پاورپوینت
آموزشاستارتاپ و کارآفرینیکسب و کاراقتصاد و مالی

پاورپوینت تجارت الکترونیک قیمت گذاری آنلاین

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب: تجارت الکترونیک قیمت گذاری آنلاین قيمت گذاري چيست ؟ كليد هاي مهم در قيمت گذاري بازار الكترونيك تفاوت قيمت گذاري در بازار الكترونيك و بازار سنتي انواع استراتژي هاي قيمت گذاري آن لاين استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري نتیجه گیری منابع تعداد اسلاید 20 مقدمه : اينترنت و به طور كلي دنياي الكترونيك همه ابعاد زندگي و جوامع بشري را دستخوش تغيير خود كرده است. به تبع آن بازارها نيز دچار تغييرات ماهيتي و شكلي شده اند. به اين بازارها كه در اثر تاثير و به كارگيري دنياي الكترونيك شكل گرفته اند، بازارهاي الكترونيك گفته ميشود. كليد هاي مهم در قيمت گذاري : باید مشتري ها را بشناسيد سپس هزينه هارا بشناسيد سنجش جايگاه در بازار رقابتي چگونه و چه موقعي قيمت هاي خود را تغيير دهيم ؟ چه زماني قيمت ها را بايد افزايش داد ؟ چه زماني قيمت ها را بايد كاهش داد ؟ استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري قیمت گذاری تبعیضی همانطور که از نام این نوع از قیمت گذاری پیداست قیمت های متفاوت برای افراد متفاوت براساس تمایل آنها به خرید اعلام می کنند. قیمت گذاری براساس تخفیف در این روش فروشنده می تواند با توجه به میزان تقاضا و حجم فروش محصولات خود میزانی را تخفیف دهد. در این روش مشخص می شود که خریدار چه میزان برای خرید یک محصول تقبل می کند و برای تعداد بیشتر چقدر حاضر است پرداخت کند. قیمت گذاری دوبخشی این نوع از قیمت گذاری شامل دو بخش است. بخشی که دارای قیمت ثابت می باشد و بخش دیگر که با توجه به میزان خرید متغیر می باشد. قیمت گذاری دیوانه وار شرکت ها در این روش با کاهش قیمت به دنبال کسب تقاضای چشمگیری برای محصول خود هستند. بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
تجارت الکترونیک قیمت گذاری آنلاین — ‎Ban ۱‏ ح _ " 9 م6 9

صفحه 2:
3 3 2 3 3 3 3 2 3 3

صفحه 3:
فهرست مطالب: تجارت الکترونیک قیمت گذاری آنلاین قیمت گذاری چیست ؟ کلید های مهم در قیمت گذاری بازار الکترونیک تفاوت قیمت گذاری در بازار الکترونیک و بازار سنتی انواع استراتژی های قیمت گذاری آن لاین استراتژی های پیشرفته قیمت گذاری نتیجه گیری مااتببتببببب يي يي ‎oS‏

صفحه 4:
مقدمه : اینترنت و به طور کلی دنیای الکترونیک همه ابعاد زندگی و جوامع بشری را دستخوش تغییر خود کرده است. به تبع آن بازارها نیز دچار تغییرات ماهیتی و شکلی شده ان‌د. به این بازارها كه در اثر تاثیر و بسه کارگیری دنیای الکترونیک شکل گرفته اند. بازارهای الکترونیک گفته ميشود.

صفحه 5:
قیمت به عنوان یکی از عوامل چهارگانه آميخته بازاربابی اسست که با سیاستگذاری درست و دقیق بر روی آن بنگاهها می توانندعلاوه بر تأثیر گذاری بر رفتار بازار هدف در راستای تحقق اهداف بازاریابی. در آمد و سود سرشاری نصیب خود کنند The Marketing Mix : م م ‎P‏ ‏سرت ‎Place‏ يكلا ‎Laced‏ ‏4 3 7 1

صفحه 6:
قیمت گذاری چیست ؟ به طور ساده قيمت كذارى يعنى تعيين قيمت براى كالا يا خدمت. قيمت كذارى فعاليتى است كه بايد تكرار شود وفرايندى مداوم و بيوسته محسوب مى شود.

صفحه 7:
0 اول مقدماتی خاص برای هر نوع محصول با خدمات در نظر بگیرید . این اصول بارتند از: : ‏مشخص کردن هدف از درآمد‎ .١ ‏استراتژی های قیمت دهی؛ زیر قیمت. بالای قیمت:‎ ۲ ‏اولویت كسب و کار خود را مشخص کنید:‎ ۳

صفحه 8:
کلید های مهم در قیمت گذاری : je ‏بايد مشتری ها را بشناسید‎ .١ ‏سپس هزینه هارا بشناسید‎ ۲ ۳ سنجش جایگاه در بازار رقابتی حي ۴ چگونه و چه موقعی قیمت های خود را تغییر دهیم ؟ 4 * جه زمانى قيمت هارا بايد افزايش داد ؟ **جه زمانى قيمت هارا بايد كاهش داد ؟

صفحه 9:
بازار الکترونیک اساس تجارت الکترونیسک اسست. امروزه سیستم های اطلاعاتی وجود دارند که شرکتها را به هم پیوند می دهند واین شرکتها با مش‌تریان و تامین کنندگانشان همانند یک مجموعه واحد تلقی می شوند. بازار الکترونیک یک میان سازمانی است که به خریداران و فروشندگان این امکان را می دهد که در مورد قیمتها و محصولات ارائه شده به تبادل اطلاعات بپردازند. این بازار به عنضوان واسطه عمل می کند و شرکت کننسدگان در اين بازار می توانند خریداران. فروشندگان و با طرفهای سوم مستقل و با کنسرسیوم های میان چند شرکت باشند.

صفحه 10:
تفاوت قیمت گذاری در بازار الکترونیک و بازار سنتی

صفحه 11:
: انواع استراتژی های قیمت گذاری آن لابن #*حراجی انگلیسی 2 0 * قیمت گذاری معکوس در حراجیهای انگلیسی *#*حراجی به سبک هلندی *#حراجی به سبک 6831 *#* حراجیهای به سبک قیمت گذاری با اولین قیمت قطعی شده ***خريد كروهى **“قيمت گذاری تبادلی **قیمت گذاری دیوانه وار

صفحه 12:
حراهی انگلیسی. ۳ ك خریدا خریداران تنها يك سريداد || قيمتهايشان را بالا مي برند / مي توانند حداقل قيمتي را براي فروش

صفحه 13:
یک تحارت های شرکت درخواستی برای ۱ ۳ طرح و با درخواستی برای یک > 828 اعلام قیمت ارائه می دهد 01 دراين حراجى آن شرکنی برنده خواهد بود 0 قيمت كذارى معكوس در حراجيهاى انكليسى كه كمترين قيمت

صفحه 14:
]| فروش اعلام می کند حراجی به سبک هلندی قیمتی را برای فردى اين قيمت را بيذيرد

صفحه 15:
اجى به سیک ‎eBay‏ حداقل قیمت و تعداد اجناس اجتاس زا خریدازی

صفحه 16:
‎oleae‏ به سبک قیحت گذاری نا اولين قبقت قطفى شدة رین گروهی **قيمت گذاری تبادلی ‎

صفحه 17:
استراتژی های بیشرفته قیمت گذاری * قیمت گذاری تبعیضی همانطور که از نام این نوع از قیمت گذاری پیداست قیمت های متفاوت برای افراد متفاوت براساس تمایل آنها به خرید اعلام می کنند. “قيمت كذارى براساس تخفيف در اين روش فروشنده مى تواند با توجه به ميزان تقاضا و حجم فروش محصولات خود ميزانى را تخفيف دهد. در اين روش مشخص مى شود كه خريدار جه ميزان براى خريد يك محصو مق ی کت و ار ۹ * قیمت گذاری دوبخشی این نوع از قیمت گذاری شامل دو بخش است. بخشی که دارای قیمت ثابت می باشد و بخش یگر که با توجه به میزان خرید متغیر می باشد. قیمت گذاری دیوانه وار شرکت ها در این روش با کاهش قیمت به دنبال کسب تقاضای چشمگي

صفحه 18:
شرکت ها به دلایل مختلف این نوع از قیمت گذاری را اتخاذ میکنند ممکن است به دلیل فروش بالاى محصولات خود در يك مقطع زمانى باشد و يا اينكه بررسى رفتار مشتريان هنكام عرضه محصول جديدى باشد. ***قيمت كذارى منصفانه **عدم اطمینان از تقاضا **عوامل بازاریابی **روش فروش كارا

صفحه 19:
نتيجه كيرى قيمت كذارى در بازار الكترونيك برخلاف قيمت كذارى سنتى بر مبناى هزينه نمى باشد و عوامل مختلفى در اين قيمت كذارى دخيل مى باشند. استراتزى هاى مختلف براى قيمت گذاری با توجه به ‎LS) gh petro‏ هزينه هاى جانبی و ... صورت میگیرد. استراتژی مشخص و بات در سپ قاری و نمودن مخاطب هدف و ارائه خدمات مناسب به مشتریان می تواند شما را به سمت موفقيت سوق دهد و اكر استراتزي مناسبى در اين زمينه نداشته باشید. قيمت كذارى نادرست به كسب و كار شما لطمه مى زند.

صفحه 20:
منابع ‎Brousseau,C and Gressens,B (1999) “The Value Propositions of DynamicPricing .‏ ‎in Business-to-Business ECommerce‏ ‎CRM ProjectVolume 1 (1/18/1444)*‏ David Shipley, David Jobber(2001), “Integrative PricingVia The Pricing Wheel” Industrial Marketing Mnagement,VOL30, PP301-314 Hones M. and Skovggard, M. (1999) "strategic perspectives one-marketplaces. . aster thesis, technology university of Denmark Kannan. P.K. and Kopalle. P.K.(2001), “Dynamic Pricing on the. internet:Importance and Implication for Consumer behavior” International Journalof Electronic Commerce , Spring, Vol . 5. No. 3 pp. 63-8: Mohammed R.A, Fisher .R.J, Jaworski B.J ,(2002) , Cahill.A.M “InternetMarketing: . Building Advantage in the Networked Economy” McGraw - Hillpress,N.Y Rashinghani, M.S(2004)”e-pricing for intelligententerprises: a strategic . "perspective” chapter xv on intelligententerprises of the 21st century” | idea group, Hershey ‏استراتژیهای قیم تگزاری آنلاین -زهره معمرعلی نژار-افروز آلبری-‎

قیمت گذاری آنالین بازاریابی فروش فهرست مطالب: تجارت الکترونیک قیمت گذاری آنالین قيمت گذاري چيست ؟ كليد هاي مهم در قيمت گذاري بازار الكترونيك تفاوت قيمت گذاري در بازار الكترونيك و بازار سنتي انواع استراتژي هاي قيمت گذاري آن الين استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري نتیجه گیری منابع تعداد اسالید 20 مقدمه :اينترنت و به طور كلي دنياي الكترونيك همه ابعاد زندگي و جوامع بشري را دستخوش تغيير خود كرده است .به تبع آن بازارها ن....يز دچار تغييرات ماهيتي و شكلي شده ان..د. به اين بازارها كه در اثر ت..اثير و ب..ه كارگيري دنياي الكتروني..ك ش..كل گرفته اند ،بازارهاي الكترونيك گفته ميشود. قيمت به عنوان يكي از عوامل چهارگانه آميخته بازاريابي اس..ت ك..ه با سياس..تگذاري درست و دقيق بر روي آن بنگاهها مي توانندعالوه بر تاثير گذاري بر رفتار بازار هدف در راستاي تحقق اهداف بازاريابي ،درآمد و سود سرشاري نصيب خود كنند قيمت گذاري چيست ؟ به طور ساده قيمت گذاري يع..ني تع..يين قيمت براي كاال يا خدمت .قيمت گذاري فعاليتي است كه بايد تكرار شود وفرايندي م..داوم و پيوس..ته محسوب مي شود. یکسری اصول مقدماتي خاص براي هر نوع محصول يا خدمات در نظر بگیرید .اين اصول عبارتند از: .1مشخص كردن هدف از درآمد : .2استراتژي هاي قيمت دهي؛ زير قيمت ،باالي قيمت: .3اولويت كسب و كار خود را مشخص كنيد: كليد هاي مهم در قيمت گذاري : .1 .2 .3 .4 باید مشتري ها را بشناسيد سپس هزينه هارا بشناسيد سنجش جايگاه در بازار رقابتي چگونه و چه موقعي قيمت هاي خود را تغيير دهيم ؟ چه زماني قيمت ها را بايد افزايش داد ؟ ‏چه زماني قيمت ها را بايد كاهش داد ؟ بازار الكترونيك بازار الكترونيك اساس تجارت الكتروني...ك اس...ت. امروزه سيستم هاي اطالعاتي وجود دارند كه شركتها را به هم پيوند مي دهند واين شركتها با مش...تريان و تامين كنندگانشان همانند يك مجموع..ه واح..د تلقي مي شوند .بازار الكترونيك ي..ك سيس..تم اطالعاتي ميان سازماني است كه به خريداران و فروشندگان اين امكان را مي دهد كه در مورد قيمتها و محصوالت ارائه شده به تبادل اطالعات بپردازند .اين بازار ب..ه عن..وان واسطه عمل مي كند و شركت كنن...دگان در اين بازار مي توانند خريداران ،فروشندگان و يا طرفهاي س...وم مستقل و يا كنسرسيوم هاي ميان چند شركت باشند. تفاوت قيمت گذاري در بازار الكترونيك و بازار سنتي :انواع استراتژي هاي قيمت گذاري آن الين ‏حراجي انگليسي ‏قيمت گذاري معكوس در حراجيهاي انگليسي ‏حراجي به سبك هلندي ‏حراجي به سبك eBay ‏حراجيهاي به سبك قيمت گذاري با اولين قيمت قطعي شده ‏خريد گروهي ‏قيمت گذاري تبادلي ‏قيمت گذاري ديوانه وار حراجي انگليسي تنها يك خريدار باقي بماند خريداران قيمتهايشان را باال مي برند مي توانند حداقل قيمتي را براي فروش تعيين كنند قيمت گذاري معكوس در حراجيهاي انگليسي شرکت درخواستي براي يك طرح و يا درخواستي براي يك اعالم قيمت ارائه می دهد تجارت هاي ‏B2B در اين حراجي آن شركتي برنده خواهد بود كه كمترين قيمت حراجي به سبك هلندي قيمت را پايين قيمتي را براي فروش اعالم مي كند فردي اين قيمت را بپذيرد حراجي به سبك eBay حداقل قيمت و تعداد اجناس خريداران شروع به قیمت گذاری باالترين قيمت دهندگان در پايين ترين قيمتي که جزء قيمتهاي پيروز این حراجی بودند اجناس را خریداری می کنند حراجيهاي به سبك قيمت گذاري با اولين قيمت قطعي شده ‏خريد گروهي ‏قيمت گذاري تبادلي استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري ‏قیمت گذاری تبعیضی همانطور که از نام این نوع از قیمت گذاری پیداست قیمت های متفاوت برای افراد متفاوت براساس تمایل آنها به خرید اعالم می کنند. ‏قیمت گذاری براساس تخفیف در این روش فروشنده می تواند با توجه به میزان تقاضا و حجم فروش محصوالت خود میزانی را تخفیف دهد .در این روش مشخص می شود که خریدار چه میزان برای خرید یک محصول تقبل می کند و برای تعداد بیشتر چقدر حاضر است پرداخت کند. ‏قیمت گذاری دوبخشی این نوع از قیمت گذاری شامل دو بخش است .بخشی که دارای قیمت ثابت می باشد و بخش دیگر که با توجه به میزان خرید متغیر می باشد. قیمت گذاری دیوانه وار شرکت ها در این روش با کاهش قیمت به دنبال کسب تقاضای چشمگیری بIIرای محصIIول خIIود هستند. شرکت ها به دالیل مختلف این نوع از قیمت گذاری را اتخاذ میکنند ممکن است به دلیل فروش باالی محصوالت خود در یک مقطع زمانی باشد و یا اینکه بررسی رفتIIار مشIIتریان هنگIIام عرضIIه محصول جدیدی باشد. ‏قيمت گذاري منصفانه ‏عدم اطمينان از تقاضا ‏عوامل بازاريابي ‏روش فروش كارا نتیجه گیری قیمت گذاری در بازار الکترونیک برخالف قیمت گذاری سنتی بIIر مبن.ای هزین.ه نمی باشIIد و عوامل مختلفی در این قیمت گذاری دخیIIل می باشند .اس..تراتژی های مختلIIف بIIرای قیمت گذاری با توجه به مشتریان ،رقبا ،هزینه های جانبی و ...صورت میگیرد .استراتژی مشخص و مناسب در جهت قیمت گIIIIذاری و مشIIIIخص نمودن مخاطب هدف و ارائه خدمات مناسب بIIه مشتریان می تواند شIIما را بIIه سIIمت مIIوفقیت سوق دهد و اگر استراتژی مناسبی در این زمینه نداشIIته باشIIید ،قیمت گ.ذاری نادرس.ت بIIه کسب و کار شما لطمه می زند. منابع Brousseau,C and Gressens,B (1999) “The Value Propositions of DynamicPricing . in Business-to-Business ECommerce CRM ProjectVolume 1 )1/15/1999(“ David Shipley, David Jobber(2001), “Integrative PricingVia The Pricing Wheel” Industrial Marketing Mnagement,VOL30, PP301-314 Jensen, M. and Skovggard, M. (1999) "strategic perspectives one-marketplaces. . Master thesis, technology university of Denmark Kannan. P.K. and Kopalle. P.K.(2001), “Dynamic Pricing on the . internet:Importance and Implication for Consumer behavior” International Journalof Electronic Commerce , Spring, Vol . 5. No. 3 pp. 63-83 Mohammed R.A, Fisher .R.J, Jaworski B.J ,(2002) , Cahill.A.M “InternetMarketing: . Building Advantage in the Networked Economy” McGraw – Hillpress,N.Y Rashinghani, M.S(2004)”e-pricing for intelligententerprises: a strategic . ”perspective” chapter xv on intelligententerprises of the 21st century” I idea group, Hershey -افروز اكبري-زهره محمدعلي نژاد- استراتژيهاي قيمت گذاري آنالين
31,000 تومان