پی‌دی‌اف
الهیات، دین و معنویت

دانلودفایلPDF جمع‌بندی عربی پایه دهم انسانی تعداد صفحات :95

توضیحات: دانلودفایلPDF جمع‌بندی عربی پایه دهم انسانی تعداد صفحات :95 1- ویژه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون های هماهنگ کشوری نهایی 2- ویژه معلمان جوان جهت تدریس 3- مناسب جهت افزودن به آرشیو معلمان 4-- ویژه مرور سریع شب امتحان

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
جمع بددى عربء زبان قرآن (1) رشته ادبيات و علوم انسافى دم

صفحه 2:
بو و ون )43 ‎wali 5S‏ و ‎Cee‏ (ألا بذكر ‎(eas Guede‏ (الرّعد: 28( به نام خداوند جان و خرد كزين برتر انديشه بر نكذرد بیا تا جهان را به بد نسپریم به کوشش همه دست نیکی بریم خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستكار (شاهنامه فردوسی» 329- 416 ه. ق)

صفحه 3:
۰ ل لفق pre ey

صفحه 4:
3 نكاتى گ نکات قواعد نهم ۱ 1 وزن و حروف اصلی ۳ در دوره ۱۳ ‎I 1‏ 3- فعل نهی مخاطب ‎١‏ 3 اول 3 4- ماضى استمرارى ‎I‏ 8 5- ترکیب اضافی و 1 متوسطه ‎ai‏ وصفي ‎psi‏ ‏/ خواندید .۱ اعت خوانی tod 5 a ‏ا‎ ‏متون هفتم شامل: رنگ های اصلی؛ روزهای هفته» فصل ها. داستان کوتاه» آیات قرآن و‎ ‏احادیث متون دینی‎ ‏متون هشتم شامل: داستان کوتاه آیات قرآن و احادیث متون دینی‎ ‏متون نهم شامل: شعر. داستان کوتاه. در سفر. آیات قرآن و احادیث, متون دینی‎

صفحه 5:
۲۱6 ۵ = eo: ۰ 6 ۶ ‏پم‎ gon 5 ‏سم‎ 3 کات لام قبل از ره رسب ‎lal‏ اب میج و مر ‎ae sn ol‏ نيل بدهد نعل و ‎Yr‏ سوالات )1( ‎XL‏ معنی اسم بد هی اس وبه فعلی و اسم در ‎URS‏ ای معنى کمک حکند. حرف است ‏مت

صفحه 6:
فعل ماضی (گذشته): کلمات شبیه فعل, فعلت, فعلت. فعلواء فعلن. فعلتما. فعلتم. .. كه معنى فعل گذشته دارند فعل مضارع (حال): کلمات شبیه یفعل, تفعل, آفعل, فعل امر: كلمات شبیه افعل, أفعل, افعلواء افعلى, افعلن, كه...

صفحه 7:
ی ۲ ۰ > ‎a a‏ سر ‎i‏ تکات ‎{se‏ 5 اسم: معمولاً کلمات دارای «ال» تنوین «سست». ‎i‏ ‎C dm sedi ۰‏ اشاره. اسم موصول.اسم استفهام. ... و آنچة معنى اسم ۳ سؤالات (3) 8 حرف: آنچه قبل از فعل یا اسم هست و معنی آن را کامل می کند. ‎Nua Ae‏ ‏همه کلمات عربی یکی از سه قسم کلمه است و کلمه ای نمی تواند با وجود فعل بودن اسم یا حرف هم باشد.

صفحه 8:

صفحه 9:
WY] - ‏یش سس 1 سر‎ aw “<< 59 9 1 راکب ۲ 1- ‎lac Clas‏ الطبَيةٌ مفيدة لمعالحة روا ان ‎ae > as La‏ ید ‎ees ial iM lag 2 me.‏ الوقود. , / 0 5ه ل ‎Be‏ تي -

صفحه 10:
1 4 7 = } ترجم ثلاث ل الف- ‎on gall Jas‏ السّماء ‎at‏ طبیع. 1 الکلمات ‎wl‏ 1 و بو العطاط ۳ التفط ‎es 7‏ اجاخيضيع سا ون مقر ‎LIC janes ‏إن الدلفين‎ et eal ‎7 ‎=F ‎3 & ‏دل 40 ۱8 موی‎ ee aan bh? A

صفحه 11:
۳ ‏م۰‎ ee ۲ 2 ترجم الکلیات تا ‎a‏ ۱ x ‎duns 4‏ ۳ 1- دوز الدلافین فی ارب و للم 8 : سح 3 ‎stat seep ‏۰۶ تحتهاخط: ۱ ین رد 3- اعیوانات تعلم یف تستعمل الغشب الطتی ‎le‏ ‏4 یود القرآن علی خرة العفيدة. ‏1 ‎A‏ مود هط

صفحه 12:
& ديج موا - ۹ 17 34 ۱ جم ۸ الکلمات ۱ و المشار: ۲ اليها بخط 20 7 © ‎aot‏ رُ الفط إلى البادان ن الصناعية. صب الأرش به بعد اغرار خضرة. ‎end Gp Fok a -3‏ ‎ae ens Sock -A‏

صفحه 13:
/77 - ‏در‎ ۱۱ =F aw ۴ ۲ ۲ 27 ترجم ما أشير 1 ‎Ss ۱ —‏ 2 تست كت # د- ‎rd‏ رن ‏, / 0 5ه = و ‎Be‏ تي -

صفحه 14:
ee ۱۱ =F" aw mer y % 535 + م الدلافین. ۱ ترجم ر معا ید زو اه 2 9 الفردات ‏ ا 2 رأث ‎AW dad sal Stas‏ م ‎Ke‏ دک eo eee oan ce Eye

صفحه 15:
۳ ۳ ae oe ‎fr Ny‏ ترج الفردات ای تا خط: ‎١‏ , المفردات التى _) الف- أغق الطالب حَتَفيةٌ المء. ‎Ne a / 7‏ ب- العلاء حاوّلوا 23 % ‎Sh‏ الظاهرة. مج ج- الدلفيئ م ‎Sell StS 5s‏ ‏دق يوم ‎Wal‏ د دوامي فى السابعة ‎yy Ge‏ یوم المعة. ‎1D 7‏ ‎cout‏ 6

صفحه 16:
۲ لاسر عَّن التضاد و ۳1 ۹ الترادف [کلمتین زائدین) 2 / ۱ ! ١ ~ عَيّن التضاد و الترادف [کلمتین زائدتین): ۱ / ‎at‏ الشَاطِيء- الفارغ- فَجأة- الشاجل- الملوء- الجاهز

صفحه 17:
7 ۰2) ۳ a 8 ay ry SES ‏التضاد‎ sh / Ss 5 ‏أنف‎ al ‏أكثرء حرجان, شاطن. حفلة»‎ tacts 4 2 << ‏سس‎ r NE 1 # ‏ح امتزادف: 5 ب-‎ ‏ااه کر‎ ‏د‎ ۳ , / 0 5ه = و ‎Be‏ تي -

صفحه 18:
as .= وت 2 =~ . 2 5 71 ‏الكلات المترادفة‎ oe 5 1 ‏د المتضادة:‎ 1 7” ١ 35 # = ir ic. J--7 الف- عم داب ail oe 1 5 ‏مب‎

صفحه 19:
اس سس مس بو اي با اي vey 2 ‏ماو ل « شفوط > وک‎ sue st 3 ‏مُتضادةٌ ل «أمس» في العبارتين:‎ Lexx a ۳ - a ‏دهده‎ ‎00 0 أكث بکلمة ماه « شقوط » وكلمةٌ مُتضادةٌ ل « أمس ‎EA - le 4,5 KO‏ من باع رول الماء من 7 ge = x « في العبارتین: ‎wel dl .‏

صفحه 20:
رسک ‎i‏ “ ی ‎Je‏ در الف- وود ووه الجا مه

صفحه 21:
75 /77 - ‏در‎ ۱۱ =F" ay ‎all Shad 5 Saijal fe‏ القالية: ‎on ‎3 0 ‎ ‏1 وَ الْمُتضاد في ۳ ؛ المستوضفاث ‎oe et‏ رهق وج == ‎١ 7‏ الجباراتِ ‎adel‏ - | الَجْرَة فارطَة. آنا ‎aoe‏ غرفتي و 1 ب 1 << ۰ ‎aad!‏ 5 = ¢ ‎

صفحه 22:
مب 5 ۱/4 مولن ب ۳ a 5 i ‏مب‎

صفحه 23:
3 ۲ 8 ws ۱ a ي-- م 2

صفحه 24:
/77 - ‏در‎ ۱۱ =F oN ‎(eS h‏ أكنب مفرد أو جمع الكلمتين التى تحتها خط: ‎Gis - ll 4 ose‏ إعصارٌ شدید یوم الامس. ‏“لاي خجاخط ‎٠.‏ ب العلا لون لتصلحة اعدو رياب ‏: 1 ‎A‏ مود هط

صفحه 25:
ns 25 أكثب مُفرد أو جمع الكلرات القالية: ‎BAEK -1‏ الكَهْرَباءِ ‎Re‏ العامّة (مفرد): ‎ble fe Ssh aE Ss -2‏ 4 قزوین ( جمع ): ۱ ۳ a LS 0 ‏ل‎

صفحه 26:
/ - ‏ب‎ ١ gue 1 = aw any ۳ - ۳

صفحه 27:
1- ‎I‏ ‏زر ‏ر ‏ق- j ۱ 9 -2 dA ‏هم‎ خله ۳ دو ۱ 0

صفحه 28:
عي گر ‎٩‏ 7 7 ~= ‎ow I‏ ‎cf 5‏ الكلمة / الف- البط - الجاهز- الحرباء- الغراب ‎Ayal /‏ فى المعنى: م ‎Se 1 uv‏ ب- اولنک- تلک- هذه- صحيفة ‎se‏ مه ail oe 1 5 / ‏مب‎

صفحه 29:
5 0 / + SC / A / 1 ~ ۱ i ۳ == ea Aer = alan a 54 77 ألف تعن

صفحه 30:
مب 5 ۱/4 6 ‎ -‏ ق 2

صفحه 31:
الف: شجرة. خضرة. شررة. ثمرة ‎it‏ الشمس ‎«ll‏ الأرض. ‎asl‏ ذاء تلک. ذاک؛ زان م ل

صفحه 32:
1- كانت فاطمةٌ تذهبُ لاغلاق ‎cell) Seas‏ الف- فاطمه می رود تا شیر آب را ببندد. ب- فاطمه برای بستن شیر آب می رفت. 2«قول ‎Canes (oY)‏ الیلم: الف- گفتن «فی دانیم» نعی از دانش است ب-كفتن «نى دانم» نهى از دانش است

صفحه 33:
/77 - ‏یش سس 1 در‎ aw المي سر الف- ثلائن لیلةٌ: چهل شب عيّن الصحيح 1, ب-سیعن_تحالا: هشتاد مرد ‎a‏ الترجمة: سح سِتة أيّام: و = اج د ‎Sas‏ ‏/ 3535-2 د- خسة عشر قثالا: پست و پنج جسمه ail oe 1 5 ‏مب‎ Ce

صفحه 34:
1- للغراب ‎HA 8 4 34 Eye‏ حتى تبتمت سر ۴ ۶۳ هه صدایی دارد که با آن به بقیه حیوانات یه 6 يه 2 لاب من تیف کتاب ‎pes‏ لاحصاء مناطق الجذب ب الشیای فی ایران. تاكزير از تأليف كتابى ...ری ............ متاطق جذب مه گز امران هستم.

صفحه 35:
0 6 + : زن الإفسان. 8 سردي سي .4 نو ضعفى وزن ل ‎f “Ns ۷‏ .............. قوی دارد و وزنش به ی پزایز القراغات 7 وز ی فى ترجقة أ 2 ق الفة ول شرشگ نش ات / العبارات: 5 در اثاق اول -- تن مت ‎Se AL pt‏ 9 ایرانْ مشهوژ ‏و ايران مشهور به ‎‘he‏ سا و

صفحه 36:
Sane” =? 3 4 7 33 ل ۱ و ony 2 as, 1 7 ‏م‎ am ‎FS pth -1‏ فإذا ماتوا ‎Ayes)‏ )15( 2 یل ‎fe tee Al‏ مزات. )5/( ‎gla) Se Ll 3‏ الفطلات. )5/( 4ه قل ‎Lath‏ عَرَ الأنابيب اقل لد )175( ‎BH 5‏ الدلافین توراً ما & ارب و ‎dal‏ )175( ‎us 6‏ اعقل ‎ye bye‏ )15( ‎dy 7‏ الأشياء بأضدادها. )5/( 8ه الوحدةٌ خر من جلس اشوو. )5/( و ‎alo a‏ لامنز على الجهل. )5/(

صفحه 37:
oe ‏ا‎ 5 1- أ تروق الئاس بل و نون ‎Kail‏ )15( 2 نذقت طالةٌ لإطفلو المكيفاتٍ. (5/.) 3- انش فاد على الوم وتا على ار 5 4 من ذا النی ‎ig ye‏ منتکرد )15( ‎gall 5‏ من الیونات ‎al‏ الى ‎we‏ ما )75/.( 6 و فها 558 َو 232 السانحیق ‎lal Foe‏ )175( 7- کل الناقلاك ‎eal oles‏ ین المصاى إلى محطاتِ الوقود. )75/.( 8- فى الوم التالى شَكرتِ المديرةُ سب و فاطمةٌ فی الاصطفاف ابا )75/.(

صفحه 38:
“75677, لب نج لأفعال التى 1, ‎ten‏ +پخطع ۰ - موی با # egal eo ‎glthes #1‏ نی مؤمن: البخلٌ و الكذب. 2- ستتصل بامشرف. ‎get -3‏ الشّائقٌ باب الحافلة. ‎Hall UN fo yt SY -4‏ 5- ماتهعفت ‎BSG Gye ach‏ الهواء. ‏6 آطلبوا الم و لو پالضین.

صفحه 39:
ی 7 ۰2 10 ۳7۳ 2-7 yrs ‏اس له‎ et fe me ۱ ‏الضلاة.‎ ae oS ‏ترجم الکلمات 1 1 - جملا: قرار دادن. رب‎ ١ ‏التى تحتها خط "4 2- 2ك حركت 5دن. لاتتحرّك عَن البومة.‎ 4 ‏وسار 5 امس‎ ۱ = ES ۲ ‏معائی المصادر‎ 2 ‏نظراً: كاه كردن. لاتنظروا إلى كثرة صلاعم.‎ 4 Se 7 FM PEAS ole] oles ‏تشجيع: تشويق كردن. تَنوْعٌ‎ -5 eee oan ce Eye

صفحه 40:
۰ 1- من ذلك الجزء يَنَاحَمْ اللق. ‎She PY‏ 1 کنیدابا هم حربانی م ‎Wak‏ هم مربانی کردند) 3 2 لا تدخل بَنّها. (وارد فشو/داخل نشويد/ وارد مر هِمَابين | ۳ نشد) ,__القوسین: ۱ ‎isi Ca 3 5 cal‏ عَشَرَ فى ‎os‏ کة و القَدَم. (بازى ‏- بازی مى كتند/ بازی می کدند) ‎Cubs -4‏ لزیارة الرمام الرضا. این ‎Lal‏ (ع). ‏(رفت | رفتی / رفت ‎٠_٠ .© 9‏ @ 0 ‎one ‎ft ‎ ‎

صفحه 41:
eal, ا ۷ 1- یز العتال با 2- قََاً الطالبُ المُجدٌ قصيدةٌ رائعةً. ‎lal Sle Ge, ceils‏ 4- لاتنظز إلى من قال. ‎deta 5‏ ظلام ‎pal‏ ال ار ‏4 العامل ماانزل ماأنزل ‎g pad‏ ‏أ رون بد د تن

صفحه 42:
۳ ‏م۰‎ 10 ۳ ee ‎i tae *‏ 1- با لغب الیل جابرة ......... ‎ged)‏ ذَهَبيّة) ۸ ضع 2 ‎A‏ 2 قراث << رائعة من أحمد شوق. كن زرا كلمة 1 } 3- اللوحاث التحذيرية ........... المواطنين. (تحَزّْق ‎(53S‏ ‎is‏ مناسية: ‎Ng‏ 4 الصدر ین «ع»........ (قة» طريع) ‎SLA =e ‎ye ‏و‎ ik 8 00 /

صفحه 43:
1- ......... هذو الظاهرة. ‎fd)‏ 444( (Suef ‏الأقرباء. (ترسلین» ترسل»‎ Zs ‏و‎ PP 2 aim ana. ۳ ۲ ‏نّم الفعل ” خُ‎ 2 ‏(لاينسحبواء لاتنسحبوا)‎ Mel) ‏عن أداء‎ ٠ 3 da ‏عين الفعل‎ } ‏الأصوات من بعيك. مق شيعواء‎ sceecseee ‏المناسب أ 4- الكلاميدٌ‎ x] 2 «¢ 1 7 (jaud Ne ‏للفراع:‎ 7 3S 5 ........ الأسياگ علی ‎SLUG) Go‏ تتساقط) > ........ جوازايم فی آیدیخ. ((جتلواء (جعق» (جعلْ)

صفحه 44:
oe ‏ا‎ 7 ...فان ون المكتبة. (أخرجواء خرجواء يتخزج) ‎(sae‏ 8 إن شاء له سوق....... نا ین ‎GIS EB) Heaps‏ ‎25K‏ جوق) 1 . المناسب ! & ‎Aly aii‏ ......... إلى إصفهان غداً. (أساؤزء ساقرناء مُسافر) 4 للفراغ: ؟ 10- الكلاميدٌ ......... الأصوات من بعيد. (مهع, سَهعواءنّسمَ) ‎Nia A‏ 11 كيم أخي وأنا ...... 4 (علرث إعقذرثء تعتذرين) = دا اف سوت ین ‎AGE AB) Beep‏

صفحه 45:
ee ~°e@ ۲ ۱ = il 1 7 36 uw ‏الأمر‎ -1 > i. سم | 6 کیب 2:كتاب 3:مكاتبة فب 2- الصدر من «اقطمء 1 تقاطع 2 قطم 3 انقطاع شتن المسلمين. (علىء فى» من)

صفحه 46:
a ee 7 گم 2 02 مد ) ‏جن وقایة» (ارقغنی» عبنی» ثذني‎ -4 a ‏الصحیح یا‎ i (SH Sp ‏عيّن الجواب + 5- الفعل امجهول (عرف.‎ 7 Hoe 6 ss get (به کار می گیرد» به ‎«dds wa‏ به كار كرفته مى 7 1 شود) ‎co‏ 97 ۵ 5 ‎ai #‏ دا ا وى ب كه تي

صفحه 47:
ee ‏عم 1- شهرٌ رمضان النی نز فيه القرآن.‎ wy 1 ‏آکب ال الاعریی و 2 لیم رگ اعدا‎ 1 1 ما تحته خط- آعرب ام 0 الكلمات التى تمتها 1 ‎Dill Esa‏ حون الماء من باطنٍ الأرض. / ‘ خط أذكر إعراب 7 4 أخيرثٌ معيّة مديرةٌ المدرسة. ‎ale‏ 5 الحسدُ يكل الحتمنات كا تأكلُ التاز الحطلب. ‎we.‏ 6 يقل التفط من البئر إلى ‎glue‏ التصدير. ‏شمه ۱

صفحه 48:
يي ‎o 2‏ 3 / ۸ 1 تسعون ناقص عشرة يساوى: (قانين» مائة) العملية ‎A‏ 2- عين نوع العدد (الأصلى- الترتبی): الشهژ ‎Esa‏ هو خرداد .7 + اسا 2 مئةٌ تقسيم على خمسة يساوى: (اثنين» عِشرينَ) ‎ay 7‏ * 4- عن نوع العدد (الْصلی- الترنبی): اهر الأول هُوَ فروردين ‎a‏ بيحة: ,.! 5- حمسة و سبعون زائدٌ خمسة و عشرين ؛ يساوى: ‎(a in)‏ | ملس 6م عيّن نوع العدد (الأصلى- الترتبى): ‎dee HL FI Ab Jub‏ أمتار. ‏يه

صفحه 49:
gow 1 ‏2ه‎ / aw ‎ea 5‏ ‎el ۸‏ عَقَاربَ و “م الساعة: 9 ‏7 ‏ع ‏0000 ‎ ‏التَاسَعَةٌ و ‎Og pt‏ دقيقةً ‎ ‎ail oe 1 | ”

صفحه 50:
o ‏يسعون ناقض عَشَّرَةٍ يُساوي قانِين.(....‎ -1 1 00 . ‏مهم 2 عش في تق مسارى تين (60 - . مو 3 م‎ oy ۸ )... 11 2۰ .( ‏عَشَرَ يُساوى حَمْسَةٌ وَ خمسين.‎ sl GALES ١. < ae 7 Gee = ...- 60( ‏سیفن اقض عَقرة يُساوى بیتین.‎ -4 ۳ ۳ ‏عَشَرَ يُساوى سِئّة و ستن:‎ Jol ‏ار “ 5 ستة ق‎ ‏مئة تقسيمٌ على خمسةٍ يساوى عشرين:‎ -6 ALS ۰

صفحه 51:
WT > ‏سر‎ ۱۱ =F" == oN dow All -1 1 ۱ a 6 ۰ ‏حمسة بعون.‎ -2 : 5 wy! 9 ۳ ry 7 a? رضي 3- التَاسِعَةٌ والنضف. ۳ج = م ‎eocccccee “gat‏ em 2 ‏ل‎ 0

صفحه 52:
ا ا (الخامِسَةٌ و الرّبع» احاديٌ عشر والتتصف. ‎rate)‏ الا ‎(la‏ ‎os‏

صفحه 53:

صفحه 54:
WY] - ‏سر‎ ۱۱ =F" a ‏1-الهاتف هو اه التى لاتنقلٌ الأصوات.‎ 7 i. ‏انتخی‎ ‎Asli ‏الضحيحة و غر / 2 الفُستان من اللابس‎ ‎١‏ الشحيحة حسب لم 3 يجوز الإصرار على نقاط الجلاف لدفاع الحقيقة. ‏14 الحقيقة ‎ee ad‏ اا ین البونات. ‎SAL‏ ‎- ‏يي‎ Be ‏و‎ ok ami, ‎۱ ‎

صفحه 55:
~ a ee 5 ‏صَمْ هذه الكلرات‎ A (ier 5 1 (6 ~ ‏فى الجدول:‎ ٠ ‏ه.‎ ‏قح تقولوخ)‎ ‘cH ‘ ‏مر تعاوق» استرج‎ الا ]| 7 ۷ 4 ل 0 ‎LS‏ وو ب د ى ۳

صفحه 56:
سم ۳ پر متس 3 عم 2 أكل الجدول- كم "مد ول ‎ies SS‏ ~‘ enn بل

صفحه 57:
WY] - ‏سر‎ i 2 e aa ‏الرحمة.‎ a ‏الفاعل: أدرز‎ -1 ‏و أجزا.‎ LS ‏الخير: العبادةٌ عشرةٌ‎ -2 sie eS — hot om ‏درد . 3 الفعل‎ - ae ‏.سد 4 المبتداً: 555 (خلاض‎ nel ‏ام ام ان‎ 6 , / 0 5ه ‎aie‏ يي -

صفحه 58:
ha paw ۱۱ 2 fa (ABN ‏(لم» الاعصار» الشطیء» الواطن. الحبط.‎ ‎hh‏ = - منطقة بريه بجوار البحار و المحیطات. داسلا ‎a=‏ الوا ‎- ‏و = لقارات.‎ rim ‎= 5 1 Shi, ‎

صفحه 59:
۳ ‎oe 2‏ ......... أنت ؟ أنا ‎LY av Fiat Se‏ ‎of wag (‏ 2 ........ الشاعة الآن ؟ الشاعة الخامسة و ام ‎Ss }‏ ....... مرک؟ عمری ستة عشر عاما: /ر .* بالكلمة المناسبة: حم ‎Le?‏ و1 4 و ‎sl $4580 Sel‏ فاطمة. ‎wo‏ 5 الک رز ‎

صفحه 60:
ِ 1- ما هو طعام الفطور؟ ‎yey 4 ۳‏ 2 من أيّ بَلدِ أنت؟ ‎a Puy 4‏ 3- ماهو طعامٌ العشاء؟ 7 الأسغلة: 12 4- هل لك معلوماتٌ عن طاق كسرى؟ ۴ 5- ماهو طعام الغداء؟ 6 من أىّ مدينةٍ أنت؟ 7-ما اسک؟

صفحه 61:
WY] - ‏سر‎ ۱۱ = aw 1- - لِْمَن ‎ode‏ الحقيبة ؟ ‎Fy‏ ای ای ی عه ره مضع تم 2 5 لف- عقيبتي ‎ull gis‏ ب- لأسرّتي ‎A peal ۸‏ + للجواب ‎i?‏ مت جوا المكان لني يش فيد الطارة.. ‏§ _ ‎bens.‏ أرقن ب ف #اضي-

صفحه 62:
A 4 VV j~- <a? 2 f \ > 05 ago tS one i s AS 4, 5 1 ‏اکثب سولاً و‎ \ bere } 5 9 1- خُرفتی- الشکلة- لیست- ما نظیفة- هی- 0 2- ما- الکتاب- هذا كتاباً- ليس- ؟ 3- عندم- هل- بطاقاث- بأيدينا- نعم- بطاقائنا- التخولٍ 4- عندي اخبوب |مااضداءٌ]الحبُوبُ اهذو إمُهّئةٌ|؟/, ك5 إلى - المسافة- 5- ممن- بغداد- هناك ؟- المسافة- أظن- و- 6- ون فَضلك / تَقَصّل / مفتوحةٌ/ عقيبتي /افتحها لکنتب

صفحه 63:

صفحه 64:
ns د ۳۹ ۰ 3 لب کات بر 1- العشاء/ طعامٌ/ ماهو/ ؟ ‏ سوال: سم ‘ + ات سا و 1 تحرو ابانای /اوزاعم جواب: ‎eoeesensancssssenes‏ ‏چا ‎١‏ 3- سافرت/ ابران/ هل/إل/ 15 سوا: حل عم دده ‎Af‏ = / مع الأسف/ ما جواب: - ‏يي‎ Be ‏و‎ ik 8 00 /

صفحه 65:
ير 3 د عد ايخ ف ا قال السائ الإيرانى: أنا وين العراق ‎a ‘el he =‏ الف- سح ص ب-ع , / 0 5ه = و ‎Be‏ تي -

صفحه 66:
‎be Tyee‏ البومة. فا بت ‎5d YS,‏ هذا النقص ‏بتحريكي رأسها ‎IS‏ حت و تستطیغ آن ثدیر ‎pte eal‏ و ‎nes‏ درجةٌ دون ‎seine SB ol‏ ‏۷ وک 1- اذا لاتتحوكٌ عينُ البومة؟ ‎a 85‏ ل النش التالى ثم ‎ine iets A‏ ار ابيع ‎Rad tte SN‏ 3 إلسؤالات: ,\ 4 إلى أي تمن يجحرف رأس البومة؟ ‎١ a‏ ‎ ‎seks

صفحه 67:
إقرأ النَصّ التالى ثُمَ اجب عن الأسئلة التالية: نَظَرَ الطالبُ إلى السماءٍ و قال: أوجد اللهُ الشمس و القمرّ فیها و زانها بانجم كالدرر. سأل المعلمُ منه: من أينَ تعلمت هذه المعلومات؟ أجاب: : قرأثها فى نص الدرس الأول. = مترادف «نَظَنَ»:

صفحه 68:

صفحه 69:

صفحه 70:

صفحه 71:

صفحه 72:

صفحه 73:

صفحه 74:
| | 0 i ۲ ‎aoe‏ چم ‎

صفحه 75:
‎ob‏ خداوند آرامبخش دل‌هاست. کک گرفتن از او و تلاوت ‎SUT‏ چند از قرآن كريم مىتواند آرامش را به شما هديه دهد. ‏توصیه منقول از کارشناسان به دانش آموزان دهم یازدهم و دوازدهم در رابطه با امتحانات ‎WS 4 (1)‏ شی‌سازی می‌شوند و دارای رمزنه (ارکد) خصوص شم بوده و برای تصحیح الکترونیکی اسکن می‌شوند. از خدوش كردن باركدء علامتكنارى و نوشان در سريركهاء تا كردن» مجاله كردن» پاره با مرطوب کردن آن ادا خودداری کنید. ‏(2) سعى كنيد بامتضنامه» قيز و خوانا باشد تا به علت بدخطى و نامنظم بودن» تصحیحکننده, پاخ شما را اشتباه تشخيص ندهد. (3) در حین آزمون آگر متوجه شدید قادر بهپاعغ دادن به سوالی نیستید» هتر است به سراغ سوالات بعدی بروید تا زمان را از دست ندهيد. ‏(4) أكر سؤال» وقت‌گیربود؛ د رکنار آن (در برگه سوالات) علامت ضریدر بزنید و ابدا سژالهایی را که برای‌تان آسان هستند» پا دهید و بعد بر روی سوال وقتكير ترك کنید. ‏(5) سوالات آزمون نهانى در جهارجوب محتولى كتاب درسى هستند» اما مىتوانند عيناً هن پرسش‌های موجود کاب درسی نباشند ‎

صفحه 76:
(6) در بايان آززمون باسيضهلى خود را دوباره بررسى كنيد و رای ترک جلسه امتحان, تجله تكنيد. (7) کر در جلسه امتحان دچار آشنتکی و اضطراب شدیدء از تکنیک‌های وقفه آزمون استفاده كنيد و براى جند دقيقه آزمون را ره كنيد وكارهلى زیر را انجام دهید: *وضعیت نشستن خود را اصلاح كنيدء چند ثانيهلى کف پاهای خود راكامالا بر روى زمين قرار دهيد و سعى كنيد ستون فقرات خود را در وضعيت عمودى و صاف نكه داريد. *نقس عميق بكشيدء سيس جند ثانيه نفس خود را نكه داريد و بعد بدطو ركامل» آزام بيرون دهيد و تا سه بار تكرا ركنيد. (8) - توجه داشته باشید که نگاهکردن بهدیگر دانش‌آموزان و نحوه عماکرد آنان (همنند سرچ‌تر یا کندترنوشتن آنان) می‌توند موجب اضطراب در حین امتحان شود. بنابراين تمام توجه خود را بر بركه امتحانى خود مترك كنيد تا آرامش بيشترى داشته باشید. (9) حا وقت را در نظر يكيريد و زمان آزمون را مديريت كنيد. ‎Ly 7 ۳۳۳۳۳۹‏

صفحه 77:
(10) در امتحانات تشریحی قبل از پاسخ دادن به سوالات با دقت فکر کنید. به اين منظور: *ابتدا نکات مهمی را که راجع به سوالات به ذهن‌تان می‌رسد» در چرک‌نویس یادداشت *اين نکات را به ترتیب شماره‌گذاری کنیده سپس پاسخ‌ها را تنظیم و پاکنویس کنید. (11) در پاسخ دادن به سوالات از خودکار مشکی یا آبی (ترجیحا خودکار مشکی) ستفاده کنید. شکل‌ها را با دقت رسم کنید تا تصحیح‌کننده پاسخ‌برگ شما بتواند به سهولت آن‌ها را بخواند. (12) آوردن هرگونه برگه به‌عنوان چرک‌نویس یا یادداشت در جلسه آزمون ممنوع است. حوزه امتحانی اين موارد را در اختیار شما قرار خواهد داد. (13) با توجه به تصحیح اوراق آزمون نهایی براساس راهنمای تصحیح سعی کنید تا مطالب را مطابق با کتاب درسی یاد بگیرید و از پاسخ‌دهی به سوالات براساس روش‌های تستی و کنکوری خودداری کنید.

صفحه 78:
(15) بیشترین تعداد غایبین در آزمون نهایی معمولا مربوط به اولین آزمون است و علت آن تأخیر در رسیدن به حوزه به دلیل عدم اطلاع از آدرس دقیق آن است. لذا قبل از اولین آزمون حتما یک بار به محل حوزه برگزاری آزمون مراجعه کنید. (16) پس از استقرار در صندلی» حتما شماره کارت ورود به جلسه؛ شماره صندلی و شماره درج شده بر روی تمامی برگه‌های پاسخ‌پرگ را با یکدیگر مطابقت دهید. )17( از توزیع سوالات؛ تعداد صفحات و تعداد سوالات دریافتی و رشته - درس آزمون را کنترل تا برگه سزالی را کم یا برگه سوالات رشته‌های دیگر را اشتباها دریافت نکرده باشید. (18) چنانچه به هر دلیلی فضای کافی برای پاسخگویی نداشتی يا مشكلى براى باسخبرك ايجاد شد و نياز به باسخبرك اضافى يا تعويض باسخ برك داشتيد به مسئولين حوزه اطلاع دهيد تا نسبت به ارائه ياسخيرك اضافى مخصوص و شخصوسازى شده؛ اقدام لازم صورت بذيرد و به هيج عنوان از بشت پاسخپرگ‌ها برای پاسخگویی استفاده نکنید.

گروه عریب اس تان گیالن تقدمی می کند: مجع بندی عریب ،زابن قرآن ()1 رش ته ادبیات و علوم انساین پایه دمه اب نگاهی به سؤالات متنوع هنایی هتیه کننده و مدرس: حسنی مشیس گلسفید رسگروه عریب متوسطه دوم گیالن عین حیم َو ِب ِه نَستَعین .اِنَّه َییر ِ الر ِ ِب ِ حمن َّ سم هللاِ َّ نِر ور َو ع و الر ِ َعر َحبِ ْ ْ َ ُ ْ ُ َ َ ه الرعد)28 : ( ﴾ وب ن ئ َل ل ق م ال ط ت َّللا ر ك ذ ب ُ ﴿أ ِ ِ ِ ِ َ ِ ه بــه نـِم یـداوند جـِن و یـرد بیِ تِ جهِن را به بد نسپریم یـــدایِ چـنِن کن سرانجِم کِر کـزین بــرتـر انـدیشه بـر نگذرد به کوشش همه دست نیکی بریم تو یوشنود بِشی و عِ رستگِر (شِهنِعه فردوسی 416 -329 ،ه .ق) نکات قواعد هفتم -1اسم اشاره نزدیک و دور بجز مثنی دور -2اسم مذکر یا مؤنث -3اسم مفرد یا مثنی یا جمع -4ادوات استفهام ( َهلَ ، أین، -5شناخت ضمایر منفصل و متصل -6شناخت فعل ماضی -7شناخت اعداد 1تا 20 نکات قواعد هشتم -1شناخت مضارع و منفی آن -2شناخت فعل مستقبل -3شناخت وزن و ریشه -4دیگر ادوات استفهام ( ِلماذا، َیف) َمتی ،ک َ -5اعداد ترتیبی 1تا 12 -6معادل داشتن (عند) نکات قواعد نهم -1وزن و حروف اصلی -2فعل امر مخاطب -3فعل نهی مخاطب -4ماضی استمراری -5ترکیب اضافی و وصفی -7ساعت خوانی متون هفتم شامل :رنگ های اصلی ،روزهای هفته ،فصل ها ،داستان کوتاه ،آیات قرآن و احادیث ،متون دینی متون هشتم شامل :داستان کوتاه ،آیات قرآن و احادیث ،متون دینی متون نهم شامل :شعر ،داستان کوتاه ،در سفر ،آیات قرآن و احادیث ،متون دینی اقسام کلمه در عربی یا فعل است یا اسم است یا حرف اگر کلمه ای معنی فعل بدهد فعل و معنی اسم بدهد ،اسم ،و به فعل و اسم در معنی کمک کند ،حرف است فعل ماضی (گذشته) :کلمات شبیه فَعَلَ ،فَعَلتْ، فَعَلتُ ،فعلوا ،فَعَلنَ ،فَعَلتُما ،فَعَلتُم ،فَعَلتُنّ ...که معنی فعل گذشته دارند فعل مضارع (حال) :کلمات شبیه یَفعل ،تفعل ،اَفعل، نفعل ،یفعالن ،تفعالن ،یفعلن ،تفعلن ،تفعلین ... فعل امر :کلمات شبیه اِفعل ،اُفعل ،افعلوا ،افعلی ،افعلن ،که... اسم :ععموال کلمِت دارای «ال» ،تنوین « ـــــوـــــ» ،ضمیر ،اسم اشِره ،اسم عورول،اسم استفهِم ... ،و آنچه ععنی اسم بدهد. حرف :آنچه قبل از فعل یِ اسم هست و ععنی آن را کِعل عی کند. همه کلمِت عربی یکی از سه قسم کلمه است و کلمه ای نمی تواند بِ وجود فعل بودن اسم یِ حرف هم بِشد. شاب الط ّب ّی ُة مفید ٌة لمعاجلة -1ا ألع ُ ا ألمراض. -2یُن َق ُل النّفطُ ایل َم َح ّطات َالوقود. الف -نُ ُ زول الث َّلج من ال ّسامء یش ٌء طبیعی. ب -یُصنَ ُع الـ َم ّط ُاط من النّفط. ادللفنی یَصف ُر اکلنسان. ج -ا ّن َ ترمج اللکامت حتهتا خط: َ -1د ُور ادللفنی یف احلرب و ال ّسمل هم ٌم. این َش ْع ٌب مض ٌ یاف. عب الیر ُّ -2ال َّش ُ لطّب ل ألمراض -3احلیواانت تعمل کیف تس تعمل ال ُع َ شب ا ّ -4یُؤکّ ُد القرآ ُن عیل ُحریّة العقیدة. -1ت َُص َّد ُر النّفطُ ایل ال ُبدلان ا ّلصناع ّیة. َ -2ص َّ ََّی ا أل َرض به بعدَ ا ْغبار خَرضة. رب َذن َبـــها. -3لل ّبطة غُدد ٌة ُق َ ُ -4مت َح ُف تُراث الریفی یف رشت. سن لَکُ. -5هذا القرتاح ح ٌ ُ م سؤولون حیت عن الهبائ. ک -1ان َّ َ ِ َ -2س ُنکتَ ُب َشهادتُـــــهم و یُسأَلون. -1ی ُ ُ شاهد أآعضا ُء ا ُلرسة فلامً رائع ًا عن ادللفنی. -2ر أآ ُ یت ُدلفین ًا کبَّی ًا یَقف ُز ُقریب یف املاء ب َفرح. ترمج املفردات الیت حتهتا خط: الطالب َحنَفیّ َة املاء. الفَ -آ ْعلَ َق ُ حاولوا َمعرف َة تلک الظاهرة. ب -ال ُعلام ُء َ ادللفنی من احل َ َیواانت الل ّبونة. جُ - دّ ُ - ُک یوم َآبد ُآ دوامـــــي یف السابعة صباح ًا ا ّل یوم امجلعة. عَ ّنی املتّضاد و املرتادف (لکمتنی زائدتنی) عَ ّنی املتّضاد و املرتادف (لکمتنی زائدتنی): ال ّشاطيء -الفارغ -فَجأأ ًة -ال ّساحل -املَملوء -اجلاهز ............... = ............... -1 ............... # ............... -2 ُ ک ا تب املتضاد و املرتادف: ُ اکتب املتضاد و املرتادف: أآکرث ،همرجان ،شاطئ ،حفةل ،أآق ّل ،أآنف الف............... = ............... - ب............... # ............... - الف -غَمیََ ............ساب ب -ظالم............ضیاء ُاک ُتب لکم ًة ُم َرتادفَ ًة لــ « ُسقوط » و لکم ًة ُمتضا َد ًة لــ « أآمس» فـي العبارتنی: ُاک ُتب لکم ًة ُم َرتادفَ ًة لــ « ُسقوط » و لکم ًة ُمتضا َد ًة لــ « أآمس » فـي العبارتنی: أکنَّ َک تَ ُ موت غَد ًا -الث َُّلـج نو ٌع من انواع نُزول الـامء من ال َّسامء. الف......... = .......- ب...........≠ ........- م َنط َق ٌة ب َ ّــری َّ ٌة ِبوار الـبحار َو الـ ُمحیطات - ّ ون فـي م َهرجان الـ َمدرسة. حاِض مون َ الـ ُم َعل َ الف ................ -ب................. - عَ ّنی الْ ُم َرتاد َف َو الْ ُم َتضا َّد يف الْعبارات التّال َیة: ْ م ـ س توص ُ فات َمملوء ٌة م َن الـ َمریض و ما َو َجدَ ت َال ُ َ یت يف ُغرفيت وک ُ احلُ ْج َر َة فارغَ ًة .أآان ب َق ُ تبت واجيب. ................ = ................. -1 ................ ≠ ................ -2 ُ أ اک ُتب مفرد اللکمتنی آو مجعهام: -1الشواطئ: -2اجلاسوس: الف -الغصون: بِ -نعمة: ُاکتب مفرد أآو مجع اللکمتنی الیت حتهتا خط: عصار شدی ٌد یَوم ا ألمس. الفَ -حدَ َث ا ٌ دو. ب -ال ُعمال ُء ی َ َ عملون ل َمصلحة ال َع ّ ُ َ أ اک ُتب ُمفرد آو مجع اللکامت التّالیة: َ -1آ ْْعدَ ُة ال َکه َْرابء من املَرافق العا ّمة (مفرد): ظات ال َّشامل َّی ُة الث َّ ُ -2الـ ُمحافَ ُ الث عَلـی شاطئ ََبر قزوین ( مجع ): الف -ا ألجزاء ( مفرد ) .................. بّ - الطعام (مجع ) ....................... سن -أصفر -1أزرق -أحمر -أح َ َ -2مر َهم -حبّة -خالّبة -دواء الف -الب ّ الحربِء -الغراب ط -الجِهزِ - ب -اولئک -تلک -هذ ِه -رحیفة َ -1ودل – َس بع – مئة – أآلف -2ثالثنی – س بعنی – س تّنی – مساکنی ّاّیم ا ألس بوع ،ا ألحد ،ال ّشمس ،امخلیس الف :شجرة ،خضرة ،شررة ،ثمرة ب :الشمس ،القمر ،األرض ،الغَیم ج :ذا ،تلک ،ذاکَ ، زان تذهب لغالق َحنَفیّة املاء» « -1اکنت فاطم ُة ُ الف -فاطمه می رود ات شَّی آب را ببندد. ب -فاطمه برای بسنت شَّی آب می رفت. ُ -2 قول (لنع ُمل) نصف العمل: الف -گفنت «منی دانمی» نمیی از دانش است ب -گفنت «منی دامن» نمیی از دانش است الف -ثالثنی لی ًةل :چهل شب بعنی َرج ًال :هش تاد مرد ب -س َ ج -س تّة أآ ّّیم :شش روز د -مخسة َعرش متثا َل :بیست و پنج جمسمه -1للغراب ٌ صوت ُُی ّذ ُر به بقیّ َة احلَ َیواانت حیت تَبتَعدَ رسیع ًا. ............صدایی دارد که اب آن به بقیه حیواانت ............ات به رسعت ............ یایح یف -2لبُ َّد من تأألیف کتاب عظمی لحصاء مناطق اجلذب ال ّس ّ ایران. انگزیر از تأألیف کتایب ............برای ............مناطق جذب ............در ایران هستمی. -1هل ذاکر ٌة قوی ّ ٌة َو َوزن ُ ُه یَبلُ ُغ ضع َفی وزن النسان. ..............قوی دارد و وزنش به ..............برابر وزن انسان می رسد. -2یف ال ُغرفة ا ُلویل ٌ سرتح. رششف ٌ انقص .رج ًاء ا ْ در ااتق اول ..............مک است .لطف ًا .............. شهور ابملناطق اخل ّالیة و املَعامل التارخی ّیة. -3ایر ُان م ٌ ایران مشهور به مناطق ..............و .............. اترخیی است. -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 النّ ُاس نیا ٌم فاذا ماتوا انتهبَ وا. لعق القطُّ ُجر َح ُه عدّ َة ّمرات. یَ ُ تاز لقضاء ال ُع ُطالت. ایر ُان ٌبدل مم ٌ نق ُل النّفط عَ َب ا ألانبیب أآق ُّل ن َ َفقَ ًة. ادللفنی َدور ًا همامً یف احل َرب َو ال ّسمل. تُ َؤدّی ُ رسه. ندوق َص ُدر العاقل َص ُ ّ بأأضدادها. ا ألش یا ُء ت َُعر ُف َالوحد ُة خَّیٌ من َجلیس ال ّسوء. للا لیَعذ ُر عَیل اجل َهل. ا ّن َ ()./5 ()./5 ()./5 ()./75 ()./75 ()./5 ()./5 ()./5 ()./5 ون أآنف َس ُک)./5( . مرون النّ َاس اب ّلب َو تَن َس َ -1أآ تأأ َ ()./5 امل ُ َکیّفات. َذ َه َبت -2 لطفاء طالب ٌة قادر عیل النَّوم واقف ًا عیل أآقدامه)./5( . -3ال َف َر ُس ٌ ب ُق ّوة ُمفتَک َر ٌة)./5( . َ -4من ذا اذلی َ ََّج َز ُه غارها)./75( . -5ادلُّ ُ لفنی من احل َ َیواانت اللّبونة الَّیت تُرض ُع ص َ -6و فهیا ص ٌ احئنی من ُ ّ ُک العالَم)./75(. ناعات یَدَ وی ّ ٌة ََتذ ُب ال ّس َ -7تَن ُق ُل ال ُ ناقالت ُمش تقّات النّفط من املَصایف ایل َم َح ّطات َالوقود)./75( . بایح. -8یف ال َیوم التّایل َش َک َرت املُدیر ُة ُُس ّی َة و فاطم َة یف الصطفاف ا َّلص ّ ()./75 َ َت -1ل مت ُع خَصلتان یف مؤمن :ال ُبخ ُل و الکذب. َ -2سنَتّص ُل ابملُرشف. ابب احلافةل. َ -3آغلَ َق ال ّس ُ ائق َ -4لتَک ُتّب شیئ ًا عیل الاثر التارخی ّیةِ. َ -5 وت ُمکیّف الهَواء. ماُسع َعت ُُس ّی ُة َص َ ُ -6اطلبوا الع َمل َو لو اب ّلصنی. رب ا ْج َعلْین ُمق َمی ا ّلصال َة. َ – 1ج ًال :قرار دادنّ . َ َ -2حت ُّراکً :حرکت کردن .لتَ َت َح َّر ُک عَ ُنی ال ُبومة. -3مسافر ًة :سفر کردن .سافَ ْران ایل ال َقریّة. -4نظر ًا :نگاه کردن .لت َُنظروا ایل کَرثة َصالهتم. -5تشجیع :تشویق کردن .ت َُّنو ُع َمعالم ایران ی ُ َش ّج ُح ال ّساحئ َنی. -1من ذلک اجلزء ی َ َرتا َح ُم اخل َُلق( .اب مه همرابین کنید/اب مه همرابین می کنند/اب مه همرابین کردند) -2ل تَدخ ُْل ب َ َیَنام( .وارد نشو/داخل نشوید /وارد نشد) رش یف فَریق کرة ال َقدَ م( .ابزی -3ی َ ُ لعب َآ َحدَ َع َ َ کردند /ابزی می کنند /ابزی می کردند) َ -4ذه ُ َبت لزّیرة المام الرضا ،اثمن أآمئّتنا (ع). رفت) رفیت/ (رفمت/ َُ -1یف ُر ال ُع ّما ُل برئ ًا. الطالب املُج ُّد قصید ًة رائع ًة. -2قَ َر َآ ُ َ -3آدْخلْین برمحتک یف عبادک الصاحلنی. -4لت َُنظ ْر ایل َمن قا َل. َ -5س ُت َح ّو ُل ظال َم ال َبحر ایل ّالَنار. -6العام ُل ما أآنز َل ال َبضائ َع. الفائز ا أل ّو ُل جائز ًة ( ...........فض ّیةَ ،ذهَب ّیة) -1یأأخ ُُذ ُ -2قر أآ ُت ...........رائعة من أآمحد شویق( .قصیدةً ،قصید ٌة) -3ا ُ ننی( .حت ّذ ُرَُ ُ ،ی ّذ ُر) للوحات التحذیری ّ ُة ...........املُواط َ 4املصدر من «فَ َّر َح» ( ...........فَ َرحة ،تفرحی) ......... -1هذه الظاهرةَ ( .حت ُد ُثَُ ،ی ُد ُث) لیـن ،یُرس ُل ،تُرس ُل) خبار ا ألقرابء( .تُ َرس َ -2أآ ّمـي .........أآ َ ......... -3عن أآداء واجب ُک( .لیَن َسحبوا ،لتَن َسحبوا) -4الـ َت ُ المیذ .........ا ألصوات من بعیدَُ ( .س َعَُ ،سعوا، تَس َم ُع) ......... -5ا أل ُ سامک عیل ا ألرض( .یَتَساقَطُ ،تَتَساقَطُ) َ ......... -6جوازات ُک یف أآ ُ یدیک( .اج َعلوا ،اج َعلْ َن ،اج َع ْل) جن) خر ُجوا ،خَرجواَ ،خی ُر َ ُ -7مه .........ا ألطفا َل من الـ َمکتَبة ( .أآ َ -8ان شاء للا َ سوفُ .........لکُّنا م َن الـ َمدرسة ُ َ ( .خی ُر ُج ،ن َ َتخ ََّر ُج، جون) ی َ َتخ ََّر َ -9أآان َو وادلي .........الـی اصفهان غَد ًاُ ( .اساف ُر ،سافَران ،نُساف ُر) -10الـ َت ُ المیذ .........ا ألصوات من بعیدَُ ( .س َعَُ ،سعوا،تَس َم ُع) رت ،اع َت َذ ُ -11ن َد َم أآخـي و أآان .........ـ ُه( .عَ َذ ُ رت ،تَع َتذر َین) -12ان شاء للا َ سوف ُ .........لکُّنا م َن الـ َمدرسة ُ َ ( .خی ُر ُج ،ن َ َتخ ََّر ُج، جون) ی َ َتخ ََّر َ -1ا ألمر من «اکتَ َب» :1اکت ْب :2کتاب :3ماکتبة -2املصدر من «انقطع» ُ :1 تقاطع ْ :2قطع :3انقطاع ُ سلمنی( .عَیل ،یف ،من) طر ُ .........س ََن امل َ -3الع ُ « -4ن وقایة» (ارفَ ْعینَ ،عیین ،تُ َغ ّن) -5الفعل اجملهول ( ُع ّر َف ،یُ َع ّر ُفَ ،ع َّر َف) -6یُس َتخدَ ُم: (به اکر می گَّید ،به اکر گرفته شد ،به اکر گرفته می شود) شهر رمضان اذلی ُانز َل فیه القرآ ُن. ُ -1 ظمل ربُّ َک َآ َحد ًا. -2لی َ ُ ّ املاء من ابطن ا ألرض. حون ال خر َج الف َ -3اس َت َ َ خب ْت ُس ّی ُة مدیر َة املَدرسة. -4أآ َ َ ُک احلَ َس نات کَام تأأ ُ ُ -5احلَ َس ُد یأأ ُ ُ ُک النّ ُار احلَ َط َب. -6یُن َق ُل النّفطُ من البرئ ایل میناء التّصدیر. سعون انقص عرشة یساوی( :مثاننی ،مائة) -1ت َ ّ -2عنی نوع العدد (ا ألصیل -الرتتیّب) :ال ّش ُهر الث ُ الث ه َُو خرداد. -3مئ ٌة تقس می عیل مخسة یساوی( :اثننی ،عرشی َن) ّ -4عنی نوع العدد (ا ألصیل -الرتتیّب) :ال ّش ُهر ا ألول ه َُو فروردین. بعون زائ ٌد َمخسة و عرشین یساوی( :مئة ،أآلف) َ -5مخس ٌة و َس َ ّ -6عنی نوع العدد (ا ألصیل -الرتتیّب)ُ : طول قامة ال ّزرافة س ت ُة أآمتار. الثامنةُ و النّصف اسعةُ َو ِعشرو َن دقیق ًة التّ َ ننی)90 - ...... = ......(. رشة ی ُساوي مثا َ -1ت َ سعون انق ُص َع َ َ -2عرش ٌة يف س تَّة ی ُساوی س تّ َنی)...... × ...... = 60(. سنی)... ×11 = ...( . رش ی ُساوی َ ْمخ َس ًة َو َمخ َ ْ َ -3مخ َسة یف َآ َحدَ َع َ َ رشة ی ُساوی س تّ َنی)... - ... = 60( . َ -4س ْب ُع َ ون انق ُص َع َ َ رش ی ُساوی س تّة و س تّنی: -5س تّة یف أآحدَ َع َ َ -6مئة تقس ٌمی عیل مخسة یساوی عرش َین: الصفح ُة الثّـالـث ُة......... َّ -1 بعون......... . َ -2مخسة و أآر َ -3التّاس َع ُة َوال ّنص ُف......... . -4یوم امخلیس......... . ِ الربع ،احلادیةُ َعشر والنِّصف ،الس ِ اد َسةُ ّإّل ُربعاً) ( و ة س اخلام ُ ُّ ّ َ واحدةٌ عشرون ............-2 ...........-1أربعةٌ ......... -4اربعون ............-3 ستّة ...........-6 ..........-5سَبعونَ انتخب العبار َة غَّی ا ّلصحیح َة َو َ ا ّلصحیحة حسب احلقیقة و الواقع: الهاتف ه َُو أآ ُةل الیت لت ُ ُ -1 َنقل ا ألصو َات. تان من املالبس النّسائ ّیة. -2ال ُفس ُ ََ -3ی ُوز الرص ُار عیل نقاط اخلالف دلفاع احلقیقة. طائر من اللّبوانت. -4اخلُفّ ُاش ٌ ضَ ْع هذه اللکامت یف اجلدول: -1ماضی: َ عاو َن ،ا َ ف ی َت ر لون) و ق ت ، ح ت ، ج َ سرت َج َعُ َ ُ ُّ ، َ (تَ َ -2مضارع -3 :أمر: -4مجهول -5 :مصدر: ماضی ماضی منفی مضارع ست َ ْکبَ َر اِ ْ -1 -2 أمر للمخاطب حروف اصلی مصدر -3 -4 استکبار ماضی مضارع امر للمخاطبة نهی للمخاطبة مصدر ت: -1اِنتَفَ ْع ِ -2تنت َ ِف َ عین: -3اِنتَفَ ِعي: -4التَنت َ ِف ْعی: انتِفاع :سود بردن للا جزء ًا من الرمحة. -1الفاعل :أآنزل ُ -2اخلب :العباد ُة َعرش ُة أآجزاء. -3الفعل الالزم :الشجر ُة تمنو من حبّة. خالص ال َع َمل. -4املبتد أآ :ثَ َم َر ُة العمل ا ُ -5اجملرور ابلیاء :رضا للا یف رضا الوادلین. -6المس املعرب :ه َُو یَع ُمل ما یف قلوب ُک. (الغَمی ،العصار ،ال ّشاطیء ،املُواطن ،املُحیط ،القرتاح): -1مِنطقةٌ بریّةٌ بِجوارِ البِحارِ وَ المُحیطات. -2إعطاءُ حلٍّ وَ بیانُ طَریقةٍ للقیامِ بالعَمَلِ. -3بُخارٌ مُتراکِمٌ فی السَّماءِ یَنزِلُ مِنه المَطَرِ. -4بَحرٌ کبیرٌ واسِعٌ بینَ القاراتِ. -1من .........أآنت؟ أآان م َن امجلهوریّة الاسالمیّة الایران ّیة . ........... -2ال ّساعَة ال َن ؟ ال ّساع ُة اخلامس ُة َو ُّالربع. ُْ ......... -3عرک؟ ْعری س تة عرش عام ًا. ......... -4اُسک الکرمیة؟ اُسی فاطمة. ......... -5حالُک ؟ أآان خبَّی. -1ما هو طعا ُم الفطور؟ 2من أآ ّی ب َ َدل أآنت؟ -3ماهو طعا ُم ال َعشاء؟ ٌ معلومات عن طاق کرسی؟ َ -4هل لک -5ماهو طعام الغداء؟ -6من أآ ّی مدینة أآنت؟ -7ما اُسک؟ -1ل َمن َهذه احلَقی َبة؟ رسيت الفَ -حقی َبيت َمف ُتو َح ٌة للتَّفتیش ب -أل َ مس الـ َماکن ّاذلي ََیل ُس فیه الطائرة؟ -2ما ا ُ ج -فَ َوق ا ألجشار الف -القاعَة ب -الـ َمطار -1غُرفیت -املشلکة -لیست -ما نظیفة -هی -؟ لیس -؟ -2ما -الکتاب -هذا -کتا ًابَ - ُ بطاقات -بأأیدینا -نعم -بطاقاتُنا -ا ّدلخول -3عندمک -هل- بوب/هذهُ /مهَ ّدئ َ ٌة/؟،/ -4عنديُ /ح ٌ بوب/ماُ /صدا ٌع/احلُ ُ َ ُ َ َ مل ه ظن -و- آ ة ساف ا ناک؟ بغداد ن م مک -5ایل -املساف ُة- ُّ س بع ًة -کیلومرت ًا -.ثالثنی -6من فَضلک /تَ َفضَّ ل َ /مفتو َح ٌةَ /حقیبيت /افتَحهیا /للتَّفتیش ُْ -1عری -عام ًا – َمک – س تة َعرش– ُْعرک -؟. - سؤال ..................:جواب.................... : -2دُجاجَ -طعا ُم -ما َهوُ -رز -الْغَداء – َم َع -؟. - جواب............... : سؤال................: سؤال.................. : -1العشاء /طعا ُم /ماهو /؟ الرز /مع جواب..................: -2مرق /الباذجنانّ / سافرت /ایران /هل /ایل /؟ /سؤال............... : َ -3 ُ -4 سافرت /ل /مع ا ألسف /ما جواب..................: قال الساحئ الیراین :أآان من العراق ب -غ الف -ص لتَ َت َح ّر ُک عَ ُنی ال ُبومة ،فاهنَّ ا اثبت ٌة و ّ نقص لکَنا تُ َع ّو ُض هذا ال َ ب َتحریک ر أآسها یف ّ ُدیر ر أآ َسها مئتنی َو ُک َ ََجة و تَس تطی ُع أآن ت َ دون أآن ُ َحت ّر َک جس َمها. َس َ بعنی درج ًة َ عنی البومة؟ -1لامذا لتَ َت َح َّر ُک ُ نقصها؟ -2هل تُ َع ّو ُض البوم ُة َ َ ً دیر ر أآ ُس البومة؟ -3 ی ة درج مک ُ ُ -4ایل أآ ّی َ ََجة ی َ َت َح َّر ُک ر أآس البومة؟ اجب عن األسئلة التِلیة: إقرأ النّ ّ ص التِلی ث ّم ِ َ َ الشمس و هللا د َ وج أ : قِل و السمِء إلی لب ِ الط ر ظ ِ نَ َ َ بأنجم کِلدّرر .سأل المعلم عنهِ :عن القمر فیهِ و زانَهِ و َ َ نص أین تعلمتَ هذه المعلوعِت؟ أجِب :قرأتهِ فی ّ الدرس األول. ِ ّمس َو القَ َمر؟ َ -1من َخلَق الش َ -2ما سأل المعلم؟ یف تَعَلّ َم الطالب معلوماته؟ َ -3ک َ - 4اُکتب مترادف «نَ َظ َر»: در ترجمه به موارد زیر توجه شود -1ترجمه فعل -2ترجمه ضمیر -3ترجمه اسم مفرد و جمع -4ترجمه اسم نکره -5ترجمه اسم اشاره -6اضافه کردن یا کم کردن در ترجمه -7رعایت سیاق جمله -8ترجمه واژگان و ... ّید خداوند آرامخبش دلهاست ،مکک گرفنت از او و تالوت آّییت چند از قرآن کرمی میتواند آرامش را به شام هدیه دهد. توصیه منقول از کارشناسان به دانش آموزان دهم ،یازدهم و دوازدهم در رابطه با امتحانات ( )1پاخسبرگها خشیصسازی میشوند و دارای رمزینه (ابرکد) خمصوص شام بوده و برای تصحیح الکرتونیکی اسکن میشوند .از خمدوش کردن ابرکد ،عالمتگذاری و نوشنت در رسبرگها ،ات کردن ،مچاهل کردن ،پاره ّی مرطوب کردن آن اکیدا خودداری کنید. ( )2سعی کنید پاخسانمه ،متزی و خواان ابشد ات به علت بدخطی و انمنظم بودن ،تصحیحکننده ،پاخس شام را اشتباه تشخیص ندهد. ( )3در حنی آزمون اگر متوجه شدید قادر به پاخس دادن به سؤایل نیستید ،هبرت است به رساغ سوالات بعدی بروید ات زمان را از دست ندهید. ( )4اگر سؤال ،وقتگَّی بود؛ در کنار آن (در برگه سؤالات) عالمت ِضبدر بزنید و ابتدا سؤالهایی را که برایاتن آسان هستند ،پاخس دهید و بعد بر روی سؤال وقتگَّی مترکز کنید. ( )5سوالات آزمون هنایی در چهارچوب حمتوای کتاب دریس هستند ،اما میتوانند عین ًا هامن پرسشهای موجود کتاب دریس نباش ند ( )6در پاّین آزمون پاخسهای خود را دوابره برریس کنید و برای ترک جلسه امتحان ،جعهل نکنید. ( )7گر در جلسه امتحان دچار آشفتگی و اضطراب شدید ،از تکنیکهای وقفه آزمون اس تفاده کنید و برای چند دقیقه آزمون را رها کنید و اکرهای زیر را اجنام دهید: *وضعیت نشسنت خود را اصالح کنید ،چند اثنیهای کف پاهای خود را اکمال بر روی زمنی قرار دهید و سعی کنید س تون فقرات خود را در وضعیت ْعودی و صاف نگه دارید. *نفس ْعیق بکش ید ،سپس چند اثنیه نفس خود را نگه دارید و بعد بهطور اکمل ،آرام بَّیون دهید و ات سه ابر تکرار کنید. ( - )8توجه داش ته ابش ید که نگاه کردن به دیگر دانشآموزان و حنوه ْعلکرد آانن (هامنند رسیعتر ّی کندتر نوشنت آانن) میتواند موجب اضطراب در حنی امتحان شود .بنابراین متام توجه خود را بر برگه امتحاین خود ممترکز کنید ات آرامش بیشرتی داش ته ابش ید. ( )9حامت وقت را در نظر بگَّیید و زمان آزمون را مدیریت کنید. ( )10در امتحاانت تشرحیی قبل از اپسخ دادن به سواالت اب دقت فکر کنید .به این منظور: *ابتدا نکات مهمی را که راجع به سواالت به ذهناتن میرسد ،در چرکنویس ایدداشت کنید. *این نکات را به ترتیب شمارهگذاری کنید ،سپس پاسخها را تنظیم و پاکنویس کنید. ()11 در پاسخ دادن به سواالت از خودکار مشکی یا آبی (ترجیحا خودکار مشکی) ستفاده کنید .شکلها را با دقت رسم کنید تا تصحیحکننده پاسخبرگ شما بتواند به سهولت آنها را بخواند. ( )12آوردن هرگونه برگه بهعنوان چرکنویس یا یادداشت در جلسه آزمون ممنوع است .حوزه امتحانی این موارد را در اختیار شما قرار خواهد داد. ()13 با توجه به تصحیح اوراق آزمون نهایی براساس راهنمای تصحیح ،سعی کنید تا مطالب را مطابق با کتاب درسی یاد بگیرید و از پاسخدهی به سواالت براساس روشهای تستی و کنکوری خودداری کنید. )14(.حضور و غیاب به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورت تأخیر ،برای دانشآموز غیبت ثبت خواهد شد. ()15 بیشترین تعداد غایبین در آزمون نهایی معموال مربوط به اولین آزمون است و علت آن تأخیر در رسیدن به حوزه به دلیل عدم اطالع از آدرس دقیق آن است .لذا قبل از اولین آزمون حتما یک بار به محل حوزه برگزاری آزمون مراجعه کنید. ( )16پس از اسـتقرار در صندلی ،حتما شـماره کارت ورود به جلسـه ،شـماره صندلی و شـماره درج شـده بر روی تمامی برگههای پاسـخبرگ را با یکدیگر مطابقت دهید. ( )17پس از توزیع سواالت ،تعداد صفحات و تعداد سواالت دریافتی و رشته – درس آزمون را کنترل تا برگه سؤالی را کم یا برگه سواالت رشتههای دیگر را اشتباها دریافت نکرده باشید. ( )18چنانچه به هر دلیلی فضای کافی برای پاسخگویی نداشتید یا مشکلی برای پاسخبرگ ایجاد شد و نیاز به پاسخبرگ اضافی یا تعویض پاسخ برگ داشتید به مسئولین حوزه اطالع دهید تا نسبت به ارائه پاسخبرگ اضافی مخصوص و شخصیسازی شده ،اقدام الزم صورت پذیرد و به هیچ عنوان از پشت پاسخبرگها برای پاسخگویی استفاده نکنید.

39,000 تومان