans ش منم ۰
موم رید Pardon a oe ببسي یخن |
{id 1
: 1
i ۱ حالز دوستت پپرس ١
i 1
;
ره رت نی Ve Mapes gar nara stanton |
|. وی خر کت کب کر ادا طلا عطاق AS |
۱ ۱
1
i 1
i 1
i 1
i 1
: 1
' ۱
;
: ;
i 1
' :
i 1
i ;
: ;
۱ 1
1
i ;
i 1
i 1
i 1
i 1
هسوسو و رم مس
3
صفحه 27:
مس ا اا اس
(دبلیو اج ) 1040 به معنای سازمانبهداشت جهانی
شم برای جستجوی کلمات بيشتر با اين صداها به كتاب كار و ساير بخش هاى كتاب مراجعه كنيد.
ی و او كنب كرت الال نومع نب موجه
اناد روف رش هت ی
nde Spy te eh لین اه ههار ره پاش
از ميان نام روستانت آيا تاميايى هس تله ابن هرضها در آن بهل Sal oh,
Semen O
sla را متوچه نشری و میفواه یکسی آن را برایت کل رکنده از
جدله تاه مک
كه در فارسى جيزى معادل «ببخشد؟مى توانيد آن را دوباره بكوبيد/ تكرار كنيد؟» است.
5 بخش گوش دادن و خواندن Listening and Reading
در اين قسمت دو مکالمه خواهی داشت که با توجه به مطالبی که میخوانی و میشنوی باید به
سواله پاسخ بدهی. همان طور که قبلا هم گفته شد. رای موفقیت در این قسمت به این دو نکته
ses |
-١ هميشه قبل از كوش دادن به مكالمه. هر جه به آن مربوط است را با دقت زیاد پررسی کن. ان کار
اطلاعات زيادى را براى باسخكوبى به دستت مىدهد. مثلايا توجه به جدول اين قسعت میفهمی که
در هر مكالمه بايد به دتبال فهميدن كجا at(what..doing) cf ax pled 52 4 (Where) 1
باشی و اگر کلمات دیگری را نتوانستی بنهمی در این قسمت اشکالی ندارد. پاسخ درست به سوالها
کافی است.
عط 1
صفحه 28:
Fe
=F بهدنبال ترجمه این قسمت نباش. چون هدف این قسمت فهمیدن اطلاعات موردنظر در خلال يك
كفتكو است.
(om? ,حالا پس از بررسی دقیق جدول ص ۳۵ به این قسمت دوبار كوش كن و حين كوش دادن سعى كن
جوابهاى درست را بيدا كنى و علامت بزنى.
ج- ميزادد- ممم رجمق
| 317-1لادتا-دمهإتبتاق
987 عا “Where
inthe kitchen, He's cooking the dnner for us
tonight.
Wow, intresting
tate: دیروقت
-Where's mom?
Today. امروز
-In her office at school. She's
working late today. اثلفن كردن! صدا كردن
-Ok. اله her now.
7
صفحه 29:
سم سم سم مس ماس
Speaking & Writing نتشون کردن و oe
در اين قسمت همان طور که در جدول م۲۵ مىبينى بابد بر طبق دستورالسمل در یک کار گروهی. ا نف از
همکلاسهایت سحبت کنی و جدول را با نام :)و کاری که اجاممیدهند( 0۷6۵0..40108] کامل کنی.
اكر به هيج طربقی بهآنان دسترسی ندرینامشان را تا جیی که بهخاطرمیآوری در نظر بكير و سؤالت را به طور
خيالى ولى با صداى بلند از آنان بيرس و به جاى آنان با جملههاى درست باسخ بده و سپس بر طبق جوايها جاى
الى را بر كن.
Nome What... doing |
در این قسمت مکالمه ص ۳۵ کتابر با کمک دوستت کامل میکنی و أن رابا لحن و تلفظ زيباء اجرا م كنى! اكر
به هيج صورنی یه همکلاسیهایت دسترسی نداری این قسمت را بهطورفرضی با دوستت کامل کن و آن را اجرا كن
(موتواتى با تغيير صدايت به جاى دوستانت هم ايقلى نقش كنى).
You What am T doing?
our friend: Youre
Vow No, thats nat correct 3
‘Your friend: Are you 3 ۲
You: Yes
خب درس ششم هم در این جا به پایان رسید. آفرین بر نلاش و دقت و پشتکارت!
در بايان خودت را بسنج و به خودت امتياز بده. هر فسمت را كه نياز يه تمرين بيشتر دارد با دقت شناسایی کن و
رای آنا وقتبگذا. حتماموفق خواهی بو. پس از پیان مطالعه و مرور.به ول oe
قسمت اهراف و انتغارات برو و بيين جقرر به اهراف و اثتطارات اين درس رسيرى. با تمرين هتما
در هر قسمت امتازعالی را واه یگرفت.
¥
7
الع وس 1
الت جما و _سعيت رديه م يبيام ع نوميت يام باح ع ع و
صفحه 30:
به درس عفتم »دوش آهدی
در صفحه بعد با اهداف درس هفتم و انتظارات ما از یادگیری شما آشنا خواهی شد. در
ادامه. ابتدا با لغات درس آشنا شده و يس از أن به مكالمه و ساير بخشهاى درس
هفتم خواهیم پرداخت.
جح ور کوج ات ی ای جر بویا ی مج رن ی یاو مدي تح وت سم مایت بات مزر
175
صفحه 31:
0٩ ent
ltl نحوه پرسش نشانی! آدرس و شماره تلفن دیگران
* أشنابى با نحوه برسش و كفتن زمان دقيق
أشنابى با اصطلاحات مربوط به قبل و بعد از ظهر
تن جهار حرف 19 , 9 ,لاو لا
© ايجاد توانابى تشخيص صداء تحوة كفتن ونون
از شعا دانش آموز عزيز انتظار مى رود كه بعد از مطالعه اين درس:
. بنوانى آدرس و تلفن خود را بكوبى و يا آنها را از ديكران بيرسى.
۲ نم اقات مختلف روز را دنی و به كار ببرى.
ls al .۳ بگویی و دربر زمان های مختلف صحبت کنی.
۴. حروف 1۵ ,5.0 لا را تشخیص داده صدای آنها را بشناسی و طرز نوشتن صحیح آنها را
بدانی و پنویسی.
بتوانى به انكليسى بكوبى: نمی دانم ۰ مطمئن نیستم ویا متوجه نمی شوم"
وقتی ان بعش ر تم کردیدوبرهبه ان صفعه برگرد وبا علامت زدن دیهه( )ین
جقدر توانستداى به ه ركدام از انتظارات درس نؤديك شوى, خودت را بسنج وبه خودت در جدول زير يسا
بايان يادكيرى امتياز بده ولى نا اعت زكامل را تكرفتداى از تكوار و مرن دست نکش
سلامت و شاد و پیروزباشی!
سس سس
۱
1
۱
4
4
۱
1
1
4
i
۱
۱
۱
۱
i
i
۱
۱
i
۱
4
۱
i
۱
1
۱
۱
1
1
i
۱
1
i
1
1
۱
i
i
1
i
i
i
4
۱
۱
۱
1
۱
۱
۱
:
i
۱
۱
۱
i
i
i
4
۱
۱
i
i
1
لوت توت و بس و ود و ويام عن يعت باج مت نم وا يوج عي وي تح ويب وم ا 2
3
صفحه 32:
تنس ۳
=
-١ طناز در حال انجام بزورهاى براى كلاس زيانش است. با توجه به شكل و توضيحات درباره اشخاص به او هر
مروری بر درس ۶ 6 كممووع| آه بيوآلات8 م
باسخكوبى به سوالات زير كمك كن.
a picture of a Maryam family.
1. Mohsen is seven years old. He is eating. Where is he?
3. Mehdi is one year old, Where is he?
4, Maryam grandfather is reading a newspaper. Where is he?
5. Mohammad is nine years old, He is washing. Where is he?
و بره يدبن جياه ‘wooueg
woos Sumy 243 us! 3H»
woo4pag ayy us) aH -€ be
woodpag ays ut! ays-2
و 1
1
۱
4
4
۱
1
1
4
i
۱
۱
۱
۱
i
i
۱
۱
i
۱
4
4
۱
۱
1
۱
4
1
1
i
۱
2. Maryam is studying. Where is she?
i
۱
۱
i
i
1
i
i
i
4
۱
۱
۱
1
۱
4
۱
:
i
۱
۱
۱
i
i
i
4
۱
۱
i
i
i
7
eu seeese couse eapwee bee eeeeewpespeeeren sete sese eee eee م و
صفحه 33:
New Words
به تسويرفاق وير تاه كن:
=
3 = 7 =
گس
اوقات مختلف شباه روز در آن مشخص 4
55 5 ید
Morning Noon afternoon
= بعد از ظهر ظهر
همان طور كه هر شكل اول مى بيديد به فاصله زماتى بين 17 شب نا 1٠ ظهرء ۸4و به فاصلهزمتیبین 1۷
اظهر ا 11 شب :00 مىكوبند يس:
ساعت پنچیعد از ظهر است. صم كوا
تست نج رخ ات 5
واه 1001804 يعني ثيمه شب (۱۲شب )۱
۷ به معناینیمروز عتی ۱۲ ظهر است.
ار کسی از شما ساعت بيرسد آيا م توانى سريع زمان را به او بكويي؟ ما قبلا اعداد بسيارى در زيان اتكليسى
آموختيم بي با هم نحوه كفتن زمان به اتكليسى را هم تمرين كنيم تكران نباشى بسيار آسان است.
بای بان ساعت چند روش وجود درد ولی ساده ترینش این است که اول ساعت را بگوييم و با
مکث کوتاهیدقیقه را
.مفلا براى ساعت 17 دفيقهيه راحتى مىكوييم:
It’snine twenty (9:20).
ee يت ني واه یی یت مک و وید مج وح وت سم ا یت بات مزر
1 enene eee
صفحه 34:
تتش و و هه
2
ساعت دو و چهل وینچ دقیقه ساعت دو و سی دقیقه
هام ١ 4
Ea = =
as 0۹
‘Alley, am. 7 p.m.
قیل از ظهرا بعد از ظهر آدرس نامه لکترونیکی es
Practice Time
در جدول زیر در دیف اول ساعت ها وشته شده اند عقره درست بر
با بکش در ردیف دوم ساعت صحيح را بنويس.
5:45, 730
اد مه طخ cE Rec
صفحه 35:
چم و و ویو وج و وج و و وج وم و وج و وی جر جی و و وورو و وج رج رو وج جرج و و وتو
@ تست
* له مکالسه صفحه ۲۸ کتاب ميرسيم در بخشهای قسل آیسن درس با اوقات مختف شسانه روز و
ساعت آشنا شدی.
با تجه به نام إن درس (8040©55 1/9) حدس میزنی که موضوعمکالمهدرچه برهیباشد؟ درست ات
گفتن آدرس" تصوير كاه كن.
۱ اين مكالمه در كجا اتفاق مىافتد؟
1 فكر مكنيد اين افراد جه نسبتى با هم دارند؟
۳ آنه دراره چه چیزی صحبت میکنند؟
*. شما معمولاجه اطلاعاتى درياره محل زندگی یا
اتحصيل تان به ديكران مى دهيد ؟
ادر واقع اميد و حسين قرار است به ديدار دوست شان على كه بيماراست؛ بروتد در اين هماهتكى ها سزال و جوابهابى اتفاق
sie
حالاحین این که بهمکلمه کوش میدهی سعی کن جواب این سوالات را بدا کنی
i
1
1
i
i
۱
1
1
1
۱
1
1
1
۱
:
1
1
۱
۱
1
1
۱
۱
i
:
4 cars a gig ary بخ تس کف داز چا
و tone
و
i
1
1
i
1
1
i
i
:
1
1
i
1
1
1
۱
i
1
1
i
1
1
۱
۱
1
1
۱
i
1
1
۱
1
1
&
۲ امید چه ساعتیبه ملاقات علی خوهد رفت؟ on ras
| آيا حسین با او خواهدرفت؟
(mck 5 Ana Sree نشانى على جيست؟ .*
Hess Cal me betore yougn. y pone umber 585214,
حسین از سید چه میخواهد؟
Ord: Of, be.
سعى كن دفعه اول را فقط به قابل صوتى كوش دهى. دفعه دوم با توجه به متن ص 74 كتاب كه إينجا امده به
مکالمه کوش کن و تلاش كن آن را بفهمى. تمام كلمههابى كه براى فهم اين مكالمه لازم است از قبل كفته.
با دقت و مرور كلمات منوجه موشوى كه اميد آدرس على را به حسين مى دهد حسین هم شماره تفن خود
رايه او مئ دهد و براى ساعت 8 عصر قرار مى كفارند كه به ديدن على.
7
لت سو هه ووه سحي اسع ع و ل ا ا ا ا ل
صفحه 36:
ent سس سس سس مد سود سوم مه و
0
sees مر
‘What's your address? /
Where do you live? به این مکالمه دقت کن!
به نظر شم در گفتن آدرس چه چبزهاییلازم است؟
آيا تابه حال أدرس كسى را برسيده لى؟ آيا براى يست كردن جيزى مانند تمه ابسته آدرس نوشته ای
شم در فارسى جكونه أدرس خود را مى كوبى؟ أز جه جيزى شروع مى كنى؟ نام شهر؟ نام كوجه و خيابان؟
جه زماتى بلاك منزلتان را مىكوبى؟.
ابه مثال بالاو مكالمه اين دو دختر دقت كن:
a, كلمه fi" clan (i) كردن "است - يسن دو سوال بالا معتى مشليهي فارند"آدرس شما
جيست؟" و "در كجا زتدئئي مى كنيد؟
نکته ۲: دختربه هنكام نشائى دادن: يا عدد شروع ميكند يعتى همان يلاك منزل و يعد WMA pe
مىكويد و بعد نام محله/ يا شهرشان ر.
نحوه آدرس دادن در اتكليسى ب زبان فارسى كاملا متفاوت است. مى توان كفت عكس هم هستند بدين ترقيب كه در
فارسی شما مى كوبيد: رشت . خیابن شهید بانی. پاک ۱۷۳
اماذر اتكليسى مى كويئد: Shahid Bayan Street, Rasht ,173
.يك بار ديكر مرور مى كنيم: در زبان فارسى ما از مكان بزركتر مثل كشور و شههر شروخ مى كنيم و سيس به محله و
غيايان و كوجه ودر نهايت به يلاك (شمارة) منزل مى رسيم.
عثال: كيلان . رشت. كوى يياتى . بلاك 177
در انكليسى براى آدرس دادن ايتدا بايد شماره يا همان يلاك منزل را بكوميم و به توتيب وارد فضاى بزركترى مفل
كوجه. غيابان. محله و سيس شهر و كشور
و
"73 Bayani Street, Rasht, Guilan سال:
سس سس موی مت میت
'
1
۱
4
4
4
;
4
1
4
i
۱
4
۱
۱
i
i
4
۱
i
i
4
4
۱
۱
1
۱
4
۱
i
4
۱
4
1
i
1
i
4
i
۱
4
i
1
i
1
i
4
۱
۱
۱
1
۱
4
۱
:
4
۱
۱
۱
i
i
i
4
4
i
i
i
4
&
صفحه 37:
Fe
امس ween ب و لاعت تج و وات سم ا م 8
مت ره ی نی ی سر فد
دوستت تمرين كن. اكر به أو دسترسى تدارى براى خودت فرادی فرضی را در نظربیر و محل زندگی ان
را ببرس ومانتد تمونه ياسخ بده.
تساه سور ام
Where do you ive? )
address? وتاي
Whar’ her address? | |
Whats thir aes?
What's your address?
تمرین (۲) صحبت درباره شماره تلفن تآن |
شم مره تلفن أعناى خانواده تان را مى توابيد از حفط يكوبيد؟ جند شماره بلذيذ؟ آا شمارههای شروری
تند ۰۱۱۵ ۱۱۰ با 1۲۵ را هم مى داتيد؟ ميدانيد درجه مواقمى بايد از أنه استفاده كنيد
شماره 118 براى مواقع اورزانسى كه خطرجسمى كسى را تهديد مى كنف شغارة 115 براى مشكلات روات و
هایی كه ممكن است كاهى در خانواده ها رخ دهد وناز اس كه با كسى مشورت كتيد و راهنمايي
يكيريد 11١ هم يعنى يليس همه جا آماده كمك يه هموطنان ماست.
با توجه به اينكه قبلا اعداد انا ٠١ را ياد كرفتيم اين بخش يرلى شما بسيار آسان خواهد بود جون در اگلیسی
اعد را بصورت تك تک می خوانند اما آهنگ گفتن اينكوته است كه اول سه رقم بعد مكث كوتاه بعد جهار رقم
بعدی رامی cle gas ۵۴۶-۷۸۶۲ (خط تيزه به معنلى مكث کوته است)
0 را می تولیم بهدو صوزت تلفط کنیم :. فاد. pd i eS
۶۴۶۷-۲۲۸۸ ۰ اكر شماره هشت رقمى باشد يعد از جهار رقم اول مکث خواهیم داشت:
اگر پیش شماره داشته باشيم به این صورت: ۵
احج سح سح يح سر
صفحه 38:
لج عع جع جع ججح ع ججح عجعج ج ججح اج جج اج 0٩
نكته: اكر دو عدد يكسان كنار هم باشند از كلمه #اانادفاستفاده كرده سيس أن عددرا مى كوييم:
۴۳ م0۱۳۵ مه ۱9:۵ ,حطاو seven elgh, double
4 حالا همينطور كه به متن ص 5*4 توجه كامل دارى دويار به فايل صوتى هم كوش كن تا اين الكو را خوب
خوب ياد يكيرى. بعد از انجام تمرين ين قسمت حتما با دوستانت ثمرين كن و شماره تلفن افراد خانواده ودوستان
را بیرس اگربه هیچ صورتی یه دوستانت دسترسی ندری کسانی را كه اطلاعاتى درباردشان دارى در نظر يكير
در ذهن خود از آنان سؤال ببرس وبه جاى آنان جواب يدد.
What's your telephene rumber? | 433-7891
‘What's Ali's home number? 652.0796
‘What's his mobile phone number? || 0925-3345462 .(
What's her office phone number? |, 213-4561
What's their telephone rumber? | 998-9863
یادتنباشد می توانيم شماره منزل. محل كار يا حتى شماره همرادیگان راز ین طریقبپرسيم.
‘What is Shiva's mobile number? 0911-333-6070 pe
همین الكو را برلى اقراد ديكر هم م al به کار رم
با توهه به تصوير ملالمه ميان اين رو ثفر راكام لكنن..
1
1
1
1
1
1
‘
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
كته رای -- که یک چیز رابه كسى از تظر کیت وصل میکند از *استفادهمیکنيم ا
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
توا یجان جر ويام بام باح جتن عات م ب تو لاح تج وت وات سم ا ع و
صفحه 39:
جاجع ججح جع ججح ع جاجع سوه مود سود سسوم هج و
در بخش مقدماتى اين درس نكاتى راجع به اوقات شبانه روز و نحوه كفتن ساعت ببان كرديم. با بخاطر
داريدة
در این قسمت با نوع پرسیدن زمان . زمان رفتن ۰ آمدن و.. بیشتر آشنا خواهیم شد.
مثال!:می خواهید زمان راییرسید؟ ?8 What time is عنی ساعت چنده؟
مثال؟: مى خواهيد از مادر خود بيرسيد كه چه زمانبیرون خواهد رفت؟!
What time are you going?
مثال ؟: مى خواهيد بيرسيد كه خواهرتان جه زمانى به خانه برخواهد گشت؟
What time is she (sister) coming home?
خوب ید بگیریبعد از اجام تعرین این قسمت حتم با دوستنتتمرین کن و ساعت ر از فا خاتواده ودوستان
بپرس. اگر به هیچ صورتی به دوستنت دسترسی نداری«موقیت هاییفرشی در ذهن خود إيجاد كن و از خودت
سؤال يبرس و به جاى آنان جواب يده
What متعم 7
What time are you gor?
Whar time she ging?
What time ie she coming back?
What time are they leaving?
فكته: يادمان باشد براى زمان دقيقه دار مى توانيم از حرف اضافه 34 استفاده كنيم
What time are you gaing to dactor's office? At 3:30 p.m. (3:30 in the afternoon)
نكته: فعل 69008 به معناى "آمدن "فعل 9ك به معنا" رفتن"و قعل 8008| به معناى ” ترك كردن"
i
1
۱
4
4
i
۱
4
۱
4
i
۱
4
۱
۱
i
i
4
۱
۱
i
i
4
۱
۱
i
1
4
۱
i
1
جالحلا همينطور كه به متن عن 59 توجه كامل دارئ "دو بر به بل صوتی هم کوش کن ت ان الکو را خوب و
i
1
۱
4
i
i
4
i
i
i
4
4
i
۱
۱
i
i
1
4
۱
i
4
۱
۱
i می باشد.
۱
i
i
4
q
i
4
4
a
الت تم و _ تع رد م وهام ع توي ات باح weeeee sect ۳
5 7
صفحه 40:
۲
Sounds and letter (p40) ۰ صداهای زبانی و حروف
۱ ee
میشويم
به مکاله کتاب در ص ۴۰ توجه کن. مكالمه بين منشى و مرد مراجعه كننده اتفاق مىافتد. در حاليكه به قايل صوتى
وش موده پاسخ سوالهاى زير را بيدا
کج نی کی بات مها زرا باه ‘Secretory: What's your phone rumber?|
Mon: T's 344-5302.
Secretory: And your e-ail address?
۲- مخاطب چه پاسخ هاییبه و میدهد؟ ‘Mon: h-omidi6O@xyeai.com
-منشی چه اطلاعتی میخواهد؟
منشى شماره تلقن عرز را عى برسد. و بعد از او آررس اللترويي اش) را عويرسر
secretary: ea
آشنایی با چند کلمه بخش مقدمه مکالمه:
ات آدرس نامه | يست الكترونيكى :3087255 قمع
=| Hyphen = هایفن
+ / Dot: 5
آيا شما آدرس الكترونيك دارى؟ ميتوانى آن را بكوبى و هجى كنى؟
ابه مكالمه ALS Than هم كوش بده و به تلفظ لمتی که سه حرف 1 :00.5 ,110 JB slash a
رفته لست توجه كن. كلماني to, today, is, him, going, ou ute
۳ 0 x iN
he © BS ۷
(nee Tete icra [a acute]
99 پعضی کلمات خوائده نموشود OUP sacle
i
i
}
}
;
i
;
;
;
i
i
;
;
;
i
}
;
;
;
١
۱
;
8
i
;
;
۱
)ا leone peel
}
i
i
۱
:
;
۱
i
ا
}
i
ا
;
:
:
;
۱
ا
ا
;
ا
i
;
;
i
۱
:
۱
i
i
i
8
ee eeeee seen ی
صفحه 41:
ye ot صداهای دیگری هم درد؛ مخصوصا در ترکیب با حروف دیگربه مال های زیر توجه کنید
ech ۳ Ph
Ss te
hone, she cha
then, Ahmad, orange, radio,x-ray,sixyard, play <.S 3s به خوائدن ابن كلمات نیز
الا صفحههای ۰۱۱ ۲۷۰۱۸ و ۲۸ کتاب کارت را کامل کن و هنگام نوشتن به نحوه حرکت دست و
أفلشها و اندازه حروف در خط زمينه كاملا دقث كن.
گنه یی امیش یه ان مرا بان لها در كاه يكار رف پاش
از اعوسات با یی هس تک این رها و با رف با
آلر پیزی را نمیرانی و میفواهی به chew Sol ull
جملههاى بالا استفاء
كه در فارسي معاذل «قمى داقم» است. I don't know.
كه در فارسى معادل «مطمئن نيستم» امست. T'm not sure.
که در فارسى معادل نمیفهمم» است. I don’t understand.
در اين قسمت دو مکالمه خواهی داشت که با توجه به مطالبی که میخوانی و میشنوی بای به
سوالها پاسخ بدهی. همانطور که قبلا هم گفته شد. برایموفقیت در این قسمت به این دونکنه
| توجه کن.
صفحه 42:
we IE و و وج و و وج وم و وج و و وج وو وج و و و وچ و وج و چم و وم
- هميشه قبل از گوش دادن به مکالعه: هر چه به آن مربوط است را با دقت زباد بررسی کن. این کار
اطلاعات زیادی را رای پاسخکوبی به دستت مىدهد. مثلابا توجه به جدول این قسمت میفهمی که
در هر مكالمه بايد به دبال فهميدن آدرس (8047655) و شماره تلفن (6۲ظ0۵۳۳ 00006 افراد
باشی واگرکلمات دیگری را نتوانستی بفهمی در این قسمت اشکالیندارد.پاسخ درست به سؤالها
کافی است.
۲- به دنبال ترجمه این قسمت نباش. چون هدف این قسمت فهمیدن اطلاعات مورد نظر در خلال يك
كفتكو است.
إحالا بس از بورسى دقيق جدول ص 4١ به اين قسمت دوبار كوش كن و حين تكوش دادن سعى كن
۳" جوابهاى درست را ببيدا كنى و علامت بزنى.
Conversation Address ‘Telephone Number
13 Abn Street 623-4521
30 Mahon Street 623.3512
50 Shahed Street وتتمييو
مىخواهى بدائى دقيقا جه جيزى را در إين دو مكالمه شنيدداى؟.
-Could you post these books for me, please?)
Sure. What's the address? پاسخها: سس
30 Mahan Street. و
ی بت ون
‘And your phone number?
W's 623-4521
7
(Hello, sir, want to post this letter. \ Feould your ee
Sure. What's the address? 8054: بيست كرهن/ فرستادن
“15 Hejab Street. ی
1
۹ ene 3 sure: لبن
544-4139,
Albright: 52 oe
{Bitten ۳
۱
۱
i
i
i
i
3 15 Hejab Street 544-3329
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
5
بس و سي رو وهاه US ی
صفحه 43:
صحبت کردن و نوشتن. Speaking 8 Writing
در اين قسمت همان طور كه در جدول ص١7 مىبيني بايد بر طبق دستورالعمل در يك كار ؟ تفره .نقش منشى و
مراجمه كننده رابازى كنيد نام (8898ل8) : أخرس (Address) شماره (telephone number) 2a: £08‘
را ببرسيد و در جدول بنويسيد أكر به هيج طريقى يه دوستان خود دسترسى ندارى نامشان را تا جابى كه به خاطر
میآوری در نظر يكير و سؤالت را به طور خيائى ولى يا صداى بلند از آنان ببرس و از آنان درباره آدرس و شماره تلقن
شان سؤال كن وبه جاى آنان با
ace
جمههای درست پامخ بده و
سیس بر طبق جوايها جلى خالى
Sah
Your Conversation (Role Play) مکالمه شما
دراین قسمت مکالمه س ۴۱ کتاب را با کمک دوستت دربره یکی دیگر از دوستن بیما ان کامل كنيد و أن رايا
لحن و تلفظ زيباء اجرا كنيد
Yous Fim going ٩۵ كن ( میتوانی با تقیبر ات الا تست اقلا
‘Are you coming with me? صدایت یه جای دوستانت
‘Your friend: What time are you going?
VOU سسست 18986 سس ۷
Your friend: I'm not eure I con, but Ll ry. What's. address?
1 ©
‘Your friend: Call me befere yeu go. My phone number is ۳۲
هم ايقاى نفش كن )
You: OK, bye.
اخب درس هفتم هم در اين جا به يان رسيد. آفرين بر تلاش و دقت و يشتكارت!.
در يابان خودت را بستج و به خودت امتياز يدم هر قسمت راأكه نياز به تمرين بيشتر دارد با دقت شتاسایی کن و
ابراى آنها وقت يكذار. حتما موفق خواهى يود.
پس از بايان مطالعه و هرورء به اول ان بفش, بعنی قسمت اهراف وا
ارات برو و بيه
اهراف و انتظارات اين ررس رسبرى. با تمرين هتما رر هر قسمت امتياز عالى را فواغ ed S
34
5 7
۱
1
۱
4
4
i
۱
4
۱
4
i
۱
4
۱
۱
i
i
4
۱
۱
i
i
4
۱
1
1
4
۱
i
1
! .. كر به هيج صورتى به همكلاسىهايت دسترسى ندارى اين قسمت را به طور فرضى با دوست كامل كن وأن را اجوا
i
1
۱
4
i
i
4
i
i
i
4
4
i
۱
۱
i
i
1
4
۱
i
4
۱
۱
۱
۱
۱
i
i
4
q
i
4
4
a
الات جما وات عي رده دي وبياة عن ويام بام باج عات مر
صفحه 44:
کاری از دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی به آموزش زبانانگلیسی - دورهاول متوسطه
دوس سس
كرس هشتب خوش أمدي.
در صفحه بعد با اهداف درس هشتم و انتظارات ما از يادكيرى شما آشنا خواهى شد. در
ادامه ایتدا با لغات درس آشنا شده و پس از آن به مکالمه و سایر بخشهای درس هشتم
خواهیم پرداخت.
ee و کی دی ای ی ی ی خی ماع ی ی سدع ی ی ویک کت عم قاط
Jere)
9
صفحه 45:
ياج اواج هت ای و ی ی کی یدیا ی ی ی و ی ی ی خی دیع خی وی ویک که عم قاط
* آشنایی با نحو پرسش غنا و نوشیدنی موردعلافه و نحوه درخواست نها
© آشتایی با غاها و میوهای مختلف (۶ وازه)
* اشتابى با توشيدنيهاى مختلف (5 نوع)
© أشنابى با افعال مرتبط با خوردن و توشيدن
٩ ایجاد تونایی تشخیص صداء نحوه گفتن و نوشتن چهار حرف 6 , [, 9و2
ار أنكليسى كلماتى كه نمىدانيم.
© أشتابى بانحوه يرسيدن نو
از شما دانش آموز عزيز انتظار مى رود كه بعد از مطالعه اين درس:
بتوانى غذا و توشيدنى مورد علاقه خود را بكوبى و يا غذا و نوشيدنى مورد علاقه ديكران را
en
۲ بتونی گرسنگی و تشنگی خود را با جملات صحیح بیان کنی.
۳ نام یک سری از غذاها . میوهها و نوشیدنیها را اد گرفته و بتوانی به کارببری:
.١ حروف © ,[0) و2 را تشخیص داده صدای آنه ابشناسی و طرز نوشتن صحیح آنها را
بداتی و پنویسی.
بتوانی کلمهای که انگلیسی آن را نمیدانی. از دیگران بپرسی.
۳
“7 وفتى اين بخض را نما مكردى دوباره به اين صفحه بركرد وبا علامت زدن دايردهاز ... )بين
جقد ر توالستهاى به ه ركدام ازانتظارات درس نزديك شوى. خودت را بسن وبه خودت د رجدول زير يسا
يأيان يلدكهرى امتهاز بده ولى نا امتيازركامل را كرفتهاى از تكرار وتمرين دست تكش
سلامت و شاد و پیروز باشی!
Sinan Y
+
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
i
:
1
1
1
1
1
1
1
t
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
t
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Jee een eS
7
صفحه 46:
A Review of lessons 7 ۷ مروری بر درس
-١ دانا در حال تكميل جدول ساعت ها است و متاسفانه بعضىها را فراموش كرده. لطفا يه او كمك كن تا
كارش را درست انجام دهد. سوال جملات این بوده:
2 "What time is it?”
اج
۰
۲ به مکالمه بین آقای احمدی و محمد نگاه کرده وبا توجه به پاسخ های محمد به او کمک کن که به انکلیسی
پاسخ های خودرا بتوسد.
sr Anmady : Where do youve? زا و
Moharnma ۱
|
۱
اياي ی ها وا کی دیع تس ی ی ی خی ی معا ی ی سدع ی ی یط عم قاط
TE SETS TTT ETT ST ی
0
صفحه 47:
بله درست حدس زدید. نواع میوه غذا و نوشیدتی.
خب میوم غذا و نوشیدنی مورد علاقه شما چه چیزی هست؟ خب. یا اژه هابی هست که یلد باشی؟ اگه
تمیداتیتگرانتباش با هم کلی کلمه جذاب یاد میگيريم.
Apple Carrot ‘Orange juice
me: ee آب پرتقال
Onion Banana Potato
سیب زمینی موز ike
Quince Tomato Zucchini
کدو خورشتی گوجه فرنگی 7
2
دی هی ی وا کی دی ای ی ی ی خی ی معا ی ی سدع ی ی ویک کت ام قاط
صفحه 48:
وس سس مج دم همست
Telly water Yorhurt
al ماست
Honey Cheese
سل تخم مرغ
Fish Coconut
eo تاركيل
Pineapple Tee-cream
;
0
7
13
oe
ی ی مت ون ماع خن یر وق ی یی نم ی وم و یر ی وق ی نیع ی یم ی و
اجتياو مت ی و ی یک یدیا ی يجي يزاج انيت اين ياي ی ی یسیع ی وی وی که کم قاط
Jee ee)
w
صفحه 49:
وس سس مج دم همست
Kebab Cake Chicken
چای
حالا با جتد كلمه دیگر هم آشنا میشويم.
Hungry
خوردن
نکنه:همینطور که متوجه شدی SMR” به معنای "نوشیدنی" و هم نوشیدن" است.
كه هك
با توجهبه شکل سمت چپ کلمه مناسبی از سمت رس انتخاب کن و بتویس(یک کلمه اضفی است)
0:00
Sse: ی یسیع ی وی وی که کم قاط
Jere)
ta
صفحه 50:
Conversation هملاكم
با توجه به تم این درس (My Favorite Food) حدس
میزنی که موضوع مکالمه درچه بای باشد؟ درست است.
درباره غذاى مورد علاقه. به تصوير نكاه كن.
.١ اين مكالمه در كجا اتفاق مىافتد؟.
". فكر مىكنى این افرد چه نسبتی با هم دارند؟
۳ آنهادرباره چه چیزی صحبت میکنند؟
1
i
i
i
4
:
:
i
i
i
;
i
i
i
i
1
i
i
:
i
i
i
i
:
i
۱
۱
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
نوشیدنی میدهید؟
؟. شما با جه جملهایبه دوست خودپیشنهاد خوردن غذا و
ree | ورس بت ات
شن أموز اول دوست دارد جه جيزى ميل كند؟
*. أنها يه كجا مى روند؟
Stadt Look, fs enh Ti ,ورس about you?
Stet 2: Me, too Let'hae some coke ord mk
Sule: Sounds god, but ike some tea with my cake
Thats my foveitel
Student 2: OX lets go tothe itehen Mon?
ب ع يديل :معديو وي سوج جرع کی کم USES US GUN SEN
4 مكالمه كوش كن و تلاش كن أن ر بقجمى: تمام كلمدهابى كه براى فهم أين مكالمه لازم است از قبل كفته شده
جع یی ی ار معط هه ی ی ی ی وم ی و میت یط
صفحه 51:
و سونو دون وود ون ون وود وچ ونروپ و نو ود و و نیچ نو و و نو ون وب و
است. برخی دیگر نیز در پاین اشاره شده محبوب + مور علاقه :۲۵۷91186
Let's go: wy by
با دقت و مرور کلمات متوجه میشوی که دو دختر احساس گرستگی میکنند بتابراین به آشپزخانه میروند تا
اجاى و كيك بخورند.
) مه مس مس موه مه مس (CRYPT © tang
به این گفتگوها دقت کن:
دوستت تمرين كن. اكر به أو دسترسى ندارى براى خودت افرادى فرضى را در نظر بكير وز أنها بيرس و مانت
تمونه ياسخ بده
saci ا
ese: يبلقاي نيمي يداو ا يداي اياج احا جيل واه يا يواسي عا لوي يبارز
۷
3
صفحه 52:
ا 10000
What's your favorite food/ drink?
غذا/ نوشيدتى مورد علاقه شما جيست؟.
‘What do you like to eat/ drink?
دوست داری چه غذابی بخوری؟/ چه چیزی ۱
پتوشی!
همین سوال را میتوانی در
wvorite food?
Mina like to eat?
حثما براتون يبش أمده كه در زنك تفریج گرسنه بای و به دوست بيشتهاد بدهى که جيزى بخوريد و با
که عدي باعي يوسب درت روي آبی وت ان نا مت گر
احمد می گوید که تشته است و دانا بيشتهاد توشيدن أب را میدهد.
ee ea
I'm thirsty
“oe as
=
Josssie eee eee Sse:
۱
صفحه 53:
و سونو دون وود ون ون وود وچ ونروپ و نو ود و و نیچ نو و و نو ون وب و
8
1 حالا همينطور كه به متن ص 75 توجه كامل دارى دو بار به فايل صوتى هم كوش كن نا ين الكو را
خوب خوب ياد يكيرى. بعد از انجام تمرين اين قسمت حتما با دوستانت تمرين كن. اكر به هیچ صورتى به
دوستانت دسترسى ندارى موقعيت هاى فرضى در نظر بكير؛ وخودت بيرس و خودت تيز باسخ بده
همانطور كه ديدى و قبلا هم به أن اشاره شده.
بود براى ابتكه بيشتهاد غذا يا توشيدنى بدهيم از
جمله How about..." استفاده میکنيم 0
feel hingy/thirsty. تيز يه "16815 take something
1 IX معنای "بیا چیزی بخوريم یا بنوشیم "اسر
این قا رسته لست. چه پیشنهادی به او میدهید؟
سا
Sounds and letter (p44) ۰ صداهای زبانی و حروف
rr
میشویم.
به مکالمه کتاب در ص ۴۴ توجه کن. مکالمهببن معلم و یکی از دانش آموزان اتفاق مىافتد. در حاليكه به فايل صوتى
گوش میدهی سعی کن پاسخ سوالهای زیر را پیدا کتی.
Majid: Excuse me, sir? How do you say these words in English) | 22> ss J) ابى lar a احجید با
اطلاعات مورد نظرش را مى برسد؟ مرا هکل
Teacher: Coconut, (-0-C-O.U-T for JS, jl, ELLY ۲-معادل انلیسی زله چیست؟
for 43, quince, QU-TN-CE for 4, and معادل انگلیسی کدو چیست؟ -۳
۴ععادل انگلیسی نارگیل چیست؟ كر م16 2۳166۱۲ ,هد
Majid: ‘Thankyou معادل اتگلیسی به چیست؟ -۵
La از واه هراب لیس تم رو نا ازع و می پر
أله هن ی وا و کی دص اه ی دک کب و ی ی SSeS eee
۱
صفحه 54:
آشتایی با چند کلمه بخش مقدمه مكالمه:
ed ی ی
باهم به مكالمه كوش بده ويه تلفظ کماتی که چهار حرف (22 66 ,للم 60 در نها به کر رفن سا
توجه کن. کلماتی مانند 1۳5 Zucchini , quince, cogonut,
این کلمات در کتاب cook, Japan, quiet, zipper <i! eal JS
¢ 3 © 2
¢ 3 5 z
(See) Ee ee |] سوه |
نکنه ۱:ممکن اسث. 6 صدای "س" بدهد ماند: 066
شما براى جستجوى كلمات بيشتر با ین صداها به کتاب کار و سایر بخش های کتاب مراجعه كنيد
ی Ai SU oi lt یهت دس
تشه سر بس 0
pela wih شتا یکه لین خرفه پا لین هراها و آها هار رف بش
از ميان نام روستانت آي ماين Lea اين مرا نب ih
سس
أل لها a et OF eal any alt لیس لوا این مه تاره من
كه در فارسى جيزى معادل «ببخشد .... را بهاتگلیسی چه میگویید| میگید؟» است.
+
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
i
1
1
1
1
1
1
i
:
1
1
1
1
1
1
1
t
1
i
1
1
1
1
1
1
1
1
t
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ييا مت ای ی ی یک یدیا ی ی ی مخ و یعس ی مر ی ای یسیع ی وی وی که کم خاک
دی و ی ی وی یی یم و ود و ار از
03
صفحه 55:
در اين قسمت دو مکالمه خواهی داشت که با توجه به مطالبی که میخوانی و می:
سوالها پاسخ بدهی. همانطور که قبلا هم
Ses
وى بايد به
براى موفقيت در ابن اقسمت به ابن دو نكته
-١ هميشه قبل از كوش دادن به مكالمه. هر جه به آن مربوط است را با دقت زياد بررسى كن. اين كار
اطلاعات زیادی را بای پاسخگویی به دستت میدهد. ما با توجه به جدول این قسمت میفهمی که
در هر مکاله باید بهدنبال فهمیدن غذا (۴۵09) و توشیدنی (0۲1010) افراد باشی و اگر کلمات دبگری
را نتوانستی بفهمی در اين قسمت اشکالی ندارد. پاسخ درست به سوّالها کافی است.
۲- به دنبال ترجمه این قسمت نباش, چون هدف این قسمت فهمیدن اطلاعات مورد نظر در خلال یک
گفتگو است.
حالا پس از بررسی دقیق جدول س ۴۵ به ابن قسمت دوبار كوش كن و حين كوش دادن سعى كن
جوابهاى درست را بيدا كنى و علامت يزنى.
i
fruit
اه © و
مىخواهى بداتى دفيقا جه جيزى را در إين دو مكالمه شتيدماى؟.
-What's your favorite food?
-Kebab, Umm and | drink water with it
-What's your favorite snack in the day?
-Um, cake and tea before lunch,
eh وا کی دی تاکز ی ی ما ی ی ی سدع ی وی وی که عم قاط
oF
لج و سونو ون و جد بد جد جد جد ج وسوس وس جد جد جد جد جد ود و و و نیچ نو و نو ون وب و
Jere)
صفحه 56:
و سونو ون و ون وود وچ ونروپ و نو ود و و نیچ نو و نو ون و و
مات ی و ی یک یدیا ی ی ی مخ يانه ياي ی ی یسیع ی و ویک که کم قاط
در اين قسمت همان طور که در جدول ص۴۵ موبينى بايد بر طبق دستورالعمل در یک کار گروهی با ۴ فر
از همکلاسهایت صحبت کنی 9 (Drink) bang 5 (food) Ge (Name) pbb, Jya مورد علاقه شان
كامل كنى. اكر به هبج طریقی بان دسترسی نناری نمشان را نا جایی که به خاطرمیوری در نظربگیر و
ولا هط خیال ون با سای باه از نیز وه جای نبا عونت لسع ره ومع
بر طبق جوايها جلى خالى را بر كن.
-Whatis your favorite food, Zohreh? “Rice and kebab.
-What do you like to drink? Water.
در این قسمت مکالمه ص ۴۵ کتاب را با کمک دوستت کامل میکتی و آن را با لحن و تلفظ زيباء اجرا میکنی!
کامل کن و آن را
آگربه هیچ صورتی بههمکلاسیهایت دسترسی ندری این فسمت را به طور فرضى با دو
اجرا كن ( مىتوانى با تفیبر صدایت به جای دوستاتت هم ایقای نقش کنی)
‘You: Tm hungry. How > ۳۹
‘Your Friend: Me, too. Let's have
You: Saunds good, but Pd ike 8
‘That's my favorite
Your Friend: OK, lets 99 ل
خب درس هشتم و همچنین کتاب درسی در ابن جا به بابان رسيد. أفرين بر تلاش و دقت و با
در پاان خودت را بسنچ و به خودت امتیز بد. هر قسمت را که یز بهتعرین بیشتر دار با دقت شناسابی کن
و براى أنها وقت بكذار. حنما موفق خواهى بود. بس از بايان مطالعه و مرورء به اول این بفش, یعنی
قسمت اهراف و انتطارات برو و يبين جقرر به اهراف و انتطارات اين درس رسيرى. با تمرين عتما
رر هر قسمت امتياز عالى را فواهى كرفت.
شاد و سلامت و پیروز باشیدا
03